در این مطلب، ویدئو درخت (درخت عمومی) – ساختارهای داده و آموزش الگوریتم ها در پایتون شماره 9 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:24:29
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,100
در ویدیوی امروز ما به
2
00:00:02,100 –> 00:00:05,279
ساختار داده های درختی می پردازیم و منظور من از سه
3
00:00:05,279 –> 00:00:07,589
درخت کلی است که درخت های دودویی
4
00:00:07,589 –> 00:00:09,840
و درخت های جستجوی دودویی هستند که
5
00:00:09,840 –> 00:00:12,900
طبق معمول در آموزش های آینده به آنها
6
00:00:12,900 –> 00:00:15,269
خواهیم پرداخت یا ابتدا به یک نظریه خواهیم پرداخت.
7
00:00:15,269 –> 00:00:17,609
اجرای درخت عمومی را
8
00:00:17,609 –> 00:00:20,550
در پایتون انجام دهید و در پایان یک
9
00:00:20,550 –> 00:00:22,680
تمرین خواهیم داشت و در اینجا لیستی از موضوعات وجود دارد،
10
00:00:22,680 –> 00:00:24,810
فقط اگر می خواهید جلوتر بروید،
11
00:00:24,810 –> 00:00:27,180
بیایید شروع کنیم، فرض کنید در حال
12
00:00:27,180 –> 00:00:29,340
ساخت یک وب سایت تجارت الکترونیک برای
13
00:00:29,340 –> 00:00:31,679
اقلام الکترونیکی هستید در اینجا
14
00:00:31,679 –> 00:00:33,390
دسته بندی اقلام ممکن است چیزی شبیه به
15
00:00:33,390 –> 00:00:36,120
این باشد که در آن اقلام الکترونیکی می توانند
16
00:00:36,120 –> 00:00:37,950
تلفن همراه لپ تاپ داشته باشند و تلویزیون دارای یک
17
00:00:37,950 –> 00:00:40,379
دسته تلفن همراه ممکن است دارای
18
00:00:40,379 –> 00:00:42,800
عکس آیفون گوگل یا vivo به عنوان زیررده باشد
19
00:00:42,800 –> 00:00:45,329
که ممکن است این نوع سلسله مراتب محصول را
20
00:00:45,329 –> 00:00:49,140
در amazon.com یا EB یا هر
21
00:00:49,140 –> 00:00:52,949
وب سایت دیگری مشاهده کرده باشید. اکنون اقلام الکترونیکی را می فروشد
22
00:00:52,949 –> 00:00:55,800
تا این را از نظر
23
00:00:55,800 –> 00:00:58,500
ساختار داده نشان دهد.
24
00:00:58,500 –> 00:01:01,469
25
00:01:01,469 –> 00:01:04,199
26
00:01:04,199 –> 00:01:07,530
از هر یک از
27
00:01:07,530 –> 00:01:10,200
آن ساختارهای داده برای نشان دادن این
28
00:01:10,200 –> 00:01:13,770
اطلاعات استفاده کنید، متوجه خواهید شد که
29
00:01:13,770 –> 00:01:18,090
نمی توانید از لیست های پیوندی استفاده از پشته و غیره برای
30
00:01:18,090 –> 00:01:20,790
نشان دادن این سلسله مراتب محصول استفاده کنید، زیرا
31
00:01:20,790 –> 00:01:23,340
این ساختار داده ها خطی هستند و به
32
00:01:23,340 –> 00:01:26,990
ترتیب لیست موارد را در اینجا ذخیره می
33
00:01:26,990 –> 00:01:29,700
کنید، اطلاعاتی که می خواهیم
34
00:01:29,700 –> 00:01:33,360
نشان دهیم شکل سلسله مراتبی آن
35
00:01:33,360 –> 00:01:35,970
مانند یک درخت است، پس فقط تصور کنید
36
00:01:35,970 –> 00:01:38,820
که درختی را وارونه کرده اید که در آن
37
00:01:38,820 –> 00:01:40,979
لوازم الکترونیکی ریشه درخت است و
38
00:01:40,979 –> 00:01:43,829
سپس تلویزیون های تلفن همراه لپ تاپ
39
00:01:43,829 –> 00:01:47,670
شاخه های درخت هستند در نهایت
40
00:01:47,670 –> 00:01:49,770
شما همه این موجودات را دارید که
41
00:01:49,770 –> 00:01:52,110
ندارند. هر بچه دیگری و آنها
42
00:01:52,110 –> 00:01:54,720
برگ نامیده میشوند که میدانید روی درخت
