در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون 3 برای مبتدیان #18 – روش ها و ویژگی ها با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:01,680
بچه ها به
2
00:00:01,680 –> 00:00:04,319
هجدهمین آموزش paisa 3 خود خوش آمدید و در این ویدیو
3
00:00:04,319 –> 00:00:05,640
می خواهیم در مورد روش ها و
4
00:00:05,640 –> 00:00:12,750
ویژگی ها صحبت کنیم، بنابراین
5
00:00:12,750 –> 00:00:14,849
ما این کلاس از سیاره را ایجاد کرده ایم و تا کنون
6
00:00:14,849 –> 00:00:16,440
به این ویژگی ها در اینجا نگاه کرده ایم
7
00:00:16,440 –> 00:00:18,270
. به طوری که وقتی ما یک نمونه
8
00:00:18,270 –> 00:00:20,220
از این سیاره را ایجاد می کنیم این ویژگی ها را به آن می دهیم
9
00:00:20,220 –> 00:00:22,769
و همچنین این روش را دقیقاً
10
00:00:22,769 –> 00:00:24,930
در اینجا مداری که وقتی
11
00:00:24,930 –> 00:00:26,490
نمونه ای از این کلاس ایجاد می کنیم این
12
00:00:26,490 –> 00:00:29,039
متد مداری را می گیرد و اکنون این دو
13
00:00:29,039 –> 00:00:30,359
چیز در اینجا این روش و این
14
00:00:30,359 –> 00:00:33,570
ویژگی ها هستند. بهعنوان ویژگیهای نمونه و روشهای نمونه شناخته میشوند، به این
15
00:00:33,570 –> 00:00:36,390
16
00:00:36,390 –> 00:00:38,579
معنی که آنها برای نمونه منحصر به فرد هستند، به
17
00:00:38,579 –> 00:00:41,370
عنوان مثال، اینها
18
00:00:41,370 –> 00:00:43,200
ویژگیهای نمونه هستند زیرا برای
19
00:00:43,200 –> 00:00:45,000
هر نمونه
20
00:00:45,000 –> 00:00:48,660
متفاوت
21
00:00:48,660 –> 00:00:51,660
هستند.
22
00:00:51,660 –> 00:00:54,239
نمونه فردی درست است و همچنین
23
00:00:54,239 –> 00:00:56,910
این چاپ برای هر
24
00:00:56,910 –> 00:00:58,469
نمونه جداگانه متفاوت است، زیرا ما
25
00:00:58,469 –> 00:01:01,800
این داده های پویا را وارد می کنیم، بنابراین هر جا
26
00:01:01,800 –> 00:01:05,069
که اساساً این خود را به
27
00:01:05,069 –> 00:01:07,320
یک روش تزریق می کنیم، انجام دهیم. wn در اینجا یک
28
00:01:07,320 –> 00:01:09,659
متد نمونه است و همچنین هر چیزی که در این تابع init تعریف شده است، در
29
00:01:09,659 –> 00:01:13,049
اینجا این یک
30
00:01:13,049 –> 00:01:15,840
ویژگی instant است، اکنون
31
00:01:15,840 –> 00:01:18,540
انواع مختلفی از ویژگی ها و متدها وجود دارد، نه فقط
32
00:01:18,540 –> 00:01:21,299
نمونه های مثال، برای مثال می توانیم
33
00:01:21,299 –> 00:01:24,000
ویژگی های سطح کلاس را برای این و
34
00:01:24,000 –> 00:01:25,890
روشی که انجام می دهیم اعمال کنیم. با بیرون آمدن
35
00:01:25,890 –> 00:01:28,439
از تابع init فقط کمی شاید
36
00:01:28,439 –> 00:01:31,200
و تعریف ویژگی خود در اینجا
37
00:01:31,200 –> 00:01:33,240
برای مثال میتوانیم بگوییم چیزی شبیه
38
00:01:33,240 –> 00:01:40,049
شکل برابر با گرد است و ما این کار را در آنجا انجام میدهیم
39
00:01:40,049 –> 00:01:41,909
زیرا همه سیارات درست گرد هستند
40
00:01:41,909 –> 00:01:44,280
بنابراین برای هر یک منحصر به فرد نخواهد بود.
