این مقاله یک سری آهنگ جانبی از بسیاری از مقالات دیگر من است که صرفاً کد محور هستند. در این مقاله، من عمدتاً روی سؤالاتی تمرکز خواهم کرد که معمولاً ذهن بسیاری از علاقه مندان به بازی را در حالی که به این حوزه به عنوان یک انتخاب شغلی وارد می شوند آزار می دهد، یعنی هدف از بازی ها چیست؟ چرا مردم بازی ها را توسعه می دهند؟ چند نوع بازی رایج چیست؟ توسعه بازی Indie چیست؟ چه خطراتی در این حرفه وجود دارد؟ پاسخ به این سؤالات می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین من در اینجا فقط جنبه خود را از داستان به اشتراک می گذارم.
پیش نیازها
- اشتیاق بازی.
بنابراین، بیایید اکنون شروع کنیم.
هدف از بازی ها چیست؟
هدف بازی از دیدگاههای مختلف معانی متفاوتی را ارائه میکند که عمدتاً مبتنی بر درک فردی از آن است، اما برخی از معنای مشترک میتواند به شرح زیر باشد.
- مردم برای از بین بردن زمان بازی می کنند
. Minion Rush، Bubble Trouble و غیره چند نمونه هستند. - مردم بازی هایی را برای چالش انجام می دهند
تا مشکلات زندگی روزمره خود را فراموش کنند و یک دوست یا خود را در رقابتی به چالش بکشند. این سناریو به طور معمول تمرین می شود. Candy Crush، Mortal Kombat و غیره چند نمونه هستند. - افراد
برای اینکه در زندگی خود با انگیزه بمانند، بازی های ماجراجویی انجام می دهند، این سناریو نیز رایج است. Tomb Raider، Assassin Creed و غیره از این قبیل هستند. - مردم برای آموزش بازی می کنند
اغلب مشاهده شده است که مغز بسیاری از افراد یادگیری را از طریق مشاهده تحریک می کند. بنابراین، آنها ترجیح می دهند با انجام بازی ها یاد بگیرند، به عنوان مثال، بازی های مبتنی بر مربی تایپ صفحه کلید، بازی های مبتنی بر حل پازل و غیره. - مردم بازی هایی را برای شبیه سازی واقعیت با فانتزی انجام می دهند
این سناریوی نادر در بازی است. معمولاً این سناریو برای سازمانهای بزرگ که میتوانند سازمانهای دولتی باشند یا برای گروهی از افرادی که میخواهند واقعیت را با خیالپردازی شبیهسازی کنند، اعمال میشود. دستیابی به بسیاری از چیزها در واقعیت دشوارتر از دستیابی به آنها در شبیه سازی مجازی است. مطالعه بسیار جالبی که من در مورد این موضوع توصیه می کنم، Reality Is Broken توسط جین مک گونیگال است . Sims، Farmville و غیره نمونه هایی از بازی های مبتنی بر شبیه سازی هستند.
توسعه بازی نیز بسته به دیدگاه فرد دلایل مختلفی دارد. برخی از دلایل در زیر ذکر شده است.
- توسعه بازی سرگرم کننده و هنری است
. برای یک توسعهدهنده، برنامهنویسی یک شی بصری برای توسعه سرگرمکنندهتر از توسعه برنامهای است که مبتنی بر متن است یا متعلق به محصولی است که به عنوان کاربران نهایی عمل میکند که هرگز استفاده نمیشوند. توسعه بازی هنری و خلاقانه است. - توسعه بازی کاربرد عملی ریاضیات است
وقتی معادلات ریاضی مانند حرکت پرتابه، قوانین نیوتن، گرانش، معادلات دیفرانسیل را در کلاس درس مطالعه می کنیم، از هر 50 دانش آموز، 1 دانش آموز در واقع می فهمد که معلم در واقع در مورد چه چیزی صحبت می کند، بقیه افراد فقط در تقلا برای گذراندن موضوعی هستند که به دلیل آن ریاضیات دارد. تبدیل به موضوع کمترین علاقه در دوران دانشجویی شود. توسعه بازی عمدتاً در مورد ریاضیات است، تمام آن معادلات ترسناک در کلاس در نهایت به نظر می رسد معنی دارند، چرا که چرا ما ریاضیات را با معادلات عجیب و غریب مطالعه می کنیم؟ از آنجایی که ما در زندگی روزمره خود فقط از جمع، تفریق، ضرب و تقسیم استفاده می کنیم، اما با توسعه بازی، همه آن معادلات عجیب و غریب برای ما موهبت به نظر می رسند، در غیر این صورت، نمی توانیم بازی های پیچیده ای را که در حال حاضر بسیار سخت هستند توسعه دهیم. قرن.
بازی ها به دسته های زیادی دسته بندی می شوند که به شرح زیر است.
- بازی های آرکید
- بازی های ماجراجویی
- بازی های استراتژیک
توسعه بازی Indie چیست؟
توسعه بازی مستقل در اصل به معنای توسعه بازی مستقل است. گروه کوچکی از افراد به جای اینکه منتظر بمانند تا توسط سازمان های بزرگ و شناخته شده استخدام شوند، تیم هایی تشکیل می دهند تا حرفه توسعه بازی خود را شروع کنند. این نیز منجر به سرمایه گذاری های کارآفرینی می شود.
چه خطراتی در این حرفه وجود دارد؟
با وجود همه سرگرمی ها در توسعه و انجام بازی ها، توسعه بازی به عنوان یک انتخاب شغلی بسیار خطرناک است. کاملاً به مدل کسب و کار شرکت بستگی دارد. اگر شرکتی فقط از بازی های سرمایه گذاری مبتنی بر محصول پیروی کند، درآمدزایی بسیار پرخطرتر است زیرا درآمدزایی کاملاً به عملکرد بازی در بازار با در نظر گرفتن سایر رقبا بستگی دارد. اگر مدل کسبوکار فقط مبتنی بر خدمات باشد، توسعه بازیها در نهایت به دلیل یکنواختی که ایجاد میکند خستهکننده خواهد شد. معمولاً ترکیبی از معماری مبتنی بر محصول و خدمات توسط بسیاری از سازمان ها دنبال می شود. جدای از خطر سقوط شرکت، توسعه بازی به عنوان فردی نیز یک انتخاب شغلی پرخطر است، زیرا به زمان و تلاش زیادی برای توسعه بازی نیاز دارد و خروجی از نظر درآمد ممکن است بسیار کم باشد، همچنین کالج ها و دانشگاه های کمی وجود دارند که مطالعه توسعه عملی توسعه بازی را ارائه می دهند. دانش آموزان. بنابراین، اگر تصمیم گرفتید که به عنوان یک حرفه برای توسعه بازی سرمایه گذاری کنید، به من اعتماد کنید که خودتان هستید، بنابراین، در مورد آن آماده باشید.
نتیجه
این مقاله تماماً در مورد پاسخ به سؤالات رایجی است که قبل از پرش به حوزه ستاره ای توسعه بازی باید به آنها پرداخته شود. به طور خلاصه توسعه بازی چیست؟ چرا مردم بازی ها را توسعه می دهند؟ چه دسته بندی های رایجی از بازی ها را باید جستجو کرد؟ شما به عنوان یک مهندس بازی حرفه ای چه خطراتی خواهید داشت؟
سلب مسئولیت
من مالک هیچ یک از تصاویر نیستم.