در این مطلب، ویدئو پروژه های دنیای واقعی در پایتون 3.x: کار با رابط گرافیکی کاربر (GUI) | packtpub.com با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:21
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,580 –> 00:00:03,640
شما
2
00:00:07,120 –> 00:00:10,300
به پروژه های دنیای واقعی در
3
00:00:10,300 –> 00:00:13,870
Python 3 خوش آمدید و در این بخش ما قصد
4
00:00:13,870 –> 00:00:18,279
داریم یک ماشین حساب بازپرداخت را
5
00:00:18,279 –> 00:00:20,170
بسازیم در این ویدیو ما می خواهیم ایده ای در
6
00:00:20,170 –> 00:00:23,500
مورد نحوه کار با رابط کاربری گرافیکی و
7
00:00:23,500 –> 00:00:25,420
رابط کاربری گرافیکی داشته باشیم.
8
00:00:25,420 –> 00:00:26,770
چیزی که همه
9
00:00:26,770 –> 00:00:29,859
ما با کتابی که قرار است از آن استفاده کنیم بسیار آشنا هستیم،
10
00:00:29,859 –> 00:00:32,470
tkinter نام دارد و تعداد زیادی
11
00:00:32,470 –> 00:00:34,510
کتابخانه دیگر وجود دارد که می توانید
12
00:00:34,510 –> 00:00:37,600
از آنها برای ایجاد برنامه های رابط کاربری گرافیکی استفاده کنید، اما
13
00:00:37,600 –> 00:00:40,149
tkinter بخشی از کتابخانه استاندارد پایتون است
14
00:00:40,149 –> 00:00:43,210
که بسیار آسان است. برای استفاده و
15
00:00:43,210 –> 00:00:46,180
یادگیری سریع با و بنابراین این چیزی است که
16
00:00:46,180 –> 00:00:47,820
ما در اینجا از آن استفاده خواهیم کرد،
17
00:00:47,820 –> 00:00:51,340
بنابراین با tkinter شما می خواهید یک
18
00:00:51,340 –> 00:00:53,410
برنامه بسازید و اولین چیزی که از آن
19
00:00:53,410 –> 00:00:57,129
تشکیل شده است یک پنجره است و به طور پیش
20
00:00:57,129 –> 00:00:58,840
فرض پنجره فقط اندازه خواهد بود.
21
00:00:58,840 –> 00:01:01,930
برای جا دادن برنامه شما لازم است،
22
00:01:01,930 –> 00:01:07,390
بنابراین کاری که ما انجام می دهیم این است که عناصری
23
00:01:07,390 –> 00:01:09,820
به نام ویجت می سازیم و آنها را در
24
00:01:09,820 –> 00:01:14,979
پنجره قرار می دهیم و ویجت ها
25
00:01:14,979 –> 00:01:17,830
بر اساس تعامل افراد
26
00:01:17,830 –> 00:01:21,610
با این ویجت ها درست رفتار می کنند و
27
00:01:21,610 –> 00:01:23,500
تعاملات موجود است. رویدادها نامیده میشوند و
28
00:01:23,500 –> 00:01:25,420
گاهی اوقات به آنها
29
00:01:25,420 –> 00:01:28,050
برنامههای رویداد محور یا برنامهنویسی رویداد محور میگویند،
30
00:01:28,050 –> 00:01:30,250
ما فقط میخواهیم تعدادی از
31
00:01:30,250 –> 00:01:34,720
ویجتها را ببینیم، متن یک برچسب و یک
32
00:01:34,720 –> 00:01:36,069
دکمه کاملاً درست است، اما
33
00:01:36,069 –> 00:01:38,110
چیزهای دیگری وجود دارد که ما آنها را نمیبینیم. همراه با
34
00:01:38,110 –> 00:01:43,390
tkinter مانند کادر چک فریم بوم
35
00:01:43,390 –> 00:01:46,840
یا آیتم های منو مانند مواردی از این دست و اگر
36
00:01:46,840 –> 00:01:49,929
می خواهید درباره نحوه
37
00:01:49,929 –> 00:01:51,310
کار tkinter و کارهایی که ممکن است
38
00:01:51,310 –> 00:01:52,690
بتوانید با آن انجام دهید بیشتر بدانید،
39
00:01:52,690 –> 00:01:55,959
فعلاً پیوندی برای آن وجود دارد. آماده هستید که
40
00:01:55,959 –> 00:01:58,899
مستقیماً وارد شوید و با آن شروع کنید، بنابراین
41
00:01:58,899 –> 00:02:01,319
ما میخواهیم عنکبوت را روشن کنیم،
42
00:02:01,319 –> 00:02:04,690
بنابراین با روشن شدن عنکبوت، اولین
43
00:02:04,690 –> 00:02:07,860
کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که همه چیز را از
44
00:02:07,860 –> 00:02:11,140
tkinter وارد کنیم و به نوعی
45
00:02:11,140 –> 00:02:13,510
از این میانبر تنبل استفاده
46
00:02:13,510 –> 00:02:16,470
میکنیم و ما “فقط میخواهیم همه چیز را درست وارد کنیم،
47
00:02:16,470 –> 00:02:18,670
بنابراین این به ما اجازه میدهد تا
48
00:02:18,670 –> 00:02:22,650
به ویجتها در tkinter بدون
49
00:02:22,650 –> 00:02:27,849
پیشوند کردن هر یک با کلمه tkinter
50
00:02:27,849 –> 00:02:31,120
alright در مرحله بعد، همانطور که قبل از
51
00:02:31,120 –> 00:02:33,760
شروع با یک پنجره گفتم، به ویجتها اشاره کنیم و از
52
00:02:33,760 –> 00:02:39,549
آن عبور کنیم. در شی TK خوب است و
53
00:02:39,549 –> 00:02:43,260
پس از آن ما شما هستیم قرار است یک
54
00:02:43,260 –> 00:02:45,500
برچسب درست بسازیم، بنابراین باید
55
00:02:45,500 –> 00:02:47,879
برچسب tkinter درست باشد، اما از آنجایی که ما
56
00:02:47,879 –> 00:02:49,620
همه چیز را وارد کردهایم، فقط میتوانیم به آن به عنوان برچسب اشاره کنیم
57
00:02:49,620 –> 00:02:53,310
و سپس به
58
00:02:53,310 –> 00:02:57,989
رفتن آن در پنجره اشاره میکنم و سپس خواهیم
59
00:02:57,989 –> 00:03:01,340
داشت. مقداری متن در آنجا
60
00:03:03,099 –> 00:03:08,140
بعد من میخواهم دوباره یک کادر متنی بسازم
61
00:03:10,220 –> 00:03:14,230
در پنجره قرار میگیرد
62
00:03:14,230 –> 00:03:16,959
و سپس میتوانیم کارهایی مانند
63
00:03:16,959 –> 00:03:20,430
پیکربندی