در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون 1 – متغیرها و عبارات If با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,469 –> 00:00:02,939
بسیار خوب، پس سلام و خوش آمدید به
2
00:00:02,939 –> 00:00:04,920
یک آموزش دیگر در کانال من، این
3
00:00:04,920 –> 00:00:07,730
ویدیو یک دستورالعمل برای آن خواهد بود –
4
00:00:07,730 –> 00:00:10,320
راه های مختلفی وجود دارد که می
5
00:00:10,320 –> 00:00:13,019
توانید Python را مانند این دریافت کنید،
6
00:00:13,019 –> 00:00:15,719
وب سایت رسمی پایتون که می توانید از آن به طور ایده آل استفاده کنید یا می
7
00:00:15,719 –> 00:00:17,520
توانید از استودیو ویژوال استفاده کنید. در همه موارد
8
00:00:17,520 –> 00:00:19,470
، تعداد زیادی از ما وجود دارد، اما
9
00:00:19,470 –> 00:00:20,910
من از ویژوال استودیو استفاده خواهم کرد، زیرا
10
00:00:20,910 –> 00:00:22,050
از آن برای هر چیز دیگری استفاده می کنم و
11
00:00:22,050 –> 00:00:24,930
آن را بیشتر از همه دوست دارم، بنابراین اول از همه
12
00:00:24,930 –> 00:00:26,970
پروژه جدید را درست مانند آنچه در
13
00:00:26,970 –> 00:00:29,119
c++ انجام می دهید، اگر دیده باشید، فایل کنید. آن ویدیو و
14
00:00:29,119 –> 00:00:31,769
من قبلاً پایتون را در اینجا نصب کرده
15
00:00:31,769 –> 00:00:34,940
ام، اگر استودیوی تصویری را باز نکنید
16
00:00:34,940 –> 00:00:38,160
، نصب پایتون را پیدا کنید، مطمئن هستم
17
00:00:38,160 –> 00:00:39,570
که باید به اندازه کافی ساده باشد و سپس
18
00:00:39,570 –> 00:00:41,250
خواهید دید که بسیاری از
19
00:00:41,250 –> 00:00:45,180
انواع پروژه های پایتون را دارید که می توانید شروع کنید و برای
20
00:00:45,180 –> 00:00:46,500
این ما به سادگی یک
21
00:00:46,500 –> 00:00:49,469
برنامه معمولی خالی می سازیم – بنابراین این یکی
22
00:00:49,469 –> 00:00:52,500
اینجاست و ما آن را می
23
00:00:52,500 –> 00:01:00,059
نامیم آموزش o1 اجازه دهید آن را در
24
00:01:00,059 –> 00:01:02,070
پایتون قرار دهم
25
00:01:02,070 –> 00:01:04,860
– آموزش بسیار خوب است و سپس فقط
26
00:01:04,860 –> 00:01:07,200
ok را فشار دهید و زمانی که
27
00:01:07,200 –> 00:01:09,180
پروژه ایجاد شد از شما با یک کد خالی استقبال می شود،
28
00:01:09,180 –> 00:01:14,490
همانطور که اکثر آنها اکنون برای این
29
00:01:14,490 –> 00:01:16,409
آموزش هستند، زیرا من می خواهم در
30
00:01:16,409 –> 00:01:18,500
پیچیدگی
31
00:01:18,500 –> 00:01:20,400
32
00:01:20,400 –> 00:01:23,250
کار کنم. و
33
00:01:23,250 –> 00:01:27,659
نحوه انجام مفاهیم اولیه کد نویسی در
34
00:01:27,659 –> 00:01:29,700
پایتون دلیل آن این است که در تمام
35
00:01:29,700 –> 00:01:32,430
زبان های برنامه نویسی دیگر من کاملاً
36
00:01:32,430 –> 00:01:33,750
مستقیماً وارد آن شده ام با این فرض که شما از قبل
37
00:01:33,750 –> 00:01:35,220
برنامه نویسی می دانید، اما احساس می کنم این
