در این مطلب، ویدئو آموزش Blender 2.8: طراحی روی مش با پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:09
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,220
سلام بچه ها این جانم است با یک ویدیوی مخلوط کن
2
00:00:02,220 –> 00:00:04,560
در مورد نحوه ترسیم با پایتون
3
00:00:04,560 –> 00:00:06,569
در نمای و و رئوس هایی که
4
00:00:06,569 –> 00:00:09,900
می کشید روی یک مش.
5
00:00:09,900 –> 00:00:12,210
6
00:00:12,210 –> 00:00:14,519
7
00:00:14,519 –> 00:00:16,920
ctrl + F برای فعال کردن آن و سپس
8
00:00:16,920 –> 00:00:19,500
خطوطی را روی این شی می کشم و همانطور
9
00:00:19,500 –> 00:00:22,529
که می بینید با
10
00:00:22,529 –> 00:00:24,570
فشردن کلید enter یک شبکه مشبک
11
00:00:24,570 –> 00:00:27,779
برای این رئوس ایجاد کرده است، اولین نقطه ای
12
00:00:27,779 –> 00:00:31,109
که ترسیم می کنید باید به یک صفحه برخورد کند. یک مش اما
13
00:00:31,109 –> 00:00:33,270
بعد از آن می توانید به
14
00:00:33,270 –> 00:00:35,430
صفحه ای که با اولین نقطه مشخص می شود
15
00:00:35,430 –> 00:00:37,710
و حالت عادی صورت که به آن ضربه می زنید امتیاز اضافه کنید،
16
00:00:37,710 –> 00:00:39,899
بنابراین کاری که می توانید انجام دهید این است که روی یک
17
00:00:39,899 –> 00:00:43,320
نوع صفحه بی نهایت بکشید، خوب است،
18
00:00:43,320 –> 00:00:44,910
بیایید نگاهی به آن بیندازیم. پیاده سازی
19
00:00:44,910 –> 00:00:48,180
که در یک اپراتور مدل انجام می شود، بنابراین
20
00:00:48,180 –> 00:00:50,160
ابتدا به روش مدال بروید که در آن می
21
00:00:50,160 –> 00:00:53,160
توانید رویدادهای صفحه کلید و ماوس را بررسی کنید،
22
00:00:53,160 –> 00:00:55,770
اپراتور لیستی از رئوس دارد و وقتی
23
00:00:55,770 –> 00:00:57,780
دکمه سمت چپ ماوس را فشار دادیم
24
00:00:57,780 –> 00:00:59,940
بررسی می کنیم که آیا قبلاً متوفی
25
00:00:59,940 –> 00:01:02,699
اضافه شده است یا خیر. به این لیست اگر لیست i خالی است،
26
00:01:02,699 –> 00:01:05,820
من متد get Mouse 3d روی مش را صدا می زنم
27
00:01:05,820 –> 00:01:09,540
و در غیر این صورت متد get Mouse 3d on
28
00:01:09,540 –> 00:01:15,630
plane را می
29
00:01:15,630 –> 00:01:18,330
30
00:01:18,330 –> 00:01:21,330
31
00:01:21,330 –> 00:01:23,460
32
00:01:23,460 –> 00:01:26,220
نامم. اما نحوه استفاده از شیدرهای GPU که
33
00:01:26,220 –> 00:01:27,540
قبلاً در آموزش قبلی توضیح
34
00:01:27,540 –> 00:01:29,909
دادم پیوند را به
35
00:01:29,909 –> 00:01:33,960
توضیحات اضافه کردم آنچه می خواهم در اینجا توضیح دهم این
36
00:01:33,960 –> 00:01:36,329
است که چگونه یک نقطه ماوس دو بعدی را به
37
00:01:36,329 –> 00:01:38,460
صورت یک شی نگاشت کنیم، بنابراین بیایید نگاهی
38
00:01:38,460 –> 00:01:41,310
به روش های دریافت ماوس بیندازیم. ابتدا 3d on mesh
39
00:01:41,310 –> 00:01:44,759
در این روش یکی دیگر
40
00:01:44,759 –> 00:01:47,820
به نام get origin و Direction را صدا می زنم و در اینجا
41
00:01:47,820 –> 00:01:50,189
از تابع access در 2d – origin
42
00:01:50,189 –> 00:01:52,740
3d برای تبدیل مختصات ماوس به
43
00:01:52,740 –> 00:01:54,930
موقعیت 3d استفاده کردم و سپس
44
00:01:54,930 –> 00:01:57,119
جهت دوربین دید با یک
45
00:01:57,119 –> 00:02:03,990
ناحیه تابع را دریافت می کنیم. 2d به vector یا 3d با
46
00:02:03,990 –> 00:02:05,820
این دو پارامتر میتوانیم
47
00:02:05,820 –> 00:02:08,878
با یک شی درختی BVH
48
00:02:08,878 –> 00:02:10,979
که برای جستجوی مجاورت و پرتوهای
49
00:02:10,979 –> 00:02:13,800
پرتویی در هندسه استفاده شده بود، یک پرتو پرتویی انجام دهیم.
50
00:02:13,800 –> 00:02:15,690
51
00:02:15,690 –> 00:02:18,060
ما با نشانگر ماوس ضربه می زنیم،
52
00:02:18,060 –> 00:02:20,490
اما قبل از اینکه بتوانیم این کار را انجام دهیم،
53
00:02:20,490 –> 00:02:23,430
باید یک درخت BBH برای شی ای
54
00:02:23,430 –> 00:02:25,770
که می خواهیم ضربه بزنیم به دست آوریم که در مورد ما
55
00:02:25,770 –> 00:02:29,070
شیء فعال است که من BVH سه را
56
00:02:29,070 –> 00:02:31,380
برای شیء فعال در متد invoke دریافت می کنم
57
00:02:31,380 –> 00:02:34,230
. اپراتور و ذخیره آن در یک
58
00:02:34,230 –> 00:02:36,330
متغیر عضو در روش
59
00:02:36,330 –> 00:02:38,880
BVH سه از شی من مش را از شی دریافت می کنم
60
00:02:38,880 –> 00:02:41,820
یک مش را
61
00:02:41,820 –> 00:0