در این مطلب، ویدئو آرایه چیست؟ (C# در مقابل پایتون) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:14:51
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,619 –> 00:00:04,350
اکنون زمان صحبت در مورد آرایه ها فرا رسیده است که
2
00:00:04,350 –> 00:00:06,660
آرایه ها اغلب با حلقه ها
3
00:00:06,660 –> 00:00:09,840
استفاده می شوند، اما تقریباً در هر زمینه ای می توان از آنها استفاده کرد،
4
00:00:09,840 –> 00:00:12,060
بنابراین آرایه چیست، می
5
00:00:12,060 –> 00:00:14,070
توانید آرایه را اساساً محفظه
6
00:00:14,070 –> 00:00:16,650
ای در نظر بگیرید که تعداد ثابتی از متغیرها را در خود نگه می دارد
7
00:00:16,650 –> 00:00:19,919
که همه آنها یکسان هستند. نوع دادهها، بنابراین این
8
00:00:19,919 –> 00:00:21,359
واقعیت که آنها فقط محفظههایی هستند که
9
00:00:21,359 –> 00:00:23,070
متغیرها را در خود نگه میدارند، میتوانید از این
10
00:00:23,070 –> 00:00:25,679
متغیرها به طور مستقل در هر زمینهای استفاده
11
00:00:25,679 –> 00:00:27,900
کنید، نشان میدهد که یک آرایه پر از نام را
12
00:00:27,900 –> 00:00:29,789
با چند خط کد بهروزرسانی میکنید یا شاید
13
00:00:29,789 –> 00:00:31,980
به راحتی آرایهای متشکل از صدها ایمیل
14
00:00:31,980 –> 00:00:34,350
را ذخیره کنید. یک فایل بدون نیاز به کپی و
15
00:00:34,350 –> 00:00:36,330
چسباندن و تغییر یک متغیر در اینجا و
16
00:00:36,330 –> 00:00:36,690
آنجا به
17
00:00:36,690 –> 00:00:38,280
خوبی آرایهها انجام کارهایی مانند این را
18
00:00:38,280 –> 00:00:40,530
واقعاً آسان میکند، اما به جای ادامه
19
00:00:40,530 –> 00:00:42,630
دادن و ادامه دادن با مثالهایی در مورد اینکه چگونه
20
00:00:42,630 –> 00:00:44,040
پرتوها جالبترین چیز از زمان نان برششده هستند،
21
00:00:44,040 –> 00:00:46,290
اجازه دهید مستقیماً به آن بپردازیم. نگاهی به
22
00:00:46,290 –> 00:00:48,510
چند مثال در موارد استفاده برای یادگیری
23
00:00:48,510 –> 00:00:50,190
نحوه استفاده از آرایهها با کد
24
00:00:50,190 –> 00:00:52,080
و این کار را با استفاده از دو زبان مختلف انجام میدهیم،
25
00:00:52,080 –> 00:00:54,090
26
00:00:54,090 –> 00:00:55,650
زیرا فکر میکنم دیدن اینکه چگونه
27
00:00:55,650 –> 00:00:57,210
t هی مقایسه و کنتراست و بعلاوه
28
00:00:57,210 –> 00:00:58,830
شما تقریباً دو زبان را به طور همزمان یاد خواهید گرفت
29
00:00:58,830 –> 00:01:00,750
، بنابراین در سمت چپ زبان
30
00:01:00,750 –> 00:01:02,790
C-sharp با استفاده از استودیوی تصویری IDE است
31
00:01:02,790 –> 00:01:04,349
که اگر در توسعه ویندوز تازه کار هستید یا با استفاده از یک بازی محبوب بازی می سازید، باید به شما علاقه مند شود.
32
00:01:04,349 –> 00:01:06,509
33
00:01:06,509 –> 00:01:08,490
موتوری به نام unity
34
00:01:08,490 –> 00:01:09,990
و در سمت راست زبان Python
35
00:01:09,990 –> 00:01:12,570
3 با استفاده از کد IDE Visual Studio است که
36
00:01:12,570 –> 00:01:14,039
باید به
37
00:01:14,039 –> 00:01:16,170
برنامهنویسی عمومیتر یا علم داده علاقهمند باشد،
38
00:01:16,170 –> 00:01:18,179
بنابراین در اینجا من دو
39
00:01:18,179 –> 00:01:19,530
پروژه جدید کنسول را دارم و اگر نمیدانید
40
00:01:19,530 –> 00:01:20,549
چگونه بسازید. یک پروژه کنسول جدید،
41
00:01:20,549 –> 00:01:23,280
نه سی شارپ، نه پایتون یا هر دو،
42
00:01:23,280 –> 00:01:24,509
حتماً ویدیو را در
43
00:01:24,509 –> 00:01:26,640
توضیحات ببینید که به
44
00:01:26,640 –> 00:01:28,710
آن میگویند چگونه یک IDE نصب کنید و در پایان آن ویدیو به
45
00:01:28,710 –> 00:01:30,869
شما نشان میدهم که چگونه این کار را درست انجام دهید، پس
46
00:01:30,869 –> 00:01:33,780
بیایید یک آرایهها را وارد کنید، بنابراین آرایهها
47
00:01:33,780 –> 00:01:35,969
صرفاً یک ساختار داده هستند، به
48
00:01:35,969 –> 00:01:38,069
این معنی که روش خاصی است که در آن میتوانید
49
00:01:38,069 –> 00:01:41,159
انواع دادههای مختلف خود را ساختار دهید، بنابراین من
50
00:01:41,159 –> 00:01:42,990
در نحوه استفاده از
51
00:01:42,990 –> 00:01:45,600
آلیاژهای آرایهها
52
00:01:45,600 –> 00:01:48,179
زیاد وارد نمیشوم. اما
53
00:01:48,179 –> 00:01:50,549
بیایید به این موضوع بپردازیم، بنابراین اولین چیزی که میخواهم
54
00:01:50,549 –> 00:01:53,100
به آن بپردازم، نحو متفاوت
55
00:01:53,100 –> 00:01:55,859
آرایهها در هر دو سی شارپ و پایتون است، اما
56
00:01:55,859 –> 00:01:57,600
قبل از انجام این کار، میخواهم تصور کنید
57
00:01:57,600 –> 00:01:59,219
که دارید نوعی
58
00:01:59,219 –> 00:02:01,350
بازی چهار نفره میسازید. بگو و هر
59
00:02:01,350 –> 00:02:03,659
پخش کننده با همان مقدار HP شروع می کند،
60
00:02:03,659 –> 00:02:06,329
بنابراین بیایید ابتدا آن متغیرها
61
00:02:06,329 –> 00:02:07,979
را اینجا در سمت چپ و سی شارپ ایجاد کنیم و
62
00:02:07,979 –> 00:02:09,508
از شر این دو خط خلاص شویم، زیرا
63
00:02:09,508 –> 00:02:10,769
من نیازی به استاندارد بودن آنها با
64
00:02:10,769 –> 00:02:12,480
هر پروژه کنسولی
65
00:02:12,480 –> 00:02:15,810
ندارم. من یک عدد صحیح را مقداردهی اولیه میکنم،
66
00:02:15,810 –> 00:02:18,510
آن را HP one مینامم، علامت میدهم
67
00:02:18,510 –> 00:02:20,670
که صد شود و سپس دوباره این کار را انجام
68
00:02:20,670 –> 00:02:24,870
میدهم، یک HP دیگر دو برابر
69
00:02:24,870 –> 00:02:28,799
صد و سپس HP سه برابر با
70
00:02:28,799 –> 00:02:32,900
صد و سپس در نهایت ant HP four
71
00:02:32,900 –> 00:02:36,599
برابر 100 عالی است، بنابراین ما چهار
72
00:02:36,599 –> 00:02:38,010
عدد صحیح مختلف برای چهار
73
00:02:38,010 –> 00:02:40,799
بازیکن مختلف داریم، اما با افزایش
74
00:02:40,799 –> 00:02:43,290
نیازی به چهار متغیر مختلف نیست، میتوانیم
75
00:02:43,290 –> 00:02:45,840
به سادگی به اینجا بیاییم و یک
76
00:02:45,840 –> 00:02:48,150
آرایه عدد صحیح جدید را مقداردهی کنیم و نحو آن
77
00:02:48,150 –> 00:02:50,879
به صورت زیر است. می خواهم در مورد صحبت کنیم
78
00:02:50,879 –> 00:02:52,620
نوع داده ای که می خواهیم
79
00:02:52,620 –> 00:02:54,150
در یک آرایه قرار دهیم که البته در
80
00:02:54,150 –> 00:02:57,390
مورد ما یک عدد صحیح است و اگر می خواهید
81
00:02:57,390 –> 00:02:59,459
نشان دهید که این یک آرایه است،
82
00:02:59,459 –> 00:03:01,680
فقط کافی است یک براکت شروع اضافه کنید و در داخل
83
00:03:01,680 –> 00:03:03,480
پرانتز دقیقاً در اینجا نحوه
84
00:03:03,480 –> 00:03:05,940
نشان دادن یک عدد صحیح است. ساختار داده آرایه
85
00:03:05,940 –> 00:03:08,489
و پس از آن فقط نام متغیر خود را تایپ می کنیم
86
00:03:08,489 –> 00:03:10,650
که من آن را
87
00:03:10,650 –> 00:03:13,920
HP می نامم و سپس باید یک
88
00:03:13,920 –> 00:03:17,700
آرایه عدد صحیح جدید به آن اختصاص دهیم و سپس در داخل
89
00:03:17,700 –> 00:03:19,950
پرانتز اینجا باید
90
00:03:19,950 –> 00:03:22,349
اندازه آرایه خود را مشخص کنید. که ما چهار
91
00:03:22,349 –> 00:03:25,500
بازیکن داریم، بنابراین اندازه آن چهار در
92
00:03:25,500 –> 00:03:28,739
نقطه ویرگول است و شما تمام کرده اید، حالا که
93
00:03:28,739 –> 00:03:30,299
آرایه عدد صحیح خود را به اندازه
94
00:03:30,299 –> 00:03:32,639
چهار داریم، اکنون می توانیم مقادیری را
95
00:03:32,639 –> 00:03:35,669
به عناصر آن آرایه اختصاص دهیم و برای
96
00:03:35,669 –> 00:03:37,440
انجام آن من. من فقط میآیم اینجا
97
00:03:37,440 –> 00:03:40,319
و میگویم HP و باید
98
00:03:40,319 –> 00:03:42,000
شروع را در براکت برگردانم و سپس
99
00:03:42,000 –> 00:03:44,549
شماره عنصر را دوباره تایپ کنید
100
00:03:44,549 –> 00:03:46,530
که اندازه آن چهار است، بنابراین ما با صفر شروع میکنیم،
101
00:03:46,530 –> 00:03:49,500
بنابراین احتمالاً شما تازه
102
00:03:49,500 –> 00:03:51,180
دریافت کردهاید. کمی گیج شدم که چرا
103
00:03:51,180 –> 00:03:53,849
به جای o از صفر شروع کردم ne well در اکثر
104
00:03:53,849 –> 00:03:56,099
زبان های برنامه نویسی آرایه ها همیشه از
105
00:03:56,099 –> 00:04:00,060
صفر شروع می شوند چرا که شما خوب می پرسید صفر
106
00:04:00,060 –> 00:04:02,609
عدد دو است و در محاسبات صفر در
107
00:04:02,609 –> 00:04:04,739
واقع اولین عدد است که
108
00:04:04,739 –> 00:04:06,959
بزرگترین معامله نیست، بلکه یک واقعیت بسیار ساده
109
00:04:06,959 –> 00:04:08,790
است که باید به خاطر بسپارید زیرا اگر
110
00:04:08,790 –> 00:04:11,069
از یک شروع کنید، ممکن است
111
00:04:11,069 –> 00:04:12,750
خطاهای زیادی داشته باشد و ممکن است بخواهید موهایتان
112
00:04:12,750 –> 00:04:14,940
را از بین ببرید، بنابراین فقط به یاد داشته باشید که چه آرایههایی همیشه صفر است،
113
00:04:14,940 –> 00:04:16,738
در صورتی که
114
00:04:16,738 –> 00:04:19,349
آرایه عدد صحیح HP را در عنصر صفر داریم و کاری
115
00:04:19,349 –> 00:04:23,159
که میخواهیم انجام دهیم این است که 100 را به آن اختصاص دهیم و
116
00:04:23,159 –> 00:04:26,070
اکنون فقط میخواهیم انجام دهیم. این را برای هر چهار
117
00:04:26,070 –> 00:04:29,430
عنصر انجام میدهم که HP عنصر 1 را انجام میدهم،
118
00:04:29,430 –> 00:04:33,450
119
00:04:33,450 –> 00:04:37,140
اگر بتوانم اچپی عنصر 2 را تایپ کنم و سپس صد تایپ را
120
00:04:37,140 –> 00:04:39,300
به آن اختصاص دهم و در نهایت
121
00:04:39,300 –> 00:04:45,060
HP عنصر 3 را به آن اختصاص دهم و 100 را به آن اختصاص دهم. دوباره
122
00:04:45,060 –> 00:04:46,890
توجه کنید سریع می بینید که ما
123
00:04:46,890 –> 00:04:49,860
در عنصر 3 به پایان رسیدیم اگرچه یک
124
00:04:49,860 –> 00:04:52,860
آرایه عدد صحیح را با اندازه 4 مقداردهی اولیه کردیم اما اگر
125
00:04:52,860 –> 00:04:54,450
بخواهید آنها را بشمارید می بینید که
126
00:04:54,450 –> 00:04:57,870
ما در اینجا چهار عنصر 0 1 2 و 3 داریم
127
00:04:57,870 –> 00:04:59,970
و البته دلیل آن برای این افست به این
128
00:04:59,970 –> 00:05:02,370
دلیل است که در محاسبات ما همیشه از 0 شروع میشود، در ابتدا
129
00:05:02,370 –> 00:05:04,740
میتواند شما را به شدت تحت
130
00:05:04,740 –> 00:05:06,360
تأثیر قرار دهد، اما این
131
00:05:06,360 –> 00:05:08,310
چیزی است که در
132
00:05:08,310 –> 00:05:09,660
133
00:05:09,660 –> 00:05:11,790
134
00:05:11,790 –> 00:05:13,830
نهایت به آن عادت خواهید کرد. در
135
00:05:13,830 –> 00:05:15,750
اینجا و بنابراین من می خواهم شما را از طریق یک
136
00:05:15,750 –> 00:05:18,420
تصویر سریع راهنمایی کنم، بنابراین آنچه ما در اینجا داریم
137
00:05:18,420 –> 00:05:22,200
آرایه ای به طول 9 0 1 2 3 4 5 6
138
00:05:22,200 –> 00:05:24,780
7 و 8 است که این ردیف پایین در اینجا
139
00:05:24,780 –> 00:05:26,970
شاخص یا عنصر آنهاست. هر دو
140
00:05:26,970 –> 00:05:28,860
قابل تعویض هستند اما برای این دوره من
141
00:05:28,860 –> 00:05:30,690
آن را عنصر می نامم و
142
00:05:30,690 –> 00:05:32,490
این ردیف بالا مقدار آن
143
00:05:32,490 –> 00:05:35,280
عنصر است و بنابراین اگر
144
