در این مطلب، ویدئو طراحی الگوهای تکراری گرافیک لاک پشت پایتون – آموزش مبتدیان پایتون یادگیری توابع پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:33:49
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:02,879
سلام، این پتسی از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات پتسی است، پسری
2
00:00:02,879 –> 00:00:06,029
با کلاه سفید
3
00:00:06,029 –> 00:00:09,269
4
00:00:09,269 –> 00:00:12,330
5
00:00:12,330 –> 00:00:13,860
6
00:00:13,860 –> 00:00:16,379
7
00:00:16,379 –> 00:00:18,300
8
00:00:18,300 –> 00:00:21,199
پس بیایید وارد آن شویم و خوب شروع کنیم،
9
00:00:21,199 –> 00:00:24,359
بنابراین الگوی امروزی در حال تکرار
10
00:00:24,359 –> 00:00:26,369
الگوی است، بنابراین شما دوباره از حلقه for بعدی
11
00:00:26,369 –> 00:00:28,230
برای انجام تکرارها استفاده میکنید، اما ما
12
00:00:28,230 –> 00:00:30,330
یک نوع حلقه جدید را یاد میگیریم که
13
00:00:30,330 –> 00:00:33,480
حلقه while نامیده میشود و اینها فقط بسیار
14
00:00:33,480 –> 00:00:35,070
مهم هستند. در
15
00:00:35,070 –> 00:00:37,469
برنامه نویسی معمولی پایتون نه فقط در کشیدن تصاویر
16
00:00:37,469 –> 00:00:39,239
خوب است، بلکه ما می خواهیم تصاویر را برای
17
00:00:39,239 –> 00:00:41,670
یادگیری آنها ترسیم کنیم، بنابراین ما می توانیم از این
18
00:00:41,670 –> 00:00:44,670
نوع حلقه ها در اینجا استفاده کنیم تا این
19
00:00:44,670 –> 00:00:47,370
برنامه مربع های تکراری را در اینجا در سمت چپ داشته باشیم تا
20
00:00:47,370 –> 00:00:49,620
بتوانید ببینید لاک پشت یک مربع می کشد. سپس
21
00:00:49,620 –> 00:00:51,510
او یک بزرگتر و یک بزرگتر را در
22
00:00:51,510 –> 00:00:53,070
یک بزرگ انجام می دهد، بنابراین ما این نوع
23
00:00:53,070 –> 00:00:55,829
تونل مربع را به دست می آوریم که واقعاً خوب است
24
00:00:55,829 –> 00:00:58,289
و این تونل در اینجا یک لوله پیچ خورده
25
00:00:58,289 –> 00:01:00,809
از دایره است، بنابراین ما می خواهیم این کار را
26
00:01:00,809 –> 00:01:03,510
با استفاده از r انجام دهیم. حلقههای تکراری را نیز
27
00:01:03,510 –> 00:01:06,470
باید انجام دهیم
28
00:01:06,470 –> 00:01:08,640
و سپس تعداد بیشتری از
29
00:01:08,640 –> 00:01:10,680
آنها را بزرگتر کنیم و این یکی در اینجا در
30
00:01:10,680 –> 00:01:12,630
واقع مربع نیست، بلکه مربعهایی هستند
31
00:01:12,630 –> 00:01:15,420
که 91 درجه در خود دارند و این نشان میدهد شما
32
00:01:15,420 –> 00:01:17,729
این نوع واقعاً زیبا افکت مارپیچی
33
00:01:17,729 –> 00:01:19,320
خوب است، بنابراین ما به نوعی
34
00:01:19,320 –> 00:01:22,320
از انجام یک تونل مربع به یک لوله
35
00:01:22,320 –> 00:01:24,119
از دایره می رویم و در نهایت ما در نهایت به
36
00:01:24,119 –> 00:01:27,000
انجام سوپردوپر خود در اینجا خط
37
00:01:27,000 –> 00:01:30,780
مارپیچ ها با مربع های خم شده می پردازیم. دوباره
38
00:01:30,780 –> 00:01:32,729
از کوچک شروع می کنیم و سپس آنها را به
39
00:01:32,729 –> 00:01:34,409
تدریج بزرگتر و بزرگتر می کنیم و
40
00:01:34,409 –> 00:01:35,729
این ایده با
41
00:01:35,729 –> 00:01:38,189
الگوهای تکراری است، خوب حالا به یاد داشته باشید که
42
00:01:38,189 –> 00:01:40,650
دوره کامل برنامه نویسی ما در جهان پاس
43
00:01:40,650 –> 00:01:44,399
های وب سایت ICT در زیر تب پایتون است
44
00:01:44,399 –> 00:01:47,040
و ما به شما نشان خواهیم داد که منظورمان چیست
45
00:01:47,040 –> 00:01:48,990
خوب است، بنابراین آنچه ما در مورد آن صحبت می کنیم
46
00:01:48,990 –> 00:01:51,509
این است که این یک وب سایت دنیای Pastis از فناوری اطلاعات و ارتباطات است،
47
00:01:51,509 –> 00:01:53,520
اگر روی زبانه پایتون در اینجا کلیک
48
00:01:53,520 –> 00:01:54,990
کنید، صفحه پایتون ظاهر می شود و
49
00:01:54,990 –> 00:01:58,259
به برنامه نویسی پایتون خوش آمدید اکنون در
50
00:01:58,259 –> 00:02:01,079
اینجا درس هایی دارد که اکنون در حال انجام آن هستیم. این
51
00:02:01,079 –> 00:02:04,710
یک لاک پشت راست تکرار ص aterns
52
00:02:04,710 –> 00:02:06,210
و میگوید به زودی بعداً ما
53
00:02:06,210 –> 00:02:08,220
واقعاً صفحه وب و
54
00:02:08,220 –> 00:02:09,750
دانلودها را درست نکردهایم، هنوز این کار را انجام میدهیم بعد
55
00:02:09,750 –> 00:02:11,980
از ویدیویی که آن یکی را
56
00:02:11,980 –> 00:02:13,360
آنجا گذاشتم، اکنون باید این
57
00:02:13,360 –> 00:02:15,069
سه مورد دیگر را انجام داده باشید، باید سلام را انجام داده باشید.
