در این مطلب، ویدئو Python for Beginners: Episode 4 – بازی مبتنی بر متن و Zork. با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:12,950 –> 00:00:16,170
با سلام و خوش آمدید به بازی فکر می کنم
2
00:00:16,170 –> 00:00:19,860
این قسمت چهارم از آموزش های پایتون است،
3
00:00:19,860 –> 00:00:22,439
این بار سعی می کنم
4
00:00:22,439 –> 00:00:24,390
به شما یاد بدهم که چگونه یک بازی مبتنی بر متن بسازید
5
00:00:24,390 –> 00:00:28,970
اگر دروغ نمی دانید
6
00:00:28,970 –> 00:00:31,230
این یکی از اولین چیزها است. انواع
7
00:00:31,230 –> 00:00:32,668
بازی هایی که واقعاً در بین موش های
8
00:00:32,668 –> 00:00:38,300
70s 70s 80s شاید 90s محبوب بودند قبلاً می
9
00:00:38,300 –> 00:00:40,379
دانستم و مطمئن هستم که بسیاری از شما در مورد Zork شنیده اید
10
00:00:40,379 –> 00:00:41,010
11
00:00:41,010 –> 00:00:43,680
این Zork است.
12
00:00:43,680 –> 00:00:46,920
13
00:00:46,920 –> 00:00:49,710
این بسیار جالب است، بنابراین پرسیدن اینکه چگونه
14
00:00:49,710 –> 00:00:52,979
کار می کند این است که همه چیز به صورت متنی انجام شده است، بنابراین ما
15
00:00:52,979 –> 00:00:55,440
شروع کردیم به عنوان غرب از خانه شما
16
00:00:55,440 –> 00:00:57,120
در یک زمین باز در غرب
17
00:00:57,120 –> 00:00:58,710
کاخ سفید با درب ورودی تخته ای ایستاده
18
00:00:58,710 –> 00:01:00,839
اید، یک جعبه فلزی کوچک در اینجا وجود دارد، بنابراین اگر می خواهید
19
00:01:00,839 –> 00:01:04,890
صندوق پستی را باز کنید، فقط آن را در یک
20
00:01:04,890 –> 00:01:09,950
فشار وارد کنید. من کلمه بله را نمی دانم.
21
00:01:09,950 –> 00:01:17,130
22
00:01:17,130 –> 00:01:20,789
23
00:01:20,789 –> 00:01:23,280
24
00:01:23,280 –> 00:01:29,340
برو تایپ کن برو شمال شمال
25
00:01:29,340 –> 00:01:30,719
خونه که رو به شمال
26
00:01:30,719 –> 00:01:32,340
کاخ سفید هستی اینجا دری نیست و
27
00:01:32,340 –> 00:01:33,659
همه درختان به سمت شمال کشیده
28
00:01:33,659 –> 00:01:40,979
شدهاند اکنون سختتر شدهاند به شمال برخی چیزهای دیگر بروید
29
00:01:40,979 –> 00:01:43,799
و بله شما تقریباً تایپ میکنید،
30
00:01:43,799 –> 00:01:45,659
پس دوباره بالا بروید، فکر میکنم روی درخت کمی ضعیف است
31
00:01:45,659 –> 00:01:46,939
، فقط حدس
32
00:01:46,939 –> 00:01:51,060
میزنم که من درخت هستم، شما نمیتوانید درخت در بله،
33
00:01:51,060 –> 00:01:54,869
بنابراین یک بازی مبتنی بر متن اینگونه کار می کند، بنابراین اگر
34
00:01:54,869 –> 00:02:03,179
یک پنجره پایتون جدید باز کنیم و
35
00:02:03,179 –> 00:02:07,289
پوسته شما را نیز در سمت چپ قرار دهیم،
36
00:02:07,289 –> 00:02:11,730
آن را ذخیره می کنم، من آن را به عنوان متن ذخیره می کنم.
37
00:02:11,730 –> 00:02:18,480
38
00:02:18,480 –> 00:02:25,830
برای شروع این کار
39
00:02:25,830 –> 00:02:27,540
، اگر
40
00:02:27,540 –> 00:02:28,980
آخرین قسمت را تماشا نکردهاید و
41
00:02:28,980 –> 00:02:31,110
چیزی در مورد توابع مول نمیدانید یا
42
00:02:31,110 –> 00:02:33,989
اینکه ممکن است بسیار مفید باشد
43
00:02:33,989 –> 00:02:36,660
، یک تابع تعریف میکنیم، بنابراین این
44
00:02:36,660 –> 00:02:40,069
کار ادامه دارد. فقط بگوییم همه
45
00:02:40,069 –> 00:02:43,920
چیزهای مقدماتی مانند آن، بنابراین ابتدا یک
46
00:02:43,920 –> 00:02:49,230
براکت بسته و یک کدون را باز کنیم تا کار
47
00:02:49,230 –> 00:02:51,000
را برای خودمان خیلی راحت کنیم به جای
48
00:02:51,000 –> 00:02:53,040
داشتن آن، بنابراین کلمات را تایپ کنید و ما
49
00:02:53,040 –> 00:02:54,540
فقط چهار گزینه را به پخش کننده می دهیم
50
00:02:54,540 –> 00:02:58,920
و شما باید یکی را انتخاب کنید که
51
00:02:58,920 –> 00:03:01,049
عددی را تایپ می کنید و عدد
52
00:03:01,049 –> 00:03:04,620
تعیین می کند که چه کاری انجام دهید، بنابراین اجازه دهید فقط چاپ کنیم
53
00:03:04,620 –> 00:03:10,950
شما در اتاقی
54
00:03:10,950 –> 00:03:14,760
هستید و می توانید آن را هر طور که می خواهید بسازید، بنابراین ممکن است بخواهید
55
00:03:14,760 –> 00:03:17,220
در یک آتشفشان باشید، واقعاً نمی دانید
56
00:03:17,220 –> 00:03:20,069
هفته آینده چیز شما چیست، من می خواهم چاپ
57
00:03:20,069 –> 00:03:24,720
کنم، می توانید آن را طولانی کنید و اکنون ما می رویم برای
58
00:03:24,720 –> 00:03:26,660
انجام گزینههای ما،
59
00:03:26,660 –> 00:03:36,260
بنابراین Macarena را
60
00:03:40,170 –> 00:03:42,660
به خاطر بسپارید که با چاپ خود باید
61
00:03:42,660 –> 00:03:49,890
در این علامتهای گفتاری باشد، اکنون
62
00:03:49,890 –> 00:03:51,390
میتوانید فقط کپی و جایگذاری کنید اگر
63
00:03:51,390 –> 00:03:58,560
میخواهید برای خودتان آسان کنید،
64
00:03:58,560 –> 00:04:00,900
من احتمالاً چهار گزینه را برای شما انجام خواهم داد. می
65
00:04:00,900 –> 00:04:02,520
توانید واقعاً به هر تعداد که می خواهید گزینه هایی برای ما داشته
66
00:04:02,520 –> 00:04:04,200
باشید، خواهید دید که برای تغییر در یک دقیقه چه کاری باید انجام دهید
67
00:04:04,200 –> 00:04:06,709
،
68
00:04:08,690 –> 00:04:11,069
اگرچه در واقع در کتاب مقدس اتاق
69
00:04:11,069 –> 00:04:12,920
و من می خواهم بگویم دری
70
00:04:12,920 –> 00:04:21,480
وجود دارد که دری به سمت شمال وجود دارد، بنابراین اکنون یکی
71
00:04:21,480 –> 00:04:24,740
اوه، میتوان Macarena دو را
72
00:04:24,740 –> 00:04:35,760
باز کرد، سه میتوانند
73
00:04:35,760 –> 00:04:38,330
خودکشی کنند
74
00:04:41,300 –> 00:04:51,169
و چهار میتوانند خشمگین شوند، بنابراین اکنون
75
00:04:51,169 –> 00:04:55,190
میخواهیم آنچه را که آنها تایپ کردهاند با یک
76
00:04:55,190 –> 00:04:57,470
چیز کوچک Impa و تقریباً
77
00:04:57,470 –> 00:04:59,500
تنها متغیری که باید استفاده کنید بررسی کنیم.
78
00:04:59,500 –> 00:05:02,720
جدا از برخی چیزهای دیگر باید
79
00:05:02,720 –> 00:05:07,699
آن را انتخاب می نامم و انتخاب برابر است
80
00:05:07,699 –> 00:05:11,840
با ورودی پس هر چه باشد r آنها تایپ می کنند و من
81
00:05:11,840 –> 00:05:13,940
دوست دارم این سه کروکودیل کوچک
82
00:05:13,940 –> 00:05:18,050
و سپس یک فاصله را انجام دهم، بنابراین اگر
83
00:05:18,050 –> 00:05:20,479
این را اکنون به سرعت به شما نشان دهم، بنابراین می خواهید ردیف int را
84
00:05:20,479 –> 00:05:26,889
اینجا روی یک براکت بسته تایپ کنید، بنابراین
85
00:05:26,889 –> 00:05:29,990
ببینید که اینجا را ببینید، آنقدر کوچک خوب است.
86
00:05:29,990 –> 00:05:31,990
چیزی فقط به شما نشان میدهد که میتوانید تایپ کنید،
87
00:05:31,990 –> 00:05:34,009
اما اگر چیزی را در آنجا تایپ کنیم،
88
00:05:34,009 –> 00:05:40,340
اکنون در اینجا هیچ اتفاقی نمیافتد، در
89
00:05:40,340 –> 00:05:41,810
حالی که براکت بسته در
90
00:05:41,810 –> 00:05:45,979
سطح تصادفی قرار نمیگیرد، بله، فکر میکنم باید
91
00:05:45,979 –> 00:05:51,469
در انتخاب
92
00:05:51,469 –> 00:05:57,469
تایپ کنید. می بینم که
93
00:05:57,469 –> 00:06:01,840
این انتخاب را دوست ندارد، اما وقتی به آنها
94
00:06:01,840 –> 00:06:04,819
زنگ می زنید اوکی هستند، نمی دانید، فکر می کنم درست است،
95
00:06:04,819 –> 00:06:12,169
فکر می کنم بعداً مشکلی نیست، بنابراین اکنون
96
00:06:12,169 –> 00:06:15,050
باید بررسی کنیم و بگوییم که می دانید اگر در را
97
00:06:15,050 –> 00:06:21,860
باز کردند این کار را انجام دهید چنین چیزهایی، بنابراین
98
00:06:21,860 –> 00:06:24,759
ما یک دستور if و if
99
00:06:24,759 –> 00:06:26,090
100
00:06:26,090 –> 00:06:27,889
101
00:06:27,889 –> 00:06:30,710
102
00:06:30,710 —