در این مطلب، ویدئو ایجاد انیمیشن Slider-Crank با MATLAB | MATLAB را از طریق پروژه ها یاد بگیرید با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید. اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:07:30
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00 =>05
آیا میخواهید یاد بگیرید که چگونه این
انیمیشن لغزنده جالب را با طرح متلب ایجاد کنید و همچنین
2
05 =>11
آن را به عنوان ویدیو ذخیره کنید؟ گام به گام مرا دنبال کنید. ابتدا
باید برخی از ابعاد را بدانیم. شعاع
3
11 =>18
1 بازو 2.5 است. این ضخامت 0.06 است و
میتوانید ابعاد دیگر را ببینید. برای رسم این نمودار،
4
18 =>24
به مختصات این سه نقطه نیاز داریم. من
این نقطه را بهعنوان مبدا تنظیم میکنم، بنابراین مختصات آن خواهد بود
5
24 =>30
(0، 0) سپس این نقطه را دارم که به
دور مبدا میچرخد و دایرهای با
6
30 =>37
شعاع r شکل میدهد. مختصات x آن r * کسینوس
تتا است. مختصات y آن r * سینوس تتا است
7
37 =>44
می دانم r = 1 و تتا از
0 به 2π تغییر می کند. بنابراین من شروع به کدنویسی می کنم. r = 1
8
44 =>52
theta = linspace(0 ,2 * pi, n)
ما باید تتا را به n نقطه گسسته کنیم
9
52 =>01:01
بنابراین من n را به عنوان مثال 50 تنظیم می کنم. مختصات x
و مختصات y این نقطه را Ax و Ay می نامم. . اکنون،
10
01:01 =>01:06
مختصات این نقطه. این ممکن است کمی
مشکل باشد. مولفه y آن آسان است. این e به علاوه
11
01:06 =>01:13
نیمی از c است. بنابراین همیشه 0.5 است. اما، مختصات x.
از این دو قسمت تشکیل شده است: قسمت اول
12
01:13 =>01:20
r * cos(theta) است که نام آن را Ax گذاشتیم. اما،
قسمت دوم. طبق قضیه فیثاغورث
13
01:20 =>01:26
این طول برابر است با
جذر مربع، منهای r * سینوس تتا
14
01:26 =>01:32
منهای e منهای نیم c. من
متغیرهای ثابت و مختصات نقطه B را اضافه میکنم
15
01:34 =>01:37
قبل از اینکه به قسمت بعدی برویم،
میخواهم از شما بخواهم این
16
01:37 =>01:39
ویدیو را لایک کنید و در کانال من مشترک شوید. بنابراین، متشکرم،
17
01:42 =>01:48
اکنون میخواهم رسم را شروع کنم، رسم کنید (Ax، Ay،
به صورت خط چین
18
01:50 =>01:56
دایره ما مانند یک بیضی ترسیم شده است. این به دلیل
مقیاسبندی متفاوت محورهای x و y است. بنابراین باید
19
01:56 =>02:04
مقیاسهای آنها را برابر کنیم. اضافه میکنم. محور برابر است، و
ثابت است. اجازه دهید منشا را به طرح خود اضافه کنم. ویرگول
20
02:04 =>02:13
صفر کاما صفر ‘ko’. یک نقطه O شکل سیاه. تا اینجا
خوب است. من می خواهم لنگ را اضافه کنم. در واقع یک خط است
21
02:13 =>02:20
که از آن شروع می شود. مبدا و پایان در نقطه A. بنابراین،
این است: روی نمودار نگه دارید ([0,Ax], [0, Ay])
22
02:20 =>02:27
اما به یاد داشته باشید که Ax و Ay بردار هستند. بنابراین، من
یک حلقه for اضافه می کنم تا هر نقطه را به صورت یک به تصویر بکشم. یکی
23
02:32 =>02:35
همه خطوط را با هم نشان میدهد
. ما باید
24
02:35 =>02:39
در انتهای هر حلقه نگه داریم. تابع مکث را اضافه میکنم
تا پیشرفت را ببینم،
25
02:46 =>02:49
اجازه دهید یک نشانگر سیاه در نقطه A اضافه کنم
26
02:52 =>02:58
حالا باید نوار لغزنده را رسم کنیم. من
مختصات را دارم. از نقطه B. اما، اگر آن را رسم کنم،
27
02:58 =>03:04
محدودیت های محور بر این اساس تغییر می کند. بنابراین، باید
محدودیت های محور را برطرف کنم. حد محور =
28
03:05 =>03:17
حداقل Ax * 1.1 حداکثر Bx * 1.2
حداقل از Ay * 1.1 حداکثر از Ay * 1. 1
29
03:18 =>03:25
خیلی قشنگه اکنون بازوی لغزنده
فقط یک خط است که A را
30
03:25 =>03:32
به B متصل میکند. بنابراین نمودار ([Ax(ii)، Bx(ii)]،
[Ay(ii)، By]
31
03:41 =>03:45
میخواهم لغزنده را رسم کنم. برای ترسیم یک
رنگارنگ مستطیل من از دستور fill() استفاده می کنم
32
03:45 =>03:50
. دستور fill()
مولفه های x و y یک چند ضلعی بست