در این مطلب، ویدئو متغیرهای پایتون – آموزش پایتون برای مبتدیان با مثال | موش با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:35
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:03,350 –> 00:00:05,819
اجازه دهید این بخش را با بحث در مورد
2
00:00:05,819 –> 00:00:07,799
متغیرها که یکی از مفاهیم اصلی
3
00:00:07,799 –> 00:00:10,830
در برنامه نویسی هستند شروع کنیم، ما از متغیرها
4
00:00:10,830 –> 00:00:13,740
برای ذخیره داده ها در حافظه کامپیوتر استفاده می کنیم
5
00:00:13,740 –> 00:00:15,630
در اینجا چند نمونه وجود دارد که می خواهم
6
00:00:15,630 –> 00:00:18,150
متغیری به نام دانشجو در زیر
7
00:00:18,150 –> 00:00:22,050
تعداد خط تعریف کنم و آن را روی یک تنظیم کنم. هزار وقتی
8
00:00:22,050 –> 00:00:24,180
این برنامه را اجرا می کنیم، مفسر پایتون
9
00:00:24,180 –> 00:00:27,269
مقداری حافظه را اختصاص می دهد و این
10
00:00:27,269 –> 00:00:29,720
عدد هزار را در آن فضای حافظه ذخیره می کند،
11
00:00:29,720 –> 00:00:32,759
سپس این متغیر
12
00:00:32,759 –> 00:00:36,090
مرجع آن مکان حافظه خواهد بود، بنابراین این
13
00:00:36,090 –> 00:00:38,489
متغیر دقیقاً مانند یک برچسب برای آن
14
00:00:38,489 –> 00:00:40,950
مکان حافظه است که می توانیم از این متغیر
15
00:00:40,950 –> 00:00:43,649
یا این استفاده کنیم. هر جایی از برنامه خود را برچسب گذاری
16
00:00:43,649 –> 00:00:45,960
کنید تا به آن مکان حافظه دسترسی پیدا کنید
17
00:00:45,960 –> 00:00:48,690
و داده ها در آنجا ذخیره می شوند، بنابراین اکنون اگر
18
00:00:48,690 –> 00:00:53,579
دانش آموزان را شمارش کرده و برنامه خود را
19
00:00:53,579 –> 00:00:57,300
اجرا کنیم، عدد هزار را به دست خواهیم آورد، بنابراین
20
00:00:57,300 –> 00:01:00,120
این پایه متغیرها است که اکنون چه
21
00:01:00,120 –> 00:01:01,680
نوع داده ای می تواند باشد. یک ذخیره سازی در
22
00:01:01,680 –> 00:01:04,589
حافظه کامپیوتر به خوبی ما چندین
23
00:01:04,589 –> 00:01:06,780
نوع مختلف داده داریم در این بخش
24
00:01:06,780 –> 00:01:08,490
می خواهیم به
25
00:01:08,490 –> 00:01:11,700
انواع اولیه داخلی در انواع ابتدایی پایتون نگاه کنیم.
26
00:01:11,700 –> 00:01:15,150
اعداد بولی و رشته ای باشند
27
00:01:15,150 –> 00:01:18,150
اجازه دهید من به شما نشان دهم بنابراین در اینجا یک
28
00:01:18,150 –> 00:01:21,030
عدد کامل داریم که در برنامه نویسی به آن به عنوان یک عدد صحیح اشاره
29
00:01:21,030 –> 00:01:23,640
می کنیم، همچنین می توانیم اعداد
30
00:01:23,640 –> 00:01:25,860
با نقطه اعشار داشته
31
00:01:25,860 –> 00:01:29,009
32
00:01:29,009 –> 00:01:32,189
باشیم. چیزی که ما آن را یک عدد شناور یا یک
33
00:01:32,189 –> 00:01:34,259
عدد ممیز شناور می نامیم و این
34
00:01:34,259 –> 00:01:36,630
اصطلاح مختص پایتون نیست
35
00:01:36,630 –> 00:01:38,340
در آینده وقتی یک
36
00:01:38,340 –> 00:01:40,229
زبان برنامه نویسی جدید یاد می گیرید
37
00:01:40,229 –> 00:01:42,899
دوباره این اصطلاحات را می شنوید حالا بیایید
38
00:01:42,899 –> 00:01:45,860
به مثالی از یک بولی نگاهی بیندازیم.