58
00:02:15,069 –> 00:02:17,349
برنامه world فقط برای این که
59
00:02:17,349 –> 00:02:19,360
کمی در مورد پایتون و نحوه راه اندازی
60
00:02:19,360 –> 00:02:22,420
IDE و نحوه اجرای
61
00:02:22,420 –> 00:02:25,450
برنامه های خود و همه چیزهایی
62
00:02:25,450 –> 00:02:27,310
که باید طراحی اشکال
63
00:02:27,310 –> 00:02:28,720
انجام دهید، بدانید زیرا اگر نمی دانید چگونه یک مربع بکشید
64
00:02:28,720 –> 00:02:31,690
یا یک دایره که اصلاً نمیتوانید یک
65
00:02:31,690 –> 00:02:33,970
نوع لوله یا مارپیچ از آنها بسازید،
66
00:02:33,970 –> 00:02:35,769
بنابراین باید اشکال اصلی
67
00:02:35,769 –> 00:02:37,540
را بدانید که باید قلم را به بالا و قلم پایین را بدانید
68
00:02:37,540 –> 00:02:40,150
که در
69
00:02:40,150 –> 00:02:43,120
اینجا به شکلهای چندگانه لاک پشت یاد گرفتیم تا آن را بکشیم. یک
70
00:02:43,120 –> 00:02:44,590
چیز و سپس یک کار دیگر بعد از
71
00:02:44,590 –> 00:02:46,599
آن باید سنجاق و قلم را به سمت پایین انجام دهیم و
72
00:02:46,599 –> 00:02:48,730
برای قرار دادن موقعیت لاک پشت
73
00:02:48,730 –> 00:02:50,049
به طوری که شبکه انجام شود، بنابراین
74
00:02:50,049 –> 00:02:52,299
باید یک تا سه درس قبل از
75
00:02:52,299 –> 00:02:53,950
این یکی انجام داده باشید و این روشی است که درس ها پیش
76
00:02:53,950 –> 00:02:56,200
می روند. آنها به ترتیب پیش می روند و بر روی
77
00:02:56,200 –> 00:02:58,329
یکدیگر بنا می کنند تا شما باید کارهایی
78
00:02:58,329 –> 00:03:01,239
را قبل از کاری که اکنون انجام می دهیم انجام داده باشید، بنابراین
79
00:03:01,239 –> 00:03:03,220
اگر هیچ یک از اینها را انجام نداده
80
00:03:03,220 –> 00:03:05,739
اید متاسفم باید به عقب برگردید و آنها را انجام دهید و
81
00:03:05,739 –> 00:03:07,209
سپس می توانید وارد این درس الگوهای تکرار شونده شوید،
82
00:03:07,209 –> 00:03:12,280
بنابراین اهداف یادگیری
83
00:03:12,280 –> 00:03:14,290
برای این درس این است که
84
00:03:14,290 –> 00:03:15,879
شما باید مانند
85
00:03:15,879 –> 00:03:17,919
درس های قبلی در مورد اشکال و تکرار
86
00:03:17,919 –> 00:03:20,079
اشکال انجام دهید و در نهایت مهم است
87
00:03:20,079 –> 00:03:21,549
که آنها را انجام داده باشید زیرا واقعاً نمی
88
00:03:21,549 –> 00:03:23,169
توانید بسیاری از
89
00:03:23,169 –> 00:03:24,639
مطالب این درس را درک کنید مگر اینکه آن را داشته باشید.
90
00:03:24,639 –> 00:03:25,930
یادگیری پسزمینه از
91
00:03:25,930 –> 00:03:27,790
درسهای دیگر اکنون در این درس
92
00:03:27,790 –> 00:03:29,440
، توابعی را نیز انجام میدهیم، توابع پایتون را انجام میدهیم
93
00:03:29,440 –> 00:03:31,630
که یک
94
00:03:31,630 –> 00:03:34,930
چیز جدید مانند یک زیر روال است، اما با اضافه شدن
95
00:03:34,930 –> 00:03:37,269
ویژگیهای اضافی، تکرارهای بیشتری را انجام خواهیم داد.
96
00:03:37,269 –> 00:03:39,370
حلقههایی که ما همیشه آنها را انجام میدهیم
97
00:03:39,370 –> 00:03:40,470
و آنها یک ساختار برنامهنویسی ضروری هستند،
98
00:03:40,470 –> 00:03:42,730
امیدواریم که شما با
99
00:03:42,730 –> 00:03:44,500
انجام درس تاکنون ایده حلقه بعدی را دریافت کرده باشید
100
00:03:44,500 –> 00:03:46,690
و این
101
00:03:46,690 –> 00:03:48,819
درس حلقه while و
102
00:03:48,819 –> 00:03:51,040
همچنین نوع جدیدی از حلقه بنابراین آن را
103
00:03:51,040 –> 00:03:52,810
ساختن همه این نقاشی های تکراری بسیار سرگرم کننده خواهد بود،
104
00:03:52,810 –> 00:03:54,459
اما بسیار مهم است، بنابراین شما
105
00:03:54,459 –> 00:03:56,590
فقط یک جورهایی آه، بله، من فقط
106
00:03:56,590 –> 00:03:58,150
کد را مانند یک میمون کوچک تایپ می کنم و آن را اجرا
107
00:03:58,150 –> 00:03:59,950
می کنم، نه، یک الگوی تکراری زیبا
108
00:03:59,950 –> 00:04:01,840
دارم که واقعاً به نظر می رسد خوب است، شما باید به
109
00:04:01,840 –> 00:04:04,450
نوعی مرور کنید و درک کنید که در حین
110
00:04:04,450 –> 00:04:07,030
انجام آن چه کاری انجام میدهید و به نوعی
111
00:04:07,030 –> 00:04:10,209
آن اطلاعات را برای درسهای آینده حفظ کنید،
112
00:04:10,209 –> 00:04:12,129
بنابراین بسیار مهم است که پیشنهاد میکنم
113
00:04:12,129 –> 00:04:14,079
دانلودهای این پروژه را به
114
00:04:14,079 –> 00:04:15,579
خوبی دریافت کنید تا به دستورالعمل های گام به گام
115
00:04:15,579 –> 00:04:18,279
و در این مورد خاص
116
00:04:18,279 –> 00:04:20,649
– هفت کار چالشی
117
00:04:20,649 –> 00:04:23,169
در این درس وجود خواهد داشت و ما
118
00:04:23,169 –> 00:04:23,660
به شما
119
00:04:23,660 –> 00:04:25,280
لوسیان را برای آنهایی می دهیم که می توانند
120
00:04:25,280 –> 00:04:27,230
دانلود شوند، اگر معلم
121
00:04:27,230 –> 00:04:28,880
هستید و ممکن است بخواهید آنها را حفظ کنید. این راه حل
122
00:04:28,880 –> 00:04:30,320
ها را فوراً به دانش آموز
123
00:04:30,320 –> 00:04:31,670
ندهید، اما می توانید
124
00:04:31,670 –> 00:04:34,040
دستورالعمل های گام به گام
125
00:04:34,040 –> 00:04:35,780
را به
126
00:04:35,780 –> 00:04:39,440
127
00:04:39,440 –> 00:04:43,040
آنها بدهید. ایده این است
128
00:04:43,040 –> 00:04:44,450
که ما اینها را می سازیم
129
00:04:44,450 –> 00:04:47,390
شکلهایی که به تدریج بزرگتر میشوند و این
130
00:04:47,390 –> 00:04:49,220
الگوی الگوی تکرار شونده را تشکیل میدهد و ما
131
00:04:49,220 –> 00:04:50,930
کاری به نام تابع انجام
132
00:04:50,930 –> 00:04:52,640
میدهیم، بنابراین چیزی که در اینجا داریم این است که این کار را
133
00:04:52,640 –> 00:04:54,920
برای محدوده آهنی انجام میدهیم و 90 را به چپ میچرخانیم،
134
00:04:54,920 –> 00:04:56,480
بنابراین باید انجام شود. تا به حال کاملاً آشناست
135
00:04:56,480 –> 00:04:58,460
که مربعی را ترسیم می کند، اما
136
00:04:58,460 –> 00:05:00,920
به جای گفتن لاک پشت به جلو 60 یا
137
00:05:00,920 –> 00:05:03,230
لاک پشت به جلو 80 یا لاک پشت به جلو 100
138
00:05:03,230 –> 00:05:04,970
کاری که ما انجام دادیم این است که ما فقط لاک پشت را
139
00:05:04,970 –> 00:05:07,970
به جلو آورده ایم و از یک مقدار طول ضلع خوب
140
00:05:07,970 –> 00:05:10,070
و مقدار طول ضلع استفاده کرده ایم.
141
00:05:10,070 –> 00:05:13,700
به عنوان بخشی از روند انجام میشود، بنابراین
142
00:05:13,700 –> 00:05:15,230
وقتی این کار را انجام میدهیم تابع نامیده میشود
143
00:05:15,230 –> 00:05:16,940
، این را بعداً در درس توضیح میدهیم،
144
00:05:16,940 –> 00:05:18,860
اما میتوانید بگویید
145
00:05:18,860 –> 00:05:21,350
اندازه مربع را بکشید 60 یک مربع بکشید 80 یک
146
00:05:21,350 –> 00:05:23,750
مربع 100 بکشید. گلف کنید و
147
00:05:23,750 –> 00:05:25,610
مربع را با طول ضلعی که
148
00:05:25,610 –> 00:05:27,470
در اینجا در پرانتز دارید بکشید و به این ترتیب یک مربع
149
00:05:27,470 –> 00:05:32,780
60 80 100 120 140 160 به دست آوردیم که
150
00:05:32,780 –> 00:05:34,430
در اینجا اتفاق می افتد و آن نوع
151
00:05:34,430 –> 00:05:37,250
تونل مربع شکل شروع می شود، بنابراین
152
00:05:37,250 –> 00:05:38,720
این یک جور است چیزی که ما
153
00:05:38,720 –> 00:05:40,400
در این کمتر یاد خواهیم گرفت در مورد برخی چیزها
154
00:05:40,400 –> 00:05:42,260
در مورد توابع که چیز جدیدی است
155
00:05:42,260 –> 00:05:43,510
که قبلاً انجام
156
00:05:43,510 –> 00:05:46,220
ندادهایم، خوب اکنون الگوها را تکرار میکنیم که به تدریج
157
00:05:46,220 –> 00:05:48,050
مهارتهای خود را افزایش میدهیم و آخرین موردی که
158
00:05:48,050 –> 00:05:50,600
میسازیم این است که مربعهای کج شونده به خوبی
159
00:05:50,600 –> 00:05:52,370
بریده نشدهاند، در واقع
160
00:05:52,370 –> 00:05:54,500
مربع نیستند. 91 درجه به جای 90
161
00:05:54,500 –> 00:05:56,780
که در نهایت باعث ایجاد این مارپیچ واقعاً زیبا
162
00:05:56,780 –> 00:05:58,550
می شود، اما در این ما از یک
163
00:05:58,550 –> 00:06:00,440
متغیر شمارنده استفاده می کنیم و از یک حلقه while استفاده
164
00:06:00,440 –> 00:06:03,290
می کنیم تا ببینیم که چگونه به دست آورده ایم در حالی که تعداد تکرارها
165
00:06:03,290 –> 00:06:05,510
کمتر از 300 است، کاملاً خوب است.
