در این مطلب، ویدئو کد متلب برای مدل ساده ریاضی لوتکا-ولترا و رومئو-ژولیت با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید. اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:54
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00 =>02
سلام به همه در این آموزش ما
2
02 =>05
یاد می گیریم که چگونه یک کد متلب
3
05 =>07
برای مدل lutka volterra بنویسیم که یک
4
07 =>10
مدل شکارچی بازی و یک مدل رابطه اولیه
5
10 =>13
است، بنابراین هدفی که قبلاً
6
13 =>16
گفتم که ما یک کد ساده
7
16 =>18
از یک بازی شکارچی و یک بازی بسیار توسعه خواهیم داد.
8
18 =>20
مدل رابطه ساده ای که توسط strogatz ارائه شد
9
20 =>23
و سپس تفسیر خروجی آن را ترسیم می کنیم،
10
23 =>26
بنابراین بیایید
11
26 =>29
شروع کنیم ludka volterra اولین
12
29 =>32
مدل آماده کننده را ارائه داد که آنها یک گونه طعمه در نظر گرفتند
13
32 =>35
اجازه دهید آن را با xt نشان دهند و سپس
14
35 =>38
آنها نیز یک گونه درنده
15
38 =>41
را در نظر گرفتند. با yt نشان داده شده است، بنابراین آنها
16
41 =>44
مدل پایه را در اینجا ایجاد کردند، این
17
44 =>47
ثابت ها مثبت هستند و بدیهی است
18
47 =>50
که وقتی y شما 0 باشد، به این معنی است که اگر این
19
50 =>53
یکی این مولفه 0 باشد،
20
53 =>56
پیش جمعیت به صورت تصاعدی رشد می کند،
21
56 =>58
زیرا پس از آن این عدد صفر می شود
22
58 =>01:01
و شما فقط خواهید داشت. این مولفه
23
01:01 =>01:03
و فشار طعمه به صورت تصاعدی رشد می کند
24
01:03 =>01:06
و در غیاب پرتو
25
01:06 =>01:09
مانند اگر x صفر شود، می توانید ببینید
26
01:09 =>01:11
که فقط جمعیت شکارچی این
27
01:11 =>01:14
مقدار معادله وجود خواهد داشت و به
28
01:14 =>01:17
طور تصاعدی کاهش می یابد و باعث گرسنگی
29
01:17 =>01:20
می شود، بنابراین این فرضیاتی
30
01:20 =>01:22
بود که توسط آنها انجام شد که
31
01:22 =>01:24
جمعیت شکارچی کاملاً به جمعیت شکار بستگی دارد
32
01:24 =>01:27
و اگر
33
01:27 =>01:29
جمعیت شکارچی وجود نداشته باشد،
34
01:29 =>01:32
جمعیت بازی به طور تصاعدی رشد می کند.
35
01:32 =>01:35
بیایید ببینیم چگونه میتوانیم این را در
36
01:35 =>01:39
متلب کدنویسی کنیم، من t را از 0 به
37
01:39 =>01:43
t برابر با 0 تا 20 کردهام و این t
38
01:43 =>01:47
به 0، سپس 0.01،
39
01:47 =>01:51
سپس 0.02 و به همین ترتیب تا 20 گسسته میشود. سپس
40
01:51 =>01:54
این کار را انجام میدهد. در حال گرفتن تابعی است
41
01:54 =>01:56
که معادله دیفرانسیل ما است،
42
01:56 =>01:59
می توانید بگویید معادله دیفرانسیل
43
01:59 =>02:02
پرتو است و در اینجا می بینید که
44
02:02 =>02:06
ما مقدار این a و این آلفا
45
02:06 =>02:10
را 4 و 2 قرار داده ایم که این یک a است و این یک
46
02:10 =>02:14
آلفا است و در اینجا این معادله
47
02:14 =>02:16
جمعیت شکارچیان است و در اینجا می
48
02:16 =>02:21
بینید که ما مقادیر c و
49
02:21 =>02:24
گاما را سه و سه قرار داده ایم و اکنون کاری که
50
02:24 =>02:27
انجام می دهیم این مقادیر فرضی هستند
51
02:27 =>02:30
تا به شما یک شبیه سازی نشان دهیم که چگونه می توان
52
02:30 =>02:33
dra w تفسیر خروجی
53
02:33 =>02:36
برای برهمکنش Predator اکنون همانطور
54
02:36 =>02:40
که می دانید برای حل این معادله دیفرانسیل می تو