در این مطلب، ویدئو #31 آموزش پایتون برای مبتدیان | کار با ماتریس در پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,190 –> 00:00:03,440
[موسیقی] به
2
00:00:03,440 –> 00:00:05,670
بازگشت بیگانگان خوش آمدید نام من ایوان
3
00:00:05,670 –> 00:00:07,350
جتی است و بیایید ادامه دهیم این در
4
00:00:07,350 –> 00:00:09,660
پایتون است، تا زمانی که خوب است در
5
00:00:09,660 –> 00:00:11,550
مورد numpy صحبت کردیم درست است اما هنوز یک
6
00:00:11,550 –> 00:00:13,860
سوال وجود دارد که قبلاً در مورد numpy
7
00:00:13,860 –> 00:00:16,379
سه تا چهار ویدیو صحبت کرده ایم و سپس
8
00:00:16,379 –> 00:00:17,940
دلیل شروع با آن numpy با
9
00:00:17,940 –> 00:00:20,340
صحبت در مورد آرایه چند بعدی است
10
00:00:20,340 –> 00:00:22,619
و تا به اینجا ما به آن دست نزده
11
00:00:22,619 –> 00:00:24,330
ایم شما می دانید بنابراین این چیز شگفت انگیزی
12
00:00:24,330 –> 00:00:25,439
در مورد numpy است غیر از
13
00:00:25,439 –> 00:00:26,820
چند بعدی بودن ما ویژگی های بسیار زیادی داریم
14
00:00:26,820 –> 00:00:29,130
درست است اما در این ویدیو در نهایت
15
00:00:29,130 –> 00:00:31,320
در مورد آرایه چند بعدی صحبت می کنیم
16
00:00:31,320 –> 00:00:33,630
که اکنون چیست چند بعدی بنابراین
17
00:00:33,630 –> 00:00:35,190
ما همدردی داریم درست ما یک
18
00:00:35,190 –> 00:00:36,719
بعدی داریم ما دو بعدی داریم
19
00:00:36,719 –> 00:00:38,520
می توانیم اکنون سه بعدی ایجاد کنیم
20
00:00:38,520 –> 00:00:40,230
که من می خواهم عملیات خاصی
21
00:00:40,230 –> 00:00:42,840
را درست انجام دهم بنابراین در این ویدیو
22
00:00:42,840 –> 00:00:45,059
در مورد دو بعدی و اینکه چه
23
00:00:45,059 –> 00:00:47,100
عملیاتی را می توانید اینجا انجام دهید صحبت خواهیم کرد. پس
24
00:00:47,100 –> 00:00:48,690
بیایید آرایه دو بعدی خود را
25
00:00:48,690 –> 00:00:50,940
درست کنیم، بنابراین یک آرایه به دست آوردیم و سپس
26
00:00:50,940 –> 00:00:52,320
از لحظه ای که گفتید می خواهید
27
00:00:52,320 –> 00:00:54,300
آرای چند بعدی ایجاد کنید y
28
00:00:54,300 –> 00:00:55,829
باید از این نماد درست استفاده کنید، بنابراین این یک
29
00:00:55,829 –> 00:00:57,510
آرایه است، بنابراین این یک آرایه بزرگ است که شما
30
00:00:57,510 –> 00:00:59,850
دارید و در داخل این آرایه بزرگ اضافه شده
31
00:00:59,850 –> 00:01:01,980
دو آرایه مختلف می خواهید و این
32
00:01:01,980 –> 00:01:04,080
ایده درست است اگر یک آرایه با
33
00:01:04,080 –> 00:01:06,090
چندین عنصر دارید که یکی اضافه می شود اگر
34
00:01:06,090 –> 00:01:08,490
شما یک آرایه بزرگ در داخل دارید که یا
35
00:01:08,490 –> 00:01:10,320
خودش را اضافه کرده اید که چند
36
00:01:10,320 –> 00:01:12,479
آسیب است یا آرایه دو بعدی درست است، بنابراین
37
00:01:12,479 –> 00:01:14,580
این یکی یکی درست اضافه شده بزرگ است و
38
00:01:14,580 –> 00:01:16,680
در این یکی بزرگ اضافه شده باید
39
00:01:16,680 –> 00:01:19,500
