در این مطلب، ویدئو 1) ماژول تصادفی پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:10,969 –> 00:00:15,030
خوش آمدید به nrm 638 اسکریپت نویسی پایتون
2
00:00:15,030 –> 00:00:17,369
برای برنامه های کاربردی arcgis
3
00:00:17,369 –> 00:00:21,390
ترم بهار 2015 این یک
4
00:00:21,390 –> 00:00:23,130
کلاس آموزش الکترونیکی در دانشگاه
5
00:00:23,130 –> 00:00:26,220
آلاسکا فیربنکس است در این جلسه ما
6
00:00:26,220 –> 00:00:29,640
با ماژول تصادفی پایتون کار
7
00:00:29,640 –> 00:00:31,790
می کنیم بنابراین به وب سایت تخته سیاه بروید و
8
00:00:31,790 –> 00:00:34,590
این فایل متنی را به صورت تصادفی دانلود کنید. module
9
00:00:34,590 –> 00:00:37,710
dot txt از وبسایت تخته سیاه این هفته
10
00:00:37,710 –> 00:00:41,850
و از آنجایی که ما
11
00:00:41,850 –> 00:00:43,649
با ماژول تصادفی
12
00:00:43,649 –> 00:00:46,289
کار میکنیم، میتوانید یا در arcmap کار کنید یا میتوانید در
13
00:00:46,289 –> 00:00:51,629
پایتون IDL کار کنید، بنابراین من در پنجره arcmap پایتون کار میکنم،
14
00:00:51,629 –> 00:00:54,829
بنابراین ابتدا پایتون را وارد میکنیم.
15
00:00:54,829 –> 00:01:00,390
ماژول تصادفی و توابع زیادی در ماژول تصادفی وجود دارد،
16
00:01:00,390 –> 00:01:02,879
بنابراین اگر
17
00:01:02,879 –> 00:01:05,188
این کار را انجام دهید تصادفی هستند، لیستی از توابع را دریافت خواهید کرد
18
00:01:05,188 –> 00:01:08,040
، به عنوان مثال
19
00:01:08,040 –> 00:01:11,729
انتخاب نقطه تصادفی نقطه تصادفی رندر Ange
20
00:01:11,729 –> 00:01:15,450
rent in etc.
21
00:01:15,450 –> 00:01:17,960
که در این ماژول هستند،
22
00:01:17,960 –> 00:01:21,000
بنابراین یک تابع رایج، نقطه
23
00:01:21,000 –> 00:01:24,470
تصادفی تصادفی است، بنابراین اگر شما به صورت تصادفی کمک
24
00:01:24,470 –> 00:01:29,310
کنید، این یک مقدار ممیز شناور
25
00:01:29,310 –> 00:01:33,030
بین 0 و 1 است، بنابراین ما
26
00:01:33,030 –> 00:01:37,140
10 بار حلقه می زنیم و تصادفی را استخراج می کنیم.
27
00:01:37,140 –> 00:01:39,659
مقادیر از 0 تا 1 را نشان می دهد،
28
00:01:39,659 –> 00:01:42,030
بنابراین هر بار
29
00:01:42,030 –> 00:01:44,520
که یک مقدار ممیز شناور بین 0 و
30
00:01:44,520 –> 00:01:49,290
1 است، تابع نقطه تصادفی یکنواخت به
31
00:01:49,290 –> 00:01:52,200
شما اجازه می دهد یک حد پایین تر و یک
32
00:01:52,200 –> 00:01:54,720
حد بالا را مشخص کنید، بنابراین در اینجا مقادیر بین 2000 و حداکثر را برمی گرداند.
