در این مطلب، ویدئو Python Games 3 – Pygame Color & Coordinates – Paul Mahon با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,560 –> 00:00:03,050
سلام به همه خوش آمدید و آخرین
2
00:00:03,050 –> 00:00:05,180
ویدیویی که در این ویدیو به یک پنجره بازی بسیار ابتدایی PI نگاه کردیم،
3
00:00:05,180 –> 00:00:07,370
4
00:00:07,370 –> 00:00:09,110
میخواهیم آن را کمی
5
00:00:09,110 –> 00:00:10,940
رنگ اضافه کنیم و در مورد نحوه استفاده از رنگ
6
00:00:10,940 –> 00:00:13,190
در بازی PI که در حال بررسی آن هستیم صحبت کنیم.
7
00:00:13,190 –> 00:00:15,500
مختصات و بارگذاری یک تصویر تا
8
00:00:15,500 –> 00:00:17,929
همه آنها را با هم گره بزنیم، بنابراین این پنجره ای است
9
00:00:17,929 –> 00:00:20,749
که در آخرین ویدیو داشتیم که می
10
00:00:20,749 –> 00:00:22,640
خواهیم کمی آن را اصلاح کنیم، اول از همه
11
00:00:22,640 –> 00:00:24,919
می خواهم به آن توضیح بدهم و
12
00:00:24,919 –> 00:00:26,599
دوم اینکه می خواهیم آن را پیکربندی کنیم. بنابراین
13
00:00:26,599 –> 00:00:28,759
وقتی
14
00:00:28,759 –> 00:00:31,759
آن را می بندیم تا زیرنویس را بسازیم این پیغام خطای ناخوشایند را نداریم،
15
00:00:31,759 –> 00:00:35,960
به سادگی دستور display caption
16
00:00:35,960 –> 00:00:38,600
را برای بازی pi در این خط اضافه می کنیم و در hello
17
00:00:38,600 –> 00:00:41,270
world یا اولین برنامه من یا هر چیزی
18
00:00:41,270 –> 00:00:44,840
که می خواهید از شر خطا خلاص شوید قرار دهید. پیامی
19
00:00:44,840 –> 00:00:47,390
را که
20
00:00:47,390 –> 00:00:50,450
آخرین باری که با این سیستم وارد کرده بودیم تماس میگیریم و آن سیستم
21
00:00:50,450 –> 00:00:54,650
خارج میشود، بنابراین وقتی
22
00:00:54,650 –> 00:00:56,780
تایپهای کاربری خارج میشوند، خروج کیستها فراخوانی میشود و ما
23
00:00:56,780 –> 00:01:01,090
نباید این پیام را دریافت کنیم، پس بیایید اجرا
24
00:01:01,090 –> 00:01:03,680
کنیم خوب حالا یک عنوان با hello
25
00:01:03,680 –> 00:01:06,619
world داریم. و وقتی از آن خارج می شویم هیچ m نمی بینیم
26
00:01:06,619 –> 00:01:08,749
بنابراین بیایید قبل از اینکه رنگ پنجره بازی خود را
27
00:01:08,749 –> 00:01:10,640
تغییر دهیم به تغییر رنگ از صفحه سیاه
28
00:01:10,640 –> 00:01:12,320
به چیز دیگری برای سفارشی کردن آن
29
00:01:12,320 –> 00:01:14,689
کمی
30
00:01:14,689 –> 00:01:16,369
نگاهی بیندازیم
31
00:01:16,369 –> 00:01:18,740
32
00:01:18,740 –> 00:01:21,079
.
33
00:01:21,079 –> 00:01:24,560
از سبز قرمز روشن و آبی استفاده شده است.
