در این مطلب، ویدئو آموزش Tkinter Python GUI برای مبتدیان 1 – مقدمه ای بر Tkinter با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:08:34
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,510 –> 00:00:03,890
هالووی به دانش برنامه نویسی خوش آمدید
2
00:00:03,890 –> 00:00:06,439
این اولین ویدیوی
3
00:00:06,439 –> 00:00:10,160
برنامه نویسی جغرافیایی با استفاده از کاتا در پایتون است، بنابراین در
4
00:00:10,160 –> 00:00:12,170
این ویدیو با
5
00:00:12,170 –> 00:00:14,300
مقدمه ای کوتاه در مورد موضوع
6
00:00:14,300 –> 00:00:16,338
برنامه نویسی رابط کاربری گرافیکی در
7
00:00:16,338 –> 00:00:19,070
پایتون آشنا خواهیم شد، بنابراین وقتی صحبت از برنامه نویسی شما در پایتون به میان می آید.
8
00:00:19,070 –> 00:00:20,869
یک
9
00:00:20,869 –> 00:00:23,359
جعبه ابزار پیشفرض در دسترس یا یک
10
00:00:23,359 –> 00:00:26,509
کتابخانه پیشفرض در دسترس برای ساختن برخی
11
00:00:26,509 –> 00:00:29,659
از برنامههای کاربردی در مقیاس کوچک قوی در پایتون است،
12
00:00:29,659 –> 00:00:32,210
بهعنوان مثال، برای ایجاد فرم ثبتنام
13
00:00:32,210 –> 00:00:35,059
و پیوست کردن آن با پایگاه داده از
14
00:00:35,059 –> 00:00:39,050
این نوع برنامهها، بنابراین
15
00:00:39,050 –> 00:00:41,180
هندا جدیدترین و بهترین نیست
16
00:00:41,180 –> 00:00:44,120
، اما وجود دارد. گزینههای دیگر نیز مانند pi qt5
17
00:00:44,120 –> 00:00:47,539
و double x by thorn برای ایجاد
18
00:00:47,539 –> 00:00:49,460
برنامههای کمتر در پایتون، اما وقتی
19
00:00:49,460 –> 00:00:54,170
صحبت از سادگی و سهولت استفاده به میان میآید، استفاده از
20
00:00:54,170 –> 00:00:58,039
kinto بسیار آسانتر است و
21
00:00:58,039 –> 00:01:01,359
برنامههای کاربردی سریع ایجاد میکنند،
22
00:01:01,359 –> 00:01:04,449
بنابراین اتصالهای متعددی
23
00:01:04,449 –> 00:01:09,100
برای kinto وجود دارد. برای برنامه های تجاری و همچنین در
24
00:01:09,100 –> 00:01:13,720
مقیاس های کوچک، بنابراین
25
00:01:13,720 –> 00:01:17,290
این یک مرور کلی است برای ورود به
26
00:01:17,290 –> 00:01:19,539
برنامه نویسی پارکینگ و من فقط
27
00:01:19,539 –> 00:01:24,060
یک مثال کوچک به شما نشان می دهم که چگونه یک
28
00:01:24,060 –> 00:01:26,409
فرم ثبت نام ساده ایجاد کنید که
29
00:01:26,409 –> 00:01:31,390
در ویدیوهای بعدی در kinder نشان داده خواهد شد، بنابراین
30
00:01:31,390 –> 00:01:35,920
این ساختار اساسی نحوه
31
00:01:35,920 –> 00:01:38,950
ایجاد یک پنجره اساسی با استفاده از ماژول kinder است،
32
00:01:38,950 –> 00:01:41,619
بنابراین راه های متعددی برای
33
00:01:41,619 –> 00:01:45,490
وارد کردن kinder وجود دارد. بنابراین هر چقدر که
34
00:01:45,490 –> 00:01:48,280
kinder وارد شود، به صورت پیشفرض مانند و
35
00:01:48,280 –> 00:01:50,619
کتابخانه پیشفرض میآید، شما نیازی به رفتن
36
00:01:50,619 –> 00:01:53,409
به مراحل نصب firepit ندارید، بنابراین
37
00:01:53,409 –> 00:01:55,390
راههای متعددی برای وارد کردن
38
00:01:55,390 –> 00:01:59,170
به یکی از آنها وجود دارد، ورودی بین این
39
00:01:59,170 –> 00:02:02,259
است و دومی از چاپگر
40
00:02:02,259 –> 00:02:05,860
ویجتهایی را که میخواهید وارد میکند، به عنوان مثال،
41
00:02:05,860 –> 00:02:08,500
اگر میخواهید یک بازدید ورودی یا برچسب یا
42
00:02:08,500 –> 00:02:10,209
چیزی شبیه به دکمه را داشته باشید، باید
43
00:02:10,209 –> 00:02:13,930
مشخص کنید که علاوه بر import و
44
00:02:13,930 –> 00:02:16,450
آخرین مورد در هر دو ستاره بین ستاره باشد، بنابراین
45
00:02:16,450 –> 00:02:18,670
وقتی نوبت به ستارهدار شدن میرسد، همه
46
00:02:18,670 –> 00:02:22,269
ویجتها را وارد میکند. کتابخانه window بنابراین
47
00:02:22,269 –> 00:02:25,300
از kinder import label بنابراین در اینجا آنها
48
00:02:25,300 –> 00:02:29,650
برچسب را با آن در بین
49
00:02:29,650 –> 00:02:33,819
پنجره وارد می کنند، بنابراین در ابتدا باید یک
50
00:02:33,819 –> 00:02:36,580
متغیر برای مثال یک متغیر bruit بگیریم
51
00:02:36,580 –> 00:02:38,980
که در هر بازدید به ارث می رسد.
52
00:02:38,980 –> 00:02:41,459
در داخل چاپگر یا
53
00:02:41,459 –> 00:02:45,849
پنجره بیرون در برنامه ایجاد کنید، بنابراین در اینجا
54
00:02:45,849 –> 00:02:49,120
به عنوان مثال مسیری را در یک برنامه برتر انتخاب
55
00:02:49,120 –> 00:02:51,340
می کنیم و
56
00:02:51,340 –> 00:02:57,940
TK e سرمایه T و K را در براکت ها ذخیره می کنیم تا
57
00:02:57,940 –> 00:03:01,180
متغیر مسیر ما در
58
00:03:01,180 –> 00:03:04,510
هر چیزی که در آن ایجاد می کنیم، هدایت شود.
59
00:03:04,510 –> 00:03:06,299
پنجره kinder برای مثال، اگر
60
00:03:06,299 –> 00:03:09,790
متغیر route ایجاد میکنید و
61
00:03:09,790 –> 00:03:13,300
شی kinder را در آن متغیر ذخیره میکنید،
62
00:03:13,300 –> 00:03:15,190
باید در اینجا برای
63
00:03:15,190 –> 00:03:18,610
hulume، برچسب none در اینجا به ارث میبریم،
64
00:03:18,610 –> 00:03:22,090
هیچکدام را به ارث میبریم که ریشه در
65
00:03:22,090 –> 00:03:25,450
مورد ما است و برچسب را به عنوان توخالی نامگذاری میکنیم.
66
00:03:25,450 –> 00:03:28,150
پس در اینجا مثالی وجود دارد همانطور
67
00:03:28,150 –> 00:03:30,280
که می بینید دیوار توخالی یک جدول است اگر
68
00:03:30,280 –> 00:03:33,090
از هیچ نوع آرگومان قرار دادن استفاده نکنید
69
00:03:33,090 –> 00:03:35,590
مانند back over here
70
00:03:35,590 –> 00:03:39,460
بنابراین PAC یکی از روش های Bill برای
71
00:03:39,460 –> 00:03:43,330
قرار دادن ویجت در پنجره gy
72
00:03:43,330 –> 00:03:45,670
boy در آنجا است. روشهای دیگری نیز مانند
73
00:03:45,670 –> 00:03:49,140
مکان و شبکه هستند، بنابراین کاری که انجام میدهد این است
74
00:03:49,140 –> 00:03:52,540
که اگر هیچ
75
00:03:52,540 –> 00:03:55,030
آرگومانی نگیرد،
76
00:03:55,030 –> 00:03:57,280
مرکز آرگومان پیشفرض را میگیرد و یک ویجت را
77
00:03:57,280 –> 00:04:00,220
در مرکز قرار میدهد و وقتی نوبت به مکان
78
00:04:00,220 –> 00:04:04,690
و مکان شبکه میرسد. e بر اساس
79
00:04:04,690 –> 00:04:09,250