در این مطلب، ویدئو آموزش شماره 2 گرافیک لاک پشت پایتون – شکل ها و پرها با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,060 –> 00:00:02,520
سلام بچه ها و به یک ویدیوی یوتیوب دیگر خوش آمدید
2
00:00:02,520 –> 00:00:04,529
، این
3
00:00:04,529 –> 00:00:07,760
دومین ویدیو از مجموعه برنامه نویسی لاک پشت پایتون من
4
00:00:07,760 –> 00:00:09,750
است یا یک آموزشی است
5
00:00:09,750 –> 00:00:11,849
که در آنجا نامش را گذاشتم و در
6
00:00:11,849 –> 00:00:12,900
این ویدیو به شما نشان خواهم داد که
7
00:00:12,900 –> 00:00:15,420
چگونه شکل ها را پر کنید و چگونه می توانید میتوانم بهطور
8
00:00:15,420 –> 00:00:17,730
تصادفی شکلها را روی صفحه
9
00:00:17,730 –> 00:00:19,949
بکشم، حالا چند چیز جدید وجود دارد که
10
00:00:19,949 –> 00:00:21,840
در عرض یک
11
00:00:21,840 –> 00:00:23,490
دقیقه به آنها میپردازم، اما فقط میخواهم بگویم که آیا شما
12
00:00:23,490 –> 00:00:24,810
واقعاً به شکلها علاقه
13
00:00:24,810 –> 00:00:25,980
ندارید و به نوعی میخواهید چیزهای جالبتری یاد بگیرید،
14
00:00:25,980 –> 00:00:28,349
شاید فقط به
15
00:00:28,349 –> 00:00:29,699
ویدیوی بعدی در آن ویدیو بروید، من به
16
00:00:29,699 –> 00:00:31,890
شما نشان خواهم داد که وقتی
17
00:00:31,890 –> 00:00:33,899
رویدادهای کلیک ماوس و رویدادهای کلیک کلیدی دارید، چه اتفاقی میافتد
18
00:00:33,899 –> 00:00:36,210
و چگونه میتوانید لاک پشت را به
19
00:00:36,210 –> 00:00:37,739
اطراف بکشید و میتواند بر اساس جایی که
20
00:00:37,739 –> 00:00:39,780
ماوس شما در حال رفتن است و همچنین آن یکی جالب است،
21
00:00:39,780 –> 00:00:41,460
من همچنان توصیه می کنم این ویدیو را تماشا کنید،
22
00:00:41,460 –> 00:00:43,649
فقط شما اصول
23
00:00:43,649 –> 00:00:44,969
اولیه ماژول لاک پشت را دارید، اما اگر
24
00:00:44,969 –> 00:00:46,620
به آن علاقه ندارید، ادامه دهید و
25
00:00:46,620 –> 00:00:48,360
به ویدیوی بعدی بروید. پس بیایید
26
00:00:48,360 –> 00:00:50,760
جلو برویم و شروع کنیم d بنابراین دوباره در
27
00:00:50,760 –> 00:00:51,930
ابتدای برنامه ما
28
00:00:51,930 –> 00:00:53,280
فقط یک فایل شروع کوچک را اینجا نوشتم فقط
29
00:00:53,280 –> 00:00:55,500
برای صرفه جویی در زمان وارد کردن لاک پشت من به
30
00:00:55,500 –> 00:00:57,059
صورت تصادفی وارد می کنم فقط به این دلیل که می خواهم
31
00:00:57,059 –> 00:00:58,430
در پایان ویدیو کار جالبی انجام دهم
32
00:00:58,430 –> 00:01:01,140
اما من فقط همین الان آنجا را ترک کردم و
33
00:01:01,140 –> 00:01:03,750
من تیم برابر با لاک پشت لاک پشت دارم که
34
00:01:03,750 –> 00:01:06,000
دوباره یک شی لاک پشت جدید ایجاد می کند و سپس
35
00:01:06,000 –> 00:01:07,680
دوباره این لیست از رنگ ها را دارم که فعلاً
36
00:01:07,680 –> 00:01:09,810
از آن استفاده نمی کنیم و سپس
37
00:01:09,810 –> 00:01:12,240
رنگ لاک پشت را تنظیم می کنیم تا قرمز شویم و
38
00:01:12,240 –> 00:01:13,530
سپس این کمی
39
00:01:13,530 –> 00:01:15,930
با ویدیوی قبلی متفاوت است، بنابراین قرمز
40
00:01:15,930 –> 00:01:18,119
رنگ طرح کلی ما خواهد بود و آبی رنگ پر ما خواهد بود،
41
00:01:18,119 –> 00:01:19,920
بنابراین با گذاشتن یک کاما
42
00:01:19,920 –> 00:01:22,380
در اینجا میتوانیم آنهایی را که
43
00:01:22,380 –> 00:01:24,720
عرض قلم عرض لاک پشت را تنظیم میکنند، از هم جدا
44
00:01:24,720 –> 00:01:27,270
کنیم. عرض 5 باشد و سپس به این صورت
45
00:01:27,270 –> 00:01:30,060
یک شکل را پر می کنیم بنابراین برای پر کردن
46
00:01:30,060 –> 00:01:31,710
شکل، با نوشتن کل
47
00:01:31,710 –> 00:01:35,640
اشیاء شروع می کنیم Tim dot begin fill بعد از آن
48
00:01:35,640 –> 00:01:37,590
می توانیم هر چیزی را که می خواهیم ترسیم کنیم و بعد از اتمام
49
00:01:37,590 –> 00:01:39,780
کار پایان fill را می زنیم و
50
00:01:39,780 –> 00:01:42,479
وقتی دایره ای درست می کنیم، شکلی را که به تازگی کشیده است پر می کند
51
00:01:42,479 –> 00:01:45,509
le از شعاع 50 و
52
00:01:45,509 –> 00:01:48,630
این یکی جدید است، بنابراین در داخل دایره
53
00:01:48,630 –> 00:01:52,320
دایره ای به شعاع 50 ایجاد می کند، سپس
54
00:01:52,320 –> 00:01:54,750
پر شدن را تمام می کند و ما می توانیم ببینیم که
55
00:01:54,750 –> 00:01:56,490
وقتی برنامه را اجرا می کنم چه اتفاقی می افتد، فکر نکنید
56
00:01:56,490 –> 00:01:58,259
که می توانید جلو بروید و لاک پشت را با
57
00:01:58,259 –> 00:02:01,680
Tim’s انجام دهید. مثلث مربعی Tim به این شکل کار
58
00:02:01,680 –> 00:02:03,270
نمی کند که فقط یکی برای دایره وجود دارد،
59
00:02:03,270 –> 00:02:05,159
پس بیایید جلو برویم و برنامه را اجرا کنیم
60
00:02:05,159 –> 00:02:07,910
و ببینیم آنجا چه اتفاقی می افتد
61
00:02:07,910 –> 00:02:10,288
، بنابراین یک دایره می گیریم و
62
00:02:10,288 –> 00:02:12,540
کاملاً ساده با آبی پر می شود،
63
00:02:12,540 –> 00:02:14,040
حالا می خواهم به شما نشان دهم
64
00:02:14,040 –> 00:02:16,890
چگونه میتوانیم به ازای هر مربع یک مربع انجام دهیم، بگوییم
65
00:02:16,890 –> 00:02:18,959
این همان ایده است، اما به هر حال من به شما بچهها نشان میدهم،
66
00:02:18,959 –> 00:02:20,879
بنابراین ابتدا
67
00:02:20,879 –> 00:02:22,890
قلمم را از روی صفحه نمایش میبرم تا
68
00:02:22,890 –> 00:02:24,840
نقاشی نکنیم و لاک پشتم را حرکت میدهم.
69
00:02:24,840 –> 00:02:29,430
من میروم تیم به جلو برود 150 پیکسل
70
00:02:29,430 –> 00:02:33,120
از مسیر خارج میشود و Tim dot و پایین حالا
71
00:02:33,120 –> 00:02:35,340
من هم میخواهم رنگ را تغییر دهم، بنابراین
72
00:02:35,340 –> 00:02:37,680
رنگ تیم را میگیرم و در این مورد
73
00:02:37,680 –> 00:02:42,659
بیایید زرد و سیاه را مانند آن انجام دهیم و
74
00:02:42,659 –> 00:02:45,329
ببینیم چگونه به نظر می رسد و اکنون من می خواهم
75
00:02:45,329 –> 00:02:47,790
جلوتر بروم و یک مربع بکشم تا بتوانید
76
00:02:47,790 –> 00:02:49,560
با استفاده از نقطه Tim برای یک مربع بکشید
77
00:02:49,560 –> 00:02:50,040
ward
78
00:02:50,040 –> 00:02:51,900
Tim dot right Tim به سمت Tim dot درست بروید
79
00:02:51,900 –> 00:02:54,329
و هشت خط کد داشته باشید یا می
80
00:02:54,329 –> 00:02:56,340
توانید با ایجاد یک حلقه for راه آسان را انجام دهید،
81
00:02:56,340 –> 00:02:58,500
بنابراین من این کار را انجام می دهم و به
82
00:02:58,500 –> 00:03:01,849
شما دوستان نشان می دهم که چگونه کار می کند تا 4 برابر در محدوده برای
83
00:03:01,849 –> 00:03:07,560
Tim dot رو به جلو 100 پیکسل و سپس Tim
84
00:03:07,560 –> 00:03:10,700
dot right 9
85
00:03:10,700 –> 00:03:14,310
اکنون این چهار بار اجرا
86
00:03:14,310 –> 00:03:16,230
می شود.