34
00:01:24,560 –> 00:01:26,960
35
00:01:26,960 –> 00:01:29,929
36
00:01:29,929 –> 00:01:32,389
37
00:01:32,389 –> 00:01:35,659
38
00:01:35,659 –> 00:01:37,759
39
00:01:37,759 –> 00:01:39,049
فقط برای
40
00:01:39,049 –> 00:01:41,420
سهولت کار می توانید از این اعداد استفاده کنید زیرا
41
00:01:41,420 –> 00:01:43,340
می بینید سیاه و سفید
42
00:01:43,340 –> 00:01:46,520
اضافه شده در رنگ سفید 255 سه برابر است و
43
00:01:46,520 –> 00:01:51,170
سیاه سه صفر است، بنابراین برای پر کردن
44
00:01:51,170 –> 00:01:53,539
پنجره بازی با رنگ از متغیر my
45
00:01:53,539 –> 00:01:55,789
display که قبلا ایجاد کردیم استفاده می کنیم.
46
00:01:55,789 –> 00:01:58,969
برای تعیین اندازه صفحه و
47
00:01:58,969 –> 00:02:00,560
ما از تابع fill که یک
48
00:02:00,560 –> 00:02:02,990
تابع بازی PI است برای پر کردن رنگ استفاده می کنیم، بنابراین در
49
00:02:02,990 –> 00:02:05,029
این مورد آن را با سبز پر کرده ام
50
00:02:05,029 –> 00:02:07,789
که باید یک پنجره جدید به ما بدهد و بله
51
00:02:07,789 –> 00:02:10,429
، می توانیم t را تغییر دهیم. کلاه به هر چیزی
52
00:02:10,429 –> 00:02:13,250
که میخواهیم و غیره
53
00:02:13,250 –> 00:02:16,010
برای بارگذاری اشیاء در پنجره
54
00:02:16,010 –> 00:02:18,350
بازیمان باید بدانیم چگونه جذب کنیم
55
00:02:18,350 –> 00:02:20,540
و چگونه موقعیتیابی کنیم، بنابراین احتمالاً
56
00:02:20,540 –> 00:02:22,670
با مختصات دکارتی
57
00:02:22,670 –> 00:02:26,120
اینجا در سمت چپ که در آن صفر صفر است، آشنا هستید.
58
00:02:26,120 –> 00:02:28,760
وسط و سپس از آنجا به بالا یا پایین کار می کند
59
00:02:28,760 –> 00:02:29,270
60
00:02:29,270 –> 00:02:31,910
مختصات بازی pi مشابه است اما
61
00:02:31,910 –> 00:02:34,760
متفاوت است به این معنا که 0 0
62
00:02:34,760 –> 00:02:38,150
در بالا سمت چپ وجود ندارد – و بنابراین هر
63
00:02:38,150 –> 00:02:40,820
چه عدد در محور y بزرگتر شود
64
00:02:40,820 –> 00:02:43,910
، صفحه نمایش x پایین تر است. محور
65
00:02:43,910 –> 00:02:46,430
بیشتر به سمت راست است، بنابراین اشیاء چگونه
66
00:02:46,430 –> 00:02:49,670
در بازی PI قرار می گیرند و ردیابی می شوند، بنابراین برای
67
00:02:49,670 –> 00:02:51,650
اینکه نقطه را روی مختصات به خانه برسانم و به
68
00:02:51,650 –> 00:02:54,380
شما نشان دهم که چگونه کار می کند، من یک
69
00:02:54,380 –> 00:02:58,190
تصویر از اینترنت به نام dog PNG دانلود
70
00:02:58,190 –> 00:03:00,739
کردم، این فقط یک تصویر است که پیدا کردم. در
71
00:03:00,739 –> 00:03:04,730
کلیپ رایگان شما هم می توانید این کار را انجام دهید یا می
72
00:03:04,730 –> 00:03:07,010
توانید تصویر را از وب سایت
73
00:03:07,010 –> 00:03:08,930
من بگیرید. یادداشت ها را در پایان این ویدیو
74
00:03:08,930 –> 00:03:11,390
و پایتون برای بزرگسالان و کودکان آرام
75
00: