در این مطلب، ویدئو چگونه یک قطعه را در SOLIDWORKS بچرخانید؟ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید. اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:03:02
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00 =>06
2
06 =>09
در این نکته سریع SOLIDWORKS
قصد داریم نحوه
3
09 =>14
چرخش یک قطعه را بررسی کنیم. اغلب
لازم است که فایلهای غیر بومی
4
14 =>18
را به SOLIDWORKS وارد کنیم تا از
طراحی خود پشتیبانی کنیم و
5
18 =>21
به عنوان مثال نحوه تعامل اجزای ما
با
6
21 =>23
منابع مؤلفههای تأمینکنندگان را بیشتر به اطلاع برسانیم
.
7
23 =>27
بنابراین در این آموزش من از یک
فایل دانلود شده از grabCAD استفاده می کنم تا به
8
27 =>31
شما نشان دهم چگونه از
ابزار حرکت/کپی بدن برای
9
31 =>34
چرخاندن موثر مدل خود به
جهت صحیح استفاده کنید.
10
34 =>38
پس از وارد کردن این فایل به
SOLIDWORKS از آنجایی که دادهها
11
38 =>41
برای SolidWorks غیر بومی هستند
و از یک بسته CAD جایگزین آمدهاند
12
41 =>44
، جهتگیری
قطعه نادرست است.
13
44 =>47
به عنوان مثال، اگر من به نمای ایزومتریک تغییر کنم،
می توانید ببینید
14
47 =>51
که مدل در جهت دلخواه قرار نمی گیرد
. برای
15
51 =>52
غلبه بر این مشکل،
16
52 =>56
میتوانیم از دستور move copy body
برای چرخاندن قطعه استفاده کنیم.
17
56 =>01:00
دستور move/copy body را می
توان از طریق insert -> surface ->
18
01:00 =>01:00
move/copy قرار داد.
19
01:02 =>01:05
اولین کاری که می خواهم انجام دهم این است که
تمام هندسه مدل را
20
01:05 =>01:07
90 درجه در محور x بچرخانم.
21
01:08 =>01:11
اکنون وقتی
نمای قسمت ایزومتریک را تغییر میدهم،
22
01:11 =>01:16
صندلی همانطور که انتظار میرود قرار میگیرد،
اما منشا مدل هنوز هندسه
23
01:16 =>01:20
مدل را قطع نمیکند
. تا
24
01:20 =>01:23
جایی که امکان دارد
اطمینان حاصل شود که مبدأ
25
01:23 =>01:27
با اطلاعات مدل مطابقت دارد، همیشه بهترین روش است،
میتوانیم از دستور حرکت/کپی بدنه
26
01:27 =>01:29
برای قرار دادن بیشتر
قطعه استفاده کنیم.
27
01:29 =>01:33
این بار به جای استفاده از
گزینههای ترجمه/چرخش،
28
01:33 =>01:35
میتوانیم از محدودیتها برای
موقعیتیابی مدل استفاده کنیم.
29
01:36 =>01:39
این به ما این امکان را میدهد که از جفت استفاده کنیم، همانطور
که ممکن است در یک محیط مونتاژ انجام داده باشید
30
01:39 =>01:41
تا
بدنهها را تغییر دهیم.
31
01:41 =>01:44
اولین همسری که می خواهم درخواست کنم
، یک همسر متحدالمرکز است.
32
01:45 =>01:47
این بین
شفت صندلی و
33
01:47 =>01:48
مبدا اعمال خواهد شد.
34
01:50 =>01:53
اطمینان حاصل کنید که برای
اطمینان از اعمال محدودیت، افزودن را انتخاب کنید
35
01:53 =>01:54
.
36
01:55 =>01:58
علاوه بر این، من همچنین میخواهم
که مبدا در
37
01:58 =>02:02
وجه انتهایی شفت قرار گیرد تا بتوانم
یک جفت همزمان
38
02:02 =>02:04
بین مبدا و وجه انتهایی اضافه کنم.
39
02:05 =>02:07
در این ویژگی بدنه حرکت/کپی
،
40
02:07 =>02:10
به جای اعمال دو ویژگی
41
02:10 =>02:13
بدنه حرکت/کپی مجزا
برای این ترجمه، دو محدودیت اضافه کردهایم.
42
02:14 =>02:18
همچنین می توانیم از دستور move/
copy body برای نشان دادن مدل خود در
43
02:18 =>02:19
حالت های مختلف استفاده کنیم.
44
02:20 =>02:23
به عنوان مثال، من قبلاً
پیکربندی ایجاد کردهام که
45
02:23 =>02:26
میخواهم قسمت
پشتی صندلی را در حالت
46
02:26 =>02:29
خوابیده نشان دهم. با استفاده از
گزین