در این مطلب، ویدئو کارگاه برنامه افزودنی پایتون: هندسه فراکتال با لاک پشت پایتون با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:54:58
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:02,060
شما
2
00:00:06,920 –> 00:00:08,980
3
00:00:11,010 –> 00:00:13,070
4
00:00:22,349 –> 00:00:26,009
شما آخرین چیزی
5
00:00:27,300 –> 00:00:29,359
هستید
6
00:00:42,660 –> 00:00:47,410
که خوب هستید بچه ها همه چیز خوب است و ما
7
00:00:47,410 –> 00:00:50,830
فقط به شما اطلاع می دهیم که این در حال
8
00:00:50,830 –> 00:00:53,320
ضبط است اما هیچ کس نمی تواند چهره شما را ببیند
9
00:00:53,320 –> 00:00:56,440
و هیچ کس نمی تواند چت را ببیند بنابراین
10
00:00:56,440 –> 00:00:58,030
اگر سؤالی دارید بهترین مکان
11
00:00:58,030 –> 00:00:59,559
برای ارسال آنها وارد چت شوید، اما میتوانید
12
00:00:59,559 –> 00:01:01,720
در قالب ویدیویی از آنها بپرسید،
13
00:01:01,720 –> 00:01:05,430
من تقریباً هر 7 تا 10
14
00:01:05,430 –> 00:01:11,530
دقیقه مکث میکنم، بنابراین بیایید فراکتالها را شروع کنیم، بنابراین
15
00:01:11,530 –> 00:01:14,080
آنچه که یک فراکتال است، یک فرکتال یک شکل منحنی یا
16
00:01:14,080 –> 00:01:15,759
هندسی است که هر قسمت از
17
00:01:15,759 –> 00:01:18,100
آن آمار یکسانی دارد.
18
00:01:18,100 –> 00:01:20,800
شخصیت کل چاهی است که در
19
00:01:20,800 –> 00:01:23,229
فرهنگ لغت آکسفورد تعریف شده است، اما همانطور که
20
00:01:23,229 –> 00:01:24,580
در تمام این تصاویر می بینید،
21
00:01:24,580 –> 00:01:27,210
اینها نمونه های هندسی بسیار ساده
22
00:01:27,210 –> 00:01:29,680
ای از فراکتال ها هستند، شما این
23
00:01:29,680 –> 00:01:32,110
نوع ترایدنت را دارید و سپس ناگهان هر
24
00:01:32,110 –> 00:01:34,479
خط تیره به یک تقسیم می شود. سه گانه و سپس هر
25
00:01:34,479 –> 00:01:36,850
خط تیره به یک سه گانه تقسیم می شود و شما
26
00:01:36,850 –> 00:01:39,430
به این شکل فراکتال می رسید، بنابراین
27
00:01:39,430 –> 00:01:42,700
همان الگوی تکرار شده بارها و بارها
28
00:01:42,700 –> 00:01:48,189
در مقیاس کوچکتر است، بنابراین فراکتال ها در
29
00:01:48,189 –> 00:01:51,520
همه جا در طبیعت وجود دارند، اکنون از نظر
30
00:01:51,520 –> 00:01:54,130
ریاضی y اولین بار
31
00:01:54,130 –> 00:01:59,020
در سال 1975 توسط شخصی به نام بنوا
32
00:01:59,020 –> 00:02:02,920
ماندلبروت تعریف شد، بنابراین مندلبروت این
33
00:02:02,920 –> 00:02:05,110
اصطلاح هندسی را تعریف کرد که فراکتال شکلی است
34
00:02:05,110 –> 00:02:08,169
با سطح یا حجم محدود
35
00:02:08,169 –> 00:02:11,070
که می تواند سه بعدی باشد اما
36
00:02:11,070 –> 00:02:14,769
پیچیدگی نامحدودی در
37
00:02:14,769 –> 00:02:17,920
لبه های بیرونی آن وجود دارد و صادقانه بگویم هیچ کس. تا اواخر دهه 70 فکر میکردند
38
00:02:17,920 –> 00:02:20,320
که فراکتالها بسیار جالب هستند
39
00:02:20,320 –> 00:02:24,100
و تا اواخر دهه 70 شروع به
40
00:02:24,100 –> 00:02:25,840
کشیدن آنها توسط رایانه کردند
41
00:02:25,840 –> 00:02:29,560
42
00:02:29,560 –> 00:02:32,920
43
00:02:32,920 –> 00:02:34,750
44
00:02:34,750 –> 00:02:36,910
. مانند هی، ما
45
00:02:36,910 –> 00:02:39,130
در طبیعت فرکتالهای زیادی داریم،
46
00:02:39,130 –> 00:02:42,359
ساختار برگ درختان، رودخانههای
47
00:02:42,359 –> 00:02:44,209
گردباد
48
00:02:44,209 –> 00:02:48,080
، بسیاری از موجودات زنده مختلف، اعم
49
00:02:48,080 –> 00:02:50,870
از گیاهی یا حیوانی یا حتی پدیدههای طبیعی،
50
00:02:50,870 –> 00:02:53,420
تمایل دارند الگوهای فراکتالی داشته باشند
51
00:02:53,420 –> 00:02:56,269
که اکنون واقعاً به یک
52
00:02:56,269 –> 00:03:00,519
تغییر دهنده بازی تبدیل شده است. فراکتال ها در
53
00:03:00,519 –> 00:03:04,040
سال 1980 بود و آنها شروع کردند به قرار دادن آنها در
54
00:03:04,040 –> 00:03:07,239
شبیه سازی های کامپیوتری همراه با
55
00:03:07,239 –> 00:03:10,430
تصادفی و من می خواستم آن را متوقف کنم، بنابراین
56
00:03:10,430 –> 00:03:11,840
کمی به شما می گویم. کمی در مورد این
57
00:03:11,840 –> 00:03:13,879
انیمیشن بدانید، زیرا جهان را به طور کامل تغییر داد،
58
00:03:13,879 –> 00:03:18,319
بنابراین این سال 1980 است و مردی
59
00:03:18,319 –> 00:03:21,079
به نام لورن کارپنتر برای بوئینگ کار می کند
60
00:03:21,079 –> 00:03:25,459
و لورن در حال تلاش برای ایجاد
61
00:03:25,459 –> 00:03:29,659
پس زمینه برای یک هواپیما است که اکنون
62
00:03:29,659 –> 00:03:31,579
کتاب ماندلبرات را خوانده است و فکر می کند شاید
63
00:03:31,579 –> 00:03:33,890
بتواند کاری انجام دهد. یک
64
00:03:33,890 –> 00:03:37,040
فضای سه بعدی با استفاده از فراکتال ها، بنابراین
65
00:03:37,040 –> 00:03:38,510
او این منظره را می سازد که از 50 مثلث ساخته شده است
66
00:03:38,510 –> 00:03:41,930
و با استفاده از روش فراکتال
67
00:03:41,930 –> 00:03:46,069
، هر مثلث را به نیرویی تقسیم می کند
68
00:03:46,069 –> 00:03:48,650
اگر این مثلث باشد، متأسفم که من وحشتناک
69
00:03:48,650 –> 00:03:51,079
هستم که با موشی که قرار است آن را
70
00:03:51,079 –> 00:03:54,880
تقسیم کند این بوم بوم و سپس
71
00:03:54,880 –> 00:03:58,239
به هر نقطه در اینجا یک
72
00:03:58,239 –> 00:04:01,970
ارتفاع کمی تصادفی داده می شود تا
73
00:04:01,970 –> 00:04:05,109
منظره ای از 50 مثلث با استفاده
74
00:04:05,109 –> 00:04:08,379
75
00:04:09,130 –> 00:04:14,020
از روش فراکتال به چیزی دیدنی تبدیل شود،
76
00:04:14,530 –> 00:04:17,450
بنابراین در دهه 1980
77
00:04:17,450 –> 00:04:21,108
کامپیوترها چند روز طول می کشیدند تا رندر شوند، اما در
78
00:04:21,108 –> 00:04:22,400
کامپیوترهای امروزی این چنین است. تقریباً
79
00:04:22,400 –> 00:04:26,750
فوری و از 50 مثلث به
80
00:04:26,750 –> 00:04:30,070
پنج میلیون رسید و یک منظره فراکتال سه بعدی بسیار واقعی و بسیار واقعی
81
00:04:30,070 –> 00:04:32,990
،
82
00:04:32,990 –> 00:04:37,700
بنابراین این انیمیشن دهه 1980 دارای ch
83
00:04:37,700 –> 00:04:39,950
از نحوه ساخت
84
00:04:39,950 –> 00:04:43,810
گرافیک های سه بعدی ناراحت شدم، بنابراین از زمانی که این اتفاق افتاد
85
00:04:43,810 –> 00:04:47,840
، فقط حاشیه نویسی لورن
86
00:04:47,840 –> 00:04:50,690
کارپنتر را پاک می کنم که این سمت چپ را ایجاد کرد و
87
00:04:50,690 –> 00:04:55,120
در ادامه پیکسار را تأسیس کرد، بنابراین این نوع
88
00:04:55,120 –> 00:04:56,780
ساختارهای سه بعدی در
89
00:04:56,780 –> 00:04:59,180
همه جا در فیلم های پیکسار وجود دارند و آنها
90
00:04:59,180 –> 00:05:01,520
راه خود را به بازی های ویدیویی باز کردند، بنابراین این
91
00:05:01,520 –> 00:05:04,190
ترکیب فراکتال ها که
92
00:05:04,190 –> 00:05:06,110
در یک محیط کامپیوتری سه بعدی شبیه سازی شده است به
93
00:05:06,110 –> 00:05:07,880
همراه مقداری
94
00:05:07,880 –> 00:05:10,880
تصادفی می تواند به رایانه ها اجازه دهد تا
95
00:05:10,880 –> 00:05:15,919
این مناظر واقع گرایانه وحشیانه را ایجاد کنند، بنابراین
96
00:05:15,919 –> 00:05:18,919
این تصاویر از فیلم شجاع پیکسار
97
00:05:18,919 –> 00:05:21,140
است که از Assassin’s Creed و
98
00:05:21,140 –> 00:05:23,720
این یکی در اینجا احتمالاً
99
00:05:23,720 –> 00:05:27,350
جالبترین بازی است که تا به حال جالبترین بازی
100
00:05:27,350 –> 00:05:30,580
101
00:05:30,580 –> 00:05:33,410
102
00:05:33,410 –> 00:05:36,820
103
00:05:36,820 –> 00:05:39,380
104
00:05:39,380 –> 00:05:43,970
105
00:05:43,970 –> 00:05:46,220
است. از
106
00:05:46,220 –> 00:05:50,090
نظر فروش بسیار محبوب نبوده است، بسیاری
107
00:05:50,090 –> 00:05:52,100
از مردم را به این حدس و گمان سوق داده است که
108
00:05:52,100 –> 00:05:55,820
شاید جهان یک شبیه سازی، زیرا
109
00:05:55,820 –> 00:05:57,919
نگاه کنید با قدرت کامپیوتر و هندسه فراکتال چه کاری می توانیم انجام
110
00:05:57,919 –> 00:06:00,380
دهیم، می توانیم
111
00:06:00,380 –> 00:06:02,780
جهان های مجازی کاملی ایجاد
112
00:06:02,780 –> 00:06:08,230
کنیم که واقعی تر به نظر می رسند، بنابراین
113
00:06:08,230 –> 00:06:11,230
