در این مطلب، ویدئو اصول پایتون – قسمت 01 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:12:31
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:01,280
من
2
00:00:01,280 –> 00:00:04,250
روز خوبی برای همه این دکتر هستند. Soper اینجا
3
00:00:04,250 –> 00:00:06,200
و امروز من اولین
4
00:00:06,200 –> 00:00:08,990
درس از سه درس در مورد
5
00:00:08,990 –> 00:00:11,780
اصول زبان برنامه نویسی پایتون را ارائه
6
00:00:11,780 –> 00:00:13,910
خواهم کرد، در حالی که واضح است که نمی توانم تمام جزئیات
7
00:00:13,910 –> 00:00:16,009
برنامه نویسی پایتون را
8
00:00:16,009 –> 00:00:18,109
تا زمانی که این سه درس را کامل کرده باشید در چند ویدیو پوشش
9
00:00:18,109 –> 00:00:19,940
دهم. باید دانش کافی
10
00:00:19,940 –> 00:00:22,070
برای درک و شروع کار با
11
00:00:22,070 –> 00:00:25,039
پروژههای پایتون داشته باشد، تمام مثالهای موجود در
12
00:00:25,039 –> 00:00:26,240
این درسها با استفاده
13
00:00:26,240 –> 00:00:28,220
از نوتبوک مشتری انجام میشوند، بنابراین اگر
14
00:00:28,220 –> 00:00:30,289
با نوتبوکهای مشتری آشنا نیستید،
15
00:00:30,289 –> 00:00:31,640
به شدت توصیه میکنم
16
00:00:31,640 –> 00:00:34,100
ویدیوی قبلی را در این ببینید. قبل
17
00:00:34,100 –> 00:00:35,660
از شروع ماجراجویی های خود در
18
00:00:35,660 –> 00:00:40,070
برنامه نویسی پایتون برای شروع، اجازه دهید به
19
00:00:40,070 –> 00:00:41,510
طور خلاصه آنچه را که در این درس یاد خواهید
20
00:00:41,510 –> 00:00:43,700
گرفت تا زمانی که
21
00:00:43,700 –> 00:00:45,829
این ویدیو را به پایان رساندید مرور کنیم، در مورد تمام
22
00:00:45,829 –> 00:00:48,289
جنبه های زیر پایتون می دانید که چگونه
23
00:00:48,289 –> 00:00:52,100
متغیرهای متنی عملگرهای حسابی را نمایش دهید.
24
00:00:52,100 –> 00:00:56,210
و عملگرهای مقایسه در
25
00:00:56,210 –> 00:00:58,039
طول مسیر، نمونههای گویا
26
00:00:58,039 –> 00:01:00,109
و نمایش تمام این
27
00:01:00,109 –> 00:01:01,520
مهارتها و ویژگیهای برنامه پایتون
28
00:01:01,520 –> 00:01:05,390
را خواهیم دید. بیایید
29
00:01:05,390 –> 00:01:06,920
با یادگیری نحوه نمایش متن در
30
00:01:06,920 –> 00:01:09,439
پایتون برای نمایش خطی از متن در
31
00:01:09,439 –> 00:01:12,439
پایتون شروع کنیم.
32
00:01:12,439 –> 00:01:14,030
33
00:01:14,030 –> 00:01:16,159
34
00:01:16,159 –> 00:01:18,560
35
00:01:18,560 –> 00:01:21,530
رشتههای متن
36
00:01:21,530 –> 00:01:23,750
در پایتون باید همیشه در یک نقل قول محصور شوند، به
37
00:01:23,750 –> 00:01:26,210
این ترتیب پایتون میداند
38
00:01:26,210 –> 00:01:27,770
که ما به یک رشته متنی اشاره میکنیم
39
00:01:27,770 –> 00:01:29,960
تا به دستورات برنامهنویسی مبتنی بر متن،
40
00:01:29,960 –> 00:01:32,090
در این مثال توجه داشته باشید
41
00:01:32,090 –> 00:01:33,799
که یک خط بالای
42
00:01:33,799 –> 00:01:36,170
تابع چاپ وجود دارد که شروع میشود. با علامت پوند به
43
00:01:36,170 –> 00:01:39,680
این میگویند
44
00:01:39,680 –> 00:01:41,810
نظرات برای استفاده انسانها فقط به ما کمک میکنند تا به
45
00:01:41,810 –> 00:01:43,220
یاد بیاوریم که بخشی از کد
46
00:01:43,220 –> 00:01:45,829
برای انجام چه کاری قرار دارد و میتوانند به دیگران کمک
47
00:01:45,829 –> 00:01:48,590
کنند تا کد ما را راحتتر درک کنند، زیرا
48
00:01:48,590 –> 00:01:50,659
نظرات صرفاً برای استفاده انسانی هستند، پایتون