41
00:01:44,280 –> 00:01:46,860
این ویژگی را
42
00:01:46,860 –> 00:01:49,290
به صورت فردی مثال بزنید زیرا همه سیارات شکل یکسانی دارند،
43
00:01:49,290 –> 00:01:52,500
بنابراین منطقی است که یک ویژگی سطح کلاس را اعمال
44
00:01:52,500 –> 00:01:54,360
کنید اگر چیزی شبیه به
45
00:01:54,360 –> 00:01:57,540
این دارید که مختص یک نمونه
46
00:01:57,540 –> 00:02:00,180
نیست اما برای همه موارد یکسان است، بنابراین
47
00:02:00,180 –> 00:02:02,579
ما می توانیم ویژگی های سطح کلاس را مانند
48
00:02:02,579 –> 00:02:04,710
آن اعمال کنیم. و سپس میتوانیم به این
49
00:02:04,710 –> 00:02:07,049
ویژگی در کلاس Hoth و
50
00:02:07,049 –> 00:02:09,840
instance دسترسی داشته باشیم یا میتوانیم از این
51
00:02:09,840 –> 00:02:11,129
طریق به آن دسترسی
52
00:02:11,129 –> 00:02:13,000
داشته باشیم. ay چاپ میکند
53
00:02:13,000 –> 00:02:15,040
و سپس من از
54
00:02:15,040 –> 00:02:19,930
کلاس planet استفاده میکنم و سپس نقاط سایه میزنند، بنابراین
55
00:02:19,930 –> 00:02:22,600
از نمونهای از این کلاس استفاده نمیکنم
56
00:02:22,600 –> 00:02:25,270
، این خود کلاس است، زیرا میتوانیم از
57
00:02:25,270 –> 00:02:27,310
این ویژگی اردک شکل روی آن استفاده کنیم
58
00:02:27,310 –> 00:02:30,400
زیرا سطح کلاس است. ویژگی okay بنابراین اگر
59
00:02:30,400 –> 00:02:31,660
ذخیره کنم که فقط می خواهم این
60
00:02:31,660 –> 00:02:35,110
فایل را اکنون اجرا کنم و اکنون می بینیم دور و
61
00:02:35,110 –> 00:02:37,480
همین امر صادق است اگر من بگویم Naboo
62
00:02:37,480 –> 00:02:40,540
okay بنابراین به عنوان مثال آنها به
63
00:02:40,540 –> 00:02:42,550
این ویژگی ها نیز دسترسی دارند، بنابراین اجازه دهید این
64
00:02:42,550 –> 00:02:44,500
کار را انجام دهیم. مطمئنم که هنوز همونطوره که ما
65
00:02:44,500 –> 00:02:47,709
همونجوری خوبه، اگر سعی کنم
66
00:02:47,709 –> 00:02:51,459
به هر یک از ویژگی
67
00:02:51,459 –> 00:02:53,920
های دیگه کلاس
68
00:02:53,920 –> 00:02:56,620
دسترسی پیدا کنم، خیلی خوبه، سعی می کنم همینجا به این چیز دسترسی پیدا
69
00:02:56,620 –> 00:03:00,400
کنم، پس ذخیره می کنم و اجرا می کنم.
70
00:03:00,400 –> 00:03:02,350
این دوباره سپس خواهید دید که من یک خطایی دریافت می کنم که
71
00:03:02,350 –> 00:03:02,770
72
00:03:02,770 –> 00:03:05,260
می گوید شی سیاره نام مشخصه ای ندارد
73
00:03:05,260 –> 00:03:07,300
زیرا مانند آنچه که گفتم
74
00:03:07,300 –> 00:03:09,550
ویژگی های نمونه ما فقط
75
00:03:09,550 –> 00:03:12,070
برای نمونه های فردی اعمال می شود که در آن
76
00:03:12,070 –> 00:03:14,260
یک سیاره جدید درست می کنیم، بنابراین این
77
00:03:14,260 –> 00:03:16,180
تفاوت بین ویژگی های نمونه است
78
00:03:16,180 –> 00:03:19,660
و صفات سطح کلاس در حال حاضر
79
00:03:19,660 –> 00:03:22,780
ما همچنین میتوانیم متدهای کلاس را نیز داشته باشیم،
80
00:03:22,780 –> 00:03:25,420
بنابراین این یک روش نمونه است، ما میتوانیم
81
00:03:25,420 –> 00:03:28,630
متدهای کلاس را نیز تعریف کنیم، بنابراین
82
00:03:28,630 –> 00:03:30,459
روشی که انجام میدهیم ابتدا با انجام
83
00:03:30,459 –> 00:03:31,870
یک دکوراتور کوچک است و
84
00:03:31,870 –> 00:03:33,790
بعداً در مورد دکوراتورها بیشتر خواهیم آموخت.
85
00:03:33,790 –> 00:03:36,580
در حال حاضر زیاد نگران این موضوع نباشید و ما می گوییم
86
00:03:36,580 –> 00:03:39,010
متد کلاس و این می گوید که
87
00:03:39,010 –> 00:03:41,350
تابع زیر یک متد کلاس
88
00:03:41,350 –> 00:03:44,170
است، بنابراین دوباره این روشی خواهد بود
89
00:03:44,170 –> 00:03:46,570
که برای همه سیارات مشترک است
90
00:03:46,570 –> 00:03:48,010
و برای آن متفاوت نخواهد بود.
91
00:03:48,010 –> 00:03:50,590
هر سیاره منفرد را پاک می کند، به
92
00:03:50,590 –> 00:03:53,650
عنوان مثال، من می گویم def Collins، بنابراین
93
00:03:53,650 –> 00:03:56,080
این نام تابع است و سپس در
94
00:03:56,080 –> 00:03:58,570
اینجا یک ویژگی CLS می گیرد که
95
00:03:58,570 –> 00:04:01,750
به این کلاس اشاره دارد، کلاس سیاره
96
00:04:01,750 –> 00:04:04,410
سمت راست، بنابراین به این کلاس دسترسی دارد
97
00:04:04,410 –> 00:04:06,790
در حالی که این یکی دارای دسترسی به
98
00:04:06,790 –> 00:04:10,239
خود نمونه فردی این
99
00:04:10,239 –> 00:04:12,100
متد در اینجا به کلاس واقعی دسترسی دارد،
100
00:04:12,100 –> 00:04:15,489
بنابراین چیزهایی مانند این
101
00:04:15,489 –> 00:04:18,668
به ویژگی های سطح کلاس دسترسی دارد، بنابراین
102
00:04:18,668 –> 00:04:20,709
ما این متد کلاس را به نام نظرات تعریف می کنیم
103
00:04:20,709 –> 00:04:23,530
و در زیر همه چیزهایی که می
104
00:04:23,530 –> 00:04:25,660
خواهم تعریف کنیم. do این است که یک رشته را برگردانیم، بنابراین من
105
00:04:25,660 –> 00:04:26,610
می گویم بازگشت
106
00:04:26,610 –> 00:04:27,900
و این یک رشته تشکیل دهنده خواهد بود،
107
00:04:27,900 –> 00:04:30,630
بنابراین f ابتدا در داخل آن می
108
00:04:30,630 –> 00:04:34,770
گوید همه سیارات هستند و سپس ما
109
00:04:34,770 –> 00:04:37,830
در یک متغیر ظاهر می شویم و می تواند
110
00:04:37,830 –> 00:04:39,690
دقیقاً در اینجا فهرست شود. آنچه می توانیم بگوییم
111
00:04:39,690 –> 00:04:43,919
شکل نقطه LS را می بینید، بنابراین این CL s
112
00:04:43,919 –> 00:04:46,110
در اینجا به خود کلاس منتقل می
113
00:04:46,110 –> 00:04:4