166
00:06:05,510 –> 00:06:07,280
توضیح اینکه این یک حلقه while است
167
00:06:07,280 –> 00:06:09,890
که جایگزینی برای استفاده از
168
00:06:09,890 –> 00:06:12,590
حلقه for next است و وقتی به برنامهها نگاه
169
00:06:12,590 –> 00:06:14,930
میکنید و در حال برنامهنویسی هستید،
170
00:06:14,930 –> 00:06:16,700
نمونههایی از هر دوی این موارد را میبینید، بنابراین
171
00:06:16,700 –> 00:06:19,250
مهم است که هر دو
172
00:06:19,250 –> 00:06:23,570
روش انجام آن را تا حدودی درک کنید. در بازی
173
00:06:23,570 –> 00:06:25,160
تنیس میدانی که باید
174
00:06:25,160 –> 00:06:27,080
فورهند و بک هند را بفهمی، حتی اگر
175
00:06:27,080 –> 00:06:28,400
هر دوی آنها به توپ ضربه میزنند و آن
176
00:06:28,400 –> 00:06:30,830
را از روی تور میگیرند، آنها به نوعی شبیه هستند اما
177
00:06:30,830 –> 00:06:33,229
متفاوت هستند و برای بعدی و در حالی که
178
00:06:33,229 –> 00:06:34,760
به نوعی شبیه هستند، اما آنها
179
00:06:34,760 –> 00:06:36,560
مثل شما متفاوت هستند فورهند در تنیس
180
00:06:36,560 –> 00:06:38,870
و بک هند داخلی شما، بنابراین
181
00:06:38,870 –> 00:06:41,750
همه چیز در دستورالعمل های گام به گام PDF در آن توضیح داده
182
00:06:41,750 –> 00:06:43,700
شده است. هفت کار چالشی وجود دارد که
183
00:06:43,700 –> 00:06:45,889
این فقط یکی از آنها
184
00:06:45,889 –> 00:06:48,919
خوب است، بنابراین آنها در جزئیات دانلود
185
00:06:48,919 –> 00:06:50,480
هر یک از وظایف چالشی هستند و ما
186
00:06:50,480 –> 00:06:51,980
آنها را بررسی خواهیم کرد. در طول این درس،
187
00:06:51,980 –> 00:06:54,290
این چالش شماره شش است که در آن
188
00:06:54,290 –> 00:06:56,480
شما این شش ضلعی های گرد را
189
00:06:56,480 –> 00:06:59,990
درست می کنید، بنابراین این فقط یک پیش نمایش از یکی از
190
00:06:59,990 –> 00:07:01,669
وظایف چالشی است که در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد،
191
00:07:01,669 –> 00:07:03,620
اما اجازه دهید به
192
00:07:03,620 –> 00:07:05,480
دستورالعمل های گام به گام PDF برویم و
193
00:07:05,480 –> 00:07:07,400
در واقع شروع به انجام آن کنیم. یادگیری برای
194
00:07:07,400 –> 00:07:08,840
این درس و ما با آن
195
00:07:08,840 –> 00:07:11,510
تونل مربع های تکراری که می
196
00:07:11,510 –> 00:07:12,919
ساختیم شروع می کنیم اولین تونل است و سپس
197
00:07:12,919 –> 00:07:15,320
راه خود را به سمت
198
00:07:15,320 –> 00:07:17,330
مارپیچ انجام می دهیم و مانند
199
00:07:17,330 –> 00:07:19,760
گل های شش گوش و چیزهای واقعاً پیشرفته انجام می دهیم. آه و
200
00:07:19,760 –> 00:07:21,830
من فقط باید بگویم اگر قبلاً آن را نمی
201
00:07:21,830 –> 00:07:24,080
دانید من کمی آهسته صحبت
202
00:07:24,080 –> 00:07:26,320
می کنم و گاهی اوقات کمی آهسته صحبت می کنم بنابراین بهتر
203
00:07:26,320 –> 00:07:29,120
است به جدول ابزارها در
204
00:07:29,120 –> 00:07:32,210
پخش کننده ویدیو بروید و روی آن چرخ دنده شکل w کلیک کنید.
205
00:07:32,210 –> 00:07:34,880
پاشنه پا و سپس می توانید سرعت بازی را تنظیم کنید
206
00:07:34,880 –> 00:07:37,010
و سرعت بازی را مانند 1.5
207
00:07:37,010 –> 00:07:40,100
یا 1.75 کنید فقط تا کل
208
00:07:40,100 –> 00:07:42,289
ویدیو کمی سریعتر پیش رود و احتمالاً برای شما خیلی بهتر کار خواهد کرد
209
00:07:42,289 –> 00:07:43,960
210
00:07:43,960 –> 00:07:47,630
211
00:07:47,630 –> 00:07:49,520
. در پیدیاف
212
00:07:49,520 –> 00:07:51,770
اینجا وجود دارد، بنابراین این یک پیدیاف است که
213
00:07:51,770 –> 00:07:53,720
با دانلودها دریافت میکنید، اما
214
00:07:53,720 –> 00:07:56,300
آخرین بار در Camtasia وقتی در حال
215
00:07:56,300 –> 00:07:58,580
ساختن ویدیویی بودیم، مشکلی پیدا کردیم که و شما میتوانید پیدیاف را ببینید این
216
00:07:58,580 –> 00:08:00,289
است که وضوح و کیفیت خوب را در اینجا میدانید.
217
00:08:00,289 –> 00:08:02,479
این مشکلی نیست
218
00:08:02,479 –> 00:08:04,340
، اما این مشکل در Camtasia بود که
219
00:08:04,340 –> 00:08:05,960
ماوس را به اطراف حرکت
220
00:08:05,960 –> 00:08:08,000
میدادیم، به نظر نمیرسید وقتی ویدیو را با ویرایش بیشتر ویدیو رندر کردیم، در ویدیو
221
00:08:08,000 –> 00:08:10,070
نشان داده نشد، بنابراین ما
222
00:08:10,070 –> 00:08:11,690
فقط میخواهیم این را با استفاده از سند اصلی
223
00:08:11,690 –> 00:08:14,630
Word امتحان کنیم. که آن PDF از آنجا آمده است، بنابراین
224
00:08:14,630 –> 00:08:16,460
شما PDF را در
225
00:08:16,460 –> 00:08:19,190
دانلودها دریافت خواهید کرد، زیرا نگران نباشید متن و
226
00:08:19,190 –> 00:08:20,660
تصاویر در آن وجود دارد و همه چیز
227
00:08:20,660 –> 00:08:22,850
کاملاً واضح است، کیفیت خوبی دارد،
228
00:08:22,850 –> 00:08:24,440
بنابراین ما سعی می کنیم از سند word
229
00:08:24,440 –> 00:08:27,229
در اینجا استفاده کنیم. تا ببینیم آیا می توانیم
230
00:08:27,229 –> 00:08:29,300
نوعی اثر مکان نما را بدست آوریم cts در واقع زمانی
231
00:08:29,300 –> 00:08:31,659
اتفاق میافتد که ما ویدیو را به خوبی انجام میدهیم،
232
00:08:31,659 –> 00:08:34,490
بنابراین برنامه اول این
233
00:08:34,490 –> 00:08:37,190
برنامه مربعهای بزرگتر و بزرگتر است، بنابراین شما
234
00:08:37,190 –> 00:08:38,719
طبق معمول شروع به کار کردید، ما
235
00:08:38,719 –> 00:08:40,130
نظراتی در آنجا داریم فقط میگوییم
236
00:08:40,130 –> 00:08:42,440
نام برنامه چیست، برای وارد کردن نیاز دارید.
