در این مطلب، ویدئو #29 آموزش پایتون برای مبتدیان | راه های ایجاد آرایه در Numpy با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,190 –> 00:00:03,680
[موسیقی] به
2
00:00:03,680 –> 00:00:05,040
بازگشت بیگانگان خوش آمدید
3
00:00:05,040 –> 00:00:07,080
نام من لوین آماده است و
4
00:00:07,080 –> 00:00:09,269
بیایید با این سری در پایتون
5
00:00:09,269 –> 00:00:10,800
ادامه دهیم تا این لحظه دیدیم که چگونه
6
00:00:10,800 –> 00:00:12,750
با آرایه ها کار می کنیم و سپس متوجه می شویم که آیا
7
00:00:12,750 –> 00:00:14,969
می خواهید با آرایه چند بعدی کار
8
00:00:14,969 –> 00:00:16,920
کنید یا می خواهید برای انجام برخی
9
00:00:16,920 –> 00:00:19,320
محاسبات علمی با آرایه
10
00:00:19,320 –> 00:00:22,260
، بسته خاصی به نام numpy داریم
11
00:00:22,260 –> 00:00:24,449
و باید آنها را نصب کنید تا بتوانیم آنها را
12
00:00:24,449 –> 00:00:26,490
در خط فرمان
13
00:00:26,490 –> 00:00:29,490
نصب کنیم یا در خود IDE نصب کنیم، بنابراین در
14
00:00:29,490 –> 00:00:31,380
این ویدیو خواهیم دید که
15
00:00:31,380 –> 00:00:33,440
راه های مختلف چیست. از ایجاد یک آرایه به
16
00:00:33,440 –> 00:00:36,059
تعداد، بنابراین ما با آن شروع می کنیم، اکنون اساساً
17
00:00:36,059 –> 00:00:38,550
ما شش راه داریم که می توانید یک آرایه ایجاد
18
00:00:38,550 –> 00:00:40,890
کنید، روش اول این است که یک لید خدمت
19
00:00:40,890 –> 00:00:43,200
آرایه تابع، دومی
20
00:00:43,200 –> 00:00:45,750
فضای خط است، سپس ما فضای ورود به سیستم را داریم
21
00:00:45,750 –> 00:00:48,600
صفرها را مرتب کنیم، بنابراین اساساً ما داریم این
22
00:00:48,600 –> 00:00:50,820
شش راه و ما راه اول را درست دیدهایم،
23
00:00:50,820 –> 00:00:52,770
اما بیایید انجام دهیم، دوباره این کار را انجام میدهیم،
24
00:00:52,770 –> 00:00:54,899
بنابراین کاری که در اینجا انجام خواهم داد این است که
25
00:00:54,899 –> 00:00:56,879
یک آرایه ایجاد میکنم و قبل از استفاده از یک آرایه
26
00:00:56,879 –> 00:00:58,320
باید آنها را درست وارد کنیم، بنابراین میگوییم
27
00:00:58,320 –> 00:01:01,350
import numpy در واقعیت از بی حسی er
28
00:01:01,350 –> 00:01:03,510
import start به این صورت است که در حال حاضر
29
00:01:03,510 –> 00:01:05,610
وقتی این را دریافت کردید و زمانی که st را دارید وارد می کنید.
30
00:01:05,610 –> 00:01:07,860
ورودی حالا بیایید یک آرایه ایجاد کنیم
31
00:01:07,860 –> 00:01:10,920
تا بگویم AR AR برابر است با re و در
32
00:01:10,920 –> 00:01:12,479
این باید مقادیری را که
33
00:01:12,479 –> 00:01:15,390
می خواهید قرار دهید ذکر کنید بنابراین من می گویم 1 کاما 2
34
00:01:15,390 –> 00:01:17,670
کاما 3 کاما 4 کاما 5 بنابراین ما این
35
00:01:17,670 –> 00:01:19,619
پنج عنصر را درست دریافت کردیم حالا اگر
36
00:01:19,619 –> 00:01:22,350
در بسته آرایه معمولی به خاطر
37
00:01:22,350 –> 00:01:24,960
دارید، باید نوع را نیز دقیقاً مشخص کنیم،
38
00:01:24,960 –> 00:01:26,880
اما در اینجا لازم نیست این کار را انجام دهیم،
39
00:01:26,880 –> 00:01:29,430
منظورم این است که می توانیم نوع را مشخص کنیم، اما
40
00:01:29,430 –> 00:01:31,799
به طور پیش فرض نوع مقادیر شما را حدس می زند.
41
00:01:31,799 –> 00:01:33,570
وارد می شوند و بر اساس
42
00:01:33,570 –> 00:01:35,850
آن تبدیل می شود و اگر
43
00:01:35,850 –> 00:01:37,560
بگویم می خواهم مقدار را چاپ کنم تا بتوانید
44
00:01:37,560 –> 00:01:39,210
به سادگی مقدار را چاپ کنید، می گویم چاپ
45
00:01:39,210 –> 00:01:42,270
کنید و در اینجا من یک آرایه را با سرعت ARR
46
00:01:42,270 –> 00:01:44,340
در لحظه ای که من روی این کد قرار می دهم، می پردازم.