33
00:01:54,720 –> 00:01:58,009
اما بدون احتساب
34
00:01:58,009 –> 00:02:02,369
2015، بنابراین ما بین 2000 و تا کنون استفاده می کنیم،
35
00:02:02,369 –> 00:02:06,509
اما از 2015 و
36
00:02:06,509 –> 00:02:09,649
بازگشت آنها به عنوان مقادیر ممیز شناور
37
00:02:09,649 –> 00:02:14,000
استفاده نمی کنیم، وقتی از یکنواخت تصادفی استفاده می کنیم، خوب است که
38
00:02:14,000 –> 00:02:17,540
می توانیم از نقطه تصادفی R و INT استفاده کنیم و این
39
00:02:17,540 –> 00:02:19,640
عدد صحیح یک اعداد کامل را برمی گرداند
40
00:02:19,640 –> 00:02:22,580
. من بین 0 تا حداکثر خواهم بود،
41
00:02:22,580 –> 00:02:27,260
اما 100 را در بر نمیگیرم، بنابراین اعداد کاملی را دریافت میکنیم
42
00:02:27,260 –> 00:02:31,430
که توسط آن تابع برگردانده میشود، سپس
43
00:02:31,430 –> 00:02:34,280
میتوانیم از محدوده دور نقطه تصادفی برای
44
00:02:34,280 –> 00:02:36,980
تعیین حد پایینتر و حد بالایی
45
00:02:36,980 –> 00:02:40,549
و سپس بازه یا مرحله استفاده کنیم، بنابراین در اینجا
46
00:02:40,549 –> 00:02:43,459
بین 1900 برگردیم. و 2010 با
47
00:02:43,459 –> 00:02:49,519
افزایش 10، سپس ما از 1920
48
00:02:49,519 –> 00:02:52,310
و افزایشی در 10 داریم و
49
00:02:52,310 –> 00:02:55,659
برای رسیدن به همه، کلید فلش رو به بالا را فشار دهید و چهار دهه تصادفی به دست می آوریم
50
00:02:55,659 –> 00:02:59,900
و متوجه خواهید شد
51
00:02:59,900 –> 00:03:02,390
که این تابع همان مقدار را برمی گرداند،
52
00:03:02,390 –> 00:03:04,940
بنابراین اساساً samp است. با
53
00:03:04,940 –> 00:03:08,599
جایگزینی تماس بگیرید، بنابراین امکان نمونه برداری
54
00:03:08,599 –> 00:03:12,129
از همان دهه بیش از یک بار وجود دارد،
55
00:03:12,430 –> 00:03:16,370
بنابراین، یکنواخت نقطه تصادفی نیز نمونه هایی
56
00:03:16,370 –> 00:03:18,260
با جایگزینی انجام می شود، بنابراین در اینجا ما
57
00:03:18,260 –> 00:03:21,980
لیستی را ایجاد می کنیم که لیست نمونه اجرا شده است و
58
00:03:21,980 –> 00:03:24,290
ما 10 مورد در آن لیست خواهیم داشت
59
00:03:24,290 –> 00:03:27,739
و این یک عدد صحیح بین 2000 و
60
00:03:27,739 –> 00:03:28,639
2015 خواهد بود،
61
00:03:28,639 –> 00:03:30,799
بنابراین بیایید ببینیم چه اتفاقی افتاده است که
62
00:03:30,799 –> 00:03:36,590
در لیست ما قرار دارد، بنابراین متوجه می شوید که
63
00:03:36,590 –> 00:03:40,940
ما 2007 و 2007 داریم، بنابراین به
64
00:03:40,940 –> 00:03:43,010
آن نمونه برداری با جایگزینی می گویند و
65
00:03:43,010 –> 00:03:45,970
ما این لیست را مرتب می کنیم تا واضح تر
66
00:03:45,970 –> 00:03:50,120
شود. مرتب سازی نمونه اجرا شد و سپس آنچه در
67
00:03:50,120 –> 00:03:55,720
لیست ما وجود دارد، بنابراین در اینجا 2005 دو بار رخ داد،
68
00:03:55,720 –> 00:03:59,569
2007 دو بار رخ داد، 2009 دو بار رخ داد،
69
00:03:59,569 –> 00:04:02,329
بنابراین نقطه تصادفی یکنواخت
70
00:04:02,329 –> 00:04:06,250
نمونه گیری بازگشتی با جایگزینی
71
00:04:06,280 –> 00:04:11,510
خوب است، بنابراین، نمونه نقطه تصادفی
72
00:04:11,510 –> 00:04:13,970
جایگزین نمی شود، بنابراین اگر انتخاب شود نمی تواند
73
00:04:13,970 –> 00:04:16,849
برای بار دوم انتخاب شود، پس اکنون چه چیزی در
74
00:04:16,849 –> 00:04:20,290
لیست ما به نام نمونه اجرا شده است،
75
00:04:20,290 –> 00:04:23,410
آیا متوجه شده اید که هیچ سالی
76
00:04:23,410 –> 00:04:26,820
بیش از یک بار اتفاق نمی افتد،