در این مطلب، ویدئو 2022 نحوه استفاده از دیباگر MATLAB | آموزش متلب با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید. اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:57
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00 =>02
matlab debugger ابزار بسیار
2
02 =>03
مفیدی
3
03 =>06
برای متوقف کردن اجرای کد
4
06 =>08
و بررسی
5
08 =>10
متغیرهای کد است.
6
10 =>13
در اینجا من یک تنظیم اسکریپت بسیار ابتدایی دارم
7
13 =>14
با دو عبارت if در
8
14 =>18
اینجا شروع می کنیم و y را معادل 42
9
18 =>21
و x برابر با
10
21 =>23
10 تعریف می کنیم. اگر دستور بررسی y
11
23 =>25
بزرگتر از 40 باشد،
12
25 =>30
می دانیم که درست است زیرا y 42 است.
13
30 =>31
در آن صورت
14
31 =>35
y به صورت x تعریف می شود
15
35 =>39
که در آن صورت y می شود 10.
16
39 =>42
سپس اگر y بزرگتر باشد به دومین مورد می رسیم اگر
17
42 =>44
y در حال حاضر 10
18
44 =>47
باشد اگر y بزرگتر باشد. از صفر
19
47 =>50
خوب این درست است زیرا y 10 است
20
50 =>51
سپس
21
51 =>53
y
22
53 =>56
تبدیل به y به اضافه صد می شود
23
56 =>58
این مقدار y 10 است
24
58 =>01:01
10 به علاوه 100 برابر است با 110
25
01:01 =>01:04
110 در y ذخیره می شود
26
01:04 =>01:05
با این حال
27
01:05 =>01:07
خوب می توانیم این مثال ساده را
28
01:07 =>01:08
29
01:08 =>01:10
اغلب در کدهای پیچیده تر با
30
01:10 =>01:12
صدها خط طی کنیم.
31
01:12 =>01:14
32
01:14 =>01:16
ارزیابی
33
01:16 =>01:18
کاری که میتوانیم انجام دهیم این است که از اشکالزدای متلب استفاده کنیم، واقعاً دشوار خواهد بود
34
01:18 =>01:21
و ما به سادگی
35
01:21 =>01:24
روی پانل کناری اینجا کلیک میکنیم تا این دایرههای قرمز را اضافه کنیم
36
01:24 =>01:28
، جایی که میتوانیم این دایرهها را متوقف
37
01:28 =>01:30
کنیم که به آنها
38
01:30 =>01:33
نقاط شکست گفته میشود. اینجا در 8 برای
39
01:33 =>01:35
شروع
40
01:35 =>01:38
به ب در ابتدا اشکالزدا را کلیک میکنیم و روی run کلیک میکنیم و
41
01:38 =>01:42
در تب ویرایشگر matlab ide پیشروی
42
01:42 =>01:44
43
01:45 =>01:48
میکنیم، متوجه میشوید که یک فلش در اینجا ظاهر میشود
44
01:48 =>01:50
که به ما میگوید در حال حاضر در کجا هستیم در
45
01:50 =>01:52
46
01:52 =>01:56
یادداشت اسکریپت که این خط هنوز اجرا
47
01:56 =>02:00
نشده است.
48
02:01 =>02:04
یکی از ویژگیهای خوب در این مورد این است که
49
02:04 =>02:08
ما میتوانیم مکاننما را روی مقادیر نگه داریم
50
02:08 =>02:09
تا
51
02:09 =>02:13
ببینیم آن متغیر چه مقداری دارد
52
02:13 =>02:15
در حال حاضر y 42
53
02:15 =>02:17
عالی است،
54
02:17 =>02:19
میتوانیم روی x حرکت کرده و تأیید کنیم که x
55
02:19 =>02:20
برابر با
56
02:20 =>02:23
10 است. میدانیم
57
02:23 =>02:25
که از آنجایی که x برابر با 10 است. در اینجا
58
02:25 =>02:29
y با 10 بازنویسی میشود.
59
02:29 =>02:32
ما میتوانیم با استفاده از دکمه step فقط یک خط به جلو
60
02:32 =>02:35
61
02:35 =>02:36
برویم و روی آن کلیک
62
02:36 =>02:39
میکنیم و حالا فلش س