در این مطلب، ویدئو آموزش Pygame (توسعه بازی پایتون) – 6 – Draw Rect and Fill با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:01,500
سلام بچه ها و به آموزش بازی PI خود خوش آمدید،
2
00:00:01,500 –> 00:00:04,950
این ویدیوی شماره 6 است، بنابراین از
3
00:00:04,950 –> 00:00:06,960
جایی که ما متوقف شدیم، در
4
00:00:06,960 –> 00:00:09,570
پس زمینه توضیح RGB را انجام دادیم و من به شما گفتم
5
00:00:09,570 –> 00:00:11,460
که ما در واقع می خواهیم
6
00:00:11,460 –> 00:00:13,080
قبل از هر چیز به خوبی روی صفحه نمایش بکشیم. قبلاً به
7
00:00:13,080 –> 00:00:14,190
شما دوستان نشان دادم که چگونه آن را
8
00:00:14,190 –> 00:00:16,740
روی صفحه بکشید و این در مورد فیل بود، اما
9
00:00:16,740 –> 00:00:18,390
معمولاً چیزی که می خواهید ببینید
10
00:00:18,390 –> 00:00:21,630
مردم برای ترسیم اشیا روی صفحه استفاده می کنند، نقطه
11
00:00:21,630 –> 00:00:24,930
رسم مستقیم است، بنابراین اجازه دهید به شما بچه ها نشان دهم که
12
00:00:24,930 –> 00:00:28,050
به سرعت از مستطیل ها یا حتی ترسیم می کنند.
13
00:00:28,050 –> 00:00:29,429
مانند دایره ها و چیزهایی مانند این
14
00:00:29,429 –> 00:00:32,058
صفحه است، اما ما فعلاً rect را انجام می دهیم،
15
00:00:32,058 –> 00:00:35,760
بنابراین در زیر این بازی نمایش داده شده، من
16
00:00:35,760 –> 00:00:39,030
رنگ سفید را پر کردم، فکر کنید
17
00:00:39,030 –> 00:00:40,559
اگر می خواهید چیزی را در
18
00:00:40,559 –> 00:00:41,160
پس زمینه پر
19
00:00:41,160 –> 00:00:44,370
کنید، اساساً می گویید که می دانستید یک
20
00:00:44,370 –> 00:00:47,100
عکس خوب یک عکس از یک درخت درست است
21
00:00:47,100 –> 00:00:48,899
که شما به من نشان میدهید که آن
22
00:00:48,899 –> 00:00:50,460
عکس را با سفید پر کرده است، شما اساساً
23
00:00:50,460 –> 00:00:52,649
تخته سنگ را تمیز میکنید، بنابراین کاری که بیشتر افرادی
24
00:00:52,649 –> 00:00:54,360
که میخواهید ببینید این است که از
25
00:00:54,360 –> 00:00:56,460
پر کردن بهعنوان نوعی مانند پاک کردن رنگ استفاده میکنند. تخته سنگ
26
00:00:56,460 –> 00:00:59,280
تمیز، بنابراین شما می توانید استفاده از پر شما همچنین می توانید
27
00:00:59,280 –> 00:01:01,350
h مانند یک تصویر پسزمینه،
28
00:01:01,350 –> 00:01:03,239
ما فعلاً آن را ساده نگه میداریم
29
00:01:03,239 –> 00:01:05,549
و فقط سفید را پر
30
00:01:05,549 –> 00:01:08,369
میکنیم تا مانند پاک کردن ما باشد و سپس بین
31
00:01:08,369 –> 00:01:11,939
پر کردن و بهروزرسانی نمایشگر جایی است که
32
00:01:11,939 –> 00:01:13,920
همه گرافیکهای دیگر را رندر میکنیم یا
33
00:01:13,920 –> 00:01:15,210
گرافیکها را نشان میدهیم. برای رندر کردن آن
34
00:01:15,210 –> 00:01:18,020
در انتها، بنابراین به اینجا میآییم و
35
00:01:18,020 –> 00:01:21,060
میخواهیم این کار را انجام دهیم، یک مستطیل را
36
00:01:21,060 –> 00:01:22,830
به خوبی ترسیم کنیم تا یک مستطیل را بکشیم، ما میخواهیم
