در این مطلب، ویدئو #16 آموزش پایتون برای مبتدیان | وارد کردن توابع ریاضی در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,190 –> 00:00:03,560
[موسیقی]
2
00:00:03,560 –> 00:00:06,000
به بیگانگان خوش آمدید نام من Devin 20 است
3
00:00:06,000 –> 00:00:08,099
و بیایید این سری را در پایتون ادامه دهیم،
4
00:00:08,099 –> 00:00:10,050
بنابراین تا این لحظه ما چیزهای سیگنالی
5
00:00:10,050 –> 00:00:12,269
در پایتون داریم و اکنون زمان آن است که به
6
00:00:12,269 –> 00:00:14,730
توابع ریاضی نگاه
7
00:00:14,730 –> 00:00:16,470
کنیم، البته ما نمی توانیم این کار را به صورت دستی نیز انجام دهیم. درست است
8
00:00:16,470 –> 00:00:18,300
شما می توانید یک تیم از یک عدد
9
00:00:18,300 –> 00:00:20,250
پیدا کنید، می توانید یک جذر یک عدد را نیز پیدا کنید،
10
00:00:20,250 –> 00:00:22,050
اما پس از آن می توانیم از توابع ریاضی استفاده
11
00:00:22,050 –> 00:00:23,970
کنیم، پس چرا این کار را به صورت دستی انجام دهیم،
12
00:00:23,970 –> 00:00:25,859
حالا بیایید کاری را امتحان کنیم، بنابراین هر کاری که
13
00:00:25,859 –> 00:00:27,510
انجام می دهید این است که من چند کار ساده انجام می دهم
14
00:00:27,510 –> 00:00:29,160
چگونه می توان یک جذر یک
15
00:00:29,160 –> 00:00:30,869
عدد را پیدا کرد، در واقع شما
16
00:00:30,869 –> 00:00:33,450
فقط باید X برابر با X را بگویید من می خواهم
17
00:00:33,450 –> 00:00:35,670
جذر 25 را پیدا کنم بنابراین
18
00:00:35,670 –> 00:00:37,950
در پایتون بسیار ساده است که ما یک
19
00:00:37,950 –> 00:00:40,320
تابع داخلی به نام ریشه مربع داریم که
20
00:00:40,320 –> 00:00:42,899
sq RT و در این براکت شما فقط باید
21
00:00:42,899 –> 00:00:44,430
عددی را پاس کنید که 25 است در این
22
00:00:44,430 –> 00:00:47,160
مورد من مرکز می کنم اوه ما یک خطا دریافت
23
00:00:47,160 –> 00:00:50,399
کردیم که ممکن است اشتباه املایی باشد نه این
24
00:00:50,399 –> 00:00:52,800
است qrt درست است که در
25
00:00:52,800 –> 00:00:55,379
اینجا اشتباه شده است چیزی در پایتون ما است
26
00:00:55,379 –> 00:00:57,180
ماژول های زیادی برای کار با آنها در حال حاضر دارید
27
00:00:57,180 –> 00:00:59,640
ماژولهای s به طور پیشفرض اکنون برای شما مرده نیستند،
28
00:00:59,640 –> 00:01:01,500
اگر میخواهید از آنها استفاده کنید، باید به
29
00:01:01,500 –> 00:01:03,359
درستی آن را بخواهید، بنابراین ما یک
30
00:01:03,359 –> 00:01:06,180
فضای خالی ایجاد میکنیم که در آن باید
31
00:01:06,180 –> 00:01:08,700
32
00:01:08,700 –> 00:01:10,950
چیزهایی را بپرسید. البته با
33
00:01:10,950 –> 00:01:13,350
کمک ورودی آن را وارد کنید و سپس باید
34
00:01:13,350 –> 00:01:14,990
ورودی را بگویید و سپس باید یک
35
00:01:14,990 –> 00:01:18,810
نام ماژول را در اینجا ذکر کنید به نام مک بنابراین ریاضی یک
36
00:01:18,810 –> 00:01:20,369
ماژول است که در آن همه این
37
00:01:20,369 –> 00:01:22,680
توابع را دارید من می گویم ok را وارد کنید که
38
00:01:22,680 –> 00:01:24,299
درست انجام شد بنابراین ما اکنون همه
39
00:01:24,299 –> 00:01:26,340
توابع را ضبط کردهایم و اکنون میتوانید X
40
00:01:26,340 –> 00:01:30,509
را برابر با نقطه مربع مربع بگویید و سپس
41
00:01:30,509 –> 00:01:33,270
میتوانید 25 را پیدا کنید، اوه خوب کار میکند، هیچ خطایی وجود ندارد،
42
00:01:33,270 –> 00:01:35,939
بنابراین ما مقدار خود را در X گرفتیم حالا بیایید
43
00:01:35,939 –> 00:01:38,100
X را چاپ کنیم و به همین دلیل است که ما آن را انجام میدهیم. که 5.0 نامیده می شود
44
00:01:38,100 –> 00:01:41,009
، در واقع کار می کند، اکنون می توانید آن را
45
00:01:41,009 –> 00:01:42,600
با مقادیر مختلف در اینجا امتحان کنید، بنابراین من می
46
00:01:42,600 –> 00:01:45,390
گویم 15 X و این مقدار جذر مربع
47
00:01:45,390 –> 00:01:48,630
15 است، بنابراین اکنون کار می کند،
48
00:01:48,630 –> 00:01:50,189
ما چند توابع دیگر و همچنین
49
00:01:50,189 –> 00:01:52,079
مثال 1 از تابع داریم که ما آن را داریم. می
50
00:01:52,079 –> 00:01:54,780
توانید در اینجا به عنوان تابع float نامیده می شود
51
00:01:54,780 –> 00:01:56,880
اگر تابع شما کار می کند، فرض کنید ما یک e داشته باشید
52
00:01:56,880 –> 00:01:58,680
، به همین دلیل است که در واقع آن را چاپ
53
00:01:58,680 –> 00:02:01,290
می کنم، مقدار تابع رول چاپ را ذخیره می کنم،
54
00:02:01,290 –> 00:02:04,290
بنابراین من می گویم نقطه ریاضی، بنابراین
55
00:02:04,290 –> 00:02:06,780
ما این مفهوم مهر و موم و جریان را داریم،
56
00:02:06,780 –> 00:02:08,008
بنابراین به چه معنی است
57
00:02:08,008 –> 00:02:09,929
تصور کنید مقداری دارید که به طور معمول 2.5 است.
58
00:02:09,929 –> 00:02:11,970
کاری که ما انجام میدهیم این است که سعی میکنیم
59
00:02:11,970 –> 00:02:12,310
60
00:02:12,310 –> 00:02:13,840
این اعداد را درست گرد کنیم، مثال من
61
00:02:13,840 –> 00:02:16,900
مقادیر نقطهای را نمیخواهم، من اعداد صحیح را میخواهم، بنابراین
62
00:02:16,900 –> 00:02:18,610
در دنیای معمولی دور این مقادیر
63
00:02:18,610 –> 00:02:20,140
باشید، میگوییم خوب وقتی دو نقطه
64
00:02:20,140 –> 00:02:22,450
پنج دارید، آن را سه میکنیم و فرض کنید
65
00:02:22,450 –> 00:02:24,220
اگر دو نقطه چهار دارید، آن را به دو تبدیل می کنیم، بنابراین
66
00:02:24,220 –> 00:02:26,080
هر چیزی که کمتر از 2.5 باشد،
67
00:02:26,080 –> 00:02:28,540
دو کاری خواهد بود که بزرگتر
68
00:02:28,540 –> 00:02:29,920
از 0.5 انجام می دهیم، آن را به سه تبدیل می کنیم
69
00:02:29,920 –> 00:02:32,470
