در این مطلب، ویدئو ایجاد یک سیلندر در متلب || آموزش با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید. اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:59
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00 =>01
سلام، در این ویدیو به
2
01 =>03
شما نشان خواهم داد که چگونه با استفاده از matlab یک استوانه درست کنید مانند
3
03 =>04
این.
4
04 =>06
5
06 =>07
6
07 =>09
7
09 =>13
8
13 =>14
9
14 =>16
که
10
16 =>17
یک
11
17 =>19
استوانه را ترسیم می کند که یک استوانه برای شما در متلب ایجاد می کند
12
19 =>21
، تابع استوانه ای است،
13
21 =>23
فقط باید آن را تایپ کنید و در
14
23 =>25
پرانتز اولین آرگومان
15
25 =>26
شعاع
16
26 =>28
استوانه است و سپس آرگومان بعدی
17
28 =>32
تعداد نقاط در هر مقطع است.
18
32 =>34
اگر
19
34 =>36
20
36 =>38
میخواهید نمایه دایرهای اصلاحشدهتری داشته باشید، باید
21
38 =>42
این عدد n را افزایش دهید،
22
42 =>44
اما بله، بنابراین من میخواهم
23
44 =>46
راه دشوارتری را برای انجام این کار به شما نشان دهم
24
46 =>49
که اساساً
25
49 =>51
پشت عملکرد پشت آن چه میگذرد، بنابراین اجازه دهید ابتدا به matlab برویم.
26
51 =>53
بیایید متغیرهایی
27
53 =>55
را که قرار است استفاده کنیم تعریف کنیم تا
28
55 =>59
استوانه را بتوان در دو
29
59 =>01:00
متغیر
30
01:00 =>01:01
واقعی
31
01:01 =>01:03
در دنیای واقعی توصیف کرد، بنابراین اولین
32
01:03 =>01:06
مورد شعاع است که ما از آن با
33
01:06 =>01:07
حروف بزرگ r
34
01:07 =>01:09
an استفاده می کنیم. d میتوانیم هر مقداری را در حال حاضر به آن بدهیم
35
01:09 =>01:11
، فرض کنید 0.5 باشد،
36
01:11 =>01:14
سپس طول بیش از
37
01:14 =>01:15
ارتفاع استوانه
38
01:15 =>01:17
در این مورد، بیایید به آن مقدار
39
01:17 =>01:19
3 بدهیم. تا زمانی که همه واحدها در یک اندازه باشند، فعلاً واحدها مهم نیست.
40
01:19 =>01:21
41
01:21 =>01:23
سیستمی مانند اینجا برای مثال اگر
42
01:23 =>01:25
از متر استفاده می
43
01:25 =>01:26
کنیم، شعاع و طول باید متر باشد
44
01:26 =>01:28
45
01:28 =>01:29
متغیر دیگری که از آن
46
01:29 =>01:31
استفاده می کنیم تعداد مقاطع است، بنابراین
47
01:31 =>01:33
استراتژی که استفاده
48
01:33 =>01:35
می کنیم این است که ما قرار است سه
49
01:35 =>01:36
آرایه
50
01:36 =>01:37
51
01:37 =>01:39
برای x دیگری برای y و دیگری
52
01:39 =>01:41
برای مختصات z برای هر یک از
53
01:41 =>01:43
نقاط این استوانه ایجاد کنیم،
54
01:43 =>01:45
هر ردیف از این آرایه
55
01:45 =>01:48
نشان دهنده یک مقطع
56
01:48 =>01:50
و هر
57
01:50 =>01:51
ستون نشان
58
01:51 =>01:53
دهنده تعداد گره ها در آن
59
01:53 =>01:54
مقطع، بنابراین
60
01:54 =>01:55
61
01:55 =>01:57
اگر در اینجا متغیری بنویسیم که
62
01:57 =>02:00
بگوید چند مقطع
63
02:00 =>02:01
در استوانه
64
02:01 =>02:04
می خواهیم و مثلاً بگوییم 10
65
02:04 =>02:06
،
66
02:06 =>02:08
آن سه آرایه x