39
00:01:45,860 –> 00:01:51,229
ما این را روی true یا false قرار دادیم،
40
00:01:51,229 –> 00:01:54,689
اینها نمونه هایی از مقادیر بولی در
41
00:01:54,689 –> 00:01:56,969
برنامه نویسی هستند، بنابراین مقادیر بولی می
42
00:01:56,969 –> 00:02:00,000
توانند درست یا نادرست باشند و اینها دقیقاً
43
00:02:00,000 –> 00:02:02,850
مانند بله و خیر در انگلیسی هستند که بعداً در
44
00:02:02,850 –> 00:02:04,530
دوره یاد خواهید گرفت که از
45
00:02:04,530 –> 00:02:06,960
این مقادیر بولی برای ساختن استفاده خواهید کرد. تصمیمات
46
00:02:06,960 –> 00:02:09,568
در برنامه های ما به عنوان مثال اگر
47
00:02:09,568 –> 00:02:12,540
کاربر یک کاربر ادمین است، شاید بخواهیم مجوزهای اضافی به آنها بدهیم،
48
00:02:12,540 –> 00:02:13,330
49
00:02:13,330 –> 00:02:15,670
بنابراین این مقادیر بولی
50
00:02:15,670 –> 00:02:18,670
هستند، اکنون در نظر بگیرید که
51
00:02:18,670 –> 00:02:21,250
پایتون یک زبان حساس به حروف کوچک و بزرگ است که به معنای
52
00:02:21,250 –> 00:02:23,140
پایین تر است. حروف بزرگ و حروف بزرگ
53
00:02:23,140 –> 00:02:25,690
معانی متفاوتی دارند، بنابراین
54
00:02:25,690 –> 00:02:28,030
مقادیر بولی باید همیشه با یک حرف بزرگ شروع شوند،
55
00:02:28,030 –> 00:02:30,550
مانند آنچه در اینجا میبینید، اگر
56
00:02:30,550 –> 00:02:34,030
false یا false تایپ کنیم، این
57
00:02:34,030 –> 00:02:36,910
مقادیر بولی در پایتون پذیرفته نمیشوند، فقط
58
00:02:36,910 –> 00:02:38,560
آنچه در اینجا میبینید یک مقدار بولی معتبر
59
00:02:38,560 –> 00:02:42,550
بسیار نادرست است یا درست است و در آخر بیایید
60
00:02:42,550 –> 00:02:45,250
نگاهی به یک مثال از یک رشته بیندازیم، بنابراین
61
00:02:45,250 –> 00:02:48,190
دوره زیر نام خط، آن
62
00:02:48,190 –> 00:02:51,850
را مانند برنامه نویسی پایتون روی رشته شما تنظیم می کنیم، بنابراین
63
00:02:51,850 –> 00:02:54,400
رشته همانطور که قبلاً به شما گفتم مانند متن است
64
00:02:54,400 –> 00:02:56,500
هر زمان که بخواهید با متن
65
00:02:56,500 –> 00:02:58,390
در برنامه های خود کار کنید، باید متن خود را
66
00:02:58,390 –> 00:03:01,540
با نقل قول احاطه کنید، بنابراین اینها اصول
67
00:03:01,540 –> 00:03:04,230
اولیه متغیرها هستند،
68
00:03:09,069 –> 00:03:11,540
بنابراین اینها متغیرهای مربوط به سخنرانی گذشته هستند،
69
00:03:11,540 –> 00:03:14,000
حالا من یک سوال از شما دارم
70
00:03:14,000 –> 00:03:15,770
، چهار مورد وجود دارد که به
71
00:03:15,770 –> 00:03:18,380
طور مداوم در این برنامه استفاده شده است،
72
00:03:18,380 –> 00:03:20,630
اگر می خواهید آنها را ببینید.
73
00:03:20,630 –> 00:03:22,550
ویدیو را مکث کنید چند ثانیه در مورد این موضوع فکر کنید
74
00:03:22,550 –> 00:03:25,500
و سپس به تماشا ادامه دهید،
75
00:03:25,500 –> 00:03:28,080
بنابراین