47
00:01:44,340 –> 00:01:45,630
ببینید ما بیرونی را دریافت کردیم که بسیار
48
00:01:45,630 –> 00:01:48,899
ساده است 1 2 3 4 5 ما همچنین میتوانیم
49
00:01:48,899 –> 00:01:50,970
نوع آن را بررسی کنیم که چه نوع مقادیری را دنبال میکنیم،
50
00:01:50,970 –> 00:01:53,340
بنابراین اگر من به عنوان یک نوع d و اگر من
51
00:01:53,340 –> 00:01:55,619
در این کد میتوانید ببینید که میگوید int 32
52
00:01:55,619 –> 00:01:57,990
بنابراین به طور پیش فرض
53
00:01:57,990 –> 00:01:59,909
نوع مقادیر شما را بررسی می کند، زیرا عدد صحیح
54
00:01:59,909 –> 00:02:02,369
است، می گوید ok integer به این معنی است که من همه را خواهم گرفت.
55
00:02:02,369 –> 00:02:04,110
اعداد صحیح را در اسباب بازی می گیرم –
56
00:02:04,110 –> 00:02:06,689
اما اگر مقداری عجیب و غریب را مشخص کنم چه می شود،
57
00:02:06,689 –> 00:02:08,940
پس اگر بگویم 5 نقطه صفر حالا چه
58
00:02:08,940 –> 00:02:10,770
اتفاقی می افتد بگویید اگر به این کد نگاه کنید،
59
00:02:10,770 –> 00:02:13,250
ما اعداد صحیح داریم و
60
00:02:13,250 –> 00:02:14,990
اکنون با هم حرکت می کنیم، اگر این مفهوم را به خاطر داشته باشید
61
00:02:14,990 –> 00:02:18,050
آرایه همه عناصر
62
00:02:18,050 –> 00:02:20,510
باید از یک نوع باشند، بنابراین حالا حدس میزنید چه
63
00:02:20,510 –> 00:02:22,130
اتفاقی میافتد، همه مقادیر ممکن است
64
00:02:22,130 –> 00:02:25,010
همان مقدار را داشته باشند، بنابراین بیایید خاک را امتحان
65
00:02:25,010 –> 00:02:26,480
کنیم، بنابراین اگر این کد را اجرا کنم، میتوانید
66
00:02:26,480 –> 00:02:28,850
ببینید که شناور است، بنابراین آنچه اکنون اتفاق میافتد
67
00:02:28,850 –> 00:02:30,710
همه چیز است. مقادیر در اینجا
68
00:02:30,710 –> 00:02:33,500
به مثال شناور تبدیل می شوند اگر
69
00:02:33,500 –> 00:02:35,660
آرایه را در اینجا چاپ کنم، بنابراین اگر بگویم print a I’ll
70
00:02:35,660 –> 00:02:38,300
are and اگر من این کد هستم می توانید
71
00:02:38,300 –> 00:02:39,800
همه مقادیر را ببینید به مقادیر که
72
00:02:39,800 –> 00:02:42,170
یک نقطه دو نقطه سه است نگاه کنید. چهار
73
00:02:42,170 –> 00:02:43,700
نقطه و پنج امتیاز، بنابراین هر مقدار
74
00:02:43,700 –> 00:02:46,790
در اینجا به شناور تبدیل میشود،
75
00:02:46,790 –> 00:02:48,470
بنابراین این چیزی است که البته همه مقدار
76
00:02:48,470 –> 00:02:49,970
باید از یک نوع باشد، بنابراین ما مجبور شدیم تبدیل را اکنون انجام دهیم،
77
00:02:49,970 –> 00:02:52,670
زیرا شما این کار
78
00:02:52,670 –> 00:02:56,510
را به صراحت انجام نمیدهید، اینجاست که تبدیلهای ضمنی شما
79
00:02:56,510 –> 00:02:59,090
به تصویر میآیند. بنابراین
80
00:02:59,090 –> 00:03:01,730
پایتون شما می گوید سلام من می توانم یک شناور را ببینید که
81
00:03:01,730 –> 00:03:04,010
تمام مقادیر را به فرمت float تبدیل می کنم،
82
00:03:04,010 –> 00:03:06,140
اکنون می توانید
83
00:03:06,140 –> 00:03:07,760
نوع عنصری را که با آن کار می کنید نیز مشخص کنید تا
84
00:03:07,760 –> 00:03:09,380
بتوانید یک کاما بدهید و می توانید بگویید هی
85
00:03:09,380 –> 00:03:11,450
این n است، بنابراین همه مقادیری که می خواهم باشد.
86
00:03:11,450 –> 00:03:13,730
int بنابراین می توانید ببینید که ما وارد شدیم و
87
00:03:13,730 –> 00:03:16,730
سپس مقادیر را ثبت
88
00:03:16,730 –> 00:03:18,830
کنید اگر مقادیر int را داشته باشید چه اتفاقی می افتد اما
89
00:03:18,830 –> 00:03:20,660
می گویید float اگر این کد را اجرا
90
00:03:20,660 –> 00:03:22,550
کنید می توانید ببینید که ما خروجی را دریافت
91
00:03:22,550 –> 00:03:25,790
کردیم هیچ خطایی وجود ندارد اما ما نیز دریافت کردیم. float64 و
92
00:03:25,790 –> 00:03:28,070
به مقادیر نگاه کنید، بنابراین وقتی می گویید float
93
00:03:28,070 –> 00:03:29,870
حتی اگر اعداد صحیح را وارد کنید،
94
00:03:29,870 –> 00:03:31,760
آنها را به float تبدیل می کند، بنابراین این ها هستند که
95
00:03:31,760 –> 00:03:34,670
یک آرایه در داور ایجاد می کنید، حالا وقتی
96
00:03:34,670 –> 00:03:36,290
این را می دانیم، پس این یک
97
00:03:36,290 –> 00:03:37,550
راه درست است، این یکی از راه های
98
00:03:37,550 –> 00:03:39,620
گرفتن یک آرایه روش دیگر
99
00:03:39,620 –> 00:03:41,510
اضافه کردن استفاده از یک تابع متفاوت
100
00:03:41,510 –> 00:03:44,750
به نام فضای مجازی است، بنابراین کاری که من انجام خواهم داد این است
101
00:03:44,750 –> 00:03:46,790
که همان عنصر را امتحان خواهم کرد و
102
00:03:46,790 –> 00:03:48,320
در واقع اجازه دهید این کار را با
103
00:03:48,320 –> 00:03:50,060
کمک فاصله خطوط انجام دهم. دیگر از
104
00:03:50,060 –> 00:03:52,130
این نوع d استفاده می کنم، بنابراین من از
105
00:03:52,130 –> 00:03:54,440
فاصله دهنده پیوند با s استفاده خواهم کرد ale در فضا دوباره
106
00:03:54,440 –> 00:03:56,540
این تابع به خودی خود از num
107
00:03:56,540 –> 00:03:58,160
می آید، بنابراین من می خواهم فضای
108
00:03:58,160 –> 00:04:01,370
پیوند فضای blim سلین سه پارامتر بگیرد، بنابراین
109
00:04:01,370 –> 00:04:04,250
می توانید ببینید که می گوید start stop و
110
00:04:04,250 –> 00:04:06,680
همچنین باید این مرحله را مشخص کنید که
111
00:04:06,680 –> 00:04:09,110
معنی آن را بدانید به عنوان مثال اگر بگویم صفر و اگر
112
00:04:09,110 –> 00:04:11,989
اکنون کاما 16 بدهم، می بینید که من
113
00:04:11,989 –> 00:04:13,790
سومی را که مراحل است را مشخص نمی کنم،
114
00:04:13,790 –> 00:04:16,548
بنابراین اگر این کد را با این اجرا کنم،
115
00:04:16,548 –> 00:04:18,918
حدس می زنم که چه چیزی درست می شود، در
116
00:04:18,918 –> 00:04:20,570
واقع قبل از اینکه عنصر سوم را تایپ کنم، می گویم
117
00:04:20,570 –> 00:04:22,700
و سپس ما سعی می کنیم اگر
118
00:04:22,700 –> 00:04:25,610
بگویم 10 به طور معمول در حالت عادی چه اتفاقی می افتد
119
00:04:25,610 –> 00:04:26,580
اگر به یاد داشته باشید که ما
120
00:04:26,580 –> 00:04:29,039
دامنه را به حداقل می رسانیم یا اکنون می توانیم از
121
00:04:29,039 –> 00:04:32,310
محدوده استفاده کنیم اگر از محدوده استفاده کنید ما
122
00:04:32,310 –> 00:04:33,930
همچنین سه پارامتر را می گیریم که اولی
123
00:04:33,930 –> 00:04:37,409
شروع متوقف کردن اکنون توقف در محدوده
124
00:04:37,409 –> 00:04:40,289
حذف شده است اما در این مورد این 16 در
125
00:04:40,289 –> 00:04:44,129
اینجا گنجانده شده است و سپس این 10 این
126
00:04:44,129 –> 00:04:47,129
مرحله در اینجا نیست این 10 اساساً به معنی
127
00:04:47,129 –> 00:04:49,650
تعداد قطعاتی است که می خواهید برای آن بروید بنابراین اگر
128
00:04:49,650 –> 00:04:51,629
اینجا بگویم 16 است بنابراین کاری که انجام می دهد
129
00:04:51,629 –> 00:04:53,580
طول می کشد. این مقدار از 0 تا 16 سعی کنید
130
00:04:53,580 –> 00:04:56,039
همیشه از 0 تا 15 برود پس 0 تا 5 0 و
131
00:04:56,039 –> 00:04:58,199
مقادیر تعداد مقادیر درست 16 است،
132
00:04:58,199 –> 00:05