Ares را اصلاح کنید، بنابراین می گویید دو بعدی داریم. یک
40
00:01:19,500 –> 00:01:21,750
روز و هر آرایه مقادیر خاصی خواهد داشت،
41
00:01:21,750 –> 00:01:23,880
من می گویم 1 کاما 2 کاما 3
42
00:01:23,880 –> 00:01:26,369
راست و ثانویه 4
43
00:01:26,369 –> 00:01:28,799
کاما 5 کاما 6 خواهد داشت، بنابراین چیزی که در اینجا داریم این است
44
00:01:28,799 –> 00:01:32,640
که ما دو بعدی را اضافه می کنیم، خوب حالا از
45
00:01:32,640 –> 00:01:34,020
کجا می دانید چگونه می دانید که
46
00:01:34,020 –> 00:01:36,030
این دو بعدی است، بنابراین اگر
47
00:01:36,030 –> 00:01:37,979
یک آرایه دارید و اگر می خواهید بررسی کنید اول
48
00:01:37,979 –> 00:01:39,930
از همه تقسیم می شود آرایه را همانطور که هست چاپ کنید
49
00:01:39,930 –> 00:01:42,869
، می گویم ARR این کد را اجرا کنید و
50
00:01:42,869 –> 00:01:44,460
می توانید ببینید که یک آرایه داریم، بنابراین
51
00:01:44,460 –> 00:01:46,290
این خروجی است، بنابراین ما یک آرایه بزرگ
52
00:01:46,290 –> 00:01:48,390
در داخل که ما دو آرایه داریم بنابراین
53
00:01:48,390 –> 00:01:49,829
توابع خاصی وجود دارد که می توانید در اینجا اعمال
54
00:01:49,829 –> 00:01:51,840
کنید، اولین تابع به عنوان نوع D نامیده می شود،
55
00:01:51,840 –> 00:01:54,509
اکنون با استفاده از نوع T می توانید حدس بزنید که می توانید
56
00:01:54,509 –> 00:01:56,340
بدانید که می دانید با چه نوع داده
57
00:01:56,340 –> 00:01:57,899
ای کار می کنید، بنابراین در این مرحله ما
58
00:01:57,899 –> 00:01:59,549
با رنگ کار می کنیم، ما دیگری داریم
59
00:01:59,549 –> 00:02:01,200
کلمه کلیدی یا مشخصه ای که می توانید بگویید
60
00:02:01,200 –> 00:02:04,439
که اکنون به پایان می رسد، ابعاد است
61
00:02:04,439 –> 00:02:05,369
که تعداد
62
00:02:05,369 –> 00:02:06,780
ابعاد را به شما می دهد و می توانید خروجی
63
00:02:06,780 –> 00:02:09,038
آن 2 است، بنابراین وقتی با تک
64
00:02:09,038 –> 00:02:11,230
کار می کنید، وقتی می گویید سه بعدی به شما یکی می
65
00:02:11,230 –> 00:02:12,489
دهیم. سه مورد را
66
00:02:12,489 –> 00:02:14,290
درست به شما می دهد تا تعداد
67
00:02:14,290 –> 00:02:16,420
ابعادی را که دارید به شما می دهد و به علاوه
68
00:02:16,420 –> 00:02:18,609
به عنوان رتبه بندی نیز نامیده می شود، بنابراین می
69
00:02:18,609 –> 00:02:21,430
نویسد که یک است Deanna آیا آرایه 2 بعدی یا 3 بعدی است، اکنون
70
00:02:21,430 –> 00:02:22,930
یک مورد دیگر داریم که به آن شکل می گویند،
71
00:02:22,930 –> 00:02:25,569
بنابراین من حالا میگویم شکل
72
00:02:25,569 –> 00:02:28,720
به شما چه شکلی میدهد، بیایید این را اجرا کنیم، بنابراین شکل
73
00:02:28,720 –> 00:02:30,970
میگوید 2 کاما 3 ترسیم شده یعنی
74
00:02:30,970 –> 00:02:32,500
تعداد سطرها و ستونها را به شما میدهد،
75
00:02:32,500 –> 00:02:34,870
بنابراین ما 2 سطر و شما
76
00:02:34,870 –> 00:02:36,939
سه ستون دارید، بنابراین به شما تاپلی میدهد.
