در این مطلب، ویدئو توابع Type، Len، Str، Int، Float | آموزش کدنویسی با پایتون شماره 10 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:10
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,009
سلام به همه و به این آموزش خوش آمدید
2
00:00:02,009 –> 00:00:03,870
و آنچه که ما در حال حاضر می خواهیم به آن
3
00:00:03,870 –> 00:00:06,390
نگاهی بیندازیم
4
00:00:06,390 –> 00:00:08,610
توابع خاصی است که به ما اجازه می دهد با
5
00:00:08,610 –> 00:00:10,620
مقادیر واقعی از متغیر ادعا شده
6
00:00:10,620 –> 00:00:12,540
به مقادیر مختلف تبدیل کنیم،
7
00:00:12,540 –> 00:00:14,790
اکنون ما همچنین به چیزی نگاه کردیم.
8
00:00:14,790 –> 00:00:16,859
مانند آنچه در آموزش قبلی یک
9
00:00:16,859 –> 00:00:19,650
بار اولین برنامه خود را ضبط کردیم، اما در حال حاضر
10
00:00:19,650 –> 00:00:21,300
ما قصد داریم کمی
11
00:00:21,300 –> 00:00:23,130
بیشتر با آن آزمایش کنیم و همچنین
12
00:00:23,130 –> 00:00:24,539
به دو عملکرد مختلف
13
00:00:24,539 –> 00:00:27,689
که اول از همه آنها را پوشش نداده ایم نگاهی بیندازیم.
14
00:00:27,689 –> 00:00:32,729
همانجا idle خود را باز کنید و
15
00:00:32,729 –> 00:00:34,860
ما از مفسر پایتون برای
16
00:00:34,860 –> 00:00:36,570
این برنامه استفاده می کنیم. در حال حاضر نمی خواهیم
17
00:00:36,570 –> 00:00:40,829
چیزی در فایلی بنویسیم،
18
00:00:40,829 –> 00:00:41,969
می خواهیم اول از همه به این دو تابع نگاهی بیندازیم،
19
00:00:41,969 –> 00:00:44,100
بنابراین اجازه دهید ما
20
00:00:44,100 –> 00:00:46,320
با رشته واقعی و
21
00:00:46,320 –> 00:00:48,809
تابع عدد صحیح به خودمان یادآوری کنیم، بنابراین اول از همه
22
00:00:48,809 –> 00:00:51,360
بیایید متغیر a خود را برابر با سه قرار دهیم
23
00:00:51,360 –> 00:00:54,059
به قدری ساده که بدانیم
24
00:00:54,059 –> 00:00:56,039
a نام متغیر و
25
00:00:56,039 –> 00:00:57,809
سه مقداری است که در آن
26
00:00:57,809 –> 00:01:00,059
متغیر ذخیره شده است. همچنین می دانم w که 3 یک
27
00:01:00,059 –> 00:01:03,120
عدد صحیح است، بنابراین مقدار در متغیر ما عدد صحیح
28
00:01:03,120 –> 00:01:06,270
است، اجازه دهید ببینم آیا من فقط
29
00:01:06,270 –> 00:01:09,689
تایپ کردم از این استفاده کنید، همانطور که می توانید ببینید اگر
30
00:01:09,689 –> 00:01:12,659
از تابعی به نام type استفاده می کنید، به شما نمی گوید که
31
00:01:12,659 –> 00:01:15,360
چه نوع متغیری است. ما
32
00:01:15,360 –> 00:01:18,000
میتوانیم کلاس عدد صحیح را ببینیم، بنابراین متوجه میشویم که
33
00:01:18,000 –> 00:01:21,240
متغیر ما واقعاً یک عدد صحیح است، اما
34
00:01:21,240 –> 00:01:23,340
برای مثال میدانیم که عدد صحیح
35
00:01:23,340 –> 00:01:25,979
یک عدد صحیح واقعی است، به
36
00:01:25,979 –> 00:01:28,170
این معنی که یک مقدار اعشاری ندارد یا
37
00:01:28,170 –> 00:01:32,040
چیزی در پشت آن به منظور تبدیل
38
00:01:32,040 –> 00:01:35,070
آن به یک float واقعی میتوانید از یک
39
00:01:35,070 –> 00:01:38,400
تابع ساده به نام float استفاده کنید، بنابراین
40
00:01:38,400 –> 00:01:40,619
برای انجام این کار میتوانیم از چیزی
41
00:01:40,619 –> 00:01:45,680
شبیه به این استفاده کنیم، بنابراین B برابر با float
42
00:01:45,680 –> 00:01:48,180
a خواهد بو
43
00:01:48,180 –> 00:01:50,790
44
00:01:50,790 –> 00:01:52,860
. که در یک مقدار float و
45
00:01:52,860 –> 00:01:56,180
مقدار float اساساً 3.0 یا
46
00:01:56,180 –> 00:01:58,829
3.000 خواهد بود بسته به اینکه واقعاً چند عدد صفر
47
00:01:58,829 –> 00:02:01,259
اضافه کرده اید تا در این متغیر ذخیره شود،
48
00:02:01,259 –> 00:02:02,810
همانطور که می بینیم در
49
00:02:02,810 –> 00:02:06,570
حال حاضر فقط 3.0 است ما می توانیم از یک
50
00:02:06,570 –> 00:02:08,669
تابع نوع برای دیدن استفاده کنیم. این چه نوع
51
00:02:08,669 –> 00:02:11,038
متغیر واقعی است بنابراین اجازه دهید
52
00:02:11,038 –> 00:02:14,310
نگاهی به آن بیندازیم، بنابراین تایپ کنید
53
00:02:14,310 –> 00:02:18,370
سپس براکت را باز کنید، براکتهای بسته باشد،
54
00:02:18,370 –> 00:02:21,790
میتوانیم ببینیم که نوع B شناور است، بنابراین
55
00:02:21,790 –> 00:02:24,040
ما با موفقیت float
56
00:02:24,040 –> 00:02:27,370
متغیر a را به یک متغیر شناور تبدیل کردیم و
57
00:02:27,370 –> 00:02:29,709
همچنین آن را به متغیر دیگری ذخیره کردیم.
58
00:02:29,709 –> 00:02:34,120
انجام دادن هیچ چیز خیلی سخت
59
00:02:34,120 –> 00:02:36,670
نیست، اما همچنان این چیزی است که هر چه بیشتر
60
00:02:36,670 –> 00:02:38,500
یاد بگیریم، بیشتر می دانیم، بنابراین اجازه دهید
61
00:02:38,500 –> 00:02:41,500
ادامه دهیم و ببینیم
62
00:02:41,500 –> 00:02:44,349
با تابع رشته ای که
63
00:02:44,349 –> 00:02:46,540
در ویدیوی قبلی توضیح دادیم چه کاری می توانیم انجام دهیم، بنابراین در حال
64
00:02:46,540 –> 00:02:48,160
حاضر ما دو تا متفاوت داریم. متغیرها
65
00:02:48,160 –> 00:02:50,019
یکی از آنها یک عدد صحیح و یکی از
66
00:02:50,019 –> 00:02:53,019
آنها float است، بنابراین اجازه دهید همین
67
00:02:53,019 –> 00:02:54,670
حالا بررسی کنیم که آیا میتوانیم هر دوی
68
00:02:54,670 –> 00:02:57,940
این مقادیر را با رشته برابر کنیم تا
69
00:02:57,940 –> 00:03:01,600
بتوانیم معادلهای همجنسگرای شما را تایپ کنیم و
70
00:03:01,600 –> 00:03:04,900
میخواهیم از رشتهای استفاده کنیم. بازی که
71
00:03:04,900 –> 00:03:07,090
اولین مقدار صحیح خواهد بود همانطور که
72
00:03:07,090 –> 00:03:09,160
در اینجا دیدیم که مقدار 3 است و
73
00:03:09,160 –> 00:03:12,430
اگر فقط a خود را تایپ کنید می توانید ببینید که
74
00:03:12,430 –> 00:03:15,250
اکنون a یا 3 را بین
75
00:03:15,250 –> 00:03:17,709
نقل قول های تکی داریم می توانیم سعی کنیم همین
76
00:03:17,709 –> 00:03:19,959
کار را با متغیر B واقعی، بنابراین اجازه
77
00:03:19,959 –> 00:03:21,940
دهید d o چیزی شبیه به آن B برابر است با
78
00:03:21,940 –> 00:03:27,730
رشته بوق، هیچ خطایی دریافت نکردیم
79
00:03:27,730 –> 00:03:30,640
که در اینجا نوع B است، همچنین
80
00:03:30,640 –> 00:03:34,150
مقدار رشته واقعی متغیر را دریافت می کنیم
81
00:03:34,150 –> 00:03:36,370
تا آن را بررسی کنیم، فقط می توانید
82
00:03:36,370 –> 00:03:39,070
نوع B را تایپ کنید و می گوید رشته کلاس
83
00:03:39,070 –> 00:03:43,660
بنابراین هر دو a و در حال حاضر درست نمی شوند یا هر دو
84
00:03:43,660 –> 00:03:46,329
رشته دیگر عدد صحیح و شناور نیستند و به
85
00:03:46,329 –> 00:03:49,329
این ترتیب می توانید مقادیر
86
00:03:49,329 –> 00:03:52,810
یا نوع مقادیر را یکی به دیگری تبدیل
87
00:03:52,810 –> 00:03:54,340
88
00:03:54,340 –> 00:03:56,440
89
00:03:56,440 –> 00:03:58,690
کنید. عملکرد لیانگ شوانگ لن
90
00:03:58,690 –> 00:04:01,090
که انجام می دهد این است که اساساً به
91
00:04:01,090 –> 00:04:03,510
شما نشان می دهد که طول یک
92
00:04:03,510 –> 00:04:06,069
لیست خاص یا چیزی شبیه به آن چقدر است، بنابراین
93
00:04:06,069 –> 00:04:07,359
اجازه دهید همین جا به شما نشان دهم اگر
94
00:04:07,359 –> 00:04:11,049
فقط زمین خود را تایپ کنید، می گوید که
95
00:04:11,049 –> 00:04:14,380
1 است که دلیل آن است. چرا 1 است اول از
96
00:04:14,380 –> 00:04:17,228
همه ما می دانیم که در حال حاضر چون آن را
97
00:04:17,228 –> 00:04:20,079
تغییر دادیم، a اکنون یک رشته است همانطور که
98
00:04:20,079 –> 00:04:22,780
در اینجا می بینیم و مدت زمان پرداخت
99
00:04:22,780 –> 00:04:26,169
یکی چاپ می شود، ممکن است
100
00:04:26,169 –> 00:04:27,760
بپرسید چرا
101
00:04:27,760 –> 00:04:29,680
اساساً به این دلیل است که طول
102
00:04:29,680 –> 00:04:31,780
رشته ای که در یک که فقط ذخیره می شود
103
00:04:31,780 –> 00:04:34,930
سه برابر با یک است،
104
00:04:34,930 –> 00:04:37,990
اگر فقط اینجا ر