در این مطلب، ویدئو ارائه داده های نقشه با مپنیک و پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:07,440 –> 00:00:10,629
خوب نام من هارتموت است، من اهل
2
00:00:10,629 –> 00:00:14,230
بیله فلد آلمان هستم، من در آنجا در
3
00:00:14,230 –> 00:00:18,490
رشته علوم کامپیوتر و
4
00:00:18,490 –> 00:00:21,880
کمی زیست شناسی تحصیل کردم
5
00:00:21,880 –> 00:00:24,100
6
00:00:24,100 –> 00:00:27,280
و اکنون بیش از یک دهه است که از OpenStreetMap استفاده می کنم و در شغل روزانه خود
7
00:00:27,280 –> 00:00:29,890
به عنوان پایگاه داده کار می کردم. مهندس پشتیبانی
8
00:00:29,890 –> 00:00:33,270
برای ماریا دی بی و قبلاً از مدرسه من بود،
9
00:00:33,270 –> 00:00:36,190
اما اصلاً به بحث امروز مربوط نمی شود،
10
00:00:36,190 –> 00:00:40,629
بنابراین آنچه که می خواهم در مورد آن صحبت کنم
11
00:00:40,629 –> 00:00:42,879
کتابخانه رندر نقشه Nick و
12
00:00:42,879 –> 00:00:48,940
نحوه استفاده از آن از پیسون است، بنابراین نیک
13
00:00:48,940 –> 00:00:50,800
چه نقشه ای را انجام می دهد. کتابخانه رندر که
14
00:00:50,800 –> 00:00:53,800
به عنوان مثال قسمت های نقشه را رندر می کند
15
00:00:53,800 –> 00:00:56,920
شما یک نقشه خیابان باز می بینید اما می توانید
16
00:00:56,920 –> 00:00:59,469
هر دو کار دیگر را انجام دهید تا بتواند
17
00:00:59,469 –> 00:01:01,920
فرمت های ورودی مختلف را پردازش کند
18
00:01:01,920 –> 00:01:04,479
می تواند فرمت های گرافیکی زیادی را تولید کند
19
00:01:04,479 –> 00:01:09,430
این خروجی و از سبک خاصی استفاده می کند.
20
00:01:09,430 –> 00:01:12,700
اطلاعاتی برای انجام این کار و از آنجایی که
21
00:01:12,700 –> 00:01:14,500
یک کتابخانه است و یک برنامه مستقل
22
00:01:14,500 –> 00:01:16,899
نیست، همچنین به کمی کد بسته بندی اضافی نیاز دارد
23
00:01:16,899 –> 00:01:19,149
تا شما را وادار کند آنچه را که
24
00:01:19,149 –> 00:01:25,329
می خواهید انجام دهد، بنابراین ابتدا در سمت ورودی
25
00:01:25,329 –> 00:01:32,649
می توانیم چندین داده نقشه مختلف را بخوانیم.
26
00:01:32,649 –> 00:01:35,409
تشکهایی مانند فایلهای شکل که یک
27
00:01:35,409 –> 00:01:39,039
فرمت فایل مکانی خاص است یا
28
00:01:39,039 –> 00:01:41,109
میتوانیم دادههای مکانی را از پایگاههای دادههای مختلف
29
00:01:41,109 –> 00:01:45,240
عمدتاً از پوسترها بخوانیم، اما همچنین
30
00:01:45,240 –> 00:01:48,340
دادههای موردی را که Maskull mariadb میتواند
31
00:01:48,340 –> 00:01:52,380
ارائه دهد و همچنین چه فضایی تا
32
00:01:52,380 –> 00:01:55,090
نسخهای فعال شده فضایی SQLite میتواند
33
00:01:55,090 –> 00:02:01,899
ارائه دهد، ما میتوانیم به طور بومی از geo استفاده کنیم فایلهای JSON
34
00:02:01,899 –> 00:02:04,140
35
00:02:09,380 –> 00:02:15,060
همچنین از طریق پلاگینها میتوانیم
36
00:02:15,060 –> 00:02:16,980
فرمتهای فایل بیشتری مانند
37
00:02:16,980 –> 00:02:21,620
آهنگهای GPX با فرمت OpenStreetMap XML را بخوانیم و
38
00:02:21,620 –> 00:02:25,020
چرا کتابخانه جزئیات با
39
00:02:25,020 –> 00:02:26,550
فرمتهای تصویر شطرنجی
40
00:02:26,550 –> 00:02:31,350
مانند تصاویر ماهوارهای و مواردی از این دست متفاوت است و در
41
00:02:31,350 –> 00:02:36,540
سمت خروجی میتوانیم تصاویر بیت مپ PNG
42
00:02:36,540 –> 00:02:39,560
را با کیفیت بالا تولید کنیم. یا محلول کم کالری
43
00:02:39,560 –> 00:02:42,810
که مورد استفاده معمول برای کاشی های نقشه است
44
00:02:42,810 –> 00:02:45,660
همانطور که آنها را در آنها می بینید، علاوه بر
45
00:02:45,660 –> 00:02:48,750
نقشه خیابان باز و سایر وب سایت هایی که از
46
00:02:48,750 –> 00:02:51,900
داده های نقشه خیابان باز استفاده می کنند، اما ما همچنین می
47
00:02:51,900 –> 00:02:55,560
توانیم jpg را تولید کنیم که
48
00:02:55,560 –> 00:02:57,810
فرمت بهینه نیست اما می تواند نرخ فشرده سازی بهتری را به شما ارائه
49
00:02:57,810 –> 00:03:01,050
دهد. اگر
50
00:03:01,050 –> 00:03:04,350
شما بتوانیم گرافیک های برداری مقیاس پذیری را تولید
51
00:03:04,350 –> 00:03:08,220
کنیم که به عنوان مثال در
52
00:03:08,220 –> 00:03:09,840
Inkscape یا دیگر برنامه های طراحی برداری از آن استفاده کنیم، در اندازه فایل نیست.
53
00:03:09,840 –> 00:03:13,980
ms تا ابتدا نقشه های تولید شده را پردازش
54
00:03:13,980 –> 00:03:18,540
کنیم یا می توانیم برای چاپ PDF تولید کنیم
55
00:03:18,540 –> 00:03:21,600
یا پست اسکریپت کلاسیک نیز هنوز
56
00:03:21,600 –> 00:03:31,079
در دسترس است و سبک ها نیز وجود دارد، بنابراین اگر چه
57
00:03:31,079 –> 00:03:33,870
برای تعیین اینکه کدام
58
00:03:33,870 –> 00:03:36,450
ورودی اشیاء از جریان داده ورودی
59
00:03:36,450 –> 00:03:39,120
باید به چه شکلی در تصویر خروجی
60
00:03:39,120 –> 00:03:44,670
دو وجود دارد به اطلاعات سبک نیاز داریم. راه های انجام این کار این
61
00:03:44,670 –> 00:03:48,480
است که واقعاً از توابع کتابخانه Nik نقشه استفاده کنید
62
00:03:48,480 –> 00:03:52,920
تا اطلاعات سبک را
63
00:03:52,920 –> 00:03:55,170
به صورت گام به گام تعریف کنید
64
00:03:55,170 –> 00:03:58,799
که بسیار منعطف است، اما تلاش زیادی را نیز می طلبد،
65
00:03:58,799 –> 00:04:02,400
بنابراین به عنوان یک جایگزین،
66
00:04:02,400 –> 00:04:05,250
ما یک قالب فایل سبک داریم که یک قالب است.
67
00:04:05,250 –> 00:04:08,880
فرمت خاص XML که فشرده
68
00:04:08,880 –> 00:04:12,030
تر و استفاده آسان تر است، اما نه آنقدر منعطف
69
00:04:12,030 –> 00:04:14,269
که گویی می توانید در کد خود
70
00:04:14,269 –> 00:04:16,589
بسته به سنت های خاصی تصمیم بگیرید که از کدام
71
00:04:16,589 –> 00:04:17,668
سبک استفاده کنید،
72
00:04:17,668 –> 00:04:20,519
اما مورد معمول استفاده از شروع XML است
73
00:04:20,519 –> 00:04:23,129
و مجموعه ای غنی از
74
00:04:23,129 –> 00:04:26,430
انواع مختلف وجود دارد. سبکهای یک بیت مپ به صورت عمومی
75
00:04:26,430 –> 00:04:33,960
در دسترس است و همچنین میتوانیم برخی
76
00:04:33,960 –> 00:04:36,960
دیگر از استفراغهای صفحه سبک نقشه را
77
00:04:36,960 –> 00:04:39,779
بهویژه سبد خرید CSS از آن به
78
00:04:39,779 –> 00:04:42,719
فرمت XML تبدیل کنیم که برای چند سال برای یک APNIC بنابراین نقشه خیابان مورد نیاز است.
79
00:04:42,719 –> 00:04:46,860
در حال حاضر در واقع
80
00:04:46,860 –> 00:04:49,860
از ماشین به سبکهای CSS استفاده میکند و اینها را به
81
00:04:49,860 –> 00:04:52,860
نقشه XML تبدیل میکند و سپس
82
00:04:52,860 –> 00:04:59,430
نقشه دارتها را با آن رندر میکند و نقشه از قبل
83
00:04:59,430 –> 00:05:02,759
تنظیم شده است Nick یک کتابخانه است، بنابراین ما به
84
00:05:02,759 –> 00:05:05,419
کد اضافی نیاز داریم تا به آن بگوییم چه کاری باید انجام دهد
85
00:05:05,419 –> 00:05:09,629
و برای این کار. این یک کتابخانه ++C است که
86
00:05:09,629 –> 00:05:11,969
ما این گزینه را داریم که مستقیماً در C++ این کار را انجام دهیم،
87
00:05:11,969 –> 00:05:15,960
خوب که پیچیده است به راحتی می تواند
88
00:05:15,960 –> 00:05:19,620
خراب شود، بنابراین به عنوان یک جایگزین،
89
00:05:19,620 –> 00:05:22,110
پای و اتصالات خوبی داریم و این همان چیزی است که من
90
00:05:22,110 –> 00:05:24,330
بیشتر در ادامه صحبت درباره آن صحبت خواهم
91
00:05:24,330 –> 00:05:28,259
کرد. همچنین در حال حاضر برخی از
92
00:05:28,259 –> 00:05:31,020
پیوندهای آزمایشی برای PHP 7 اما
93
00:05:31,020 –> 00:05:34,009
اینها از طیف کاملی از قابلیتهای نگاشت پشتیبانی نمیکنند،
94
00:05:34,009 –> 00:05:42,689
اما اگر میخواهید
95
00:05:42,689 –> 00:05:44,520
از نقشه و مقایسه با هم استفاده کنید،
96
00:05:44,520 –> 00:05:45,509
بدیهی است که به پایتون نیاز دارید
97
00:05:45,509 –> 00:05:47,669
، مهم نیست که میخواهید
98
00:05:47,669 –> 00:05:50,849
از PI در نسخه 2 به 3 استفاده کنید.
99
00:05:50,849 –> 00:05:55,649
پیوندهای هر دو فقط نویسنده به
100
00:05:55,649 –> 00:05:57,680
نسخههای مختلف APNIC در اطراف میرود، هنوز من
101
00:05:57,680 –> 00:06:00,710
فقط از روش 3 فعلی استفاده میکنم، اما
102
00:06:00,710 –> 00:06:03,300
برخی از توزیعهای لینوکس ممکن است همچنان
103
00:06:03,300 –> 00:06:11,099
با کتابخانههای نسخه 2 همراه باشند و اگر
104
00:06:11,099 –> 00:06:13,860
میخواهید موارد اضافی را به سایر موارد
105
00:06:13,860 –> 00:06:16,199
تولید شده اضافه کنید. جادوگران فراتر از آن خوش آمدید
106
00:06:16,199 –> 00:06:19,139
APNIC خود را ارائه می کند، شما همچنین به
107
00:06:19,139 –> 00:06:23,430
اتصالات قاهره برای Pisan و شاید یک
108
00:06:23,430 –> 00:06:25,439
کتابخانه برای SP 3 و 4 برای مدیریت
109
00:06:25,439 –> 00:06:27,729
110
00:06:27,729 –> 00:06:33,370
111
00:06:33,370 –> 00:06:35,889
نیاز دارید
112
00:06:35,889 –> 00:06:38,680
. اتصالات APNIC اگر
113
00:06:38,680 –> 00:06:40,719
Python 3 یا نقشه Nakia من را نصب نکرده
114
00:06:40,719 –> 00:06:42,729
باشند، به طور خودکار نصب می
115
00:06:42,729 –> 00:06:46,330
شوند و ممکن است به
116
00:06:46,330 –> 00:06:49,599
مدیریت فونت pango نیاز داشته باشید، اگر می خواهید
117
00:06:49,599 –> 00:06:55,270
تصاویر SVG اضافی را در بالا قرار دهید، ممکن است به 50 روپیه
118
00:06:55,270 –> 00:07:01,169
پیوندهای بسته درون سنجی عمومی ttk
119
00:07:01,169 –> 00:07:10,469
نیاز داشته باشید. لوله دیگر کار می کند بنابراین
120
00:07:10,830 –> 00:07:15,159
منابع داده های متریک پائولا مانند
121
00:07:15,159 –> 00:07:20,169
فایل های شکل یا پیوندهای پایگاه داده یک جریان داده تولید می کنند
122
00:07:20,169 –> 00:07:23,439
که به صورت 4 نوع
123
00:07:23,439 –> 00:07:27,629
شی مختلف ارائه می شود که
124
00:07:27,629 –> 00:07:30,669
خطوط یک بعدی را
125
00:07:30,669 –> 00:07:34,870
چند ضلعی های دو بعدی نشان می دهد که مناطق یا تصاویر شطرنجی از پیش تعریف شده را پوشش می دهد و
126
00:07:34,870 –> 00:07:39,399
ممکن است در آنها متفاوت به نظر برسند
127
00:07:39,399 –> 00:07:41,919
. منبع داده واقعی، اما
128
00:07:41,919 –> 00:07:46,300
آنچه که API ورودی سپس به
129
00:07:46,300 –> 00:07:54,310
مراحل بعدی کتابخانه در داخل نقشه ارائه
130
00:07:54,310 –> 00:07:57,430
میکند، ما سه
131
00:07:57,430 –> 00:08:00,279
نوع شیء اصلی داریم. cts که سبک لایهها است و
132
00:08:00,279 –> 00:08:07,029
نماد لایه است، همان چیزی است
133
00:08:07,029 –> 00:08:10,659
که دادههایی که منبع داده ما را پایه گذاری کنیم، این دادهها را فراهم میکند،
134
00:08:10,659 –> 00:08:14,349
بنابراین اگر از یک فایل شیپ
135
00:08:14,349 –> 00:08:16,449
136
00:08:16,449 –> 00:08:20,080
استفاده میکنید، اگر از پایگاه داده استفاده میکنید همه چیزهایی است که در shapefile وجود دارد، همان چیزی است
137
00:08:20,080 –> 00:08:22,110
که توسط پایگاه داده واقعی استفاده میشود. پرس و جو شما را
138
00:08:22,110 –> 00:08:25,620
به یک لایه متصل می کنید،
139
00:08:26,740 –> 00:08:30,550
سپس سبک های سبک ها را داریم بزرگنمایی رفت
140
00:08:30,550 –> 00:08:33,690
و آمد و هر چیزی که در یک لایه است و
141
00:08:33,690 –> 00:08:37,708
تصمیم می گیریم که چگونه این
142
00:08:37,708 –> 00:08:42,580
آیتم های داده را نمایش دهیم و نمادهایی داریم که نمادها
143
00:08:42,580 –> 00:08:44,589
چیزهایی هستند که در واقع
144
00:08:44,589 –> 00:08:48,160
کار نقاشی را انجام می دهند، بنابراین راه راه ساده به
145
00:08:48,160 –> 00:08:50,550
عنوان نماینده است. نقطه ساده ایزر
146
00:08:50,550 –> 00:08:54,910
که یا فقط یک نقطه را در
147
00:08:54,910 –> 00:08:57,670
موقعیت خاص ترسیم می کند یا یک
148
00:08:57,670 –> 00:09:01,300
تصویر مشخص می کشد که شما می توانید با توجه به نقطه مورد علاقه ما مشخص کنید.
149
00:09:01,300 –> 00:09:03,130
150
00:09:03,130 –> 00:09:06,880
151
00:09:06,880 –> 00:09:08,830
152
00:09:08,830 –> 00:09:12,820
در سبک های مختلف، به عنوان مثال،
153
00:09:12,820 –> 00:09:16,300
اگر می خواهید جاده ای را بکشید، ممکن است بخواهید
154
00:09:16,300 –> 00:09:21,540
آن را به رنگ زرد بکشید و
155
00:09:21,540 –> 00:09:27,010
خطوط کوچک سیاه و سفید کوچکی در
156
00:09:27,010 –> 00:09:29,140
کنار داشته باشید تا آنها را از پس زمینه متمایز کنید.
157
00:09:29,140 –> 00:09:31,540
این همان چیزی است که خطوط
158
00:09:31,540 –> 00:09:34,360
نماد آن هستند، من میتوانم انجام دهم، سپس
159
00:09:34,360 –> 00:09:36,459
چند ضلعی را داریم که نماد آن است که
160
00:09:36,459 –> 00:09:42,970
مناطق را در یک رنگ و سبک مشخص میکشد و متناسب میکند.
