در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون برای مبتدیان: متغیرهای پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:03:51
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:03,000
سلام و خوش آمدید ما در 365
2
00:00:03,000 –> 00:00:05,400
علم داده در آموزش های علوم داده تخصص داریم، ما به
3
00:00:05,400 –> 00:00:07,620
صورت هفتگی ویدیوها را ارسال می کنیم تا بتوانید
4
00:00:07,620 –> 00:00:10,200
مهارت های ضروری را به صورت رایگان
5
00:00:10,200 –> 00:00:12,740
به دست آورید، خوب بیایید
6
00:00:12,740 –> 00:00:16,470
شروع کنیم بسیار عالی در این درس ما
7
00:00:16,470 –> 00:00:19,110
شروع به کدنویسی خواهیم کرد که مفاهیم اصلی
8
00:00:19,110 –> 00:00:21,330
در برنامه نویسی چه متغیرهایی هستند.
9
00:00:21,330 –> 00:00:23,760
بهترین دوستان خود همیشه با
10
00:00:23,760 –> 00:00:24,779
آنها سر و کار
11
00:00:24,779 –> 00:00:26,540
خواهید داشت و از آنها برای ذخیره اطلاعات استفاده
12
00:00:26,540 –> 00:00:29,419
13
00:00:29,419 –> 00:00:32,070
14
00:00:32,070 –> 00:00:34,890
15
00:00:34,890 –> 00:00:36,660
خواهید کرد.
16
00:00:36,660 –> 00:00:40,380
مقدار آن متغیر بنابراین ما باید به
17
00:00:40,380 –> 00:00:43,620
ماشین بگوییم که X برابر با 5 است و به این ترتیب
18
00:00:43,620 –> 00:00:46,050
می توانید این کار را در پایتون نوع X
19
00:00:46,050 –> 00:00:49,710
برابر با 5 انجام دهید تا فرآیند
20
00:00:49,710 –> 00:00:52,080
برنامه نویسی خطی که می گوید x برابر با
21
00:00:52,080 –> 00:00:55,410
5 است را یک فرمان یا برنامه ای نامیده می شود.
22
00:00:55,410 –> 00:00:58,050
فقط یک خط از متن است تا چیزی
23
00:00:58,050 –> 00:01:01,470
از آن بسازیم، ما باید آن را اجرا کنیم تنها
24
00:01:01,470 –> 00:01:03,450
در این صورت کامپیوتر عملیات را با آن انجام می دهد
25
00:01:03,450 –> 00:01:06,210
Shift + Enter را فشار می دهد
26
00:01:06,210 –> 00:01:08,909
نه فقط enter و متغیری به نام X
27
00:01:08,909 –> 00:01:10,799
ایجاد می شود و علامت گذاری شده با
28
00:01:10,799 –> 00:01:15,150
مقدار 5 برای دقیق تر بودن برابری
29
00:01:15,150 –> 00:01:17,610
در پایتون و در برنامه نویسی به این معنی است که یک
30
00:01:17,610 –> 00:01:22,110
علامت یا اتصال به Ok ما این
31
00:01:22,110 –> 00:01:24,810
عملیات را انجام می دهیم اما در حال حاضر چیزی نمی بینیم
32
00:01:24,810 –> 00:01:27,540
چگونه می توانیم از رایانه بخواهیم
33
00:01:27,540 –> 00:01:30,180
که خروجی کاری را که ما انجام دادیم به ما نشان دهد.
34
00:01:30,180 –> 00:01:32,280
کافی است x را بنویسید و سپس
35
00:01:32,280 –> 00:01:37,250
Shift + Enter را فشار دهید و در اینجا نتیجه 5
36
00:01:37,250 –> 00:01:38,430
عالی است،
37
00:01:38,430 –> 00:01:41,010
همانطور که می توانید مشاهده کنید که در یک خط کد تایپ می کنید
38
00:01:41,010 –> 00:01:43,110
و چند مفهوم
39
00:01:43,110 –> 00:01:46,110
برنامه نویسی را به طور همزمان بیان می کند، حالا اجازه دهید
40
00:01:46,110 –> 00:01:48,870
مقدار 8 را به متغیری که Y all می نامیم اختصاص دهیم.
41
00:01:48,870 –> 00:01:51,290
42
00:01:51,560 –> 00:01:55,920
shift سمت راست + enter و ما میتوانیم بررسی کنیم
43
00:01:55,920 –> 00:01:56,490
که چرا
44
00:01:56,490 –> 00:02:01,189
با این حال،