معرفی
یک کلاس طرحی از یک موجودیت است و یک شی مقدار واقعی موجودیت است. در این مقاله بیایید رابطه و تفاوت کلاس و شی را بیاموزیم.
کلاس چیست؟
کلاس، اولین چیزی که به ذهن من می رسد روزهای مدرسه بود که من و دوستانم را در کلاس قرار دادند تا یاد بگیریم. این جمله در گرامر را به خاطر بسپارید که «هر چیزی در دنیای واقعی که میتوانیم آن را حس کنیم، لمس کنیم یا هویتی داشته باشیم، یک شی است؟» خوب، در آن کلاس، ما میز، تخته سیاه، فن، AC، و مشخصاً دانشآموزان نیز داریم. همه این موجودات قابل شناسایی اشیاء هستند.
اکنون خواهیم دید که چگونه کلاس ها و اشیاء به هم مرتبط هستند. در این مرحله ممکن است اشتباه باشد که بگوییم "کلاس گروهی از اشیاء است"، بنابراین اگر من شی را در یک گروه نگه دارم، آنگاه این گروه در نهایت به یک کلاس تبدیل می شود. بنابراین بیایید سعی کنیم یک شی تصادفی را در یک گروه قرار دهیم و یک کلاس از آن ایجاد کنیم. بیایید یک سیب، یک پیراهن، یک ماشین و یک موبایل را بیرون بیاوریم و سعی کنیم از این اشیا یک کلاس ایجاد کنیم، آهووو!!، من نمی توانم یک کلاس ایجاد کنم زیرا همه این اشیا از نظر رفتار متفاوت هستند و ویژگی های متفاوتی دارند. من می توانم یک سیب بخورم، یک پیراهن بپوشم، یک ماشین رانندگی کنم و با موبایلم تماس بگیرم. همه اشیاء ویژگی ها و رفتارهای متفاوتی خواهند داشت. بنابراین، اجازه دهید جمله بالا خود را تصحیح کنم، "کلاس گروهی از اشیاء است که می توانند به طور منحصر به فرد شناسایی شوند و ویژگی ها و رفتارهای مشترکی دارند" فکر می کنم اکنون هوا را پاک کردم.
حالا اجازه دهید مثالی از اشیایی که خواص و رفتار مشترک دارند، سیب، پرتقال، موز، آناناس و انبه را مثال بزنیم. همه این اشیاء دارای خواص مشترک هستند، درست مانند همه افراد دارای رنگ، شکل، اندازه، وزن و غیره. علاوه بر این، آنها رفتار مشترکی مانند بوی، طعم و غیره دارند. بنابراین می توانیم آنها را در کلاسی به نام گروه بندی کنیم. میوه ها
من فکر می کنم من به شما یک نکته اساسی از اینکه یک کلاس و شی چیست ارائه داده ام. حال بیایید ببینیم که چه کلاس ها و اشیایی در برنامه نویسی وجود دارد.
اجازه دهید نمونه ای از دانش آموزان را در نظر بگیریم. هر دانش آموزی باید نام، تاریخ تولد، سن، آدرس، نام پدر، جنسیت و غیره داشته باشد، همچنین رفتارهایی مانند خواندن، نوشتن، مطالعه، صحبت کردن و غیره دارند. و همه آنها را در یک کلاس دانشجویی قرار دهید. بیایید ببینیم چگونه میتوانیم یک کلاس دانشجویی در سی شارپ ایجاد کنیم. برای ایجاد یک کلاس در سی شارپ از کلمه کلیدی class و به دنبال آن نام کلاس و تمام خصوصیات و رفتارها استفاده می کنیم و با استفاده از بریس های فرفری آنها را در داخل کلاس قرار می دهیم.
سینتکس ایجاد کلاس به صورت زیر است:
حال، اجازه دهید کلاس دانشجو را با استفاده از نحو بالا ایجاد کنیم.
یک کلاس هیچ وجود فیزیکی ندارد و یک گروه منطقی از خصوصیات و رفتار اشیاء در یک واحد واحد است. یک کلاس یک نوع داده نوع مرجع تعریف شده توسط کاربر است، یا می توان گفت که یک طرح اولیه یا یک نمونه اولیه است که می توانیم از آن اشیاء را ایجاد کنیم. یک کلاس یک نوع شی را تعریف می کند، اما یک شی نیست. در سی شارپ، کلاسها از چندشکلی پشتیبانی میکنند، وراثتی که کلاسهای مشتق شده و کلاسهای پایه، انتزاع و کپسولهسازی را فراهم میکند.
یک شی چیست؟
یک شی نمونه ای از کلاس است و یک موجودیت واقعی را نشان می دهد. یک شی یک نوع مرجع است درست مانند یک کلاس، بنابراین وقتی یک شی از کلاس ایجاد می کنیم، حاوی یک واحد مقدار تهی است که به صراحت آن را مقداردهی اولیه می کنیم. برای مقداردهی اولیه یک شی، از یک کلمه کلیدی جدید و به دنبال آن نام کلاسی که شی بر اساس آن است استفاده می کنیم، به عنوان مثال:
برای ایجاد شیء کلاس دانشجویی که در بالا استفاده شده است، می توانیم از دستور زیر استفاده کنیم.
و برای مقداردهی اولیه شی، می توانیم بنویسیم:
یا می توانیم دو عبارت فوق را در یک خط به صورت زیر ترکیب کنیم:
در عبارت فوق، می بینیم که وقتی نمونه ای از یک کلاس ایجاد می شود، یک مرجع از شی به شی (رم) که بر اساس دانش آموزان کلاس است، باز می گردد و زمانی که شی ایجاد می شود، حافظه نیز وجود دارد. به شی در پشته مدیریت شده برای آن شی خاص اختصاص داده می شود. متغیر (ram) فقط آدرس حافظه شی ارسال شده را در زمان مقداردهی اولیه شی نگه می دارد.'
خلاصه
این مقاله در مورد کلاس و اشیاء در سی شارپ و نحوه استفاده از آنها در مثال های برنامه نویسی به ما آموزش داد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس ها، اشیاء و OOP ها، برنامه نویسی شی گرا در سی شارپ را دنبال کنید .