در این مطلب، ویدئو لاک پشت پایتون – آموزش کدگذاری دایره با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:46
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,199 –> 00:00:02,669
در این آموزش ویدیویی ما قصد داریم
2
00:00:02,669 –> 00:00:04,980
یک ویژگی جدید پایتون
3
00:00:04,980 –> 00:00:07,620
به نام ماژول لاک پشت را یاد بگیریم و اکنون
4
00:00:07,620 –> 00:00:09,960
ماژول لاک پشت در اصل یک
5
00:00:09,960 –> 00:00:12,480
کتابخانه کد نوشته شده توسط شخص دیگری است که
6
00:00:12,480 –> 00:00:15,630
به ما امکان می دهد اشکال بکشیم و رنگ ها را
7
00:00:15,630 –> 00:00:17,460
روی صفحه نمایش بگذاریم تا بتوانیم اساساً
8
00:00:17,460 –> 00:00:20,640
با استفاده از کد، آثار هنری ایجاد کنید،
9
00:00:20,640 –> 00:00:21,840
کاری که امروز برای شروع انجام خواهیم داد
10
00:00:21,840 –> 00:00:24,869
، کشیدن یک دایره ساده روی
11
00:00:24,869 –> 00:00:27,090
صفحه است که دارای یک رنگ خطی است که
12
00:00:27,090 –> 00:00:29,880
یک حاشیه و یک رنگ پر است، بنابراین
13
00:00:29,880 –> 00:00:33,030
داخل دایره را با یک رنگ پر می کنیم. من
14
00:00:33,030 –> 00:00:34,860
شروع کردم به این کار، ما
15
00:00:34,860 –> 00:00:37,500
اولین خط کد را
16
00:00:37,500 –> 00:00:42,719
از ستاره واردات لاک پشت می نویسیم، شما
17
00:00:42,719 –> 00:00:44,700
باید از این به بعد در شروع هر
18
00:00:44,700 –> 00:00:47,550
پروژه لاک پشت این را بنویسید و
19
00:00:47,550 –> 00:00:50,160
معنی آن از ماژول لاک پشت است که
20
00:00:50,160 –> 00:00:51,899
این کتابخانه کدی است که توسط شخص دیگری نوشته شده
21
00:00:51,899 –> 00:00:55,260
است، ما همه چیز را از آن وارد می کنیم،
22
00:00:55,260 –> 00:00:56,670
این همان چیزی است که آن ستاره کوچک
23
00:00:56,670 –> 00:01:00,149
به معنای همه چیز خوب است، بنابراین همه
24
00:01:00,149 –> 00:01:01,710
توابع همه کدهایی هستند که توسط
25
00:01:01,710 –> 00:01:03,629
این برنامه نویس دیگر نوشته شده است که ما
26
00:01:03,629 –> 00:01:05,640
آنها را در آن وارد می کنیم. به پایتون تا
27
00:01:05,640 –> 00:01:07,640
زمانی که دایره خود را ترسیم می کنیم بتوانیم از آنها استفاده کنیم،
28
00:01:07,640 –> 00:01:10,049
آنها اولین تابعی را که می خواهیم
29
00:01:10,049 –> 00:01:12,869
به آن دسترسی داشته باشیم، تابع pen up نامیده می شود،
30
00:01:12,869 –> 00:01:14,939
بنابراین تنها چیزی که می خواهم بنویسید این است که قلم به بالا و
31
00:01:14,939 –> 00:01:18,090
باز کردن یک پرانتز بسته شود. در حال
32
00:01:18,090 –> 00:01:21,270
طراحی در لاک پشت شما اساساً باید به آن
33
00:01:21,270 –> 00:01:23,130
فکر کنید که یک تکه کاغذ
34
00:01:23,130 –> 00:01:24,710
در جلوی شما وجود دارد که روی صفحه نمایش شما
35
00:01:24,710 –> 00:01:28,350
خوب است و شما از یک خودکار برای کشیدن روی
36
00:01:28,350 –> 00:01:30,840
آن تکه کاغذ استفاده می کنید همانطور که ما قلم
37
00:01:30,840 –> 00:01:32,729
خود را به اطراف حرکت می دهیم که در حال حرکت است. برای کشیدن خطوط روی
38
00:01:32,729 –> 00:01:35,640
آن تکه کاغذ، مگر اینکه
39
00:01:35,640 –> 00:01:37,950
قلم خود را از روی کاغذ بلند کنیم و این کاری است
40
00:01:37,950 –> 00:01:39,659
که در اینجا انجام داده ایم، بنابراین
41
00:01:39,659 –> 00:01:41,700
پروژه خود را با بلند کردن خودکار از روی
42
00:01:41,700 –> 00:01:44,280
کاغذ شروع می کنیم.
43
00:01:44,280 –> 00:01:46,020
در هوا می خواهیم به مختصات خاصی برویم
44
00:01:46,020 –> 00:01:48,509
تا نقاشی خود را شروع کنیم بنابراین برای
45
00:01:48,509 –> 00:01:50,490
رفتن به یک مختصات خاص از
46
00:01:50,490 –> 00:01:53,340
تابع go-to استفاده می کنیم بنابراین در اینجا به یک براکت بالایی باز می روم
47
00:01:53,340 –> 00:01:54,659
و
48
00:01:54,659 –> 00:01:57,170
مختصات x را قرار می دهیم که 0 می شود. و
49
00:01:57,170 –> 00:01:59,579
مختصات y که
50
00:01:59,579 –> 00:02:02,070
منهای 100 می شود و پس از آن چه چیزی
51
00:02:02,070 –> 00:02:04,020
براکت های ما را می بندیم خوب است پس به خاطر بسپار هنگامی که شما در حال
52
00:02:04,020 –> 00:02:06,360
انجام توابع go-to هستید، مقدار x ابتدا می آید
53
00:02:06,360 –> 00:02:08,669
و سپس مقدار Y که
54
00:02:08,669 –> 00:02:11,400
مختصات y است، در مرحله دوم قرار می گیرد، خوب
55
00:02:11,400 –> 00:02:13,020
ما در موقعیتی هستیم، کار بعدی که می
56
00:02:13,020 –> 00:02:13,950
خواهم انجام دهم این است
57
00:02:13,950 –> 00:02:15,480
که تنظیم می کنیم رنگ پسزمینه صفحهمان
58
00:02:15,480 –> 00:02:18,870
را انجام میدهیم، بنابراین ما فقط
59
00:02:18,870 –> 00:02:22,349
رنگ BG را بهعنوان یک کلمه مینویسیم و به روش آمریکایی نوشته میشود،
60
00:02:22,349 –> 00:02:24,150
بنابراین رنگ u وجود ندارد
61
00:02:24,150 –> 00:02:27,060
و در علامت نقل قول،
62
00:02:27,060 –> 00:02:29,459
رنگی را که میخواهید دنبال کنید و من
63
00:02:29,459 –> 00:02:32,970
را دنبال کنید، انتخاب کنید. زرد
64
00:02:32,970 –> 00:02:35,099
کاملاً از آنجا
65
00:02:35,099 –> 00:02:38,880
رنگ دایره خود را انتخاب می کنیم بنابراین فقط
66
00:02:38,880 –> 00:02:41,340
رنگ را به روش آمریکایی
67
00:02:41,340 –> 00:02:44,250
می نویسیم و در داخل پرانتز در دو رنگ می نویسیم
68
00:02:44,250 –> 00:02:46,440
اولین رنگی را که به صورت سرخابی می نویسم
69
00:02:46,440 –> 00:02:49,739
این است سکته مغزی یا مرز دایره ما
70
00:02:49,739 –> 00:02:52,769
بعد از اینکه آن را در علامت نقل قول
71
00:02:52,769 –> 00:02:54,450
قرار دادم، یک کاما می گذارم و مجموعه جدیدی
72
00:02:54,450 –> 00:02:56,220
از گیومه ها را باز می کنم و
73
00:02:56,220 –> 00:02:58,470
رنگ پر را می نویسم که می خواهم از فیروزه ای استفاده
74
00:02:58,470 –> 00:03:01,650
کنم که به نوعی مانند بنفش صورتی
75
00:03:01,650 –> 00:03:05,310
و آبی روشن است. اینها رنگهای
76
00:03:05,310 –> 00:03:09,569
دایره من هستند، کار بعدی که میخواهیم
77
00:03:09,569 –> 00:03:12,870
انجام دهیم این است در اینجا به یک
78
00:03:12,870 –> 00:03:14,970
پاراگراف جدید بروید و
79
00:03:14,970 –> 00:03:18,060
ما قلم را می نویسیم، بنابراین قلم خود را
80
00:03:18,060 –> 00:03:19,920
روی کاغذ می گذاریم، اکنون آماده
81
00:03:19,920 –> 00:03:24,510
هستیم قبل از شروع طراحی، طراحی را شروع کنیم.
82
00:03:24,510 –> 00:03:25,859
این تابع را قرار می ده