در این مطلب، ویدئو اسکریپت پایتون در Grasshopper – فرم اسکریپت 1/2 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:01,949
بنابراین اکنون که درک اولیه
2
00:00:01,949 –> 00:00:05,040
ای از نحوه عملکرد
3
00:00:05,040 –> 00:00:07,020
پایتون به گونه ای داریم که بتوان آن را در grasshopper ادغام کرد،
4
00:00:07,020 –> 00:00:07,950
در
5
00:00:07,950 –> 00:00:10,920
واقع شروع به مرور
6
00:00:10,920 –> 00:00:13,080
اولین مثال می کنیم که ایجاد
7
00:00:13,080 –> 00:00:15,990
نوعی سیستم انشعاب یا مجموعه ای از جعبه ها است
8
00:00:15,990 –> 00:00:19,260
و من می روم. از این فرصت برای
9
00:00:19,260 –> 00:00:22,830
معرفی یک ایده واقعا قدرتمند در
10
00:00:22,830 –> 00:00:24,510
برنامه نویسی استفاده کنید که به آن بازگشتی می
11
00:00:24,510 –> 00:00:27,869
گویند و آن ایده ایجاد
12
00:00:27,869 –> 00:00:29,189
توابعی است که می توانند به
13
00:00:29,189 –> 00:00:31,040
خودشان ارجاع دهند تا بتوانید
14
00:00:31,040 –> 00:00:34,380
توابع را درون یکدیگر قرار دهید و این
15
00:00:34,380 –> 00:00:35,910
برای ایجاد این نوع فراکتال واقعا مفید است.
16
00:00:35,910 –> 00:00:40,020
یا شاخههای هندسی و این
17
00:00:40,020 –> 00:00:41,930
چیزی است که اساساً
18
00:00:41,930 –> 00:00:44,550
انجام آن در grasshopper غیرممکن است، اما
19
00:00:44,550 –> 00:00:46,170
ما میتوانیم در اسکریپتها انجام دهیم، این اولین
20
00:00:46,170 –> 00:00:48,960
نوع مثالی است که در آن میتوانید از
21
00:00:48,960 –> 00:00:51,270
اسکریپت برای انجام کاری یا انجام
22
00:00:51,270 –> 00:00:52,800
کاری استفاده کنید که در غیر این
23
00:00:52,800 –> 00:00:55,289
صورت در grasshopper غیرممکن است
24
00:00:55,289 –> 00:00:56,699
همانطور که قبلاً گفتم.
25
00:00:56,699 –> 00:00:58,440
از پایتون تا حد امکان کمتر
26
00:00:58,440 –> 00:01:00,719
استفاده میکنیم، جایی که میتوانید از آن فقط برای انجام آن
27
00:01:00,719 –> 00:01:02,699
بازگشت و مو استفاده کنید. مرحله ای از ایجاد هندسه را
28
00:01:02,699 –> 00:01:04,830
که ما هنوز در ملخ انجام خواهیم داد،
29
00:01:04,830 –> 00:01:06,479
زیرا آسان است و
30
00:01:06,479 –> 00:01:08,970
واقعاً برای انجام این کارها تنظیم شده است، بنابراین
31
00:01:08,970 –> 00:01:11,400
سیستمی که من می خواهم توسعه دهم
32
00:01:11,400 –> 00:01:14,729
اساساً یک نقطه را می گیرد و سپس
33
00:01:14,729 –> 00:01:16,970
مجموعه دیگری از نقاط را ایجاد می کند که
34
00:01:16,970 –> 00:01:21,600
تعریف می کند. برخی از جعبهها در مدل خود من یک
35
00:01:21,600 –> 00:01:24,890
نکته در اینجا دارم که در Rhino به آن اشاره شده است،
36
00:01:24,890 –> 00:01:28,650
بنابراین اولین کاری که میخواهم انجام دهم این
37
00:01:28,650 –> 00:01:30,900
است که یک سیستم در grasshopper برای
38
00:01:30,900 –> 00:01:33,060
تولید جعبهها از نقاط ایجاد کنم
39
00:01:33,060 –> 00:01:36,590
، بنابراین اگر یک نقطه مرجع در اینجا داشته باشم، میتوانم
40
00:01:36,590 –> 00:01:40,710
یک گره حرکتی ایجاد کنم. من می خواهم
41
00:01:40,710 –> 00:01:42,170
این نقطه را
42
00:01:42,170 –> 00:01:46,680
به صورت مورب حرکت دهم تا مشخص کنم که گوشه
43
00:01:46,680 –> 00:01:49,439
دوم کادر این کادر یکی از
44
00:01:49,439 –> 00:01:52,170
گوشه ها باشد و سپس آن را برای مشخص
45
00:01:52,170 –> 00:01:54,240
کردن گوشه دیگر حرکت می دهم تا این کار را انجام دهم که من
46
00:01:54,240 –> 00:01:57,960
یک بردار X Y Z ایجاد می کنم که قرار است باشد.
47
00:01:57,960 –> 00:02:00,899
بردار ترجمه من و به x y&z
48
00:02:00,899 –> 00:02:05,460
من فقط یک پارامتر
49
00:02:05,460 –> 00:02:09,800
ورودی را وارد میکنم و آن را در پارامتر XYZ وارد
50
00:02:09,800 –> 00:02:12,450
میکنم، بنابراین اگر
51
00:02:12,450 –> 00:02:14,610
این را تغییر دهم، فقط هزینههای من را بالا
52
00:02:14,610 –> 00:02:15,840
و پایین میکند، اما همیشه به
53
00:02:15,840 –> 00:02:18,000
من میدهد. آن مورب و از آنجا می توانم
54
00:02:18,000 –> 00:02:22,590
از کادر برای اشاره کردن به گذشته
55
00:02:22,590 –> 00:02:25,110
در نقطه اصلی و نقطه جدید من استفاده کنید و
56
00:02:25,110 –> 00:02:26,580
این فقط یک جعبه مکعب بسیار ساده به من می دهد،
57
00:02:26,580 –> 00:02:30,599
بنابراین وقتی این
58
00:02:30,599 –> 00:02:34,250
تنظیمات را انجام دادم در واقع از پایتون
59
00:02:34,250 –> 00:02:39,269
برای ایجاد لیستی از این موارد استفاده خواهم کرد. ابتدا
60
00:02:39,269 –> 00:02:41,190
نقاط گوشه و سپس گوشههای دیگر
61
00:02:41,190 –> 00:02:42,989
و جعبهها در واقع در ملخ ایجاد میشوند،
62
00:02:42,989 –> 00:02:45,599
بنابراین برای انجام این کار، من
63
00:02:45,599 –> 00:02:50,010
یک گره پایتون جدید ایجاد میکنم،
64
00:02:50,010 –> 00:02:55,920
این نقطه ستاره ورودی را تغییر میدهم
65
00:02:55,920 –> 00:02:58,500
تا دوباره بتوانید اینها را تغییر دهید. ورودیهایی
66
00:02:58,500 –> 00:03:00,480
که کار کردن با ورودی اسکریپت را برای شما آسانتر میکند
67
00:03:00,480 –> 00:03:03,390
که نقطه شروع در
68
00:03:03,390 –> 00:03:05,549
ورودی من است و سپس اینجا را دوبار
69
00:03:05,549 –> 00:03:07,470
کلیک میکنم و دقیقاً مانند قبل، کتابخانه
70
00:03:07,470 –> 00:03:11,099
نحو اسکریپت Rhino را
71
00:03:11,099 –> 00:03:14,489
به عنوان RS وارد میکنم و سپس اولین
72
00:03:14,489 –> 00:03:17,100
کاری که انجام می دهم این است که یک پارامتر جدید
73
00:03:17,100 –> 00:03:20,459
به نام اولین نقطه ایجاد می کنم و
74
00:03:20,459 –> 00:03:24,810
آن را به یک نقطه 3 بعدی وارد می کنم و در آن ورودی من را ارسال می کنم،
75
00:03:24,810 –> 00:03:26,940
بنابراین اکنون این اولین نقطه را به عنوان
76
00:03:26,940 –> 00:03:30,810
یک متغیر در اسکریپت پایتون خود دارم و
77
00:03:30,810 –> 00:03:33,810
این مربوط به این نکته است که من
78
00:03:33,810 –> 00:03:36,359
اینجا و سپس آنچه را که می خواهم وارد می کنم
79
00:03:36,359 –> 00:03:38,340
انجام این کار این است که اساساً میخواهم یک لیست
80
00:03:38,340 –> 00:03:39,930
از نقاط ایجاد کنم و میخواهم همه آنها را
81
00:03:39,930 –> 00:03:43,560
در این خروجی ذخیره کنم و این واقعاً
82
00:03:43,560 –> 00:03:47,190
هندسه جعبه را در مدل من هدایت میکند، بنابراین
83
00:03:47,190 –> 00:03:51,150
برای شروع، یک آرایه MT
84
00:03:51,150 –> 00:03:54,359
برای a ایجاد میکنم و من من اساساً سیستمی ایجاد
85
00:03:54,359 –> 00:03:57,810
می کنم که در آن به طور مکرر امتیازهایی را به این لیست اضافه می
86
00:03:57,810 –> 00:04:00,269
کنم و برای شروع فقط
87
00:04:00,269 –> 00:04:04,500
اولین نقطه خود را به آن لیست اضافه می کنم، بنابراین
88
00:04:04,500 –> 00:04:06,660
اکنون اگر OK را فشار دهیم می توانید ببینید که a
89
00:04:06,660 –> 00:04:10,470
حاوی فقط یک نقطه است و اکنون
90
00:04:10,470 –> 00:04:12,780
اینها این هستند. اینها نقاطی هستند که ما در
91
00:04:12,780 –> 00:04:15,750
واقع قرار است از آنها برای ایجاد جعبه های خود استفاده کنیم،
92
00:04:15,750 –> 00:04:17,220
بنابراین اکنون همان چیزی است، زیرا
93
00:04:17,220 –> 00:04:19,289
ما فقط آن نقطه را از
94
00:04:19,289 –> 00:04:19,970
95
00:04:19,970 –> 00:04:24,520
یادداشت عبور می کنیم، بنابراین منطق بازگشتی خود را
96
00:04:24,520 –> 00:04:27,170
برای ایجاد این نقاط
97
00:04:27,170 –> 00:04:29,480
تعریف می کنم. یک تابع بنابراین دوباره
98
00:04:29,480 –> 00:04:32,570
تابع سرگرم کننده خلاقانه من به نام
99
00:04:32,570 –> 00:04:35,630
box maker را تعریف کنید که قرار است جعبه های من را بسازد
100
00:04:35,630 –> 00:04:38,180
و در این مورد
101
00:04:38,180 –> 00:04:42,440
من اولین نقطه خود را پاس می کنم بنابراین برای شر