237
00:08:42,440 –> 00:08:43,909
لاک پشت براق چون ما در حال
238
00:08:43,909 –> 00:08:45,350
انجام برخی گرافیک های لاک پشت هستیم،
239
00:08:45,350 –> 00:08:48,260
فقط یک صفحه مربع 500 در 500 درست می کنیم تا با
240
00:08:48,260 –> 00:08:48,760
همه چیزهایی
241
00:08:48,760 –> 00:08:50,920
که می خواهیم لاک پشت را ببینیم در حالی که در
242
00:08:50,920 –> 00:08:52,300
حال طراحی است آن را پنهان می کنیم و در آخر آن را مخفی
243
00:08:52,300 –> 00:08:54,790
می کنیم. سرعت لاک پشت آهسته است،
244
00:08:54,790 –> 00:08:56,829
بنابراین می توانید ببینید که چه کار می کند، همانطور که ما در
245
00:08:56,829 –> 00:08:58,839
حال توسعه این رنگ
246
00:08:58,839 –> 00:09:00,760
آبی هستیم که با استفاده از آبی فیروزه ای و
247
00:09:00,760 –> 00:09:02,740
رنگ های پس زمینه سیاه به دست می آورید، بنابراین شما همه
248
00:09:02,740 –> 00:09:06,670
چیز را طبق معمول تنظیم می کنید و سپس ما
249
00:09:06,670 –> 00:09:08,290
لاک پشت ها را به پایین می بریم در گوشه پایین سمت چپ و
250
00:09:08,290 –> 00:09:10,329
با خودکار بالا،
251
00:09:10,329 –> 00:09:12,220
بنابراین والت نه، خودکار را
252
00:09:12,220 –> 00:09:14,139
از صفحه به سمت بالا بکشید و لاک پشت را حرکت دهید و سپس
253
00:09:14,139 –> 00:09:15,790
می توانید قلم خود را پایین بیاورید و ما فقط
254
00:09:15,790 –> 00:09:19,389
یک مربع را در اینجا در پایین می کشیم.
255
00:09:19,389 –> 00:09:22,180
گوشه خوب است، بنابراین کاری که این کار انجام می دهد این است
256
00:09:22,180 –> 00:09:24,940
که فقط یک مربع می کشد اینجا در
257
00:09:24,940 –> 00:09:28,269
گوشه صفحه نمایش ما خوب است، پس
258
00:09:28,269 –> 00:09:30,100
کد را دریافت کنید تا اجرا شود،
259
00:09:30,100 –> 00:09:33,790
بنابراین از دانلودهایی استفاده کنید که من آنها را دریافت میکنم تا بتوانید
260
00:09:33,790 –> 00:09:35,860
دستورالعملها را ببینید، بنابراین باید
261
00:09:35,860 –> 00:09:38,470
دوست داشته باشید قلم خود را بالا بیاورید و آن را به اطراف حرکت دهید
262
00:09:38,470 –> 00:09:45,370
همه این کارها را انجام دهید و اولین مربع را دریافت کنید. خوب،
263
00:09:45,370 –> 00:09:47,110
حالا که مربع اول را به دست آوردیم، می توانیم
264
00:09:47,110 –> 00:09:49,180
کد را طوری تغییر دهیم که دو
265
00:09:49,180 –> 00:09:51,670
مربع بزرگ دیگر را ترسیم کند، بنابراین کاری که می کنیم این
266
00:09:51,670 –> 00:09:53,769
است که یک محدوده 4 آهنی داریم که برای
267
00:09:53,769 –> 00:09:57,220
آن یک دایره یک مربع انجام می دهیم متأسفم اما
268
00:09:57,220 –> 00:09:59,230
این بار من. m به جلو 120 حرکت می کنیم تا
269
00:09:59,230 –> 00:10:01,209
لیبیگ را دوباره به یک مربع برانگیخته کنیم،
270
00:10:01,209 –> 00:10:03,069
همانطور که وقتی مربع می سازیم 90 به سمت چپ می
271
00:10:03,069 –> 00:10:05,380
چرخیم تا یک مربع بزرگتر شود
272
00:10:05,380 –> 00:10:07,269
و اگر دیگری را برای محدوده آهنی انجام دهیم
273
00:10:07,269 –> 00:10:09,610
این بار به جلو 140
274
00:10:09,610 –> 00:10:11,500
می شود. مربع بزرگتر است، بنابراین
275
00:10:11,500 –> 00:10:13,089
ما فقط آن کد را در زیر همان
276
00:10:13,089 –> 00:10:15,010
جایی که مربع اول را انجام دادیم اضافه می کنیم، بنابراین
277
00:10:15,010 –> 00:10:17,380
اکنون کدی برای ترسیم سه مربع مختلف خواهیم داشت
278
00:10:17,380 –> 00:10:19,000
و وقتی برنامه خود را اجرا می کنید
279
00:10:19,000 –> 00:10:21,250
آنچه باید ببینید این است که اولین
280
00:10:21,250 –> 00:10:23,740
مورد 100 را انجام می دهد و سپس آن را انجام می دهد. 120 را انجام می دهد سپس
281