49
00:01:50,659 –> 00:01:53,090
آنها را نادیده میگیرد. اگر بخواهیم یک
50
00:01:53,090 –> 00:01:55,579
فید خط را در خروجی متن خود وارد کنیم، میتوانیم از
51
00:01:55,579 –> 00:01:59,899
علامت /n یا خط جدید همانطور که در اینجا نشان داده شده است استفاده
52
00:01:59,899 –> 00:02:01,790
کنیم، بیایید نمونهای از این
53
00:02:01,790 –> 00:02:04,210
تکنیکها را
54
00:02:04,280 –> 00:02:06,050
در اولین سلول کد در t مشاهده کنیم. نوت بوک او
55
00:02:06,050 –> 00:02:07,910
به سادگی از تابع چاپ برای
56
00:02:07,910 –> 00:02:10,008
چاپ خطی از متن روی صفحه استفاده می کند، وقتی
57
00:02:10,008 –> 00:02:12,170
روی دکمه Run کلیک می کنم، متن hello
58
00:02:12,170 –> 00:02:14,270
my name is Dan روی صفحه نمایش داده می شود
59
00:02:14,270 –> 00:02:16,510
60
00:02:20,459 –> 00:02:22,560
این سلول کد بعدی نشان می دهد که چگونه
61
00:02:22,560 –> 00:02:26,400
می توانیم از نماد خط جدید /n استفاده کنیم. برای نمایش
62
00:02:26,400 –> 00:02:28,650
چندین خط متن تنها با یک
63
00:02:28,650 –> 00:02:31,049
فراخوانی به تابع چاپ وقتی روی
64
00:02:31,049 –> 00:02:33,060
دکمه Run کلیک میکنم پایتون هر دو
65
00:02:33,060 –> 00:02:40,859
خط متن را روی صفحه چاپ میکند بعد بیایید در
66
00:02:40,859 –> 00:02:43,010
مورد متغیرها در پایتون بیاموزیم یک
67
00:02:43,010 –> 00:02:46,379
متغیر یک مکان نمادین به نام لی
68
00:02:46,379 –> 00:02:49,170
مکان ذخیره در حافظه رایانه است. هر
69
00:02:49,170 –> 00:02:51,659
متغیر دارای یک نام و یک مقدار است و
70
00:02:51,659 –> 00:02:53,430
مقدار یک متغیر را می توان
71
00:02:53,430 –> 00:02:56,700
هر زمان که لازم باشد تغییر داد، به عنوان مثال ممکن است
72
00:02:56,700 –> 00:02:58,470
از یک متغیر برای پیگیری تعداد
73
00:02:58,470 –> 00:03:00,139
بلیت های فروخته شده برای یک کنسرت
74
00:03:00,139 –> 00:03:02,609
هر بار که یک بلیت اضافی فروخته
75
00:03:02,609 –> 00:03:04,829
می شود استفاده کنیم، می توانیم به روز رسانی کنیم. مقدار متغیر
76
00:03:04,829 –> 00:03:06,540
به طوری که تعداد
77
00:03:06,540 –> 00:03:09,450
صحیح بلیط های فروخته شده را منعکس کند. متغیرها در پایتون می
78
00:03:09,450 –> 00:03:11,609
توانند داده هایی از هر نوع مانند
79
00:03:11,609 –> 00:03:14,340
اعداد صحیح متنی یا شناور را در خود نگه دارند که می توانید
80
00:03:14,340 –> 00:03:18,659
آنها را به عنوان اعداد با دسیم در نظر بگیرید. مواردی مانند 123
81
00:03:18,659 –> 00:03:22,049
نقطه 67 برای ایجاد یک متغیر جدید در
82
00:03:22,049 –> 00:03:24,150
پایتون، ما به سادگی نام آن را تایپ می کنیم و
83
00:03:24,150 –> 00:03:26,370
به آن یک مقدار اختصاص می دهیم در این مثال اول
84
00:03:26,370 –> 00:03:28,650
، متغیری به نام X را اعلام می کنیم و
85
00:03:28,650 –> 00:03:31,979
در این
86
00:03:31,979 –> 00:03:33,870
مثال دوم که اعلام می کنیم، به آن مقدار 33 اختصاص می دهیم.
87
00:03:33,870 –> 00:03:35,579
متغیری به نام current price و با
88
00:03:35,579 –> 00:03:39,319
اختصاص مقدار 42 امتیاز 99 به
89
00:03:39,319 –> 00:03:41,669
آن توجه داشته باشید که نام متغیر
90
00:03:41,669 –> 00:03:44,010
در سمت چپ علامت مساوی قرار می گیرد
91
00:03:44,010 –> 00:03:45,750
و مقداری که می خواهیم به
92
00:03:45,750 –> 00:03:47,459
متغیر نسبت دهیم در سمت راست
93
00:03:47,459 –> 00:03:48,229
علامت مساوی قرار می گیرد.