43
00:01:54,720 –> 00:01:58,049
شاخههایی داریم که ریشه و برگ داریم، بنابراین این
44
00:01:58,049 –> 00:01:58,649
مشابه است،
45
00:01:58,649 –> 00:02:02,700
بنابراین هر زمان که بخواهیم اطلاعات سلسله مراتبی را نشان دهیم از این ساختار دادهای به نام
46
00:02:02,700 –> 00:02:05,060
درخت استفاده میکنیم،
47
00:02:05,060 –> 00:02:07,710
این میتواند
48
00:02:07,710 –> 00:02:11,120
یک نمودار سازمانی برای یک شرکت یا یک
49
00:02:11,120 –> 00:02:13,520
پوشه باشد. ساختار روی
50
00:02:13,520 –> 00:02:16,730
پیوتر شما که درایو c دارای پوشههای ABC خواهد بود،
51
00:02:16,730 –> 00:02:19,550
سپس یک
52
00:02:19,550 –> 00:02:22,130
پوشه زیرپوشههای بیشتری خواهد داشت.
53
00:02:22,130 –> 00:02:25,840
همه این موارد استفاده
54
00:02:25,840 –> 00:02:30,320
برای استفاده از ساختار داده درختی واجد شرایط استفاده از ساختار داده درختی هستند
55
00:02:30,320 –> 00:02:33,310
فقط برای بیان برخی از اصطلاحات
56
00:02:33,310 –> 00:02:36,620
هر یک از این موجودات در درخت
57
00:02:36,620 –> 00:02:40,310
گره نامیده می شوند و گره بالایی گره ریشه نامیده می شود
58
00:02:40,310 –> 00:02:43,370
و گره های میانی
59
00:02:43,370 –> 00:02:47,780
فقط گره نامیده می شوند و موجودیت هایی که
60
00:02:47,780 –> 00:02:49,570
هیچ فرزند یا
61
00:02:49,570 –> 00:02:52,610
زیرمجموعه ای ندارد به آنها به طور کلی Leaf Node می گویند
62
00:02:52,610 –> 00:02:56,990
در اینجا در این نمودار دسته لپ تاپ
63
00:02:56,990 –> 00:02:59,690
دارای macbook مایکروسافت
64
00:02:59,690 –> 00:03:02,140
سرفیس و چیز جفت به عنوان فرزند و
65
00:03:02,140 –> 00:03:05,270
لپ تاپ برای این سه به نام والد
66
00:03:05,270 –> 00:03:08,090
نیز برای تلفن همراه آیفون و
67
00:03:08,090 –> 00:03:11,030
لوازم الکترونیکی اجداد نامیده می شود. و
68
00:03:11,030 –> 00:03:14,630
برای تلفن های همراه الکترونیک و آیفون
69
00:03:14,630 –> 00:03:17,270
به نام فرزندان نسل دیگر اصطلاحی
70
00:03:17,270 –> 00:03:19,370
که ما در ساختار داده درختی استفاده می کنیم
71
00:03:19,370 –> 00:03:22,760
سطوح است بنابراین در اینجا الکترونیک به عنوان سطح 0 است
72
00:03:22,760 –> 00:03:25,850
سپس سطح 1 سطح 2 می توانید n
73
00:03:25,850 –> 00:03:28,490
تعداد سطح داشته باشید و درختی که
74
00:03:28,490 –> 00:03:30,740
در اینجا بحث می کنیم این است. به نام
75
00:03:30,740 –> 00:03:34,310
درخت عمومی یک درخت دودویی وجود دارد که در آن هر یک
76
00:03:34,310 –> 00:03:36,860
از والدین حداکثر دو
77
00:03:36,860 –> 00:03:39,410
فرزند خواهند داشت، اما ما
78
00:03:39,410 –> 00:03:41,810
در آموزش های آینده می خواهیم درخت دودویی را پوشش دهیم، بنابراین برای
79
00:03:41,810 –> 00:03:43,670
t آموزش او ما فقط
80
00:03:43,670 –> 00:03:46,340
روی درخت کلی تمرکز می کنیم حالا بیایید این
81
00:03:46,340 –> 00:03:49,010
درخت را در پایتون بسازیم. من pycharm را
82
00:03:49,010 –> 00:03:52,040
در اینجا باز کردم و این کلاس را به نام کلاس درخت
83
00:03:52,040 –> 00:03:54,530
گره ایجاد کردم تا درختی را نشان دهد که این
84
00:03:54,530 –> 00:03:56,990
کلاس داده به عنوان عنصری دارد
85
00:03:56,990 –> 00:03:58,790
که هر داده ای را که می خواهید نشان می دهد.