37
00:01:22,830 –> 00:01:28,380
pygame dot draw dot rect را انجام دهیم و در اینجا
38
00:01:28,380 –> 00:01:30,810
پارامترها همان جایی هستند که میخواهیم آن را بکشید
39
00:01:30,810 –> 00:01:33,119
که می خواهیم آن را به چه رنگی بکشیم و
40
00:01:33,119 –> 00:01:35,100
سپس مختصات و نحوه
41
00:01:35,100 –> 00:01:37,770
کار مختصات این است که می
42
00:01:37,770 –> 00:01:41,189
پرسد سمت چپ بالای این شی کجاست و
43
00:01:41,189 –> 00:01:43,890
سپس عرض آن چقدر است و قد آن چقدر است
44
00:01:43,890 –> 00:01:46,740
و من توضیح می دهم که در یک ثانیه، ارتفاع بیش از حد
45
00:01:46,740 –> 00:01:49,110
ممکن است برخی از افراد را گیج کند،
46
00:01:49,110 –> 00:01:52,799
بنابراین نقطه pygame آن را درست از
47
00:01:52,799 –> 00:01:55,140
کجا میخواهیم ترسیم کنیم،
48
00:01:55,140 –> 00:01:57,659
میدانیم که میخواهیم روی صفحه نمایش بازی
49
00:01:57,659 –> 00:02:00,090
درست روی سطح خود بکشیم، بنابراین آن را روی
50
00:02:00,090 –> 00:02:02,100
سطح میکشیم که چه رنگی داریم. می خواهید آن را به
51
00:02:02,100 –> 00:02:03,659
خوبی سفارش داده باشد، ما آن را
52
00:02:03,659 –> 00:02:07,049
سیاه می کنیم زیرا پسزمینه ما سفید است یا
53
00:02:07,049 –> 00:02:08,160
میتوانیم آن را قرمز کنیم، اما فعلاً آن
54
00:02:08,160 –> 00:02:09,679
را سیاه
55
00:02:09,679 –> 00:02:12,230
56
00:02:12,230 –> 00:02:15,730
57
00:02:15,730 –> 00:02:17,750
خواهیم کرد. در یک
58
00:02:17,750 –> 00:02:19,189
لیست قرار بگیرید، بنابراین ما از این کروشهها استفاده میکنیم
59
00:02:19,189 –> 00:02:21,230
و یک لیست ایجاد میکنیم، بنابراین
60
00:02:21,230 –> 00:02:24,379
اول از همه X&Y شروع میشود، بنابراین
61
00:02:24,379 –> 00:02:27,739
اجازه دهید بگوییم اصلاً در وسط قرار ندهید،
62
00:02:27,739 –> 00:02:32,659
بنابراین میگوییم 400 um و 300 بنابراین X است.
63
00:02:32,659 –> 00:02:35,959
400 y برابر با 300 است، پس میخواهیم
64
00:02:35,959 –> 00:02:37,459
این شی چقدر بلند باشد و چرا میخواهیم
65
00:02:37,459 –> 00:02:41,569
یک سوژه خوب باشد، متأسفم
66
00:02:41,569 –> 00:02:44,659
که عرض و ارتفاع خود را از X Y اولیه خود نشان میدهد،
67
00:02:44,659 –> 00:02:47,450
بنابراین فعلاً میگوییم
68
00:02:47,450 –> 00:02:50,840
فرض کنید 10 و 10 پس بیایید ادامه دهیم
69
00:02:50,840 –> 00:02:54,200
و آن را ذخیره و اجرا کنیم و در آنجا
70
00:02:54,200 –> 00:02:56,510
ما پس زمینه سفید خود را که می دانی داریم، اکنون
71
00:02:56,510 –> 00:02:59,120
این جعبه سیاه کوچک را کشیده ایم فقط برای
72
00:02:59,120 –> 00:03:00,530
اینکه مطمئن شویم به شما بچه ها درست
73
00:03:00,530 –> 00:03:02,659
را می گویم که عرض آن را حدس می زنم. و قد
74
00:03:02,659 –> 00:03:04,639
من در این مورد مثبت نیستم پس بیایید برویم و
75
00:03:04,639 –> 00:03:06,560
آن را اجرا کنیم و جواب خود را بگیریم بله
76
00:03:06,560 –> 00: