در این مطلب، ویدئو چگونه پایتون را به یک کودک ده ساله آموزش دهیم (جیک ستی-رینر) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:07,560 –> 00:00:13,980
سلام نام من جیک است
2
00:00:13,980 –> 00:00:16,049
من برنامه را در حدود پنج سالگی شروع کردم و قبل از پایتون از
3
00:00:16,049 –> 00:00:17,790
چندین محیط برنامه نویسی برای
4
00:00:17,790 –> 00:00:19,470
بچه ها استفاده کردم و سپس چندین
5
00:00:19,470 –> 00:00:22,860
روش یادگیری پایتون این بحث
6
00:00:22,860 –> 00:00:25,560
در مورد چیزهایی است که من امتحان کردم و اینکه
7
00:00:25,560 –> 00:00:29,070
چقدر خوب کار می کنند. من همچنین
8
00:00:29,070 –> 00:00:30,750
به هواپیماها علاقه مند هستم همانطور که بسیاری از
9
00:00:30,750 –> 00:00:35,489
شما قبلاً متوجه شده اید و رباتیک، بنابراین
10
00:00:35,489 –> 00:00:38,280
ابتدا در مورد اولین چیزهایی که
11
00:00:38,280 –> 00:00:43,109
استفاده کردم و عملکرد آنها صحبت خواهم کرد، اما
12
00:00:43,109 –> 00:00:44,910
من با این زبان های بلوک کشیدن و رها کردن
13
00:00:44,910 –> 00:00:47,100
برای بچه ها شروع کردم. مفهوم اصلی
14
00:00:47,100 –> 00:00:48,420
پشت این موارد این است که شما بلوکهای
15
00:00:48,420 –> 00:00:50,789
کد را از یک منو بیرون میکشید و آنها را
16
00:00:50,789 –> 00:00:53,879
به هم میچسبانید تا برنامههای ساده بنویسید
17
00:00:53,879 –> 00:00:55,949
، تعداد زیادی از آنها وجود دارد، اما بهترین برنامههایی که من
18
00:00:55,949 –> 00:01:00,629
استفاده میکنم Alice and scratch نام داشت، بنابراین
19
00:01:00,629 –> 00:01:02,579
اولین چیزی که امتحان کردم Alice نام
20
00:01:02,579 –> 00:01:04,979
داشت. CMU این یک دانلود رایگان برای
21
00:01:04,979 –> 00:01:08,510
ویندوز مک و لینوکس است، به همین دلیل که من
22
00:01:08,510 –> 00:01:11,340
آن را با ویدیوها می خواستم، یک دنیای سه بعدی دارد که جذاب است،
23
00:01:11,340 –> 00:01:13,649
بنابراین آنها می توانند هواپیماهای پرنده را
24
00:01:13,649 –> 00:01:16,560
در واقع و اشیاء در
25
00:01:16,560 –> 00:01:18,659
جهان روش ها و ویژگی هایی داشته باشند، اما
26
00:01:18,659 –> 00:01:20,790
تا حدی به دلیل کلاه به
27
00:01:20,790 –> 00:01:23,189
عنوان زبان اول من کمی پیچیده بود، اما
28
00:01:23,189 –> 00:01:25,710
بعداً خوب می شد و من
29
00:01:25,710 –> 00:01:27,329
هرگز در جریان هواپیماهایمان عالی نبودم
30
00:01:27,329 –> 00:01:30,950
زیرا کد بسیار پیچیده بود، بنابراین
31
00:01:31,340 –> 00:01:33,600
در اینجا شما یک اسکرین شات از آلیس
32
00:01:33,600 –> 00:01:35,430
در سمت چپ دارید. منوهایی را دریافت
33
00:01:35,430 –> 00:01:37,859
کردهاید که از آنها بلوکهای کد را در
34
00:01:37,859 –> 00:01:39,930
مرکز میکشید، ناحیهای برای نوشتن دارید، فقط
35
00:01:39,930 –> 00:01:41,490
بلوکها را به هم بچسبانید و در
36
00:01:41,490 –> 00:01:43,500
بالای آن ناحیهای برای تجسم
37
00:01:43,500 –> 00:01:45,649
برنامه در حال اجرا دارید که میتواند
38
00:01:45,649 –> 00:01:47,549
در حالی که واقعاً در حال اجرا هستید بزرگ شود. اجرای
39
00:01:47,549 –> 00:01:51,270
برنامه پس از چند سال بعد، یک چیز دیگر را امتحان
40
00:01:51,270 –> 00:01:54,270
کردم و کمی از آن استفاده کردم
41
00:01:54,270 –> 00:01:56,369
، به نام scrunch، از نسخه IT ما است،
42
00:01:56,369 –> 00:01:58,469
نسخه دانلودی
43
00:01:58,469 –> 00:02:02,369
در پایگاه مرورگرش بود، زمانی که دارای یک جهان دو بعدی بود،
44
00:02:02,369 –> 00:02:02,789
45
00:02:02,789 –> 00:02:04,439
هر شی دارای یک اسکریپت به علاوه
46
00:02:04,439 –> 00:02:07,560
کنترل کننده رویداد بود. برای زدن کلید و غیره،
47
00:02:07,560 –> 00:02:09,419
اما این کار را بسیار ساده
48
00:02:09,419 –> 00:02:11,220
تر از Alice کرد و این یک
49
00:02:11,220 –> 00:02:13,860
نسخه زبان اول عالی برای اضافه کردن یک انجمن بزرگ
50
00:02:13,860 –> 00:02:15,599
برای به اشتراک گذاری ریمیکس و اجرای
51
00:02:15,599 –> 00:02:17,940
چیزهای دیگران بود و من چیزهای زیادی را در آن ساختم،
52
00:02:17,940 –> 00:02:20,060
عمدتاً بازی های ساده
53
00:02:20,060 –> 00:02:22,380
اما آنها هرگز دیوانه نشدند و هواپیماهای پرنده عالی
54
00:02:22,380 –> 00:02:23,850
چون همه چیز کمی ساده به نظر می رسد،
55
00:02:23,850 –> 00:02:30,390
بنابراین در اینجا شما
56
00:02:30,390 –> 00:02:32,730
سن پرداخت شده پروژه را برای بازی ای که من بعد از آن ساختم و
57
00:02:32,730 –> 00:02:36,690
استفاده از اسکرچ برای قایق سواری در اینجا دریافت کرده اید، این یک
58
00:02:36,690 –> 00:02:42,600
بازی ساده مبتنی بر Space Invaders است که
59
00:02:42,600 –> 00:02:45,150
خیلی به اینجا بروید و واقعاً می توانید ببینید.
60
00:02:45,150 –> 00:02:48,090
کد خراش را دریافت کرد و سه اسپرایت دریافت کرد
61
00:02:48,090 –> 00:02:54,240
و هر کدام کمی کد mmm دارد وقتی
62
00:02:54,240 –> 00:02:56,700
آن را اجرا میکنید، فقط از کلیدهای جهتنما
63
00:02:56,700 –> 00:03:00,750
برای حرکت و فاصله آتش استفاده میکنید و فقط
64
00:03:00,750 –> 00:03:02,880
باید جلوی رسیدن دشمنان به
65
00:03:02,880 –> 00:03:13,980
خط قرمز را بگیرید از زمانی که من از آن بالا رفتم.
66
00:03:13,980 –> 00:03:15,630
زبانهای بلوکهایی که چندین زبان جدید
67
00:03:15,630 –> 00:03:19,320
ظاهر شدهاند، زمانی به نام Trinket ظاهر شدهاند، به نظر میرسد
68
00:03:19,320 –> 00:03:23,370
که توانایی بیشتری نسبت به قبل دارد، اما در
69
00:03:23,370 –> 00:03:25,830
قویتر کردن آن، کمی سادگی را از دست داده
70
00:03:25,830 –> 00:03:28,530
و جالب است
71
00:03:28,530 –> 00:03:30,180
، یک کد پایتون بر اساس بلوکهای شما تولید میکند،
72
00:03:30,180 –> 00:03:32,250
اما ممکن است
73
00:03:32,250 –> 00:03:35,670
مبتدیان را بترساند. و دیگران به نام tinker که به
74
00:03:35,670 –> 00:03:39,780
نظر می رسد ساده و توانا است، اما رایگان نیست،
75
00:03:39,780 –> 00:03:44,580
بنابراین در ادامه به طور خلاصه در
76
00:03:44,580 –> 00:03:46,290
مورد چیزهایی که بین زبان های بلوک
77
00:03:46,290 –> 00:03:48,000
در پایتون استفاده می کنم و سپس
78
00:03:48,000 –> 00:03:53,400
نحوه یادگیری Python و استفاده از آن صحبت خواهم کرد.