38
00:01:35,220 –> 00:01:36,990
آموزش ها برای شروع یک
39
00:01:36,990 –> 00:01:40,049
یا دو ویدیوی اول خوب است. با فرض اینکه این برای
40
00:01:40,049 –> 00:01:41,579
مبتدیان است، میخواهم بگویم که در ابتدا مانند یک
41
00:01:41,579 –> 00:01:43,200
آموزش مبتدی است و
42
00:01:43,200 –> 00:01:46,140
پیچیدهتر میشود، بنابراین اولین کاری که
43
00:01:46,140 –> 00:01:48,479
میخواهم انجام دهم این است که هرکسی در هر
44
00:01:48,479 –> 00:01:49,979
زبان برنامهنویسی که چیزی را چاپ میکند
45
00:01:49,979 –> 00:01:51,750
انجام میدهد. کنسول به طور کلی سلام
46
00:01:51,750 –> 00:01:54,869
دنیا، پس بیایید این کار را در پایتون انجام
47
00:01:54,869 –> 00:01:56,520
دهیم تا چیزی در کنسول چاپ کنیم
48
00:01:56,520 –> 00:02:00,290
، عملکرد از پیش ساخته شده بسیار ساده ای در چاپ پایتون است
49
00:02:00,290 –> 00:02:03,509
بر خلاف C++ که در آن باید یک نوع
50
00:02:03,509 –> 00:02:05,159
روش پیچیده برای چاپ روی
51
00:02:05,159 –> 00:02:07,560
کنسول انجام دهید، این روش ساده است. p را تایپ می کنید
52
00:02:07,560 –> 00:02:11,250
rint now print یک دستور است و
53
00:02:11,250 –> 00:02:13,650
شما یک براکت باز و بسته
54
00:02:13,650 –> 00:02:14,069
دارید، اگر شما
55
00:02:14,069 –> 00:02:16,349
یا آن شخص در حال رمزگذاری هستید
56
00:02:16,349 –> 00:02:18,689
، اگر تابعی دارید
57
00:02:18,689 –> 00:02:21,060
که برای انجام کاری نیاز به دریافت اطلاعات دارد، اگر
58
00:02:21,060 –> 00:02:22,889
شما آن را رمزگذاری می کنید، این همان جایی است که پارامترها را قرار
59
00:02:22,889 –> 00:02:25,650
می دهید. در یک پارامتر که یک
60
00:02:25,650 –> 00:02:28,049
رشته است، اکنون انواع مختلفی از انواع داده وجود دارد،
61
00:02:28,049 –> 00:02:31,650
بنابراین شما اعداد کاملی خواهید داشت
62
00:02:31,650 –> 00:02:34,019
که اعداد صحیح هستند، بنابراین مانند اینکه بدانید 0 1
63
00:02:34,019 –> 00:02:36,569
2 3 هر چه شما شناور داشته باشید که
64
00:02:36,569 –> 00:02:40,379
کسری اعشاری هستند، شما باید بولی داشته باشید
65
00:02:40,379 –> 00:02:42,750
که درست یا نادرست و در
66
00:02:42,750 –> 00:02:45,329
پایتون true و false با
67
00:02:45,329 –> 00:02:48,989
حروف بزرگ و نه کوچک مانند زبان های دیگر، من به این موضوع
68
00:02:48,989 –> 00:02:50,549
می پردازم که کجا و چرا استفاده می شود،
69
00:02:50,549 –> 00:02:53,159
اما در حال حاضر فقط بدانید که چاپ در یک پارامتر طول می کشد،
70
00:02:53,159 –> 00:02:55,109
آن یک رشته است و
71
00:02:55,109 –> 00:02:58,010
رشته متنی است در داخل علائم گفتار یا
72
00:02:58,010 –> 00:02:59,870
هر چه می خواهید آنها را صدا کنید و
73
00:02:59,870 –> 00:03:02,699
این اساساً هر چیزی است که من اینجا تایپ می کنم
74
00:03:02,699 –> 00:03:04,230
متنی است که روی کنسول چاپ می شود و به
75
00:03:04,230 –> 00:03:06,689
هیچ وجه ذخیره نمی شود.