00:10:23,740 –> 00:10:26,440
مربع 140 را انجام می دهد و تمام r را در اینجا
282
00:10:26,440 –> 00:10:28,120
تمام می کند در حال حاضر میخواهیم مربعهای زیادی را ترسیم
283
00:10:28,120 –> 00:10:29,860
284
00:10:29,860 –> 00:10:33,790
کنیم تا جلوه تونل سهبعدی را به دست آوریم، بنابراین کاری که میخواهیم
285
00:10:33,790 –> 00:10:35,740
انجام دهیم این است که یک
286
00:10:35,740 –> 00:10:38,740
زیربرنامه def برای ترسیم مربع تنظیم
287
00:10:38,740 –> 00:10:39,880
کنیم، اما در واقع داریم میرویم. برای ارسال
288
00:10:39,880 –> 00:10:42,819
زیربرنامه به طول ضلع R که می تواند به خوبی
289
00:10:42,819 –> 00:10:45,399
از آن استفاده کند، بنابراین ما می خواهیم
290
00:10:45,399 –> 00:10:48,370
این نوع زیربرنامه def را راه اندازی کنیم که می تواند
291
00:10:48,370 –> 00:10:50,319
مربع ها را ترسیم کند اما می تواند با
292
00:10:50,319 –> 00:10:52,199
ترسیم مربع های با اندازه های مختلف
293
00:10:52,199 –> 00:10:55,420
بسته به طول ضلعی که
294
00:10:55,420 –> 00:10:57,939
به آن عبور می دهیم، مقابله کند. این کار را انجام دهید مانند یک
295
00:10:57,939 –> 00:11:00,220
کارواش ماشینی که میتوانید
296
00:11:00,220 –> 00:11:01,570
297
00:11:01,570 –> 00:11:03,970
هر ماشینی را از آنجا عبور دهید، مانند تویوتا
298
00:11:03,970 –> 00:11:06,370
رنگی، یک ماشین بچه کوچک واقعی کممصرف سوخت
299
00:11:06,370 –> 00:11:09,370
و آنقدر تنظیم میشود و میشوید که
300
00:11:09,370 –> 00:11:11,140
میتوانید از یک ماشین متوسط رانندگی کن
301
00:11:11,140 –> 00:11:13,060
د. آن را خوب شستشو می دهد، شما می توانید یک
302
00:11:13,060 –> 00:11:14,950
SUV واقعا بزرگ یا یک
303
00:11:14,950 –> 00:11:18,730
وسیله نقلیه آفرود چهار چرخ متحرک یا یک پیکاپ غول پیکر
304
00:11:18,730 –> 00:11:21,310
یا یک ute داشته باشید و می تواند این کار را نیز انجام دهد، بنابراین
305
00:11:21,310 –> 00:11:23,140
306
00:11:23,140 –> 00:11:26,200
هر بار همان روش شستشو را اعمال می کند، اما می توانید عبور کنید. در
307
00:11:26,200 –> 00:11:28,300
اندازه های مختلف به آن کارواش
308
00:11:28,300 –> 00:11:31,500
کاملاً درست است یا به رباتی فکر کنید که هستند
309
00:11:31,500 –> 00:11:33,760
در حال پختن مقداری تخم مرغ و می توانید آن را
310
00:11:33,760 –> 00:11:36,070
یک تخم مرغ بگذارید تا بپزد، مانند ربات که
311
00:11:36,070 –> 00:11:38,050
دو تخم مرغ را روی سینی قرار دهید و بپزید
312
00:11:38,050 –> 00:11:40,480
یا سه تخم مرغ را روی آن رد کنید تا بتوانید به
313
00:11:40,480 –> 00:11:42,280
مقدار بیشتر و بیشتر آن را رد کنید و
314
00:11:42,280 –> 00:11:44,020
بتواند با انجام همان فرآیند با آن کنار بیاید. هر
315
00:11:44,020 –> 00:11:45,790
بار چگونه یکی از این
316
00:11:45,790 –> 00:11:48,100
توابع را بنویسیم که بتوانیم مقادیر را
317
00:11:48,100 –> 00:11:50,200
به آن منتقل کنیم، مثل همیشه است که ما فقط باید
318
00:11:50,200 –> 00:11:52,600
یک زیر روال مربعی را به شکل تعریف کنیم، اما
319
00:11:52,600 –> 00:11:54,550
جایی که براکت ها اینجا بودند و
320
00:11:54,550 –> 00:11:56,230
چیزی در آنها وجود نداشت، ما فقط می خواهیم
321
00:11:56,230 –> 00:11:58,870
چیزی به نام طول ضلع را در آنجا قرار دهید که
322
00:11:58,870 –> 00:12:02,080
درست به این شکل نوشته شده است و سپس
323
00:12:02,080 –> 00:12:04,150
ما فقط می گوییم برای محدوده آهنی برای لاک پشت
324
00:12:04,150 –> 00:12:05,830
به جلو، اکنون مقداری که می خواهیم آن را به
325
00:12:05,830 –> 00:12:07,780
جلو حرکت دهد به اندازه طول ضلعی است
326
00:12:07,780 –> 00:12:09,820
که می خواهیم از آن عبور کنیم.
