در این مطلب، ویدئو محاسبه عددی با پایتون با استفاده از اصل تکانه با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:13:24
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:03,589
سلام باشه پس این قسمت دوم
2
00:00:03,589 –> 00:00:05,609
پرتاب توپ با اصل تکانه
3
00:00:05,609 –> 00:00:07,830
است، من به شما هشدار می
4
00:00:07,830 –> 00:00:10,740
دهم که از یک میکروفون جدید استفاده می کنم تا
5
00:00:10,740 –> 00:00:11,700
صدا کاملاً بهم ریخته باشد،
6
00:00:11,700 –> 00:00:15,929
کسی می داند بیایید شروع کنیم خوب، بنابراین در
7
00:00:15,929 –> 00:00:19,800
ویدیوی آخر چه می کنم انجام دادم این بود که یک توپ را بگیرم
8
00:00:19,800 –> 00:00:23,880
و آن را رها کنم و آن را زمانبندی کنم و من از
9
00:00:23,880 –> 00:00:26,609
اصل تکانه استفاده کردم تا بفهمم چقدر
10
00:00:26,609 –> 00:00:28,980
سقوط کردهام و این معادله در اینجا این
11
00:00:28,980 –> 00:00:31,710
دلتا r برابر است با v1 به علاوه یک و نیم گرم دلتا
12
00:00:31,710 –> 00:00:35,610
T به مجذور آه این اشتباه است که
13
00:00:35,610 –> 00:00:39,680
همین الان تغییرش دادم. اکنون باید
14
00:00:43,660 –> 00:00:46,660
آنجا
15
00:00:47,140 –> 00:00:51,040
باشد، بیایید بنویسیم تا معادلات من را به دست آوردم،
16
00:00:51,040 –> 00:00:53,050
بنابراین
17
00:00:53,050 –> 00:00:54,550
در اینجا من این توپ را دنبال می
18
00:00:54,550 –> 00:00:56,080
کنم، یک نیروی گرانشی بر روی
19
00:00:56,080 –> 00:00:57,850
آن اثر می گذارد، حرکت در حال افزایش است و
20
00:00:57,850 –> 00:00:59,830
موقعیت در حال تغییر است و همه چیز را تغییر می دهد، بنابراین
21
00:00:59,830 –> 00:01:01,270
اکنون ما این کار را انجام می دهیم. به روشی متفاوت
22
00:01:01,270 –> 00:01:03,850
و همان پاسخ را دریافت کنید، امیدوارم
23
00:01:03,850 –> 00:01:06,220
اولین چیزی که در یک محاسبه عددی داریم،
24
00:01:06,220 –> 00:01:08,860
این را به
25
00:01:08,860 –> 00:01:11,710
قطعات کوچک به گام های زمانی کوچک
26
00:01:11,710 –> 00:01:13,120
در طول هر یک از این مراحل زمانی تقسیم کنم، من
27
00:01:13,120 –> 00:01:14,920
می خواهم نیروی زیر را محاسبه کنم.
28
00:01:14,920 –> 00:01:16,870
بنابراین این کار آسان است زیرا
29
00:01:16,870 –> 00:01:19,000
تغییر نمی کند، بنابراین نیروی گرانشی
30
00:01:19,000 –> 00:01:20,800
همه اینها است که بر روی این توپ تأثیر می گذارد M
31
00:01:20,800 –> 00:01:23,830
ضربدر G. کار بعدی که می خواهم انجام دهم
32
00:01:23,830 –> 00:01:27,160
این است که تکانه را به روز کنم، بنابراین
33
00:01:27,160 –> 00:01:29,080
34
00:01:29,080 –> 00:01:31,540
اگر من واقعاً بر اساس اصل تکانه باشد، کاملاً عالی است. تکانه را در
35
00:01:31,540 –> 00:01:34,360
نقطه یک بدانم،
36
00:01:34,360 –> 00:01:37,420
کمی بعد فقط با افزودن F خالص
37
00:01:37,420 –> 00:01:39,340
ضربدر دلتا T به آن تکانه را بیابم و این به
38
00:01:39,340 –> 00:01:40,840
من تکانه جدید می دهد تا بتوانم
39
00:01:40,840 –> 00:01:43,360
تکانه و نیروی قدیمی را بگیرم و آن را به روز
40
00:01:43,360 –> 00:01:45,310
کنم. اکنون پس از
41
00:01:45,310 –> 00:01:47,020
آن میتوانم موقعیتی
42
00:01:47,020 –> 00:01:50,860
را که قرار است بعد از دلتا T در کجا قرار گیرد، بهروزرسانی کنم، بنابراین
43
00:01:50,860 –> 00:01:52,270
این فرمول بهروزرسانی موقعیت
44
00:01:52,270 –> 00:01:54,820
در اینجا است، این از
45
