معرفی
کد Xamarin.Forms بر روی چندین پلتفرم اجرا می شود - که هر کدام سیستم فایل مخصوص به خود را دارند. این بدان معناست که خواندن و نوشتن فایلها با استفاده از APIهای فایل بومی در هر پلتفرم به راحتی انجام میشود. از طرف دیگر، منابع جاسازی شده راه حل ساده تری برای توزیع فایل های داده با یک برنامه هستند.
Xamarin.Essentials
افزونه Xamarin.Essentials بیش از 20 API بین پلتفرمی را برای توسعه اپلیکیشن موبایل ارائه می دهد. Xamarin.Essentials API با تمام برنامههای Xamarin.Forms، Xamarin.Android، Xamarin.iOS یا UWP که میتوان از کدهای مشترک به آنها دسترسی داشت، کار میکند. ما در حال توسعه Xamarin با برنامه های Android، iOS و UWP هستیم، اما اکنون Xamarin.Essentials بر این مشکل غلبه کرده است و توسعه دهندگان می توانند با استفاده از C# به هر API پلتفرم بومی دسترسی داشته باشند. این افزونه API های زیادی را ارائه می دهد بنابراین در ابتدا نیازی به افزونه های بیشتری برای Xamarin نیست. افزونه Xamarin.Essentials بر حداقل اندازه برنامه شما تأثیر می گذارد.
پشتیبانی از پلتفرم
Xamarin.Essentials از پلتفرم ها و سیستم عامل ها پشتیبانی می کند،
سکو | نسخه |
اندروید | 4.4 (API 19) یا قبل از آن |
iOS | 10.0 یا بالاتر |
UWP | 10.0.16299.0 یا قبل از آن |
پیش نیازها
- ویژوال استودیو 2017 (ویندوز یا مک)
راه اندازی یک پروژه Xamarin.Forms
با ایجاد یک پروژه Xamarin.Forms جدید شروع کنید. با گذراندن مراحل خودتان بیشتر یاد خواهید گرفت.
نوع پروژه برنامه Xamarin.Forms را در قسمت Cross-platform/App در گفتگوی پروژه جدید انتخاب کنید.
برنامه خود را نامگذاری کنید، «Use Portable Class Library» را برای کد مشترک انتخاب کنید و Android و iOS را هدف قرار دهید.
احتمالاً میخواهید که پروژه و راهحل شما هم نام برنامه شما باشد. آن را در پوشه مورد نظر خود برای پروژه ها قرار دهید و روی Create کلیک کنید.