86
00:03:58,790 –> 00:04:00,460
نشان می دهد که می تواند
87
00:04:00,460 –> 00:04:03,560
یک شی پیچیده شماره رشته باشد، آن نیز دارای
88
00:04:03,560 –> 00:04:06,290
فرزندان خواهد بود، بنابراین این فرزندان کمتر
89
00:04:06,290 –> 00:04:09,260
خواهد بود هر عنصر در این لیست
90
00:04:09,260 –> 00:04:12,110
نمونه ای از کلاس گره درختی خواهد بود، زیرا
91
00:04:12,110 –> 00:04:14,750
درخت به یاد داشته باشید یک ساختار داده بازگشتی
92
00:04:14,750 –> 00:04:18,500
است که در آن هنگامی که یک گره دارید،
93
00:04:18,500 –> 00:04:21,950
گره فرزند درخت دیگری به خودی خود است،
94
00:04:21,950 –> 00:04:25,640
بنابراین هر یک از این عناصر
95
00:04:25,640 –> 00:04:26,930
نمونه ای از کلاس درخت خواهند
96
00:04:26,930 –> 00:04:30,580
بود، شما همچنین دارای ویژگی والد هستید
97
00:04:30,580 –> 00:04:33,860
که والد این
98
00:04:33,860 –> 00:04:37,160
گره خاص را ذخیره می کند، بنابراین این گره درختی یک
99
00:04:37,160 –> 00:04:40,310
گره منفرد در درخت است،
100
00:04:40,310 –> 00:04:43,759
در حال حاضر اجازه دهید روشی به نام اضافه کنیم. کودک را اضافه کنید،
101
00:04:43,759 –> 00:04:49,550
بنابراین در اینجا کاری که ما انجام می دهیم این است که
102
00:04:49,550 –> 00:04:52,340
یک گره فرزند را به درخت خود اضافه می کنیم
103
00:04:52,340 –> 00:04:55,190
و این بسیار ساده است، در واقع
104
00:04:55,190 –> 00:04:58,460
شما می توانید این کار را انجام دهید که بچه های خود فریب خورده را
105
00:04:58,460 –> 00:05:01,610
با قلم نقطه گذاری کنید. اگر میخواهید عناصر شما منحصربهفرد باشند، ساختار دادههای من
106
00:05:01,610 –> 00:05:04,190
ساده است و برای تکراری بودن و غیره بررسی نمیشود،
107
00:05:04,190 –> 00:05:06,320
108
00:05:06,320 –> 00:05:08,870
میتوانید اکنون آن را بررسی
109
00:05:08,870 –> 00:05:10,759
کنید، اگر نمیدانید چگونه
110
00:05:10,759 –> 00:05:13,849
کلاس و برنامهنویسی عمومی پایتون ایجاد کنید،
111
00:05:13,849 –> 00:05:15,770
من یک لیست آموزشی جداگانه برای پایتون دارم.
112
00:05:15,770 –> 00:05:17,449
شما می توانید از آن عبور کنید در این مرحله
113
00:05:17,449 –> 00:05:19,250
من فقط فرض می کنم که شما در مورد کلاس های پایتون می دانید
114
00:05:19,250 –> 00:05:21,830
اکنون در اینجا باید یک کار
115
00:05:21,830 –> 00:05:24,080
دیگر انجام دهیم و آن این است که هر زمان که
116
00:05:24,080 –> 00:05:27,440
کودکی را اضافه می کنید مشاهده می کنید که یک
117
00:05:27,440 –> 00:05:32,240
کودک را به شی خود اضافه می کنید خوب و آن
118
00:05:32,240 –> 00:05:35,150
self تبدیل می شود. یک والد این فرزند
119
00:05:35,150 –> 00:05:41,349
از این رو فرزند dot والد باید خودش باشد.
