در این مطلب، ویدئو پایتون از Xcode با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,520 –> 00:00:06,359
این ویدیو یک نسخه نمایشی کوتاه از اجرای
2
00:00:06,359 –> 00:00:10,410
اسکریپتهای پایتون از Xcode است، ابتدا
3
00:00:10,410 –> 00:00:13,559
یک پروژه Xcode جدید از منوی فایل xcode ایجاد میکنیم
4
00:00:13,559 –> 00:00:16,880
5
00:00:23,410 –> 00:00:26,859
و در زیر قالبهای OS 10، سایر قالبها
6
00:00:26,859 –> 00:00:30,970
را انتخاب میکنیم و
7
00:00:30,970 –> 00:00:39,809
سیستم ساخت خارجی نام محصول را انتخاب
8
00:00:39,809 –> 00:00:42,190
میکنیم. خوب بدانید که نام سازمان
9
00:00:42,190 –> 00:00:44,230
می تواند نام شما باشد، توسعه دهندگان نام یک
10
00:00:44,230 –> 00:00:48,540
شرکت را نام گذاری می کنند، ما فقط آن را
11
00:00:48,540 –> 00:00:52,269
توسعه دهنده عمومی می نامیم و
12
00:00:52,269 –> 00:00:54,659
نام محصول این اسکریپت های پایتون را پاک می کند،
13
00:00:54,659 –> 00:00:59,920
زیرا همانطور که به شما نشان خواهم داد، ما
14
00:00:59,920 –> 00:01:02,589
در واقع می توانیم اسکریپت های مختلف را انتخاب
15
00:01:02,589 –> 00:01:05,140
کنیم. همان پروژه ای که ما ایجاد می کنیم،
16
00:01:05,140 –> 00:01:07,360
لازم نیست هر
17
00:01:07,360 –> 00:01:09,340
بار که می خواهید یک اسکریپت ساده پایتون را اجرا کنید، یک پروژه جدید ایجاد
18
00:01:09,340 –> 00:01:14,229
کنیم، بنابراین ما محصول را نام می گذاریم نام
19
00:01:14,229 –> 00:01:16,869
سازمان اسکریپت های پایتون نام
20
00:01:16,869 –> 00:01:18,880
توسعه دهندگان شما است یا
21
00:01:18,880 –> 00:01:22,799
نام شرکت شما، شناسه شرکت است.
22
00:01:22,799 –> 00:01:29,079
فرمت comm معکوس و برای
23
00:01:29,079 –> 00:01:31,810
ابزار ساخت اینجا در واقع قبلاً
24
00:01:31,810 –> 00:01:33,759
در اینجا پر شده است، اما من می خواهم به شما نشان دهم
25
00:01:33,759 –> 00:01:35,679
که چگونه می توانید بفهمید
26
00:01:35,679 –> 00:01:37,390
پایتون در مک شما کجاست و معمولاً فکر می
27
00:01:37,390 –> 00:01:38,920
کنم اگر می رفتم. قرار است در همان
28
00:01:38,920 –> 00:01:43,359
مکان باشد، اما اگر ترمینال را باز کنیم و
29
00:01:43,359 –> 00:01:51,729
در آن تایپ کنیم که کدام پایتون
30
00:01:51,729 –> 00:01:55,689
باید مسیر فایل اجرایی پایتون را برگرداند، میتوانیم آن
31
00:01:55,689 –> 00:01:58,539
را کپی کرده و در این
32
00:01:58,539 –> 00:02:01,060
ناحیه ابزار ساخت، وقتی
33
00:02:01,060 –> 00:02:04,869
پروژه جدید Xcode را ایجاد میکنیم که به Xcode میگوید، پیست کنیم.
34
00:02:04,869 –> 00:02:08,380
جایی که این ابزار ساخت واقعی روی رایانه شما قرار دارد
35
00:02:08,380 –> 00:02:11,260
و این
36
00:02:11,260 –> 00:02:13,750
ابزار ساختنی است که ما کد پایتون را
37
00:02:13,750 –> 00:02:16,090
به اسکریپت پایتون می فرستیم که در
38
00:02:16,090 –> 00:02:18,819
عرض یک دقیقه خواهید دید که چگونه این کار را انجام می دهیم، بنابراین این پروژه را ایجاد می کنیم،
39
00:02:18,819 –> 00:02:20,620
من فقط آن را ذخیره می کنم. در
40
00:02:20,620 –> 00:02:22,330
حال حاضر روی دسکتاپ من اینجاست
41
00:02:22,330 –> 00:02:27,099
و ما یک پروژه خالی در اینجا داریم همانطور که
42
00:02:27,099 –> 00:02:30,090
می بینید هیچ فایلی در اینجا وجود ندارد
43
00:02:30,090 –> 00:02:33,900
می توانیم یک اسکریپت ساده پایتون
44
00:02:33,900 –> 00:02:37,120
در اینجا ایجاد کنیم یا فایل پایتون ایجاد
45
00:02:37,120 –> 00:02:42,250
زیر منوی فایل جدید فایل را انتخاب می کنیم و
46
00:02:42,250 –> 00:02:45,489
دوباره در زیر ده الگوی ایالات متحده ما
47
00:02:45,489 –> 00:02:48,549
میخواهیم فایل دیگری را انتخاب کرده و فقط یک
48
00:02:48,549 –> 00:02:50,250
فایل خالی را خالی کنیم که میخواهیم آن را ویرایش
49
00:02:50,250 –> 00:02:53,340
کنیم، بگذارید نام آن را
50
00:02:53,340 –> 00:03:05,170
Python demo dot PI بگذاریم و
51
00:03:05,170 –> 00:03:08,440
آن را در اسکریپتهای Python ذخیره کنیم، این نام پروژه است
52
00:03:08,440 –> 00:03:10,959
که در اینجا تنظیم کردهایم، مطمئن
53
00:03:10,959 –> 00:03:13,359
شوید هدف شماست. برای اسکریپت پایتون انتخاب شده
54
00:03:13,359 –> 00:03:20,859
است s و ما فقط می توانیم یک دستور ساده را تایپ کنیم که
55
00:03:20,859 –> 00:03:31,989
چاپ شما کار می کند و این همان
56
00:03:31,989 –> 00:03:33,609
چیزی است که می خواهیم وقتی این اسکریپت پایتون را اجرا می کنیم آن
57
00:03:33,609 –> 00:03:36,190
را به خوبی آزمایش کنیم و ببینیم آیا
58
00:03:36,190 –> 00:03:39,700
واقعاً اینجا کار می کند یا خیر، اما ابتدا
59
00:03:39,700 –> 00:03:41,859
باید به Xcode
60
00:03:41,859 –> 00:03:44,049
همانطور که قبلاً اشاره کردم بگوییم.
61
00:03:44,049 –> 00:03:47,169
به Xcode میگوییم که این
62
00:03:47,169 –> 00:03:50,609
اسکریپت پایتون را به کجا میفرستد تا واقعا اجرا شود و
63
00:03:50,609 –> 00:03:55,540
ما زیر نام پروژه اسکریپتهای پایتون
64
00:03:55,540 –> 00:03:57,340
میرویم، اگر روی نام پروژه
65
00:03:57,340 –> 00:03:59,980
در اینجا در بالا سمت چپ کلیک کنیم،
66
00:03:59,980 –> 00:04:04,239
ویرایش اسکی را انتخاب میکنیم و
67
00:04:04,239 –> 00:04:06,280
طرحهای مختلفی برای شما وجود دارد. میتوانید یک Xcode
68
00:04:06,280 –> 00:04:10,150
برای عملکردهای مختلفی که میخواهید
69
00:04:10,150 –> 00:04:12,459
پروژه را انجام دهید، تنظیم کنید، ما فقط
70
00:04:12,459 –> 00:04:16,690
run debug را انتخاب میکنیم و در زیر تب اطلاعات،
71
00:04:16,690 –> 00:04:19,510
پیکربندی ساخت را بهعنوان
72
00:04:19,510 –> 00:04:23,310
قابلاجرای اشکالزدایی میگذاریم، باید
73
00:04:23,310 –> 00:04:28,300
دوباره آن مکان را برای پایتون مشخص کنیم و بنابراین
74
00:04:28,300 –> 00:04:29,979
اگر واقعاً میخواهم از یک
75
00:04:29,979 –> 00:04:33,729
میانبر در اینجا استفاده کنم دستور G shift که
76
00:04:33,729 –> 00:04:37,090
رفتن به پوشه است و همانطور که میبینید
77
00:04:37,090 –> 00:04:40,110
قبلاً ب