76
00:03:06,689 –> 00:03:08,250
77
00:03:08,250 –> 00:03:10,049
78
00:03:10,049 –> 00:03:13,199
یا من همیشه به یک
79
00:03:13,199 –> 00:03:14,010
اشتباه اشاره میکنم، نمیدانم آیا این
80
00:03:14,010 –> 00:03:16,319
روش استانداردی است که مردم این کار را انجام میدهند، بنابراین کاری که میخواهد انجام دهد این
81
00:03:16,319 –> 00:03:17,280
است که
82
00:03:17,280 –> 00:03:19,290
برنامه را اجرا میکند، یک خط دارد که چاپ میکند
83
00:03:19,290 –> 00:03:22,049
و سپس این داخل براکتها همان
84
00:03:22,049 –> 00:03:23,909
چیزی است که در آن وجود دارد. میخواهیم روی کنسول پرینت
85
00:03:23,909 –> 00:03:26,340
بگیریم، پس بیایید آن را فشار دهیم و همانطور که میبینید
86
00:03:26,340 –> 00:03:27,900
میگوید hello world و هر کلیدی
87
00:03:27,900 –> 00:03:29,939
را فشار دهید تا چیزی را فشار دهید و این کار
88
00:03:29,939 –> 00:03:32,280
بسیار سادهای است که
89
00:03:32,280 –> 00:03:33,509
میدانید چاپ را میتوانید با هر چیزی که میخواهید تغییر دهید
90
00:03:33,509 –> 00:03:35,189
و
91
00:03:35,189 –> 00:03:38,129
این موضوع را به کنسول میگوید خوب است، بنابراین این
92
00:03:38,129 –> 00:03:42,840
اصول است، حالا فرض کنید ما چاپ چاپ میکنیم و
93
00:03:42,840 –> 00:03:46,199
علامتهای گفتار را قرار نمیدهیم،
94
00:03:46,199 –> 00:03:48,209
فقط شماره یک را برای مثال قرار میدهیم و سپس
95
00:03:48,209 –> 00:03:49,709
مطمئن میشویم که ذخیره میکنید، فراموش نمیکنم که ذخیره
96
00:03:49,709 –> 00:03:50,819
کنید. بازی را فشار دهید زیرا آنها
97
00:03:50,819 –> 00:03:52,409
به وضوح برای شما می گویند اینجا در ساعت 4:00 در سوان،
98
00:03:52,409 –> 00:03:55,709
اما این یکی شخصیت یک
99
00:03:55,709 –> 00:03:57,629
نیست بلکه شماره یک است.