77
00:02:36,939 –> 00:02:38,889
با تعداد ردیف و تعداد
78
00:02:38,889 –> 00:02:40,989
ستونها ویژگی دیگر ما یک اندازه داریم که
79
00:02:40,989 –> 00:02:43,329
اکنون با استفاده از اندازه،
80
00:02:43,329 –> 00:02:45,489
اندازه کل بلوک را به شما میگوید و
81
00:02:45,489 –> 00:02:47,500
میتوانید اکنون آن را بشمارید، بنابراین ما از 3 و 3
82
00:02:47,500 –> 00:02:49,689
تا 6 داریم، بنابراین 1 است و میتوانید ببینید که ما
83
00:02:49,689 –> 00:02:52,150
6 را دریافت کردیم. موارد دیگر هستند بنابراین
84
00:02:52,150 –> 00:02:53,980
چندین متر وجود دارد که می توانید درست استفاده کنید در
85
00:02:53,980 –> 00:02:55,629
واقع ما یک تابع داریم که
86
00:02:55,629 –> 00:02:57,579
مثال عالی است اگر من آرایه ای داشته باشم
87
00:02:57,579 –> 00:03:00,459
که a یا r2 است و می
88
00:03:00,459 –> 00:03:02,680
خواهم دیگری ایجاد کنم که می خواهم با
89
00:03:02,680 –> 00:03:04,120
کمک یک آرایه به آن اضافه شود. 1 اما این باید این باشد که
90
00:03:04,120 –> 00:03:07,329
باید آرایه 1 بعدی باشد، بنابراین چگونه می
91
00:03:07,329 –> 00:03:09,790
توانید یک 2d را تبدیل به 1 DL کنید،
92
00:03:09,790 –> 00:03:12,549
خیلی ساده است که می گویید al L 1 نقطه،
93
00:03:12,549 –> 00:03:14,709
یک تابع به نام flatten وجود دارد، بنابراین
94
00:03:14,709 –> 00:03:16,389
لحظه ای که می گویید planner، آن را به سمت راست علامت گذاری می کند.
95
00:03:16,389 –> 00:03:18,310
بنابراین از دو بعد شما
96
00:03:18,310 –> 00:03:20,349
قانون یک بعدی را دریافت خواهید کرد و من رفتم
97
00:03:20,349 –> 00:03:23,799
البته arr2 را چاپ کردم و اگر
98
00:03:23,799 –> 00:03:25,359
روی این کد می توانید ببینید که ما یک
99
00:03:25,359 –> 00:03:27,010
فضای یک بعدی داریم بنابراین می توانید از
100
00:03:27,010 –> 00:03:29,260
تک بعدی چند سطحی ایجاد کنید چگونه
101
00:03:29,260 –> 00:03:30,970
از یک بعدی
102
00:03:30,970 –> 00:03:32,709
چند بعدی -بعدی چون اکنون این بسیار
103
00:03:32,709 –> 00:03:34,690
دوران است 2 یک دی است منشال راست من می خواهم
104
00:03:34,690 –> 00:03:36,690
سه بعدی ایجاد کنم
105
00:03:36,690 –> 00:03:39,159
چگونه می توانیم این کار را انجام دهیم، حالا اول از همه برای
106
00:03:39,159 –> 00:03:40,569
اینکه آن را سه بعدی کنیم می خواهم
107
00:03:40,569 –> 00:03:42,040
مقادیر بیشتری داشته باشم البته سپس
108
00:03:42,040 –> 00:03:44,799
درست کار می کند که دوباره دو و نه است
109
00:03:44,799 –> 00:03:47,109
بنابراین ما در اینجا شش مقدار دریافت کردیم و
110
00:03:47,109 –> 00:03:48,400
بگذارید شش مقدار صفر را نیز بگیرم
111
00:03:48,400 –> 00:03:50,769
زیرا 6 به اضافه 6 12 است و
112
00:03:50,769 –> 00:03:53,019
113
00:03:53,019 –> 00:03:54,939
وقتی این تعداد مقادیر را دارید
114
00:03:54,939 –> 00:03:56,859
ایجاد یک آرایه دو بعدی آسان است بنابراین من یک a3 ایجاد می کنم و این باید یک
115
00:03:56,859 –> 00:03:59,500
آرایه دو بعدی از یک آسیب باشد.
116
00:03:59,500 –> 00:04:00,489
حالا من می خواهم یک آرایه دو بعدی ایجاد
117
00:04:00,489 –> 00:04:03,879
کنم تا بگویید هوا 2 نقطه است،
118
00:04:03,879 –> 00:04:06,220
نام تابع reshape است، بنابراین می توانید
119
00:04:06,220 –> 00:04:08,620
یک آرایه تک بعدی را به آرایه 3 بعدی تبدیل
120
00:04:08,620 –> 00:04:11,379
کنید، خوب، اما پس از آن چه چیزی به شما منتقل شود،
121
00:04:11,379 –> 00:04:13,299
بنابراین وقتی می گویید می خواهید باشید. یک آرایه 3 بعدی
122
00:04:13,299 –> 00:04:13,900
123
00:04:13,900 –> 00:04:16,120
که باید تعداد آنها را پاس
124
00:04:16,120 –> 00:04:17,680
کنید، بیایید ابتدا دو بعدی را امتحان کنیم و
125
00:04:17,680 –> 00:04:19,389
سپس به سراغ سه بعدی می رویم، بنابراین
126
00:04:19,389 –> 00:04:20,889
من می گویم سه در اینجا من رفتم تا
127
00:04:20,889 –> 00:04:22,420
سه را چاپ کنم حالا باید
128
00:04:22,420 –> 00:04:23,770
تعداد سطرها و ستون ها را پاس کنید. من
129
00:04:23,770 –> 00:04:26,590
می گویم من سه ردیف و شماره می خواهم
130
00:04:26,590 –> 00:04:28,000
از ستونها درست میتوانستیم، بنابراین
131
00:04:28,000 –> 00:04:29,620
ما سه به چهار دوازده داریم، بنابراین
132
00:04:29,620 –> 00:04:31,120
سه ردیف و چهار ستون داریم، اگر من
133
00:04:31,120 –> 00:04:33,490
این کد را اجرا کنم، میتوانید از آرایه عربی ۱
134
00:04:33,490 –> 00:04:37,240
بعدی یا ۲ بعدی ببینید، بنابراین ما سه انگشت
135
00:04:37,240 –> 00:04:40,030
داریم و چهار ستون داریم که اکنون نیز یک Thule است.