327
00:12:09,820 –> 00:12:12,730
خوب است، بنابراین در اینجا می
328
00:12:12,730 –> 00:12:14,200
توانید طول های بزرگتر و بزرگتر
329
00:12:14,200 –> 00:12:17,350
ضلع خود را به این تابع منتقل کنید،
330
00:12:17,350 –> 00:12:19,210
بسیار خوب است، اما ما چیزی را در براکت قرار می دهیم
331
00:12:19,210 –> 00:12:20,980
، بنابراین دیگر
332
00:12:20,980 –> 00:12:23,350
زیربرنامه DEF نامیده نمی شود، اکنون به آن تابع می گویند،
333
00:12:23,350 –> 00:12:26,860
بنابراین می توانیم بگو مربع 60 را رسم کن
334
00:12:26,860 –> 00:12:28,750
اتفاقی که در آنجا رخ می دهد این است که 60 در
335
00:12:28,750 –> 00:12:30,820
پرانتز قرار داشت، می گوید بسیار خوب است
336
00:12:30,820 –> 00:12:33,040
337
00:12:33,040 –> 00:12:35,470
338
00:12:35,470 –> 00:12:39,100
339
00:12:39,100 –> 00:12:41,470
. طول ضلع ارسال شده
340
00:12:41,470 –> 00:12:43,270
80 خواهد بود، بنابراین
341
00:12:43,270 –> 00:12:44,860
وقتی در این قسمت از کد قرار می گیرد،
342
00:12:44,860 –> 00:12:47,440
فقط در اینجا باید بدانید که
343
00:12:47,440 –> 00:12:49,540
برای طول ضلع 80 قرار دهید، بنابراین در
344
00:12:49,540 –> 00:12:51,880
اینجا یک عدد 60 دریافت می کنیم، سپس یک
345
00:12:51,880 –> 00:12:54,070
عدد 80 دریافت می کنیم. سومیها را
346
00:12:54,070 –> 00:12:56,410
100 میگیریم، بنابراین در 100 میگذرد، حالا
347
00:12:56,410 –> 00:12:57,700
لاکپشت کوچولوی خوب قدیمی خاموش میشود و
348
00:12:57,700 –> 00:13:00,130
صد کار را انجام میدهد، سپس میگوییم هی لاک پشت
349
00:13:00,130 –> 00:13:01,330
یک مربع دیگر بکش، اما این بار باید
350
00:13:01,330 –> 00:13:03,790
از طول ضلع 120 استفاده کرد تا
351
00:13:03,790 –> 00:13:05,710
وقتی کار به انجام رسید. برای من در محدوده برای
352
00:13:05,710 –> 00:13:08,590
آن به 120 می رسد و
353
00:13:08,590 –> 00:13:10,510
یک بزرگتر درست می کند، بنابراین
354
00:13:10,510 –> 00:13:12,100
این نوع ساختن
355
00:13:12,100 –> 00:13:14,580
تونل مربع هایی را که در آنجا اتفاق می افتد به ما می دهد
356
00:13:14,580 –> 00:13:16,230
و ما همه این کارها را با استفاده از یک تابع در پایتون انجام داده ایم.
357
00:13:16,230 –> 00:13:18,240
358
00:13:18,240 –> 00:13:21,600
در حال حاضر این شانس کاملاً جدیدی است که
359
00:13:21,600 –> 00:13:25,110
ممکن است آن را درک نکنید ناگهان
360
00:13:25,110 –> 00:13:27,060
زیربرنامه def ما بسیار پیچیده به نظر می رسد
361
00:13:27,060 –> 00:13:28,890
زیرا ما چیزی
362
00:13:28,890 –> 00:13:31,950
به نام طول جانبی را در آن داریم، اما ما فقط
363
00:13:31,950 –> 00:13:34,170
باید از like و نوعی مانند یک
364
00:13:34,170 –> 00:13:37,709
نام متغیر جبری مانند استفاده از X یا Y
365
00:13:37,709 –> 00:13:40,589
در اینجا استفاده کنیم و اینجا به آن می گوییم که X چیست.
366
00:13:40,589 –> 00:13:43,529
زیر X Y مقدار مقدار x را
367
00:13:43,529 –> 00:13:45,390
جایگزین می کنیم تا بدانید
368
00:13:45,390 –> 00:13:47,610
اگر معادله جبری برای x دارید در اینجا می
369
00:13:47,610 –> 00:13:50,220
گوییم خوب وقتی x برابر 60 است آن
370
00:13:50,220 –> 00:13:52,320
را حل کنید و وقتی x
371
00:13:52,320 –> 00:13:54,269
مساوی 80 است جواب را حل کنید.
372
00:13:54,269 –> 00:13:56,250
جایگزینی جبر
373
00:13:56,250 –> 00:13:58,200
طول ضلع متغیر جبر شماست و در اینجا به آن میگوییم
374
00:13:58,200 –> 00:14:00,440
که مبالغ جایگزینی را انجام دهد و
375
00:14:00,440 –> 00:14:02,640
این مقادیر را جایگزین
376
00:14:02,640 –> 00:14:04,769
متغیری به نام طول ضلع کند، خوب است، بنابراین اگر
377
00:14:04,769 –> 00:14:06,300
میخواهید در مورد آن مانند
378
00:14:06,300 –> 00:14:07,860
جایگزینی جبر فکر کنید، ممکن است به شما کمک
379
00:14:07,860 –> 00:14:10,560
کند آن را کمی بهتر درک کنید.
380
00:14:10,560 –> 00:14:12,779
همینطور خیلی خوب، پس برگرد، من برنامه تغییر را تایپ
381
00:14:12,779 –> 00:14:14,670
کردم تا همه چیز به این شکل باشد و
382
00:14:14,670 –> 00:14:16,769
آن را اجرا کنید و مطمئن شوید که
383
00:14:16,769 –> 00:14:19,320
مجموعه ای از مربع ها را در اینجا انجام می دهد که
384
00:14:19,320 –> 00:14:25,050
هر بار بزرگتر و بزرگتر می شوند، خوب
385
00:14:25,050 –> 00:14:26,790
و همانطور که به اندازه کافی تصور کردید هیچ وقت
386
00:14:26,790 –> 00:14:28,920
کافی نیست زیرا ما می خواهیم برنامه نویسانی باشیم که برنامه نویسان
387
00:14:28,920 –> 00:14:31,920
پایتون کاملاً
388
00:14:31,920 –> 00:14:33,149
389
00:14:33,149 –> 00:14:35,610
فوق العاده ای هستند، بنابراین می خواهیم این فوق العاده حرفه ای کنیم و بنابراین کاری که می
390
00:14:35,610 –> 00:14:37,860
خواهیم انجام دهیم این است که به نوعی این
391
00:14:37,860 –> 00:14:40,740
کار را انجام دهیم که طول ضلع هر کدام چقدر بزرگتر شود.
