![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image001.jpg)
معرفی
چه بخواهید در توسعه بازی حرفه ای داشته باشید و چه بخواهید فرآیند ساخت یک بازی را کشف کنید، یک شروع خوب یادگیری موتور شگفت انگیز Unity است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در واقع، توسعه بازی امروزه شامل بهره برداری از این قدرت برای ایجاد بازی های دو بعدی و سه بعدی و تمرکز بیشتر بر روی مفهوم و طراحی به جای موتورهای فیزیک است.
در این مقاله، خواهید آموخت که خیس کردن پاهای خود با یونیتی چقدر آسان است و ملزومات شروع یک پروژه با استفاده از این پلتفرم بازی سازی. زنجیره ای از فرآیندها بیشتر به صورت عملی ارائه می شود که در آن هر کار به یک سوال معین پاسخ می دهد.
چگونه یک پروژه خالی ایجاد کنیم؟
پس از دانلود یونیتی، و هنگامی که برای اولین بار آن را شروع می کنید، توسط ویزارد راه اندازی از شما خواسته می شود که به شما امکان ایجاد یک پروژه جدید یا مرور پروژه های قبلی و دانلود آموزش ها را می دهد. برای ایجاد یک پروژه جدید:
- روی "جدید" کلیک کنید
- یک نام برای پروژه خود انتخاب کنید
- مکانی را برای پروژه خود انتخاب کنید که تمام دارایی ها و فایل های مورد نیاز در آن زندگی کنند.
- روی «ایجاد پروژه» کلیک کنید. پس از انجام این کار، باید منتظر بمانید تا Unity فایل های مورد نیاز برای شروع پروژه جدید شما را تولید کند.
از جادوگر راه اندازی خود، می توانید "Open" را انتخاب کنید تا با استفاده از کاوشگر فایل خود برای پروژه موجود مورد نظر مرور کنید. سپس میتوانید «On Disk» را برای مرور فایلهای محلی در رایانه یا در فضای ابری انتخاب کنید.
سلسله مراتب فایل های پروژه چیست؟
![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image002.jpg)
برای اینکه ساختار پوشه خود را در یونیتی تنظیم کنیم، از پنجره Project خود (محل همه دارایی ها و از جایی که آبجکت ها را به نمای صحنه اضافه می کنیم) روی ماوس کلیک راست کرده و Create >> Folder را فشار داده و سپس به آن نام می دهیم. اکنون، این پوشه ای که برای دارایی های خود به طور رسمی ایجاد کردیم، در مسیری که برای پروژه انتخاب کردیم ایجاد می شود. دقیقاً اینجا: {path of project}/Assets/{Created folder}
توجه داشته باشید که هر تغییری در ساختار پوشه از مدیر پروژه بر روی پوشه پروژه تأثیر می گذارد و بالعکس.
چگونه بسته ها را وارد کنیم؟
فروشگاه دارایی یونیتی و پروژه های تکمیل شده یونیتی بسته های یونیتی را ارائه می دهند، چیزهایی که احتمالاً هنگام ساخت پروژه شخصی خود به آن نیاز خواهید داشت. به منظور وارد کردن چنین بسته هایی ( UAS ):
- پنجره >> فروشگاه دارایی را انتخاب کنید .
- در نوار جستجو نوع دارایی های مورد نیاز خود را تایپ کنید، می توانید از ویژگی فیلتر برای یافتن آنچه که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد استفاده کنید.
- پس از انتخاب بسته مورد نظر بر روی دکمه دانلود کلیک کرده و با شرایط خدمات موافقت کنید.
- هنگامی که بسته دانلود شده آماده شد، می توانید آن را با استفاده از import وارد کنید.
- پس از مرحله قبل، در پنجره پروژه متوجه دارایی ها خواهید شد. برای کشف آنها، می توانید روی پوشه اضافه شده دوبار کلیک کنید.
![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image003.jpg)
![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image004.jpg)
برای وارد کردن یک بسته نصب شده خاص، باید در قسمت مدیر پروژه >> بسته واردات >> {نام پوشه دارایی مورد نظر} کلیک راست کنید، پس از آن همان مراحل بالا اعمال می شود.
دارایی های سه بعدی چیست؟
هنگام ایجاد گیم پلی خود، در واقع نیاز به افزودن نوعی دارایی و محیط دارید، مانند اشیاء نگهدارنده مکان. که می تواند توسط:
- انتخاب ایجاد از سلسله مراتب
- انتخاب "شیء سه بعدی" >> {an object}
- پس از انتخاب شکل مورد نظر، با کشیدن مکعب های رنگی، می توان با استفاده از ابزار Scale، ابعاد را تغییر داد.
![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image005.jpg)
![وحدت](http://pezhvak24.ir/dl/10kcor/cscd/article/unity-a-big-picture-on-game-development/Images/image006.jpg)
هنگامی که یک مرز (طبقه) دارید، می توانید یک کاراکتر اضافه کنید. یک روش استاندارد در نمونه سازی اولیه بازی ها این است که به جای مدل سازی سه بعدی شکل شخصیت و UV کردن آن و استفاده از چیزی مانند PhotoShop برای ایجاد ظاهر نهایی و وارد کردن همه چیز به عنوان دارایی (انیمیشن)، کپسول ها (ابتدایی های سه بعدی) را برای جایگزینی/نمایندگی بازیکنان معمولی وارد کنید. کلیپ های).
چگونه آنها را وارد کنیم؟
پس از تنظیم مدل سه بعدی و اطمینان از مطابقت آن با مقیاس Unity، نقطه محوری را اضافه کنید و سپس آن را به محل پوشه دارایی/Meshes پروژه Unity در FBX صادر کنید. از خط لوله FBX، مطمئن شوید که اگر مدل شما متحرک است، گزینه انیمیشن را علامت بزنید. مطمئن شوید که مقیاس در زیر گزینه های پیشرفته روی 1.0 تنظیم شده است. یک شی بازی باید در پوشه Meshes اضافه شود که در صورت انتخاب، گزینه import را با کشیدن آن به صحنه اضافه می کند. اکنون که پنجره بازرس وجود دارد، می توانید ویژگی های شی وارد شده را مانند ضریب مقیاس تغییر دهید.
امیدوارم این مقاله اول مورد پسند شما واقع شده باشد، این مقاله محمد حبیب جوادی بود. مثل همیشه بپرس!!