در این مطلب، ویدئو QGIS Python (PyQGIS) – لایه نقشه را به صورت تصویر رندر کنید با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:20
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,010 –> 00:00:04,259
به یکی دیگر از آموزش های
2
00:00:04,259 –> 00:00:08,730
پایتون پایتون که QGIS API و QGIS Python
3
00:00:08,730 –> 00:00:11,160
API است خوش آمدید و امروز ما
4
00:00:11,160 –> 00:00:13,830
روی رندر کردن خودکار Maps کار می کنیم، بنابراین
5
00:00:13,830 –> 00:00:16,440
یک لایه نقشه را به عنوان تصویر با استفاده از
6
00:00:16,440 –> 00:00:19,650
کد پایتون ذخیره می کنیم و متأسفیم که این
7
00:00:19,650 –> 00:00:20,880
آموزش ها در روز چهارشنبه در سنا دوشنبه منتشر می شود.
8
00:00:20,880 –> 00:00:23,609
من به
9
00:00:23,609 –> 00:00:27,420
مشکلاتی برخورد کردم که میتوانستم با نسخه جدید QGIS نسخه 3 بفهمم و
10
00:00:27,420 –> 00:00:28,680
بنابراین کمی بیشتر طول کشید تا
11
00:00:28,680 –> 00:00:30,990
آن را بفهمم.
12
00:00:30,990 –> 00:00:33,120
13
00:00:33,120 –> 00:00:35,610
یک اسکریپت خالی باز میشود،
14
00:00:35,610 –> 00:00:38,250
بنابراین اولین کاری که
15
00:00:38,250 –> 00:00:41,250
میخواهیم انجام دهیم این است که یک تصویر ایجاد میکنیم
16
00:00:41,250 –> 00:00:43,710
تا این را بنویسیم تا
17
00:00:43,710 –> 00:00:46,160
یک تصویر باشد و یک تصویر نشانه باشد
18
00:00:46,160 –> 00:00:49,289
و باید آن را بدهیم. یک اندازه در اینجا،
19
00:00:49,289 –> 00:00:52,020
بنابراین این اندازه Q خواهد بود و من
20
00:00:52,020 –> 00:00:58,020
این را 800 در 800 می کنم و سپس در اینجا
21
00:00:58,020 –> 00:01:00,600
باید یک فرمت تصویر به آن
22
00:01:00,600 –> 00:01:08,070
بدهیم و بنابراین فرمت تصویر Q را انتخاب می کنیم و این
23
00:01:08,070 –> 00:01:16,640
کار را انجام می دهیم. یک RGB 32 از قبل ضرب شده
24
00:01:16,640 –> 00:01:21,000
نمی تواند این جعبه را بزرگتر کند، خوب
25
00:01:21,000 –> 00:01:22,860
فکر می کنم این همان چیزی است که ما آنجا می
26
00:01:22,860 –> 00:01:24,509
خواهیم. پرانتزها را ببندید و من
27
00:01:24,509 –> 00:01:25,890
فقط آن را دوباره بررسی می کنم تا مطمئن شوم
28
00:01:25,890 –> 00:01:28,080
فرمت صحیح را دارم و به نظر می
29
00:01:28,080 –> 00:01:29,970
رسد درست است، بنابراین کار بعدی که می
30
00:01:29,970 –> 00:01:36,200
خواهیم انجام دهیم این است که یک رنگ پس زمینه
31
00:01:36,200 –> 00:01:40,200
برای تصویر تعیین می کنیم و ما این کار را با رنگ Q انجام می دهم
32
00:01:40,200 –> 00:01:43,640
بنابراین رنگ Q من فقط می خواهم از
33
00:01:43,640 –> 00:01:51,079
مقادیر RGB یک مقدار خیلی قرمز سبز آبی و آلفا صرف نظر کنم
34
00:01:51,079 –> 00:01:53,430
بنابراین آن را سفید می کنیم 255
35
00:01:53,430 –> 00:01:58,110
255 255 آلفای من می توانم 0 را اینجا
36
00:01:58,110 –> 00:02:01,020
بگذارم تا کاملا شفاف شود یا 255 را در آنجا قرار دهید
37
00:02:01,020 –> 00:02:05,189
و آن را کاملاً سفید کنید و سپس ما
38
00:02:05,189 –> 00:02:12,150
فقط باید نقطه IMG را پر کنیم و سپس
39
00:02:12,150 –> 00:02:14,110
آن را
40
00:02:14,110 –> 00:02:19,760
می دهیم تا RGB را رنگ آمیزی کنیم و متوجه شویم
41
00:02:19,760 –> 00:02:23,090
که یک گزینه RGB یا یک RGB وجود دارد که
42
00:02:23,090 –> 00:02:25,310
برای استفاده از CPA ما نیاز دارید. اگر میخواهید از
43
00:02:25,310 –> 00:02:28,610
باند آلفا استفاده کنید یا میتوانید از RGB استفاده کنید
44
00:02:28,610 –> 00:02:31,130
، اصلاً به هد اهمیتی نمیدهید،
45
00:02:31,130 –> 00:02:32,810
بنابراین مجموعه رنگ پسزمینه ما به دست میآید
46
00:02:32,810 –> 00:02:34,819
، ما تصویر خود را تنظیم کردهایم، من فقط
47
00:02:34,819 –> 00:02:43,519
در اینجا نظر میدهم که تصویر ایجاد کنید بسیار خوب است.
48
00:02:43,519 –> 00:02:46,430
بیایید به اینجا ادامه دهیم، بنابراین اکنون باید
49
00:02:46,430 –> 00:02:51,709
یک نقاش ایجاد کنیم تا تصویر را نقاشی کند، بنابراین
50
00:02:51,709 –> 00:02:54,350
بیایید این را دریافت کنیم و فقط نام این
51
00:02:54,350 –> 00:02:57,970
نقاش را P so ou می گذاریم r P برابر است با Q
52
00:02:57,970 –> 00:03:03,880
painter و سپس میخواهیم برویم P شروع میکنیم،
53
00:03:03,880 –> 00:03:06,380
بنابراین آنها فقط شروع به نقاشی میکنند و
54
00:03:06,380 –> 00:03:11,959
سپس ما میخواهیم به P set برویم، اکنون میخواهیم
55
00:03:11,959 –> 00:03:17,870
راهنمایی رندر را تنظیم
56
00:03:17,870 –> 00:03:20,950
کنیم. یادداشتها در اینجا
57
00:03:20,950 –> 00:03:26,590
بسیار خوب است، بنابراین رندر تنظیم میشود و
58
00:03:26,590 –> 00:03:34,040
Q painter anti-aliasing میشود،
59
00:03:34,040 –> 00:03:36,320
من فقط میخواهم املای خود را دوباره بررسی
60
00:03:36,320 –> 00:03:39,170
کنم که همیشه این یکی را اشتباه میگیرم، خوب است،
61
00:03:39,170 –> 00:03:41,750
بنابراین ما املا کردیم که در حال حاضر باید
62
00:03:41,750 –> 00:03:47,540
تنظیمات نقشه را تنظیم کنیم و بنابراین،
63
00:03:47,540 –> 00:03:49,870
اینها چیزهایی هستند که
64
00:03:49,870 –> 00:03:53,329
رنگ پسزمینه نقشه را گسترش میدهند،
65
00:03:53,329 –> 00:04:00,620
بنابراین MS برابر است با تنظیمات کلیدی نقشه GS،
66
00:04:00,620 –> 00:04:06,319
رنگ پسزمینه مجموعه جدید MS
67
00:04:06,319 –> 00:04:07,880
را انجام میدهیم، همان رنگ نشانهای را به آن میدهیم که
68
00:04:07,880 –> 00:04:12,799
ایجاد کردیم، خوب است و حالا ما
69
00:04:12,799 –> 00:04:15,880
باید لایههایی را که W در اطراف میخواهد بهدست آوریم،
70
00:04:15,880 –> 00:04:19,450
بنابراین لایهها را تنظیم کنیم تا رندر
71
00:04:19,450 –> 00:04:23,830
72
00:04:23,830 –> 00:04:26,710
73
00:04:26,710 –> 00:04:28,720
74
00:04:28,720 –> 00:04:32,200
75
00:04:32,200 –> 00:04:37,210
شوند. لایههای ریاضی بر اساس نام و من
76
00:04:37,210 –> 00:04:42,910
میخواهم یک مرز افراطی دریافت کنم که خوب است
77
00:04:42,910 –> 00:04:45,670
لیستی از لایه ها را به من بدهید، من
78
00:04:45,670 –> 00:04:48,280
فقط اولین لایه در آن لیست را می
79
00:04:48,280 –> 00:04:51,280
خواهم، بیایید مجموعه نقطه ای را انجام دهیم،
80
00:04:51,280 –> 00:04:57,250
فکر می کنم لایه ها است و
81
00:04:57,250 –> 00:04:58,240
قبلاً لیستی از لایه ها بود،
82
00:04:58,240 –> 00:05:07,270
من می خواهم یک لایه صفر بروم و
83
00:05:07,270 –> 00:05:11,500
دوباره پرانتزها را ببندم.
84
00:05:11,500 –> 00:05:12,670
که لایه ای را که قرار است
85
00:05:12,670 –> 00:05:17,970
آنها را رندر کنیم تنظیم می کند و وقتی لایه ها را تنظیم کردم،
86
00:05:17,970 –> 00:05:23,020
باید وسعت را تنظیم کنم
87
00:05:23,020 –> 00:05:24,940
تا بتوانم روی آن بزرگنمایی یا کوچک نمایی کنم،
88
00:05:24,940 –> 00:05:28,300
فقط یک مستطیل می سازم که
89
00:05:28,300 –> 00:05:37,240
یک Q rect خواهد بود و ما MS را انجام می دهیم، فکر می
90
00:05:37,240 –> 00:05:39,490
کنم تمام شده است، بنابراین شهرهای نقشه ما وسعت را به ما
91
00:05:39,490 –> 00:05:41,130
می دهند. اجازه دهید فقط فراخوانی تابع را دوباره بررسی کنم
92
00:05:41,130 –> 00:05:45,520
تا کاملاً باشد.
93
00:05:45,520 –> 00:05:47,230
94
00:05:47,230 –> 00:05:48,370
به
95
00:05:48,370 –> 00:05:53,650
یاد داشته باشید که من میدانستم که rect یا gonna scale
96
00:05:53,650 –> 00:05:55,990
ابتدا آن را به مقیاس یک نقطه تبدیل کنم،
97
00:05:55,990 –> 00:06:04,210
بنابراین مرحله MS set را انجام میدهیم و
98
00:06:04,210 –> 00:06:08,890
بقیه را به آن میدهیم
99
00:06:08,890 –> 00:06:13,350
، لایه توسعه یافته را برای ایجاد تنظیم میکنم، این را بکشم
100
00:06:13,350 –> 00:06:17,110
میتوانیم آن را کمی بزرگتر کنیم تا
101
00:06:17,110 –> 00:06:20,520
بتوانیم همه کدهایمان را به یکباره نشان دهیم،
102
00:06: