در این مطلب، ویدئو اسکریپت پایتون در Grasshopper 5/5 – ارجاع هندسه با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,060 –> 00:00:02,970
بنابراین امیدواریم که تا به حال
2
00:00:02,970 –> 00:00:05,850
متوجه نوع مفیدی هستید که اسکریپت نویسی
3
00:00:05,850 –> 00:00:08,429
پایتون می تواند برای تعریف ملخ شما
4
00:00:08,429 –> 00:00:10,139
ارائه دهد، اما دو
5
00:00:10,139 –> 00:00:12,480
جنبه خاص برای اسکریپت نویسی در یک
6
00:00:12,480 –> 00:00:14,910
ملخ وجود دارد که واقعا قدرتمند
7
00:00:14,910 –> 00:00:17,340
و بسیار مفید می شود و یکی
8
00:00:17,340 –> 00:00:20,100
توانایی ادغام اسکریپت با
9
00:00:20,100 –> 00:00:21,960
بقیه گردش کار موجود شما، بنابراین ما
10
00:00:21,960 –> 00:00:23,789
مجبور نیستیم به این فکر کنیم که میدانید
11
00:00:23,789 –> 00:00:25,470
تمام هندسه یا تمام
12
00:00:25,470 –> 00:00:27,900
عملیات ما را با یک اسکریپت یا متن ایجاد میکنید،
13
00:00:27,900 –> 00:00:29,340
ما در واقع میتوانیم آن را در مکانهای بسیار خاصی وارد کنیم،
14
00:00:29,340 –> 00:00:31,140
فقط برای انجام کارهایی که
15
00:00:31,140 –> 00:00:34,440
ممکن است دشوار باشد. یا در
16
00:00:34,440 –> 00:00:36,270
خود grasshopper سخت است و روش انجام
17
00:00:36,270 –> 00:00:38,340
این کار اساساً با استفاده از منطق ورودی و
18
00:00:38,340 –> 00:00:42,690
خروجی در یادداشت های پایتون
19
00:00:42,690 –> 00:00:44,730
به جای اعلام همه چیز در اینجا است، ما
20
00:00:44,730 –> 00:00:46,530
در واقع می توانیم بسیاری از متغیرها
21
00:00:46,530 –> 00:00:48,300
و همه داده های خود را مستقیماً به این
22
00:00:48,300 –> 00:00:50,460
گره های Impa منتقل کنیم. و سپس نتایجی که
23
00:00:50,460 –> 00:00:51,989
از طریق اسکریپت ایجاد می کنیم می
24
00:00:51,989 –> 00:00:54,899
توانیم به این خروجی ها اختصاص دهیم و این
25
00:00:54,899 –> 00:00:56,640
واقعاً ساده است و دقیقاً همانطور که شما
26
00:00:56,640 –> 00:00:59,190
فکر می کنید کار می کند. این ورودیها میتوانیم
27
00:00:59,190 –> 00:01:01,170
هر تکه دادهای را به اینجا منتقل کنیم، من فقط
28
00:01:01,170 –> 00:01:04,949
عدد صحیح را ارسال میکنم – و اکنون
29
00:01:04,949 –> 00:01:07,830
میتوانم به این X به عنوان قطعهای از دادهای اشاره
30
00:01:07,830 –> 00:01:10,560
کنم که در تابع من است، بنابراین ارسال
31
00:01:10,560 –> 00:01:13,470
چیزی به X دقیقاً بهگونهای عمل میکند که گویی
32
00:01:13,470 –> 00:01:15,570
متغیری را به نام اعلام کردهام. X و سپس
33
00:01:15,570 –> 00:01:18,180
آن را به دو اختصاص داد، بنابراین در اینجا X اکنون
34
00:01:18,180 –> 00:01:20,460
در اسکریپت من ارجاع داده می شود، اگر من از
35
00:01:20,460 –> 00:01:22,650
شر همه اینها خلاص شوم، در واقع می توانم
36
00:01:22,650 –> 00:01:25,290
با داده هایی که منتقل می کنم شروع به کار کنم تا بتوانم
37
00:01:25,290 –> 00:01:29,759
X go test را چاپ کنم و اکنون چاپ می شود – و
38
00:01:29,759 –> 00:01:31,409
خروجی ها دقیقاً به همین صورت کار می کنند
39
00:01:31,409 –> 00:01:33,840
ببینید چگونه من یک خروجی دارم که
40
00:01:33,840 –> 00:01:36,829
a است و یک پانل ایجاد می کنم تا فقط
41
00:01:36,829 –> 00:01:38,670
آنچه را که در حال حاضر بیرون می آید تجسم کنم،
42
00:01:38,670 –> 00:01:40,259
چیزی در آن وجود ندارد، زیرا من
43
00:01:40,259 –> 00:01:43,530
در ابتدا چیزی را با اختصاص a به X ذخیره
44
00:01:43,530 –> 00:01:45,479
نمی کنم. “فقط آنچه را که به X میرود منتقل
45
00:01:45,479 –> 00:01:48,000
میکنم و اگر OK را بزنم آن را به 8 برمیگردانم،
46
00:01:48,000 –> 00:01:51,990
میبینید که a اکنون 2 است و
47
00:01:51,990 –> 00:01:53,759
این با مقادیر تکی کار میکند و با لیستهای مقادیر نیز کار میکند،
48
00:01:53,759 –> 00:01:56,009
بنابراین در اینجا میتوانم
49
00:01:56,009 –> 00:02:00,540
لیستی را اعلام کنم و بگویم من” X را
50
00:02:00,540 –> 00:02:05,759
3 بار وارد لیست میکنم و تست میکنم و حالا
51
00:02:05,759 –> 00:02:07,590
کمکهای خروجی را بهعنوان فهرست ارزشها مشاهده میکنم این
52
00:02:07,590 –> 00:02:09,538
کاملاً با روشی که
53
00:02:09,538 –> 00:02:11,580
grasshopper واقعاً با لیستهای اعداد کار میکند یکپارچه شده است،
54
00:02:11,580 –> 00:02:11,959
55
00:02:11,959 –> 00:02:14,230
بنابراین این اولین نوع
56
00:02:14,230 –> 00:02:16,189
مزیت کلیدی اسکریپتنویسی در
57
00:02:16,189 –> 00:02:18,049
grasshopper این است که شما همچنین
58
00:02:18,049 –> 00:02:20,090
همه چیز را از طریق اسکریپتها انجام میدهید و فقط میتوانید
59
00:02:20,090 –> 00:02:21,590
آن را با گردش کار موجود خود ادغام کنید.
60
00:02:21,590 –> 00:02:24,530
قدرت استفاده از اسکریپت نویسی
61
00:02:24,530 –> 00:02:27,019
در grasshopper که نه
62
00:02:27,019 –> 00:02:29,780
تنها می توانید با داده های استاندارد
63
00:02:29,780 –> 00:02:31,189
مانند متن یا اعداد کار کنید، بلکه می توانید
64
00:02:31,189 –> 00:02:34,010
با هندسه از grasshopper یا
65
00:02:34,010 –> 00:02:38,569
از راینو کار کنید که چگونه این کار را انجام دهید که به یک مرحله اضافی کوچک نیاز دارد
66
00:02:38,569 –> 00:02:41,359
که یادگیری
67
00:02:41,359 –> 00:02:44,599
نحو برای نحوه ذخیره اشیاء است. در
68
00:02:44,599 –> 00:02:46,010
grasshopper و اینکه چگونه می توانید
69
00:02:46,010 –> 00:02:47,900
آنها را در اسکریپت خود ارجاع دهید و این
70
00:02:47,900 –> 00:02:50,209
عملکرد به
71
00:02:50,209 –> 00:02:52,430
طور پیش فرض در پایتون استاندارد
72
00:02:52,430 –> 00:02:54,349
73
00:02:54,349 –> 00:02:56,900
74
00:02:56,900 –> 00:02:59,239
تعبیه نشده
75
00:02:59,239 –> 00:03:01,340
است. یک زبان برنامه نویسی عمومی است
76
00:03:01,340 –> 00:03:03,439
و نمی داند چگونه
77
00:03:03,439 –> 00:03:05,629
با ملخ کار کند تا این کار را انجام
78
00:03:05,629 –> 00:03:08,209
دهد. اساساً کتابخانههای خارجی است
79
00:03:08,209 –> 00:03:11,419
که میتوانید آنها را به پایتون وارد کنید
80
00:03:11,419 –> 00:03:13,340
که توابع خاصی را
81
00:03:13,340 –> 00:03:15,650
به شما میدهند تا به شما امکان کار با هندسه را میدهند و این
82
00:03:15,650 –> 00:03:17,510
ایده ایجاد کتابخانههایی برای گسترش
83
00:03:17,510 –> 00:03:19,639
عملکرد پایتون، یک
84
00:03:19,639 –> 00:03:21,290
ایده واقعاً قدرتمند است و واقعاً چیزی است
85
00:03:21,290 –> 00:03:24,139
که پایتون را به محبوبیت واقعی تبدیل کرده است.