100
00:03:57,629 –> 00:04:01,319
101
00:04:01,319 –> 00:04:04,680
102
00:04:04,680 –> 00:04:05,849
به این معنی است که شما می توانید انبوهی از آن را انجام دهید، به عنوان مثال،
103
00:04:05,849 –> 00:04:08,370
اگر من دوست داشتم pr خوب من یک مثال به شما نشان می دهم
104
00:04:08,370 –> 00:04:10,919
، بنابراین اگر من آن را در داخل اینجا
105
00:04:10,919 –> 00:04:13,289
انجام دادم و یک به علاوه یک چاپ کردم، ممکن است
106
00:04:13,289 –> 00:04:14,819
انتظار داشته باشید که دو چاپ کند، اما اینطور نیست
107
00:04:14,819 –> 00:04:16,978
، یک به علاوه یک چاپ می کند،
108
00:04:16,978 –> 00:04:21,768
در حالی که اگر یک به علاوه یک را بدون
109
00:04:21,920 –> 00:04:25,100
شما چاپ کنید، می توانید به این دلیل که در واقع
110
00:04:25,100 –> 00:04:26,630
نقشهها را انجام میدهد، اگر آن را داخل
111
00:04:26,630 –> 00:04:29,750
علامتهای گفتار قرار دهید، فقط متن دارد،
112
00:04:29,750 –> 00:04:33,290
معنایی ندارد، بنابراین فرض کنید میخواهید
113
00:04:33,290 –> 00:04:35,330
به هر دلیلی میخواهید یک مسترینگ سریع انجام دهد که
114
00:04:35,330 –> 00:04:41,200
میتوانید اکنون یک به علاوه یک را چاپ
115
00:04:41,200 –> 00:04:46,730
کنید می توانم یک بعلاوه
116
00:04:46,730 –> 00:04:48,860
یک را انجام دهم، اجازه دهید فقط تست کنم باید این کار را انجام
117
00:04:48,860 –> 00:04:50,720
دهم بله، بنابراین می گوید یک به علاوه یک برابر دو است،
118
00:04:50,720 –> 00:04:53,450
حالا یک شکاف گذاشتم وقتی به نظر می رسد انجام می دهم
119
00:04:53,450 –> 00:04:54,920
، نیازی به این کار نداشتم زیرا رنگ یک
120
00:04:54,920 –> 00:04:56,900
شکاف ایجاد می کند، بنابراین کاری که این کار انجام می دهد این است که
121
00:04:56,900 –> 00:04:58,730
چاپ متن یک بعلاوه یک برابر است
122
00:04:58,730 –> 00:05:03,770
و سپس کاما از رشته می رود
123
00:05:03,770 –> 00:05:05,990
تا مقداری ریاضی انجام دهد و سپس یک به علاوه یک
124
00:05:05,990 –> 00:05:07,580
این کار را انجام می دهد، بنابراین یک دو به آنجا اضافه می شود،
125
00:05:07,580 –> 00:05:10,490
بنابراین اگر فضای خالی می خواهید، به طور معمول یک به علاوه یک برابر دو
126
00:05:10,490 –> 00:05:11,690
می شود. برای گذاشتن
127
00:05:11,690 –> 00:05:13,670
فاصله در رشته چون این
128
00:05:13,670 –> 00:05:16,340
فضای خالی در اینجا یک کاراکتر است اما bec با
129
00:05:16,340 –> 00:05:18,080
توجه به اینکه اینجا کاما دارد،
130
00:05:18,080 –> 00:05:22,760
در واقع نیازی به این نیست که
131
00:05:22,760 –> 00:05:25,430
رشتههای عجیب و غریب و
132
00:05:25,430 –> 00:05:30,580
اعداد عادی و اعداد صحیح را اینگونه انجام دهید، حالا من به شما نشان میدهم که
133
00:05:30,580 –> 00:05:33,740
میلیاردها عدد درست و نادرست
134
00:05:33,740 –> 00:05:37,840
درست یا نادرست است و شما میتوانید یک سناریو را چاپ کنید.
135
00:05:37,840 –> 00:05:41,420
حدس بزنید و
136
00:05:41,420 –> 00:05:42,830
بسته به نتیجه سناریو درست یا نادرست خروجی می
137
00:05:42,830 –> 00:05:45,470
دهد، بنابراین اگر من پنج را بزرگتر
138
00:05:45,470 –> 00:05:50,060
از 4 چاپ کنم، 5 بزرگتر از 4 است، بنابراین
139
00:05:50,060 –> 00:05:52,040
درست چاپ می شود و اگر آن را با
140
00:05:52,040 –> 00:05:56,090
5 عوض کنم، کمتر از 4 است، خوب اینطور نیست.
