در این مطلب، ویدئو #240 زمان خداحافظی با آردوینو و رفتن به Micropython/ Adafruit Circuitpython است؟ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:26
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,020 –> 00:00:02,610
به نظر میرسد پایتون سریعترین
2
00:00:02,610 –> 00:00:05,370
زبان برنامهنویسی است که به طور گسترده
3
00:00:05,370 –> 00:00:09,090
برای برنامهنویسی Raspberry PI استفاده میشود و
4
00:00:09,090 –> 00:00:11,400
در آستانه دسترسی به
5
00:00:11,400 –> 00:00:14,219
میکروکنترلرهای کوچک ما است.
6
00:00:14,219 –> 00:00:18,090
7
00:00:18,090 –> 00:00:19,289
8
00:00:19,289 –> 00:00:21,810
یوتیوبرها در اینجا مردی است
9
00:00:21,810 –> 00:00:24,539
با لهجه سوئیسی با یک قسمت جدید و
10
00:00:24,539 –> 00:00:26,640
ایده های تازه در مورد حسگرها و
11
00:00:26,640 –> 00:00:29,760
میکروکنترلرها، اگر به این پست Stack Overflow اعتماد کنیم،
12
00:00:29,760 –> 00:00:32,640
پایتون یک
13
00:00:32,640 –> 00:00:35,489
زبان در حال رشد است و Adafruit
14
00:00:35,489 –> 00:00:38,579
پول زیادی را برای گویش میکرو
15
00:00:38,579 –> 00:00:42,329
پایتون سرمایه گذاری می کند. او
16
00:00:42,329 –> 00:00:45,059
در حال حاضر از آردوینو استفاده می کند می خواهد
17
00:00:45,059 –> 00:00:47,640
با برنامه نویسی سرگرم شود اما همچنین می خواهد
18
00:00:47,640 –> 00:00:50,820
در مورد روندها بداند بعد از این ویدیو شما
19
00:00:50,820 –> 00:00:54,120
باید بتوانید نظر محکمی داشته باشید اولین
20
00:00:54,120 –> 00:00:56,640
چیزی که امیدوارم
21
00:00:56,640 –> 00:00:59,460
جنگ های مذهبی را ادامه ندهیم من کاملاً معتقدم که
22
00:00:59,460 –> 00:01:01,530
هیچ زبان برنامه نویسی درست یا غلطی وجود ندارد
23
00:01:01,530 –> 00:01:03,989
هر کس می تواند مورد علاقه خود را انتخاب کند و از آن راضی باشد،
24
00:01:03,989 –> 00:01:06,810
به هر حال اگر
25
00:01:06,810 –> 00:01:09,630
پایتون را می شناسید، می توانید بخش های کوچکی از
26
00:01:09,630 –> 00:01:12,090
ویدیو را نادیده بگیرید، شاید شما علاقه مند باشید. در نحوه
27
00:01:12,090 –> 00:01:14,430
پیاده سازی Adafruit رابط برنامه نویسی
28
00:01:14,430 –> 00:01:17,100
برای این بردهای کوچک
29
00:01:17,100 –> 00:01:19,979
بسیار جالب است به نظر من
30
00:01:19,979 –> 00:01:22,020
این سه موضوع را پوشش خواهم داد و
31
00:01:22,020 –> 00:01:23,880
آنها را با محیط فعلی Arduino IDE مقایسه می
32
00:01:23,880 –> 00:01:27,600
33
00:01:27,600 –> 00:01:30,590
34
00:01:30,590 –> 00:01:33,930
35
00:01:33,930 –> 00:01:37,619
کنم. این به معنای چالش است اما
36
00:01:37,619 –> 00:01:40,049
دردسر زیادی ندارد و به همین دلیل است که من از
37
00:01:40,049 –> 00:01:42,899
ابزارها و پورت های پیاده سازی a de fruits
38
00:01:42,899 –> 00:01:45,240
برای این مقایسه استفاده می کنم تا مشخص شود
39
00:01:45,240 –> 00:01:47,490
از ابتدا پورت را خودم خریدم
40
00:01:47,490 –> 00:01:49,649
و تا به حال هیچ تماسی با
41
00:01:49,649 –> 00:01:52,470
هیچ کدام از این دو میوه نداشته ام، اجازه دهید
42
00:01:52,470 –> 00:01:54,450
با زبان ها دو
43
00:01:54,450 –> 00:01:57,000
تفاوت قابل توجه بین Python
44
00:01:57,000 –> 00:02:00,600
و C++ وجود دارد، زبان مورد استفاده در آردوینو
45
00:02:00,600 –> 00:02:04,350
ایده اگر به کد نگاه کنید پایتون
46
00:02:04,350 –> 00:02:07,770
بیشتر شبیه یک متن انگلیسی است و c++ استفاده شده
47
00:02:07,770 –> 00:02:10,580
در آردوینو ایدی رمزآلودتر به نظر می رسد
48
00:02:10,580 –> 00:02:12,870
پایتون اغلب به عنوان یک سطح بالاتر در نظر گرفته می شود.
49
00:02:12,870 –> 00:02:13,990
lang
50
00:02:13,990 –> 00:02:17,530
و C++ زبانی نزدیکتر به
51
00:02:17,530 –> 00:02:20,170
ماشین دومین تفاوت بزرگ در نحوه
52
00:02:20,170 –> 00:02:22,510
ترجمه این دو زبان است در
53
00:02:22,510 –> 00:02:25,450
دستورات باینری قابل اجرا که
54
00:02:25,450 –> 00:02:28,150
توسط میکروکنترلرهای ما قابل درک است
55
00:02:28,150 –> 00:02:31,450
، طرح موجود در Arduino IDE
56
00:02:31,450 –> 00:02:34,900
در رایانه شخصی ما ذخیره می شود و از یک کامپایلر استفاده می کند که
57
00:02:34,900 –> 00:02:37,810
روی رایانه شخصی ما نیز اجرا می شود هر بار که
58
00:02:37,810 –> 00:02:40,600
آپلود را فشار می دهیم، ایجاد یک
59
00:02:40,600 –> 00:02:43,480
فایل باینری زمان می برد که سپس آپلود می شود. با
60
00:02:43,480 –> 00:02:45,600
اتصال سریال به
61
00:02:45,600 –> 00:02:48,400
میکروکنترلر،
62
00:02:48,400 –> 00:02:50,620
هر بار که کد جدیدی را آپلود میکنیم، فلش مموری MCU کاملاً رونویسی میشود،
63
00:02:50,620 –> 00:02:53,860
زیرا همه میدانیم که این
64
00:02:53,860 –> 00:02:56,140
زمان میبرد، به خصوص اگر فراموش کرده باشیم
65
00:02:56,140 –> 00:02:59,230
که سرعت بالایی را برای میکرو
66
00:02:59,230 –> 00:03:01,480
پایتون سریال انتخاب کنیم، از طرف دیگر روی
67
00:03:01,480 –> 00:03:04,690
میکروکنترلر اجرا میشود. خودش روی رایانه شخصی
68
00:03:04,690 –> 00:03:07,120
نیست، قبل از شروع باید نصب شود
69
00:03:07,120 –> 00:03:09,940
و به محض
70
00:03:09,940 –> 00:03:13,630
اینکه کد خود را تغییر دادیم همانجا می ماند.
71
00:03:13,630 –> 00:03:17,100
72
00:03:17,100 –> 00:03:20,890
73
00:03:20,890 –> 00:03:24,790
رم به
74
00:03:24,790 –> 00:03:26,950
همین دلیل است که اندازه رم
75
00:03:26,950 –> 00:03:31,990
برای میکرو پایتون بسیار مهمتر از C++
76
00:03:31,990 –> 00:03:34,600
77
00:03:34,600 –> 00:03:37,540
78
00:03:37,540 –> 00:03:40,360
است. اگر بخواهم نئوپیکسل را سبز کنم، دستوری را
79
00:03:40,360 –> 00:03:42,460
وارد میکنید و بلافاصله
80
00:03:42,460 –> 00:03:45,310
آن را اجرا میکند، بدون نیاز به کامپایل رسمی،
81
00:03:45,310 –> 00:03:48,490
82
00:03:48,490 –> 00:03:51,250
این دو دستور را کلید میزنم و به محض اینکه
83
00:03:51,250 –> 00:03:54,910
وارد صفحه پیکسل با آردوینو میشوم
84
00:03:54,910 –> 00:03:57,040
، باید کد را کامپایل و آپلود کنیم.
85
00:03:57,040 –> 00:03:59,380
هر بار که میخواهیم
86
00:03:59,380 –> 00:04:02,290
رنگ را برای من بهعنوان سازنده تغییر دهیم، این یک
87
00:04:02,290 –> 00:04:03,970
ویژگی بسیار خوب در ابتدای
88
00:04:03,970 –> 00:04:06,280
پروژه است که میخواهم با
89
00:04:06,280 –> 00:04:09,600
سختافزار بسیار سریعتر و راحتتر بازی
90
00:04:09,600 –> 00:04:12,400
کنم اگر بخواهیم از یک برنامه استفاده کنیم چگونه کار میکند.
91
00:04:12,400 –> 00:04:15,670
تنظیم شده در آردوینو، طرح
92
00:04:15,670 –> 00:04:17,950
همیشه روی رایانه شخصی می ماند و فقط
93
00:04:17,950 –> 00:04:20,079
فایل باینری در
94
00:04:20,079 –> 00:04:23,590
فلش میکرو در میکرو پایتون آپلود می شود، کد
95
00:04:23,590 –> 00:04:26,260
روی میکروکنترلر ذخیره می شود که
96
00:04:26,260 –> 00:04:27,580
مزایایی دارد و این
97
00:04:27,580 –> 00:04:30,550
مزیت این است که در
98
00:04:30,550 –> 00:04:32,620
صورت بهم ریختگی کت خود را گم می کنید. با
99
00:04:32,620 –> 00:04:35,020
میکرو شما این مورد اغلب زمانی بود که
100
00:04:35,020 –> 00:04:37,509
من با Mongoose یک محیط جاوا اسکریپت
101
00:04:37,509 –> 00:04:40,180
برای میکروکنترلرها بازی می کردم و
102
00:04:40,180 –> 00:04:42,639
دلیل اصلی این بود که هرگز آن را
103
00:04:42,639 –> 00:04:45,699
در این کانال ارائه نکردم که جدیدترین کدم را چندین بار از دست دادم
104
00:04:45,699 –> 00:04:48,280
. بارها در طول روز این
105
00:04:48,280 –> 00:04:50,050
دلیل اصلی انتخاب
106
00:04:50,050 –> 00:04:53,050
محیط Adafruit برای شروع بود. آنها از
107
00:04:53,050 –> 00:04:57,099
تراشه D 21 یا 51 استفاده می کنند که اتصال USB بومی
108
00:04:57,099 –> 00:05:00,639
را برای آزمایش های امروز من ارائه می دهد.
109
00:05:00,639 –> 00:05:04,419
اگر آن را وصل کنید از پورت feather M 0 Express استفاده می
110
00:05:04,419 –> 00:05:07,000
کنم. به عنوان یک درایو دیسک
111
00:05:07,000 –> 00:05:10,960
در رایانه شخصی خود با نام لوله مدار
112
00:05:10,960 –> 00:05:13,750
درایو قبلاً حاوی تعدادی فایل است و
113
00:05:13,750 –> 00:05:16,509
خواهیم دید که این درایو یک ایده عالی است و
114
00:05:16,509 –> 00:05:19,270
کار ما را لذت بخش می کند شما به درستی
115
00:05:19,270 –> 00:05:21,370
با برد کار کنید ما همچنین به
116
00:05:21,370 –> 00:05:24,759
نرم افزار روی رایانه شخصی خود نیاز داریم Adafruit توصیه می کند
117
00:05:24,759 –> 00:05:28,810
mu I امیدوارم برای این منظور درست تلفظ کرده باشم به این دلیل که
118
00:05:28,810 –> 00:05:32,199
mu منبع باز رایگان
119
00:05:32,199 –> 00:05:33,940
است و همچنین برای
120
00:05:33,940 –> 00:05:36,990
پردازش های دیگر استفاده می شود و همچنین در پایتون نوشته شده است.
121
00:05:36,990 –> 00:05:41,199
122
00:05:41,199 –> 00:05:43,690
123
00:05:43,690 –> 00:05:46,629
برداشت
124
00:05:46,629 –> 00:05:49,479
روی دو زبان من از یک برنامه استاندارد چشمک زن استفاده می کنم،
125
00:05:49,479 –> 00:05:52,960
همه ما کد C++ را می دانیم که
126
00:05:52,960 –> 00:05:55,990
شامل یک راه اندازی و یک قسمت حلقه در
127
00:05:55,990 –> 00:05:58,990
تنظیمات است، ما حالت پین را تعریف می کنیم و در
128
00:05:58,990 –> 00:06:02,289
حلقه روی این پین می نویسیم و منتظر
129
00:06:02,289 –> 00:06:05,319
می شویم که یک دوره چگونه انجام شود. شرکت از محل پایتون خارج
130
00:06:05,319 –> 00:06:08,229
کنیم، ابتدا باید چند کتابخانه را وارد
131
00:06:08,229 –> 00:06:09,969
کنیم که بتوانیم از سخت افزار برد استفاده کنیم،
132
00:06:09,969 –> 00:06:12,759
سپس بدون شما می دانیم که
133
00:06:12,759 –> 00:06:15,610
پین را تعریف می کنیم و حالت پین را در اینجا به
134
00:06:15,610 –> 00:06:18,849
ام جهت، هیچ راه اندازی یا حلقه ای وجود ندارد، ای
135
00:06:18,849 –> 00:06:21,610
دستور وحشی یک نامحدود ایجاد می کن
136
00:06:21,610 –> 00:06:24,580
. حلقه و ما هیچ
137
00:06:24,580 –> 00:06:28,029
پرانتز فرفری نداریم پایتون کد را می خواند همانطور که ما
138
00:06:28,029 –> 00:06:30,610
یک متن را می خوانیم همه کدهای مورد نظر
139
00:06:30,610 –> 00:06:33,789
متعلق به حلقه while است که برای عبارات در حلقه نیز به آن نیاز داریم
140
00:06:33,789 –> 00:06:36,639
یک چیزی که
141
00:06:36,639 –> 00:06:39,490
در پایتون به آن نیاز نداریم اعلان
142
00:06:39,490 –> 00:06:41,470
متغیرها در C
143
00:06:41,470 –> 00:06:44,020
++ ابتدا باید یک متغیر را به عنوان
144
00:06:44,020 –> 00:06:48,340
int float و غیره اعلام کنید پایتون به
145
00:06:48,340 –> 00:06:50,800
این مرحله نیاز ندارد این ممکن است برای
146
00:06:50,800 –> 00:06:53,560
مبتدیان برای من ساده تر باشد، تفاوت قابل توجهی
147
00:06:53,560 –> 00:06:55,540
بین این دو مثال وجود ندارد، من
148
00:06:55,540 –> 00:06:58,000
می توانم با هر دو برای یک مبتدی زندگی کنم،
149
00:06:58,000 –> 00:06:59,650
ممکن است
150
00:06:59,650 –> 00:07:02,650
بدون براکتهای فرفری به نظر من
151
00:07:02,650 –> 00:07:04,990
تفاوتهای مهمتری دارند، زیرا
152
00:07:04,990 –> 00:07:07,750
بعداً خواهیم دید که نام
153
00:07:07,750 –> 00:07:12,240
کد کد نقطه py است زیرا این مدار کدی
154
00:07:12,240 –> 00:07:16,120
است که پایتون پس از راهاندازی به
155
00:07:16,120 –> 00:07:19,390
محض فشار دادن Sav شروع میشود. ال ای دی خیلی سریعتر شروع به چشمک زدن می
156
00:07:19,390 –> 00:07:22,570
کند بدون اینکه بدانیم اگر
157
00:07:22,570 –> 00:07:25,180
زمان بندی را تغییر دهیم و دوباره safe را فشار
158
00:07:25,180 –> 00:07:31,900
دهیم فوراً سرد اعمال می شود اگر
159
00:07:31,900 –> 00:07:34,180
پیغام اشکال زدایی را بخواهیم یک
160
00:07:34,180 –> 00:07:36,610
عبارت چاپی را وارد می کنیم و safe را می زنیم و
161
00:07:36,610 –> 00:07:39,000
بلا