120
00:05:41,349 –> 00:05:44,510
این به این معنی است که فرزند نمونه
121
00:05:44,510 –> 00:05:47,690
ای از کلاس گره درختی است که دارای یک ویژگی والد خواهد بود
122
00:05:47,690 –> 00:05:49,820
و آن ویژگی والد من می خواهم
123
00:05:49,820 –> 00:05:51,919
آن را به عنوان خودش تنظیم کنم خوب است،
124
00:05:51,919 –> 00:05:55,759
بنابراین اجازه دهید به سرعت این را در اینجا نمایش دهم. من
125
00:05:55,759 –> 00:06:01,849
یک متد اصلی ایجاد می کنم و در
126
00:06:01,849 –> 00:06:04,729
روش اصلی کاری که می خواهم انجام دهم این است که
127
00:06:04,729 –> 00:06:10,389
موضوع دیگری به نام درخت محصول را
128
00:06:10,389 –> 00:06:14,479
بنویسم، بنابراین در این تابع
129
00:06:14,479 –> 00:06:19,250
درخت محصول را برای اقلام الکترونیکی می سازم، بنابراین
130
00:06:19,250 –> 00:06:24,470
در اینجا اولین گره، گره ریشه ای است که
131
00:06:24,470 –> 00:06:27,740
داریم. الکترونیکی نامیده می شود، بنابراین
132
00:06:27,740 –> 00:06:32,509
گره ریشه درختی خواهد بود و
133
00:06:32,509 –> 00:06:36,490
به
134
00:06:38,689 –> 00:06:41,460
آن الکترونیک می گویند، بنابراین این الکترونیک
135
00:06:41,460 –> 00:06:44,610
در داده های خود نقطه آن گره ریشه خاص
136
00:06:44,610 –> 00:06:49,979
ذخیره می شود، سپس برای لپ تاپ الکترونیک یکی
137
00:06:49,979 –> 00:06:52,110
از دسته بندی ها است، بنابراین کاری که من انجام خواهم داد این است
138
00:06:52,110 –> 00:06:57,689
که یک یک شی به نام لپ تاپ ok
139
00:06:57,689 –> 00:07:01,020
و ذخیره لپ تاپ به عنوان یک رشته و سپس
140
00:07:01,020 –> 00:07:04,669
برای لپ تاپ یا اجازه دهید من فقط این کار را انجام دهم
141
00:07:04,669 –> 00:07:09,680
اجازه دهید فقط root dot اضافه کنم
142
00:07:09,680 –> 00:07:14,699
لپ تاپ کودک ok بنابراین من الکترونیک را به عنوان
143
00:07:14,699 –> 00:07:18,719
پدر ایجاد کردم و سپس root را به عنوان
144
00:07:18,719 –> 00:07:23,759
فرزند برای لپ تاپ اضافه می کنم ok و بیایید این کد را اجرا کنیم
145
00:07:23,759 –> 00:07:26,520
و ببینیم چگونه به نظر می رسد، بنابراین من می
146
00:07:26,520 –> 00:07:29,810
خواهم یک نقطه شکست را در اینجا تعیین کنم، روی debug کلیک راست کرده
147
00:07:29,810 –> 00:07:37,499
و سپس گزینه next را بزنید
148
00:07:37,499 –> 00:07:44,460
تا شما را به دستورالعمل بعدی هدایت کند، بنابراین
149
00:07:44,460 –> 00:07:50,550
خواهید دید که در اینجا ریشه من دارای
150
00:07:50,550 –> 00:07:53,099
فرزندان خالی است و داده ها
151
00:07:53,099 –> 00:07:57,330
الکترونیکی هستند و وقتی فرزند را به روت خود اضافه می کنم
152
00:07:57,330 –> 00:08:01,909
چه اتفاقی می افتد، بنابراین بیایید ببینیم
153
00:08:04,339 –> 00:08:08,430
ok باید ریشه را به عقب برگردانم،
154
00:08:08,430 –> 00:08:12,740
بنابراین اجازه دهید ریشه را به عقب برگردانم، بنابراین
155
00:08:12,740 –> 00:08:20,759
ریشه را برگردانم و آن ریشه در اینجا ذخیره می شود
156
00:08:20,759 –> 00:08:26,310
و من هستم فقط انجام پاس فقط همین
157
00:08:26,310 –> 00:08:27,689
که من می توانم اینجا را خراب کنم
158
00:08:27,689 –> 00:08:33,690
بسیار خوب، بنابراین دوباره آن را اشکال زدایی کنید و روی next next next کلیک کنید
159
00:08:33,690 –> 00:08:39,380
در این مرحله
160
00:08:39,380 –> 00:08:42,839
ریشه یک فرزند دارد که لپ تاپ است، بنابراین
161
00:08:42,839 –> 00:08:46,649
در اینجا می توانید ببینید که بچه ها یک
162
00:08:46,649 –> 00:08:49,440
عنصر دارند و آن عنصر نیز
163
00:08:49,440 –> 00:08:52,050
از کلاس است، نمونه ای از کلاس است.