00:01:54,820 –> 00:01:56,650
تعریف سرعت متوسط سرعت میانگین تغییر
46
00:01:56,650 –> 00:01:58,780
ر R بر روی تغییر در زمان و
47
00:01:58,780 –> 00:02:01,090
P است. بیش از m
48
00:02:01,090 –> 00:02:03,220
سرعت متوسط است در حال حاضر اینجاست که ما قصد دا
49
00:02:03,220 –> 00:02:07,390
یم تقلب کنیم، زیرا اگر من ابتدا حرکت به روز رسانی را انجام دهم، از
50
00:02:07,390 –> 00:02:09,639
ومنتوم تا
51
00:02:09,639 –> 00:02:12,310
ایین اینجا استفاده خواهم کرد، بسیار خوب، اما در واقع این با
52
00:02:12,310 –> 00:02:14,500
د میانگین سرعت باشد که می توانید بر
53
00:02:14,500 –> 00:02:16,360
ی این در برنامه اما من هستم
54
00:02:16,360 –> 00:02:18,310
مشکلی نیست زیرا شما مجبور نیستید،
55
00:02:18,310 –> 00:02:20,350
بنابراین این فقط تعریف
56
00:02:20,350 –> 00:02:22,330
سرعت متوسط است و سپس من تایم بوم را به روز می کنم، اج
57
00:02:22,330 –> 00:02:25,180
زه دهید این کار را خوب انجام دهیم، بنابراین زمانی که از
58
00:02:25,180 –> 00:02:27,250
یدیوی قبلی گرفتم 0.43 ثا
59
00:02:27,250 –> 00:02:28,410
یه بود که مهم است به خاطر بسپارید خو
60
00:02:28,410 –> 00:02:33,549
بیایید تغییر دهیم به پایتون بروید، خوب،
61
00:02:33,549 –> 00:02:35,739
بیایید ببینیم آیا می توانم این را دریافت کنم، این است که من
62
00:02:35,739 –> 00:02:37,840
پنجره را به اندازه کافی بزرگ نکردم،
63
00:02:37,840 –> 00:02:41,620
این Trinket dot
64
00:02:41,620 –> 00:02:44,470
65
00:02:44,470 –> 00:02:49,420
است.
66
00:02:49,420 –> 00:02:52,730
قرار است گزینه ای به نام وای
67
00:02:52,730 –> 00:02:54,560
داده شود، گزینه
68
00:02:54,560 –> 00:02:59,360
پایتون یا بلوک داده می شود، پس روی Python oky کلیک کنید و
69
00:02:59,360 –> 00:03:01,489
سپس اگر می خواهید می توانید آن را ذخیره کنید،
70
00:03:01,489 –> 00:03:08,770
بیایید این قرعه کشی را مومنتوم سقوط یک خوب بنامیم، بنابراین
71
00:03:08,770 –> 00:03:13,090
در پایتون کاری که می خواهیم انجام دهیم است –
72
00:03:13,090 –> 00:03:15,950
اکنون می خواهم چند متغیر را اعلام
73
00:03:15,950 –> 00:03:17,270
کنم، ممکن است کارهایی را انجام دهم که
74
00:03:17,270 –> 00:03:19,400
برای شما منطقی نیست که طبیعی است،
75
00:03:19,400 –> 00:03:20,750
شما واقعاً
76
00:03:20,750 –> 00:03:21,950
این چیزها را تا زمانی که خودتان شروع به انجام آنها نکنید، متوجه نخواهید شد،
77
00:03:21,950 –> 00:03:23,989
بنابراین اولین کاری که می خواهم انجام دهم برای
78
00:03:23,989 –> 00:03:28,970
انجام این کار این است که بگویم r1 چیست، من نمی دانم از
79
00:03:28,970 –> 00:03:31,120
کجا شروع می شود، بنابراین من هستم فقط میخواهیم انتخاب کنیم
80
00:03:31,120 –> 00:03:35,569
پس بیایید فقط بگوییم r1 خوب بیایید فقط
81
00:03:35,569 –> 00:03:38,840
مساویهایمان را صدا بزنیم، این یک بردار است و
82
00:03:38,840 –> 00:03:41,150
در جهت X 0 میشود،
83
00:03:41,150 –> 00:03:45,230
فرض کنید یک نقطه 5 0 باشد، بنابراین این 0 در جهت X است
84
00:03:45,230 –> 00:03:48,860
و من فکر میکنم به
85
00:03:48,860 –> 00:03:51,950
اندازه کافی بزرگ است 1 نقطه 5 و Y و 0 و
86
00:03:51,950 –> 00:03:53,510
Z و من حتی نمی دانم منشاء
87
00:03:53,510 –> 00:03:55,549
کجاست واقعاً مهم نیست اکنون هیچ
88
00:03:55,549 –> 00:03:57,620
واحدی در اینجا وجود ندارد اگر واحد می خواهید می توانید
89
00:03:57,620 –> 00:04:00,489
آنها را به عنوان کامنت متر اضافه کنید.
90
00:04:00,489 –> 00:04:03,440
جرم من واقعاً به
91
00:04:03,440 –> 00:04:06,769
آن نیاز ندارم، اما فرض کنید 0.1 کیلوگرم است،
92
00:04:06,769 –> 00:04:11,750
من به تکانه P برابر است با M ضربدر
93
00:04:11,750 –> 00:04:18,168
بردار صفر صفر کیلوگرم متر
94
00:04:18,168 –> 00:04:21,649
در ثانیه، بنابراین این می گوید که
95
00:04:21,649 –> 00:04:23,960
تکانه اولیه توپ صفر کیلوگرم
96
00:04:23,960 –> 00:04:26,600
متر در ثانیه است، در همه جهات خوب است.
97
00:04:26,600 –> 00:04:30,110
من آن را از حالت سکون رها کردم به G
98
00:04:30,110 –> 00:04:32,060
میدان گرانشی آن نیز
99
00:04:32,060 –> 00:04:37,370
بردار 0 منفی 9.8 0 است و
100
00:04:37,370 –> 00:04:38,570
واحد را قرار می دهم چون سعی می کنم
101
00:04:38,570 –> 00:04:41,150
آدم خوبی باشم بالاخره زمان نیاز دارم
102
00:04:41,150 –> 00:04:46,610
زمان T برابر است صفر ثانیه من همچنین
103
00:04:46,610 –> 00:04:48,140
به مرحله زمانی نیاز دارم بیایید با
104
00:04:48,140 –> 00:04:53,840
چیزی حدود 0.1 ثانیه شروع کنیم خوب
105
00:04:53,840 –> 00:04:57,080
حالا می دانم که برای
106
00:04:57,080 –> 00:05:00,020
چهار نقطه چهار سه ثانیه سقوط می کند که
107
00:05:00,020 –> 00:05:05,600
تقریباً همین است، بنابراین فقط یک نظر
108
00:05:05,600 –> 00:05:07,910
عضو دوم است، بنابراین کاری که من می خواهم انجام دهم این است که
109
00:05:07,910 –> 00:05:12,290
بگویم در حالی که T کمتر از صفر
110
00:05:12,290 –> 00:05:15,590
نقطه چهار سه این در پایتون می گوید
111
00:05:15,590 –> 00:05:17,120
وقتی بازگشت را فشار
112
00:05:17,120 –> 00:05:20,720
میدهم، نشانگر حلقهای میدهد، مکاننما در اینجا تورفتگی دارد، بنابراین
113
00:05:20,720 –> 00:05:27,370
حلقهها و پایتون حلقههای خارج از حلقه هستند
114
00:05:27,639 –> 00:05:30,620
که اجرا نمیشوند، اما هر چیزی
115
00:05:30,620 –> 00:05:32,660
که تورفتگی داشته باشد در این حلقه خواهد بود،
116
00:05:32,660 –> 00:05:35,150
هر چیزی که بازدارنده باشد، اولین بار نیست.
117
00:05:35,150 –> 00:05:36,740
فقط باید به عقب برگردید
118
00:05:36,740 –> 00:05:38,930
و دقیقاً همان کاری را انجام دهید که مرحله 1 گفته شد
119
00:05:38,930 –> 00:05:43,389
محاسبه نیروی F برابر است با M ضربدر G
120
00:05:43,389 –> 00:05:47,120
بله درست است زیرا اینجا را نگاه کنید
121
00:05:47,120 –> 00:05:49,840
G یک بردار است، بنابراین بیایید فقط به اینجا برویم
122
00:05:49,840 –> 00:05:54,680
این نظر و اجازه می دهد چیزی اجرا شود،
123
00:05:54,680 –> 00:05:58,220
بنابراین بگویید F برابر است با M ضربدر G و حالا
124
00:05:58,220 –> 00:06:01,729
میخواهم آن را اجرا کنم، اوه هیچ کار درستی انجام نداد
125
00:06:01,729 –> 00:06:09,800
متأسفم چاپ F برابر است با F
126
00:06:09,800 –> 00:06:12,590
نیوتن، من مجبور نیستم دوست داشته باشم،
127
00:06:12,590 –> 00:06:15,050
فقط میتوانم F boom را همانجا
128
00:06:15,050 –> 00:06:17,810
چاپ کنم و بگویم که نیرو را چاپ کرده است و
129
00:06:17,810 –> 00:06:19,460
نقطه 9 هشت است. چون در
130
00:06:19,460 –> 00:06:21,860
نقطه یک ضرب کردم تا doe در واقع یک بردار ایجاد کنید
131
00:06:21,860 –> 00:06:23,750
اگر یک اسکالر را در یک بردار ضرب
132
00:06:23,750 –> 00:06:25,4