در این مطلب، ویدئو موقعیت مکعب تصادفی – OpenGL با PyOpenGL Python و PyGame – 5 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:02,389 –> 00:00:04,380
همه چیزهایی که در جریان است به
2
00:00:04,380 –> 00:00:07,350
پایتون دیگری با OpenGL
3
00:00:07,350 –> 00:00:10,410
و PI بازی آموزشی OpenGL و PI خوش آمدید این ویدیو
4
00:00:10,410 –> 00:00:12,059
ما فقط میخواهیم آخرین مورد را بسازیم
5
00:00:12,059 –> 00:00:14,969
و شروع به ایجاد بازیهای اجتناب از شیء خود میکنیم،
6
00:00:14,969 –> 00:00:16,859
بنابراین در حال حاضر چند
7
00:00:16,859 –> 00:00:18,600
مشکل داریم: این مکعب
8
00:00:18,600 –> 00:00:21,390
از همان مکان شروع میشود، همچنین
9
00:00:21,390 –> 00:00:22,560
میخواهیم بتوانیم کلید پیکان خود را فشار داده و نگه داریم،
10
00:00:22,560 –> 00:00:26,039
بنابراین
11
00:00:26,039 –> 00:00:27,570
تا آنجا که به آن مربوط میشود، کد بازی pi بسیار معمولی است،
12
00:00:27,570 –> 00:00:28,199
13
00:00:28,199 –> 00:00:30,330
بنابراین بیایید همین حالا آن
14
00:00:30,330 –> 00:00:32,969
تغییرات لازم را انجام دهیم. چیزی که
15
00:00:32,969 –> 00:00:35,430
ما میخواهیم این است که میخواهیم مکعب
16
00:00:35,430 –> 00:00:37,710
مانند یک مکان تصادفی از آن شروع شود، بنابراین
17
00:00:37,710 –> 00:00:41,090
میدانیم که به واردات تصادفی نیاز داریم، اکنون
18
00:00:41,090 –> 00:00:45,200
فقط میخواهیم به اینجا
19
00:00:45,200 –> 00:00:47,100
بیاییم و اولین کاری که انجام میدهیم
20
00:00:47,100 –> 00:00:51,690
این است که از آنجایی که ما در حال اجرای اصلی هستیم
21
00:00:51,690 –> 00:00:54,149
هر بار که چه کاری می توانیم انجام دهیم تا
22
00:00:54,149 –> 00:00:55,890
مکعب به نظر برسد شما می دانید که به طور تصادفی به سمت ما می آیید
23
00:00:55,890 –> 00:00:58,949
واقعاً به سادگی می تواند
24
00:00:58,949 –> 00:01:01,579
چیزی شبیه به این باشد، ما فقط می توانیم بگوییم یک
25
00:01:01,579 –> 00:01:07,229
نقطه تصادفی R و محدوده 0 زمین در واقع
26
00:01:07,229 –> 00:01:10,049
منفی 5 تا 5 و سپس دقیقاً
27
00:01:10,049 –> 00:01:11,939
sa را انجام دهید من دوباره چیزی را شروع میکنیم تا
28
00:01:11,939 –> 00:01:14,159
متغیر X ایجاد شود و سپس
29
00:01:14,159 –> 00:01:16,560
دوباره همان کار را برای Y انجام
30
00:01:16,560 –> 00:01:18,689
میدهیم و هر بار ما را در یک مکان تصادفی شروع میکند
31
00:01:18,689 –> 00:01:20,670
تا بتوانیم جلو برویم و
32
00:01:20,670 –> 00:01:24,000
خیلی سریع تجسم کنیم تا
33
00:01:24,000 –> 00:01:26,430
مکعب وجود داشته باشد. اونجا الان اون پایینه
34
00:01:26,430 –> 00:01:28,229
من یکی دیگه دارم اونجا
35
00:01:28,229 –> 00:01:32,310
اونجا یکی دیگه رو اونجا میزدیم اما
36
00:01:32,310 –> 00:01:34,229
حتی با این هم می تونید ببینید که چقدر
37
00:01:34,229 –> 00:01:37,170
ضروریه که
38
00:01:37,170 –> 00:01:39,439
احتمالا به بیش از یک مکعب نیاز داشته باشیم
39
00:01:39,439 –> 00:01:41,369
اما چیز دیگه که ما
40
00:01:41,369 –> 00:01:43,649
مشکل داریم این است که باید ضربه
41
00:01:43,649 –> 00:01:45,119
بزنیم یا کلید بزنیم که میخواهیم بتوانیم کلید را نگه داریم
42
00:01:45,119 –> 00:01:47,850
و یک مانور قدیمی انجام
43
00:01:47,850 –> 00:01:49,950
میدهیم که قبلاً به آن پرداختهایم، اما ما ادامه میدهیم
44
00:01:49,950 –> 00:01:51,979
و آن را نیز در این ویدیو قرار میدهیم،
45
00:01:51,979 –> 00:01:56,520
بنابراین اول از همه چیز، باید چند
46
00:01:56,520 –> 00:01:58,770
عدد ابتدایی ساده را در اینجا مشخص کنیم، بنابراین می
47
00:01:58,770 –> 00:02:03,600
گوییم حرکت X برابر است با 0 حرکت Y برابر است با 0 به
48
00:02:03,600 –> 00:02:06,469
اندازه کافی آسان
49
00:02:06,469 –> 00:02:08,818
50
00:02:08,818 –> 00:02:11,310
ما ادامه
51
00:02:11,310 –> 00:02:14,520
خواهیم داد، احتمالاً به جای th، امتیاز سه را انجام خواهیم داد
52
00:02:14,520 –> 00:02:17,540
در اینجا میخواهیم بگوییم که حرکت X
53
00:02:17,540 –> 00:02:24,000
برابر با 0.3 است، بنابراین یک کلید سمت چپ به این معنی است که کلید چپ را در
54
00:02:24,000 –> 00:02:28,980
آنجا میزنیم تا 0.3
55
00:02:28,980 –> 00:02:31,140
و سپس در اینجا فقط این را کپی میکنیم
56
00:02:31,140 –> 00:02:33,710
و آن را درست در اینجا جایگذاری میکنیم و میگوییم منفی
57
00:02:33,710 –> 00:02:35,570
0.3
58
00:02:35,570 –> 00:02:37,770
سپس آن را میزنیم. ادامه دهید و دقیقاً
59
00:02:37,770 –> 00:02:40,830
همان کار را در اینجا انجام دهید، بنابراین فلش رو به بالا که
60
00:02:40,830 –> 00:02:43,380
میخواهیم جلو برویم و Y حرکت کنیم برابر با
61
00:02:43,380 –> 00:02:46,080
منفی 3 باشد و سپس همین
62
00:02:46,080 –> 00:02:47,880
کار را در اینجا انجام میدهیم، میگوییم حرکت Y
63
00:02:47,880 –> 00:02:54,360
برابر با 3 است، سپس وقتی همه کارمان تمام شد خوب
64
00:02:54,360 –> 00:02:56,430
اکنون ما در واقع نیاز داریم تا کلیدهای آپلود را
65
00:02:56,430 –> 00:03:00,480
نیز داشته باشیم، بنابر