86
00:03:24,139 –> 00:03:25,609
زبان برنامه نویسی و اینکه چرا
87
00:03:25,609 –> 00:03:27,379
در بسیاری از ابزارها شرکتی است، زیرا می توان
88
00:03:27,379 –> 00:03:30,949
از آن در راینو و ملخ با
89
00:03:30,949 –> 00:03:33,079
کتابخانه های ویژه Rhino استفاده کرد و سپس
90
00:03:33,079 –> 00:03:35,299
می توان آن را در Maya نیز تعبیه کرد و در آنجا
91
00:03:35,299 –> 00:03:36,650
کتابخانه های خاصی دارید که به
92
00:03:36,650 –> 00:03:38,659
شما امکان می دهد با خاص آن کار کنید. نرمافزار
93
00:03:38,659 –> 00:03:41,299
در هندسه، بنابراین کتابخانهها
94
00:03:41,299 –> 00:03:43,099
را به پایتون وارد میکند، ما از کلمه کلیدی import استفاده میکنیم
95
00:03:43,099 –> 00:03:45,349
و هنگامی که آن را در ضربهی فاصله تایپ
96
00:03:45,349 –> 00:03:47,060
کردید، میبینید که نوعی
97
00:03:47,060 –> 00:03:49,280
ابزار پاپآپ وجود دارد که تمام کتابخانههای
98
00:03:49,280 –> 00:03:51,319
ساخته شده در سیستم را به شما نشان میدهد که
99
00:03:51,319 –> 00:03:52,970
میتوانید مرجع به طوری که شامل تعدادی از
100
00:03:52,970 –> 00:03:55,340
کتابخانه های اختصاصی پایتون می شود و همچنین
101
00:03:55,340 –> 00:03:57,769
شامل تعدادی از کتابخانه های مخصوص
102
00:03:57,769 –> 00:04:00,259
grasshopper است و روی شش اجرا می شود در اینجا شما
103
00:04:00,259 –> 00:04:02,079
gras را می بینید خریدار کتابخانه پایتون
104
00:04:02,079 –> 00:04:04,879
ملخ در اینجا خواهید دید که برایان از
105
00:04:04,879 –> 00:04:06,889
نحو اسکریپت میداند، بنابراین
106
00:04:06,889 –> 00:04:08,419
میتوانید این را بهعنوان لایههای
107
00:04:08,419 –> 00:04:10,970
لایه در پایه در
108
00:04:10,970 –> 00:04:13,040
نظر بگیرید.
109
00:04:13,040 –> 00:04:15,290
110
00:04:15,290 –> 00:04:17,930
توسط افرادی
111
00:04:17,930 –> 00:04:20,589
که Rhino را می سازند نوشته شده اند تا به شما کمک کنند
112
00:04:20,589 –> 00:04:23,290
با ملخ Rhino ارتباط برقرار کنید، بنابراین این موضوع می تواند
113
00:04:23,290 –> 00:04:25,300
کمی پیچیده شود که بدانید کدام سه راهی کتابخانه
114
00:04:25,300 –> 00:04:28,030
در زمان مناسب است و همه این
115
00:04:28,030 –> 00:04:30,760
کتابخانه ها همه این کتابخانه های Rhino
116
00:04:30,760 –> 00:04:32,740
تا حدی مفید هستند. من فقط می خواهم بروم
117
00:04:32,740 –> 00:04:34,750
از طریق و تنظیمات اولیه
118
00:04:34,750 –> 00:04:36,370
هندسه ارجاع را به شما نشان می دهد که چه کتابخانه
119
00:04:36,370 –> 00:04:38,979
هایی برای انجام بیشتر عملیات خود نیاز
120
00:04:38,979 –> 00:04:41,940
داریم که از نحو اسکریپت Rhino استفاده می کنیم و
121
00:04:41,940 –> 00:04:45,130
برای ارجاع به آن می توانید فقط
122
00:04:45,130 –> 00:04:46,960
روی نام آن در لیست دوبار کلیک کنید و
123
00:04:46,960 –> 00:04:51,280
همچنین می توانید شروع به تایپ کنید. و پس
124
00:04:51,280 –> 00:04:53,169
از برجسته شدن، Enter را بزنید تا
125
00:04:53,169 –> 00:04:54,940
دستور Rhino اسکریپت را وارد کنید
126
00:04:54,940 –> 00:04:56,919
که با یک سری توابع به
127
00:04:56,919 –> 00:05:00,400
ما کمک می کند تا با هندسه برایان کار کنیم و به عنوان
128
00:05:00,400 –> 00:05:02,500
میانبر کار کنیم تا مجبور به تایپ نباشیم. از
129
00:05:02,500 –> 00:05:04,570
نحو اسکریپت Rhino هر بار که از یک
130
00:05:04,570 –> 00:05:07,419
تابع در کتابخانه استفاده می کنیم، می توانیم بگوییم
131
0