161
00:09:42,970 –> 00:09:48,190
162
00:09:48,190 –> 00:09:50,140
163
00:09:50,140 –> 00:09:52,959
164
00:09:52,959 –> 00:09:57,610
نمادهای پیچیده تر مانند
165
00:09:57,610 –> 00:10:00,070
نشانگر نماد ما را می توان در
166
00:10:00,070 –> 00:10:02,399
صورت استفاده در داده های خط یا چند ضلعی تکرار کرد، در
167
00:10:02,399 –> 00:10:05,170
حالی که نقطه درست به عنوان راه حل برای
168
00:10:05,170 –> 00:10:06,470
آن است
169
00:10:06,470 –> 00:10:12,209
که ما الگوی تراز را علامت گذاری کرده ایم
170
00:10:12,209 –> 00:10:13,829
اما شبیه به مارکوس مریخ است که آنها
171
00:10:13,829 –> 00:10:17,519
از آن در خط استفاده می کنند. اما
172
00:10:17,519 –> 00:10:19,380
علامت نشانگر تصویر نشانگر
173
00:10:19,380 –> 00:10:22,140
همیشه بالا و سمت راست است و خط حیوان خانگی و نماد وجود دارد که از
174
00:10:22,140 –> 00:10:22,890
175
00:10:22,890 –> 00:10:25,769
جهت خط پیروی می کند، بنابراین
176
00:10:25,769 –> 00:10:28,050
خطوط نماد er برای مثال زمانی استفاده می شود
177
00:10:28,050 –> 00:10:30,480
که می خواهید یکی را به ترتیب ترسیم کنید
178
00:10:30,480 –> 00:10:33,470
که این یک کوچک را دارد: فلش های راه بر روی آن
179
00:10:33,470 –> 00:10:35,610
که خط را به سبک خاصی ترسیم می کند
180
00:10:35,610 –> 00:10:36,930
و سپس
181
00:10:36,930 –> 00:10:40,350
در صورتی که متن نمادی از متن باشد، فلش ها یا نمادهای کوچک را در بالای صفحه قرار می دهد تا
182
00:10:40,350 –> 00:10:43,019
متن را روی نقشه قرار دهیم، معمولاً اگر
183
00:10:43,019 –> 00:10:45,170
چیزهایی روی نقشه من نام دارند،
184
00:10:45,170 –> 00:10:48,750
مفید است. نشانگرهای al در Milazzo
185
00:10:48,750 –> 00:10:51,959
به نام نماد مشترک er که
186
00:10:51,959 –> 00:10:53,790
برای اعداد VIN بالا و مواردی استفاده می شود که
187
00:10:53,790 –> 00:10:55,649
بسته به متن در نشانگر،
188
00:10:55,649 –> 00:10:59,339
اندازه مارکوس باید گسترش یابد و به
189
00:10:59,339 –> 00:11:01,019
آن نماد سپر می گویند زیرا
190
00:11:01,019 –> 00:11:04,620
علائم بزرگراه ها در بزرگراه های ایالات متحده
191
00:11:04,620 –> 00:11:08,810
شبیه سپرهای نور باستانی هستند.
192
00:11:08,810 –> 00:11:11,550
ما الگوهای چند ضلعی داریم که نماد آن
193
00:11:11,550 –> 00:11:13,380
است، به این معنا که اگر میخواهید یک چند ضلعی را نه
194
00:11:13,380 –> 00:11:16,769
فقط با یک رنگ خاص، بلکه با یک
195
00:11:16,769 –> 00:11:19,800
الگوی تکراری خاص مانند نقشهها پر کنید،
196
00:11:19,800 –> 00:11:21,779
اغلب جنگلهای ما را سبز رنگ و
197
00:11:21,779 –> 00:11:24,180
نمادهای درخت کوچک در آنجا دارید، بنابراین
198
00:11:24,180 –> 00:11:27,180
یک نماد دارید که دارای
199
00:11:27,180 –> 00:11:28,709
رنگ پس زمینه و یک درخت در آن و
200
00:11:28,709 –> 00:11:31,670
فقط برای پر کردن چند ضلعی تکرار می شود
201
00:11:31,670 –> 00:11:35,699
و با در نظر گرفتن ارتفاع ساختمان، ساختمانی مشابه آن نوع
202
00:11:35,699 –> 00:11:39,870
از دست دادن SOI به س