392
00:14:40,740 –> 00:14:43,079
خود زمان
393
00:14:43,079 –> 00:14:45,510
به لاک پشت یاد می دهیم که باهوش باشد، اما
394
00:14:45,510 –> 00:14:48,779
از مقداری افزایش 10 استفاده می کنیم
395
00:14:48,779 –> 00:14:50,760
تا بتوانیم چند مربع دیگر در الگوی خود ترسیم کنیم
396
00:14:50,760 –> 00:14:53,040
تا جلوه 3 بعدی بهتر به نظر برسد، بنابراین
397
00:14:53,040 –> 00:14:55,230
در اینجا هر بار 20 عدد افزایش می دهیم.
398
00:14:55,230 –> 00:14:57,600
ما طول ضلع را برای 60 انجام می دهیم، سپس
399
00:14:57,600 –> 00:14:59,940
طول ضلع را انجام دادیم به اضافه 20 طول دیگر باعث می شود 80
400
00:14:59,940 –> 00:15:02,430
طول ضلع به اضافه 20 طول ضلع
401
00:15:02,430 –> 00:15:04,620
دیگر صد تا طول ضلع را ایجاد کند، سپس اگر
402
00:15:04,620 –> 00:15:06,570
20 را اضافه کنید، 120 متاسفم که
403
00:15:06,570 –> 00:15:08,730
هر بار بالا می رود من به اضافه 20، اما در واقع می
404
00:15:08,730 –> 00:15:11,430
رویم. در این کد هر بار به اضافه 10 بالا برود،
405
00:15:11,430 –> 00:15:13,079
فقط برای اینکه بتوانیم دو برابر
406
00:15:13,079 –> 00:15:14,790
تعداد مربعات اتفاق بیفتد و
407
00:15:14,790 –> 00:15:16,949
بهتر به نظر برسد، بنابراین کد شبه
408
00:15:16,949 –> 00:15:18,930
یا انگلیسی ساده، بنابراین به یاد داشته باشید که ما
409
00:15:18,930 –> 00:15:20,550
همیشه با شبه کد شروع می کنیم تا به این موضوع فکر کنیم
410
00:15:20,550 –> 00:15:22,290
که چگونه هستند. سر کار می
411
00:15:22,290 –> 00:15:24,180
رویم دوباره با یک خط کناری 4 شروع
412
00:15:24,180 –> 00:15:26,070
می کنیم به 60، بنابراین طول ضلع خود را روی
413
00:15:26,070 –> 00:15:26,940
6 قرار
414
00:15:26,940 –> 00:15:30,060
می دهیم، 25 عدد از این مربع ها را می سازیم، بنابراین
415
00:15:30,060 –> 00:15:32,940
برای مجموع 25 تکرار،
416
00:15:32,940 –> 00:15:35,100
یک مربع را با استفاده از جریان فعلی ترسیم می کنیم.
417
00:15:35,100 –> 00:15:37,830
مقدار طول ضلع یک مقدار عددی برای
418
00:15:37,830 –> 00:15:40,350
آن است، بنابراین اجازه دهید اولین طول ضلع مربع
419
00:15:40,350 –> 00:15:41,970
ما 60 باشد، بنابراین
420
00:15:41,970 –> 00:15:44,100
یک مربع 60 رسم می کنیم، سپس
421
00:15:44,100 –> 00:15:47,280
طول ضلع را 10 نه 22،
422
00:15:47,280 –> 00:15:49,830
فقط 10 افزایش می دهیم و این کار را انجام می دهیم. یک تکرار دیگر از این
423
00:15:49,830 –> 00:15:52,020
حلقه و فقط به انجام این کار ادامه می دهد
424
00:15:52,020 –> 00:15:53,520
و بارها و بارها 10 افزایش می یابد و یک
425
00:15:53,520 –> 00:15:55,620
مربع بزرگتر ایجاد می کنیم، پس از اتمام باید به 25
426
00:15:55,620 –> 00:15:57,300
مربع برسیم زیرا
427
00:15:57,300 –> 00:16:00,420
ما 25 تکرار را کاملاً انجام می دهیم تا
428
00:16:00,420 –> 00:16:01,890
آن را در کد تنظیم کنیم. شما باید
429
00:16:01,890 –> 00:16:05,940
کدی را که به تازگی در اختیار داشتید تغییر دهید و اینکه چگونه آن
430
00:16:05,940 –> 00:16:07,770
شبه کد به پایتون ترجمه می شود به
431
00:16:07,770 –> 00:16:10,260
اندازه 60 سایدینگ شده است، اکنون من قبلاً
432
00:16:10,260 –> 00:16:12,690
برای ترسیم دایره هایمان محدوده آهنی را دریافت کرده ام
433
00:16:12,690 –> 00:16:13,380
،
434
00:16:13,380 –> 00:16:15,510
بنابراین در واقع FD حرف بعدی در
435
00:16:15,510 –> 00:16:17,490
الفبای این حلقه خاص است.
436
00:16:17,490 –> 00:16:21,120
که J است بنابراین برای J در محدوده 25 می گوییم که
437
00:16:21,120 –> 00:16:23,490
تنظیم می شود تا 25 انجام شود تکرار می کند که می خواهیم
438
00:16:23,490 –> 00:16:25,470
با استفاده از طول ضلع فعلی خود مربعی رسم کنیم
439
00:16:25,470 –> 00:16:27,480
و این عبارت در اینجا
440
00:16:27,480 –> 00:16:29,340
طول ضلع برابر با طول ضلع به اضافه 10 است
441
00:16:29,340 –> 00:16:32,310
که فقط
442
00:16:32,310 –> 00:16:34,560
طول ضلع را 10 واحد افزایش می دهد یا در
443
00:16:34,560 –> 00:16:36,900
تکرار بعدی 60 نمی شود. 10 را اضافه کرده اند
444
00:16:36,900 –> 00:16:39,210
و 70 شده اند، بنابراین مربعی
445
00:16:39,210 –> 00:16:42,420
به بزرگی 70 رسم می ک