141
00:05:56,090 –> 00:05:59,720
بنابراین نادرست است، بنابراین بسیار ساده است و
142
00:05:59,720 –> 00:06:00,890
شما می توانید از آن برای هر نوع مقایسه ای استفاده کنید، هر
143
00:06:00,890 –> 00:06:02,330
قدر که اعداد
144
00:06:02,330 –> 00:06:03,830
بزرگتر باشند، چه این اعداد برابر با
145
00:06:03,830 –> 00:06:07,370
آنچه می خواهید
146
00:06:07,370 –> 00:06:09,170
در برنامه نویسی بدانید، با فرض اینکه این
147
00:06:09,170 –> 00:06:13,520
یک آموزش ابتدایی است، زمانی که یک
148
00:06:13,520 –> 00:06:15,200
متغیر را اختصاص می دهید. خوب همین است متغیرهایی که
149
00:06:15,200 –> 00:06:17,240
هنوز متغیرها را انجام نداده ایم، بنابراین یک
150
00:06:17,240 –> 00:06:21,380
متغیر برای مثال یک بولی است که مانند
151
00:06:21,380 –> 00:06:23,660
درست یا نادرست است یا یک عدد صحیح که یک
152
00:06:23,660 –> 00:06:25,400
عدد یا رشته ای است که کاراکتری است تا
153
00:06:25,400 –> 00:06:27,110
بگوییم همه آنها داده های متفاوتی هستند.
154
00:06:27,110 –> 00:06:31,250
pes از عدد صحیح بولی رشته، اما
155
00:06:31,250 –> 00:06:33,020
برای کدنویسی شما همیشه از
156
00:06:33,020 –> 00:06:34,760
متغیرها استفاده خواهید کرد که
157
00:06:34,760 –> 00:06:35,689
اساساً راهی برای
158
00:06:35,689 –> 00:06:38,419
ذخیره یک مقدار مانند آن به عنوان کلمه
159
00:06:38,419 –> 00:06:40,729
ای است که متغیر نامیده می شود، بنابراین برای
160
00:06:40,729 –> 00:06:42,139
مثال من یک راه خوب برای شما نشان خواهم داد.
161
00:06:42,139 –> 00:06:43,819
با استفاده از این توضیح نمی دهیم که چگونه کار می کند، بنابراین
162
00:06:43,819 –> 00:06:47,899
می توانیم متغیری
163
00:06:47,899 –> 00:06:50,479
به نام نام داشته باشیم، بنابراین ما فقط کلمه
164
00:06:50,479 –> 00:06:53,360
name را اکنون در زبان های برنامه دیگر می نویسیم، شما
165
00:06:53,360 –> 00:06:55,369
معمولاً باید بگویید قبلاً چه
166
00:06:55,369 –> 00:06:57,049
نوع داده ای است و بنابراین باید
167
00:06:57,049 –> 00:07:00,679
بگویم یک نام رشته اما در پایتون شما
168
00:07:00,679 –> 00:07:02,719
مجبور نیستید این کار را انجام دهید و مزیت آن
169
00:07:02,719 –> 00:07:06,139
این است که ساده تر است اما ضرر آن این است که
170
00:07:06,139 –> 00:07:08,209
به اندازه کافی کارآمد نیست
171
00:07:08,209 –> 00:07:09,979
زیرا هر بار که برنامه را اجرا می کنید باید این کار را انجام دهد، به
172
00:07:09,979 –> 00:07:12,199
عنوان مثال باید جستجو را پیدا کند.
173
00:07:12,199 –> 00:07:13,999
چه نوع متغیری است که در
174
00:07:13,999 –> 00:07:15,289
زبان های برنامه نویسی دیگر به نوعی از
175
00:07:15,289 –> 00:07:18,229
پیش تعریف شده است، اما ما می بینیم که اکنون نام برابر است،
176
00:07:18,229 –> 00:07:23,629
من می توانم Nathan را اکنون اگر
177
00:07:23,629 –> 00:07:25,610
اینجا پایین می رفتم و به طور معمول چاپ می کردم، اگر
178
00:07:25,610 –> 00:07:27,439
قرار بود نام خود را بگذارم، می توانم نام خود را تایپ کنم
179
00:07:27,439 –> 00:07:30,979
نام اما من فقط می توانم نام چاپ را بگذارم
180
00:07:30,979 –> 00:07:33,739
تا g باشد onna نام متغیر را
181
00:07:33,739 –> 00:07:35,149
که نمیخواهید در داخل پرانتز گفتار
182
00:07:35,149 –> 00:07:37,219
183
00:07:37,219 –> 00:07:39,379
چاپ کنید و نام متغیر را پیدا میکند و معادل آن را چاپ میکند، بنابراین
184
00:07:39,379 –> 00:07:42,639
اگر من اکنون به پرنس ناتان بروم،
185
00:07:42,639 –> 00:07:47,449
میتوانید به عنوان مثال میتوانید hello را
186
00:07:47,449 –> 00:07:52,149
در داخل آن که میتوانید انجام دهید، با Nathan برابری کنید. سلام در داخل
187
00:07:52,149 –> 00:07:55,759
گفتار sheesh علامت مثبت می دهد و در نام
188
00:07:55,759 –> 00:07:57,379
اکنون دلیل استفاده از plus در اینجا این است
189
00:07:57,379 –> 00:07:58,610
که به نوعی رشته ها را
190
00:07:58,610 –> 00:08:00,289
با هم اضافه می کند، اگر ریاضی بعد یا اعداد دارید نمی خواهید از علامت های مثبت استفاده کنید
191
00:08:00,289 –> 00:08:02,659
زیرا
192
00:08:02,659 –> 00:08:03,889
آن اعداد شما را به هم می زند.
193
00:08:03,889 –> 00:08:06,139
می تواند به کاما بچسبد و ساده تر خواهد بود،
194
00:08:06,139 –> 00:08:08,599
اما من می خواهم به اضافه به علاوه و کاما
195
00:08:08,599 –> 00:08:10,519
در اصل یکسان هستند، ما چند
196
00:08:10,519 –> 00:08:11,839
تغییر جزئی داریم که به وضوح ریاضیات را انجام می دهیم
197
00:08:11,839 –> 00:08:13,939
و یک فاصله خالی می گذاریم، اما به طور کلی
198
00:08:13,939 –> 00:08:14,779
نگاه کن سلام ناتان
199
00:08:14,779 –> 00:08:16,879
گوش کن سلام کن یک فاصله می گذارد
200
00:08:16,879 –> 00:08:18,289
زیرا در غیر این صورت اگر من فاصله نمی گذاشتم
201
00:08:18,289 –> 00:08:19,729
می گفت سلام ناتان یک
202
00:08:19,729 –> 00:08:23,629
کلمه دارد و بعد این یعنی کاری که اکنون می توانم انجام دهم این
203
00:08:23,629 –> 00:08:26,569
است که می توانم این را تغییر دهم تا بگویم نمی
204
00:08:26,569 –> 00:08:28,759
دانم سلام نام دیوید است بنابراین می خواهم باید
205
00:08:28,759 –> 00:08:31,009
بقیه کد و بهترین
206
00:08:31,009 –> 00:08:32,179
تی را تغییر دهید نکته در مورد این این است که شما می توانید
207
00:08:32,179 –> 00:08:34,789
متغیرها را به روش های دیگری تغییر دهید اکنون آنچه من در
208
00:08:34,789 –> 00:08:36,438
اینجا انجام خواهم داد که به شما نشان خواهم
209
00:08:36,438 –> 00:08:40,789
داد که ما می توانیم نام برابر ورودی انجام دهیم و سپس
210
00:08:40,789 –> 00:08:44,559
ما براکت داریم، بنابراین اکنون در
211
00:08:44,559 –> 00:08:48,319
اینجا متنی است که به آن می رود قرار دادن روی صفحه
212
00:08:48,319 –> 00:08:49,190
و
213
00:08:49