87
00:03:16,230 –> 00:03:17,730
88
00:03:17,730 –> 00:03:19,199
89
00:03:19,199 –> 00:03:21,480
90
00:03:21,480 –> 00:03:23,190
فقط به نوشتن رو به
91
00:03:23,190 –> 00:03:25,109
جلو ادامه دهید، این فقط یک جور درد است،
92
00:03:25,109 –> 00:03:27,060
من همچنین می خواهم آن را پر کنم، بنابراین
93
00:03:27,060 –> 00:03:28,379
کاری که می خواهم انجام دهم این است که قبل از شروع به
94
00:03:28,379 –> 00:03:29,910
کشیدن اشیائی که می خواهم انجام دهم، تیم نقطه
95
00:03:29,910 –> 00:03:34,859
شروع به زیر خط می کند و سپس تیم نقطه
96
00:03:34,859 –> 00:03:37,260
و زیرخط را دقیقاً به همین شکل پر کنید و
97
00:03:37,260 –> 00:03:39,599
حالا میتوانیم برنامه را اجرا کنیم
98
00:03:39,599 –> 00:03:42,810
و ببینیم چه چیزی به آنجا میرسیم،
99
00:03:42,810 –> 00:03:45,449
بنابراین دوباره خیلی ساده
100
00:03:45,449 –> 00:03:46,620
، دایره را داریم و سپس صفحه را
101
00:03:46,620 –> 00:03:47,849
به سمت راست حرکت میدهیم و سپس
102
00:03:47,849 –> 00:03:50,970
مستطیل را پر میکنیم. در حال حاضر این
103
00:03:50,970 –> 00:03:52,680
تقریباً تمام دستوراتی است که من خواهم بود
104
00:03:52,680 –> 00:03:54,449
به شما بچهها نشان
105
00:03:54,449 –> 00:03:56,430
میدهم، اما کاری که من اکنون انجام میدهم این است که به
106
00:03:56,430 –> 00:03:58,169
شما نشان دهم چگونه
107
00:03:58,169 –> 00:04:00,840
دایرههای تصادفی یا اشیاء تصادفی را روی
108
00:04:00,840 –> 00:04:03,239
صفحه بکشید و در واقع از یک دستور استفاده میکند،
109
00:04:03,239 –> 00:04:05,010
بنابراین من به دروغ گفتم که به
110
00:04:05,010 –> 00:04:06,329
شما نشان ندادهام. بچه ها هنوز و این دستور
111
00:04:06,329 –> 00:04:09,780
قرار است مانند این موقعیت زیرخط تنظیم شود،
112
00:04:09,780 –> 00:04:13,019
بنابراین روشی که موقعیت ها
113
00:04:13,019 –> 00:04:15,569
در لاک پشت کار می کنند بر خلاف بازی pi است.
114
00:04:15,569 –> 00:04:17,339
115
00:04:17,339 –> 00:04:19,769
116
00:04:19,769 –> 00:04:20,820
به آن
117
00:04:20,820 –> 00:04:22,560
موقعیت بدهید، بله نگران نباشید، بنابراین
118
00:04:22,560 –> 00:04:24,150
دقیقاً در اینجا که دایره های ترسیم
119
00:04:24,150 –> 00:04:27,630
شده وسط صفحه ما است
120
00:04:27,630 –> 00:04:29,310
، روش کار اینجا به این صورت است که اگر بتوانیم
121
00:04:29,310 –> 00:04:32,700
یک محور را در اینجا و یک محور را در اینجا رسم کنیم،
122
00:04:32,700 –> 00:04:36,150
می توانیم یک نوع دکارتی داشته باشیم. یک صفحه
123
00:04:36,150 –> 00:04:39,120
درست از اینجا به بعد اگر
124
00:04:39,120 –> 00:04:41,490
یک خط فرضی در وسط داشته
125
00:04:41,490 –> 00:04:44,400
باشیم 0 1 2 3 4 برای X و سپس به
126
00:04:44,400 –> 00:04:47,250
سمت بالا داریم بنابراین بالای این خط ما 1 2 3
127
00:04:47,250 –> 00:04:49,830
4 برای X داریم بنابراین در این
128
00:04:49,830 —