164
00:08:52,050 –> 00:08:57,060
گره درختی و آن یکی لپ تاپ است و
165
00:08:57,060 –> 00:08:59,610
بچه های لپ تاپ البته
166
00:08:59,610 –> 00:09:01,830
در حال حاضر خالی هستند، کاری که من می خواهم انجام دهم این است
167
00:09:01,830 –> 00:09:04,980
که صرفه جویی در زمان داشته باشم، می روم،
168
00:09:04,980 –> 00:09:08,040
یک مقدار کد و همه چیز را کپی/پیست می
169
00:09:08,040 –> 00:09:11,880
کنم. در اینجا مشاهده کنید که ابتدا یک لپتاپ ایجاد میکنم
170
00:09:11,880 –> 00:09:15,150
و در لپتاپ
171
00:09:15,150 –> 00:09:17,640
سطح مک و چیزهایی را اضافه کردم که در کودکی و
172
00:09:17,640 –> 00:09:20,730
هر یک از آنها نمونهای از
173
00:09:20,730 –> 00:09:22,290
گرههای درختی هستند، به همین دلیل است که من فقط یک
174
00:09:22,290 –> 00:09:26,250
شی گره درختی را در اینجا ایجاد میکنم و آن را اضافه میکنم.
175
00:09:26,250 –> 00:09:28,770
به عنوان یک کودک به طور مشابه، من در
176
00:09:28,770 –> 00:09:31,500
اینجا شیء گره درخت تلفن همراه را ایجاد می کنم، سپس
177
00:09:31,500 –> 00:09:34,230
پیکسل های آیفون گوگل و vivo یک فرزند
178
00:09:34,230 –> 00:09:36,480
تلفن همراه را اضافه می کنم، به این معنی که اینها
179
00:09:36,480 –> 00:09:38,760
زیرمجموعه های دسته تلفن های همراه هستند،
180
00:09:38,760 –> 00:09:42,420
به طور مشابه سامسونگ و ال جی تلویزیون
181
00:09:42,420 –> 00:09:45,140
هایی هستند که پس از این سه، زیر مجموعه های دسته تلویزیون هستند.
182
00:09:45,140 –> 00:09:49,200
گره های درختی انجام می شود ما
183
00:09:49,200 –> 00:09:51,450
w نمیتوان آن را به یک دسته ریشه اضافه کرد تا
184
00:09:51,450 –> 00:09:53,760
دسته الکترونیک دارای
185
00:09:53,760 –> 00:09:57,300
تلفن همراه لپتاپ و تلویزیون به عنوان یک زیررده باشد،
186
00:09:57,300 –> 00:10:01,080
بنابراین این درخت ما را کامل میکند و بیایید
187
00:10:01,080 –> 00:10:04,140
آن را اشکالزدایی کنیم تا ببینیم چگونه به نظر میرسد.
188
00:10:04,140 –> 00:10:06,450
189
00:10:06,450 –> 00:10:10,710
فقط برای اینکه ببینم درخت من چطور به
190
00:10:10,710 –> 00:10:13,230
نظر می رسد، بنابراین من در
191
00:10:13,230 –> 00:10:17,130
این نقطه اینجا هستم و ریشه من باید
192
00:10:17,130 –> 00:10:18,990
همه فرزندان را داشته باشد، بنابراین اگر به root
193
00:10:18,990 –> 00:10:22,380
اینجا نگاه کنم سه فرزند دارد، می توانید ببینید
194
00:10:22,380 –> 00:10:25,470
که گره درختی اشیاء دارد و اولین
195
00:10:25,470 –> 00:10:28,710
مورد لپ تاپ لپ تاپ است. فرزندان بیشتری دارد
196
00:10:28,710 –> 00:10:32,790
و آن کودکان آیا مک را اینجا میبینید،
197
00:10:32,790 –> 00:10:37,050
سپس سطح و غیره و برای لپتاپ،
198
00:10:37,050 –> 00:10:40,470
والد الکترونیکی مشکلی ندارد، بنابراین
199
00:10:40,470 –> 00:10:43,140
اگر این متغیر را در پانل اشکالزدایی خود تجزیه و تحلیل کنید
200
00:10:43,140 –> 00:10:46,460
، متوجه میشوید که
201
00:10:46,460 –> 00:10:50,220
اکنون که درخت
202
00:10:50,220 –> 00:10:52,310
من ساخته شده است، میخواهید که درخت شما به درستی تنظیم شده است. برای چاپ آن در یک
203
00:10:52,310 –> 00:10:55,200
قالب سلسله مراتبی خوب و برای آن، من می
204
00:10:55,200 –> 00:10:59,070
خواهم یک تابع درخت چاپی را در کلاس گره درختی خود اضافه کنم،
205
00:10:59,070 –> 00:11:01,990
206
00:11:01,990 –> 00:11:04,870
بنابراین تابع درخت نیاز چاپگر اینجاست
207
00:11:04,870 –> 00:11:07,870
و در این تابع کاری که
208
00:11:07,870 –> 00:11:10,930
ما انجام می دهیم این است که همه موارد را مرور می کنیم. کودکان
209
00:11:10,930 –> 00:11:14,290
یکی یکی و ما اکنون در حال چاپ
210
00:11:14,290 –> 00:11:16,000
عنصر داده در آن کودکان هستیم
211
00:11:16,000 –> 00:11:19,420
زیرا درخت یک ساختار داده بازگشتی
212
00:11:19,420 –> 00:11:22,410
است، اگر در مورد بازگشت بدانید
213
00:11:22,410 –> 00:11:28,090
، مانند این است که یک گره فرزند دارید و در
214
00:11:28,090 –> 00:11:30,340
گره فرزند می توانید دوباره همان
215
00:11:30,340 –> 00:11:32,920
تابع e چاپگر را فراخوانی کنید و این کار انجام می شود.
216
00:11:32,920 –> 00:11:35,740
همان چیزی است، بنابراین اجازه دهید خیلی
217
00:11:35,740 –> 00:11:37,900
سریع آن را بررسی کنیم، بنابراین اولین کاری که میخواهم انجام دهم این
218
00:11:37,900 –> 00:11:42,040
است که میخواهم ابتدا بخشی از داده را
219
00:11:42,040 –> 00:11:46,450
چاپ کنم، بنابراین ابتدا دادهها را چاپ میکنم، مثلاً
220
00:11:46,450 –> 00:11:48,910
اگر چاپگر e را روی این
221
00:11:48,910 –> 00:11:51,040
گره درختی خاص فراخوانی کنم، آن را
222
00:11:51,040 –> 00:11:54,430
اکنون لوازم الکترونیکی چاپ خواهم کرد مرحله دوم این است که من
223
00:11:54,430 –> 00:11:56,790
میخواهم همه بچهها را بررسی کنم و
224
00:11:56,790 –> 00:11:59,710
آن بچهها را چاپ کنم خوب است، بنابراین میتوانم
225
00:11:59,710 –> 00:12:06,130
برای بچههایی که در طبقه سلول هستند، بگویم خوب
226
00:12:06,130 –> 00:12:08,650
، میخواهید چه کاری انجام دهید خوب، بنابراین یک کاری
227
00:12:08,650 –> 00:12:11,740
که میتوانید انجام دهید این است که بتوانید بگویید خوب است. Child dot
228
00:12:11,740 –> 00:12:12,400
data
229
00:12:12,400 –> 00:12:15,880
print child or data خیلی خ