00:05:35,280 –> 00:05:37,860
این آرایه عدد صحیح HP ما بود
145
00:05:37,860 –> 00:05:40,140
درست در عنصر سوم و پس از
146
00:05:40,140 –> 00:05:42,030
مقداردهی اولیه به اینجا ختم می شد. آرایه اعداد صحیح
147
00:05:42,030 –> 00:05:44,370
با تمام صفرها در نقاط مقدار پر شده بود
148
00:05:44,370 –> 00:05:46,650
و بنابراین کاری که ما در کد انجام دادیم این بود که
149
00:05:46,650 –> 00:05:49,140
به سادگی از آن عبور کردیم و 100 را به
150
00:05:49,140 –> 00:05:51,090
هر عنصر در آن آرایه اختصاص دادیم و از
151
00:05:51,090 –> 00:05:53,190
نظر مفهومی چیزی است که
152
00:05:53,190 –> 00:05:55,500
با اشعه ها می گذرد و این فقط نیست. برای
153
00:05:55,500 –> 00:05:57,120
اعداد صحیح برای هر نوع واحدی است
154
00:05:57,120 –> 00:05:59,460
آرایه اگر شما یک آرایه رشته ای دارید یک آرایه شناور
155
00:05:59,460 –> 00:06:02,130
یک آرایه کاراکتری چه چیزی دارید-
156
00:06:02,130 –> 00:06:03,960
حالا با این تفاوت که ما دیگر
157
00:06:03,960 –> 00:06:06,660
به این متغیرها نیاز نداریم، می توانیم آنها را حذف کنیم
158
00:06:06,660 –> 00:06:09,150
و سپس به شما ثابت کنیم که اینها
159
00:06:09,150 –> 00:06:11,790
همانطور که من می گویم کار می کنند. می خواهم یک
160
00:06:11,790 –> 00:06:16,950
خط نوشتن نقطه کنسول بنویسم تا بتوانیم
161
00:06:16,950 –> 00:06:19,260
آن را در کنسول چاپ کنیم و HP
162
00:06:19,260 –> 00:06:23,070
0 و سپس نقطه ویرگول را انجام می دهم، فقط
163
00:06:23,070 –> 00:06:26,070
چند بار ctrl-c ctrl-v را کپی/پیست می کنم
164
00:06:26,070 –> 00:06:29,550
و به سادگی فقط کافی است. عنصر 0 را به 1 2
165
00:06:29,550 –> 00:06:33,660
و 3 تغییر دهید، ما همچنین به یک
166
00:06:33,660 –> 00:06:36,960
کلید خواندن نقطه کنسول نیاز داریم، این است تا
167
00:06:36,960 –> 00:06:38,640
ترمینال هنگام اجرای آن بسته نشود
168
00:06:38,640 –> 00:06:39,370
و حالا
169
00:06:39,370 –> 00:06:40,990
میرویم تا
170
00:06:40,990 –> 00:06:43,210
شروع، دکمه شروع را فشار داده و سپس بیاوریم. پنجره کنسول
171
00:06:43,210 –> 00:06:44,710
به سمت بالا به شما نشان می دهد که ما
172
00:06:44,710 –> 00:06:47,979
چهار بازیکن با 100 اسب بخار اولیه داریم که اکنون
173
00:06:47,979 –> 00:06:49,479
آخرین چیزی که می خواهم در این مورد اشاره کنم این است
174
00:06:49,479 –> 00:06:51,940
که اگر سعی کنید مقداری را به
175
00:06:51,940 –> 00:06:54,699
عنصری که خارج از محدوده
176
00:06:54,699 –> 00:06:57,040
آن آرایه است اختصاص دهید، دریافت خواهید کرد. یک خطا
177
00:06:57,040 –> 00:06:59,440
و برای نشان دادن اینکه اگر من به اینجا
178
00:06:59,440 –> 00:07:03,370
بیایم و HP availment 4 را انجام دهم و 100 را به
179
00:07:03,370 –> 00:07:06,940