معرفی
برای اینکه برنامه نویسی را تازه تر شروع کنید یا مصاحبه ای را پاک کنید حتی اگر با تجربه هستید، باید این مفهوم را مرور کنید. این یکی از مفاهیم اساسی است که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده نرم افزار موفق باید بداند. برای روشن شدن این مفهوم، لطفاً مقاله زیر را مرور کنید.
قبل از پرداختن به جزئیات، در مورد مدیریت حافظه پشته و پشته مطالعه کنید.
حافظه Heap برای تخصیص حافظه پویا به عنوان مثال نوع مرجع مانند کلاس ها، رشته است.
حافظه پشته برای تخصیص حافظه ایستا نوع مقدار مانند int، boolean، struct و غیره است.
کلاس ها و اشیاء
کلاس ها را به سادگی می توانیم به عنوان Entity تعریف کنیم که وجودی مجزا و مستقل است. مثلا:
به عنوان مثال Car Hondacity= ماشین جدید()
بنابراین به طور خلاصه، یک کلاس یک طرح یا نمونه اولیه تعریف شده توسط کاربر است که شی برای آن ایجاد شده است. هر شیئی که ایجاد می کنیم دارای ویژگی و روش خاص خود است.
یک کلاس را می توان با استفاده از مشخص کننده دسترسی زیر اعلام کرد که دسترسی کلاس ها را به کلاس های دیگر محدود می کند.
- عمومی
- خصوصی
- حفاظت شده