که درست گرد است، اما ما می خواهیم
70
00:02:32,470 –> 00:02:34,840
از float استفاده کنیم. و C است بنابراین تصور کنید این 3 است
71
00:02:34,840 –> 00:02:36,069
و این 2 است،
72
00:02:36,069 –> 00:02:38,530
بنابراین وقتی می گویید 2.5 جایی در اینجا خواهد بود،
73
00:02:38,530 –> 00:02:38,950
74
00:02:38,950 –> 00:02:41,290
بنابراین وقتی می گویید 2.5،
75
00:02:41,290 –> 00:02:43,569
وقتی می گویید 2.4 آن را 3 می کنید،
76
00:02:43,569 –> 00:02:45,580
اما پس از آن با استفاده از دور کردن خاموش می شود، ما می توانیم
77
00:02:45,580 –> 00:02:47,980
استفاده کنیم. float بنابراین ما جاری شده ایم و
78
00:02:47,980 –> 00:02:50,739
اکنون دیده ایم که وقتی از float استفاده می کنند به سادگی به
79
00:02:50,739 –> 00:02:52,090
معنای شما n است برای رفتن به float
80
00:02:52,090 –> 00:02:54,280
تصور کنید که این شناور است که ما پرواز کرده ایم و
81
00:02:54,280 –> 00:02:56,739
ما بادبان داریم، بنابراین در اینجا یک شناور داریم و
82
00:02:56,739 –> 00:02:59,200
سپس مهر و موم داریم، بنابراین وقتی یک
83
00:02:59,200 –> 00:03:01,510
تابع شناور را اعمال می کنید مهم نیست که مقدار شما چقدر
84
00:03:01,510 –> 00:03:04,630
است حتی اگر 2.9 باشد، شما این کار را خواهید کرد. دریافت
85
00:03:04,630 –> 00:03:07,209
2 درست است که کف حالا
86
00:03:07,209 –> 00:03:08,620
چه می شود اگر من در مورد عملکرد مهر و موم
87
00:03:08,620 –> 00:03:12,340
مثلاً اگر بگویم مهر و موم 2.1 است پس اگر
88
00:03:12,340 –> 00:03:13,780
بگوییم خاله آن 2 درست می شود اما
89
00:03:13,780 –> 00:03:16,090
وقتی مهر و موم را اعمال می کنید 3 درست می شود
90
00:03:16,090 –> 00:03:18,130
بیایید بفهمیم پس وقتی می گویید من میخواهید
91
00:03:18,130 –> 00:03:21,609
float 2.9 را پیدا کنید، به
92
00:03:21,609 –> 00:03:23,620
همان چیزی میرسید که میتوانید برای sealed انجام دهید،
93
00:03:23,620 –> 00:03:26,230
بنابراین یک صحنه 2.2 است که شما درست تمیز کردهاید،
94
00:03:26,230 –> 00:03:28,420
بنابراین جریان همیشه حداقل مقدار را به آخر میدهد
95
00:03:28,420 –> 00:03:29,950
و C
96
00:03:29,950 –> 00:03:31,690
بالاترین مقدار را بالاترین عدد صحیح به شما میدهد.
97
00:03:31,690 –> 00:03:34,030
به همین ترتیب میتوانیم فاکتوریل انجام دهیم، میتوانیم
98
00:03:34,030 –> 00:03:35,739
سینوس x cos x را پیدا کنیم، شما همه
99
00:03:35,739 –> 00:03:37,269
توابع ریاضی خود را میدانید، مثل این است که
100
00:03:37,269 –> 00:03:39,609
یکی دیگر است، ما نیز توان داریم که P
101
00:03:39,609 –> 00:03:42,130
یا W را میدانیم، اما به یاد داشته باشید که ما این محاسبه را انجام دادهایم
102
00:03:42,130 –> 00:03:44,500
که 3 به n 2 تا 3
103
00:03:44,500 –> 00:03:47,290
مربع است. درست است، بنابراین شما 9 دریافت ک