94
00:03:48,229 –> 00:03:51,389
همچنین توجه داشته باشید که یک علامت مساوی به معنای مجموعه ای
95
00:03:51,389 –> 00:03:52,919
برابر با در پایتون است،
96
00:03:52,919 –> 00:03:57,269
بنابراین x برابر با 33 به این معنی است که متغیری
97
00:03:57,269 –> 00:04:01,139
به نام X را برابر با مقدار 33 تنظیم کنید، بیایید ببینیم
98
00:04:01,139 –> 00:04:02,609
که نمایشی از متغیرهایی که
99
00:04:02,609 –> 00:04:07,290
در پایتون اعلان شده و استفاده می شود در
100
00:04:07,290 –> 00:04:09,090
قسمت اول این سلول کد که ما سه عدد اعلام می کنیم.
101
00:04:09,090 –> 00:04:11,489
متغیرها اولین متغیر نام محصول نامیده می شود
102
00:04:11,489 –> 00:04:13,829
و مقدار آن روی ناچو خوشمزه تنظیم می شود
103
00:04:13,829 –> 00:04:16,620
، متغیر بعدی
104
00:04:16,620 –> 00:04:20,310
مقدار فروخته شده با مقدار 33 و
105
00:04:20,310 –> 00:04:22,590
متغیر سوم قیمت واحد با
106
00:04:22,590 –> 00:04:26,009
مقدار 12 امتیاز نه نه و دوباره توجه داشته باشید
107
00:04:26,009 –> 00:04:28,229
که مقادیر متنی
108
00:04:28,229 –> 00:04:29,700
109
00:04:29,700 –> 00:04:31,380
قسمت بعدی این سلول کد
110
00:04:31,380 –> 00:04:32,820
مقادیر متغیرها را
111
00:04:32,820 –> 00:04:33,360
روی صفحه چاپ می کند،
112
00:04:33,360 –> 00:04:36,540
توجه داشته باشید که وقتی به این شکل از
113
00:04:36,540 –> 00:04:38,820
علامت بعلاوه استفاده می شود دو رشته متن را به
114
00:04:38,820 –> 00:04:41,070
هم متصل می کند که به آن
115
00:04:41,070 –> 00:04:44,610
الحاق رشته می گویند همچنین توجه داشته باشید که تابع STR
116
00:04:44,610 –> 00:04:46,710
در حال بودن است. برای تبدیل
117
00:04:46,710 –> 00:04:50,250
اعداد به رشتهها استفاده میشود، یعنی برای متن
118
00:04:50,250 –> 00:04:51,570
119
00:04:51,570 –> 00:04:53,760
120
00:04:53,760 –> 00:05:01,500
121
00:05:01,500 –> 00:05:03,030
122
00:05:03,030 –> 00:05:07,200
استفاده میشود.
123
00:05:07,200 –> 00:05:08,580
از یک روش پیشرفته تر برای
124
00:05:08,580 –> 00:05:10,830
انجام یک کار مشابه با استفاده از تابع قالب استفاده می
125
00:05:10,830 –> 00:05:13,230
کنیم به جای اینکه
126
00:05:13,230 –> 00:05:15,600
خودمان تمام الحاق رشته ها را انجام دهیم، به سادگی
127
00:05:15,600 –> 00:05:17,280
متن خروجی را به شکلی که
128
00:05:17,280 –> 00:05:19,230
می خواهیم ظاهر شود تایپ می کنیم، به جز اینکه از
129
00:05:19,230 –> 00:05:21,360
اعداد در داخل پرانتزهای فرفری به عنوان
130
00:05:21,360 –> 00:05:24,120
مکان نگهدارنده استفاده می کنیم. مقادیری که می خواهیم نشان
131
00:05:24,120 –> 00:05:26,550
داده شود این اعداد مربوط به
132
00:05:26,550 –> 00:05:28,680
موقعیت های ترتیبی متغیرهایی است که
133
00:05:28,680 –> 00:05:31,560
به فرمت تابع صفر می دهیم
134
00:05:31,560 –> 00:05:33,990
به عنوان مثال به v اول اشاره دارد. ariable
135
00:05:33,990 –> 00:05:35,940
در لیست که در این مورد
136
00:05:35,940 –> 00:05:39,240
مقدار فروخته شده یک است، سپس به
137
00:05:39,240 –> 00:05:42,330
متغیر نام محصول و دو به
138
00:05:42,330 –> 00:05:45,360
متغیر قیمت واحد اشاره دارد، بنابراین وقتی
139
00:05:45,360 –> 00:05:47,400
دکمه Run را کلیک می