136
00:04:40,030 –> 00:04:41,620
چون در یک Eddie
137
00:04:41,620 –> 00:04:43,360
so outer و آن
138
00:04:43,360 –> 00:04:45,640
آرایه های تک بعدی در حال حاضر دارد چه می شود
139
00:04:45,640 –> 00:04:47,800
اگر یک روز بزرگ داشته باشید که در آن دو
140
00:04:47,800 –> 00:04:50,770
خدا داشته باشید، خوب می دانم که درک آن بسیار
141
00:04:50,770 –> 00:04:52,090
دشوار است، اما بیایید آن را امتحان کنیم
142
00:04:52,090 –> 00:04:52,480
،
143
00:04:52,480 –> 00:04:54,700
بنابراین من می گویم 2 کاما 2 کاما 3 پس 2
144
00:04:54,700 –> 00:04:57,310
کاما 2 کاما 3 12 درست است پس 22 است 4 4
145
00:04:57,310 –> 00:04:59,860
به 3 می شود 12 حالا کاری که انجام می دهد این است که
146
00:04:59,860 –> 00:05:03,300
یک آرایه 3 بعدی ایجاد می کند خوب 3d بزرگ یک D و
147
00:05:03,300 –> 00:05:05,710
آن آرایه معاهده دارای آرایه 2
148
00:05:05,710 –> 00:05:07,360
بعدی خواهد بود. داشتن
149
00:05:07,360 –> 00:05:10,120
برابری 2 2 لم و هر
150
00:05:10,120 –> 00:05:12,490
آرایه 2 بعدی 3 مقدار یا دو روز
151
00:05:12,490 –> 00:05:14,500
با سه 3 مقدار خواهد داشت. خوب اجازه دهید
152
00:05:14,500 –> 00:05:16,390
اندازه گیری در این نقطه را برای شما انتخاب کنم تا
153
00:05:16,390 –> 00:05:17,920
ببینید این چیزی است که من در مورد آن صحبت
154
00:05:17,920 –> 00:05:20,920
می کنم. شما یک آرایه 3 بعدی دارید و این آرایه قرارداد
155
00:05:20,920 –> 00:05:23,710
باید به 2d Allly تبدیل شود، بنابراین می توانید
156
00:05:23,710 –> 00:05:25,300
ببینید که این یک آرایه 2 بعدی است این 2
157
00:05:25,300 –> 00:05:27,910
ثانیه به ADI است و هر آرایه 2 بعدی
158
00:05:27,910 –> 00:05:32,140
دارای 2 و 2 خواهد بود و به آرایه 1d اضافه می شود
159
00:05:32,140 –> 00:05:34,210
و سپس هر یک D Ally مقادیر D خواهد داشت،
160
00:05:34,210 –> 00:05:35,680
این همان چیزی است که شما می گویید
161
00:05:35,680 –> 00:05:38,920
ما به یک D بزرگ رسیدیم که دارای
162
00:05:38,920 –> 00:05:41,170
دو آرایه دو بعدی که
163
00:05:41,170 –> 00:05:43,390
باید دو تک بعدی انجام دهند و سپس ما
164
00:05:43,390 –> 00:05:45,130
سه مقدار را شارژ می کنیم، بنابراین
165
00:05:45,130 –> 00:05:46,870
اگر باید بگویید و خروجی را در اینجا دریافت کرده اید، این کار را انجام
166
00:05:46,870 –> 00:05:49,210
می دهید، بنابراین این تابعی است که
167
00:05:49,210 –> 00:05:50,920
می توانید برای انجام عملیات خاصی
168
00:05:50,920 –> 00:05:53,740
روی آن اعمال کنید. اضافه شد وقتی در
169
00:05:53,740 –> 00:05:56,080
مورد بازآرایی برخی از عملیات صحبت کردیم،