فقط به این فکر کنید که یک فراکتال چیست
114
00:06:11,230 –> 00:06:14,680
، این الگوی است که خود را در
115
00:06:14,680 –> 00:06:17,500
مقیاس کوچکتر و کوچکتر تکرار می کند و
116
00:06:17,500 –> 00:06:19,210
جالب است. و آنچه این کارگاه در
117
00:06:19,210 –> 00:06:21,760
مورد آن است، تلاش برای تکرار
118
00:06:21,760 –> 00:06:24,640
این کدها با استفاده از کدهای کامپیوتری بسیار بسیار ساده
119
00:06:24,640 –> 00:06:27,010
است، بنابراین ما از پایتون و
120
00:06:27,010 –> 00:06:30,820
کتابخانه ای به نام لاک پشت استفاده می کنیم، بنابراین خود لاک
121
00:06:30,820 –> 00:06:33,640
پشت تعداد بسیار کمی از
122
00:06:33,640 –> 00:06:36,220
دستورات بسیار ساده
123
00:06:36,220 –> 00:06:41,110
را دارد. برای قلم کردن قلم به بالا و همراه
124
00:06:41,110 –> 00:06:44,050
با پایتون از آن با
125
00:06:44,050 –> 00:06:47,410
لیست های حلقه ها و کتابخانه تصادفی
126
00:06:47,410 –> 00:06:50,560
استفاده می کنیم و از آن برای ایجاد
127
00:06:50,560 –> 00:06:51,040
اشکال مختلف استفاده
128
00:06:51,040 –> 00:06:55,060
می کنیم، فقط با دانستن دو
129
00:06:55,060 –> 00:06:57,460
مربع ساده قلم را به سمت بالا می شناسیم و
130
00:06:57,460 –> 00:07:01,300
سپس از متغیر حلقه استفاده می
131
00:07:01,300 –> 00:07:03,730
کنیم و شکل را با یک
132
00:07:03,730 –> 00:07:04,800
رنگ خاص پر
133
00:07:04,800 –> 00:07:08,590
می کنیم و سپس آن شکل را به یک
134
00:07:08,590 –> 00:07:11,380
تابع چند ضلعی تبدیل می کنیم و
135
00:07:11,380 –> 00:07:13,810
اولین فراکتای خود را ایجاد می کنیم. حالا اگر
136
00:07:13,810 –> 00:07:16,470
کمی دقت کنید این یک پنتاگون است
137
00:07:16,470 –> 00:07:20,110
و آن را به سمت چپ
138
00:07:20,110 –> 00:07:22,120
میکشد، پنتاگون کمی کوچکتر آن را به
139
00:07:22,120 –> 00:07:23,860
چپ بپیچانید، پنتاگون کمی کوچکتر
140
00:07:23,860 –> 00:07:25,360
آن را به سمت چپ بپیچید، پنتاگون کمی کوچکتر
141
00:07:25,360 –> 00:07:27,940
و در نهایت به
142
00:07:27,940 –> 00:07:30,550
این میرسید. الگوی فراکتال زیبا و ما
143
00:07:30,550 –> 00:07:32,680
می توانیم آن ها را با رنگ ها پر کنیم و آنها را
144
00:07:32,680 –> 00:07:35,140
به ساختارهای مختلفی تبدیل کنیم که شبیه
145
00:07:35,140 –> 00:07:38,440
چیزهایی مانند شاخ و مخروط هستند، به
146
00:07:38,440 –> 00:07:43,480
عنوان مثال، ما این فراکتال بسیار معروف را نیز ایجاد می کنیم
147
00:07:43,480 –> 00:07:45,220
که به آن
148
00:07:45,220 –> 00:07:49,540
مثلث سیرپینسکی می گویند و
149
00:07:49,540 –> 00:07:52,210
مثلث سیرپینسکی اساساً یک سه گانه است.
150
00:07:52,210 –> 00:07:54,520
به تقسیم کردن ادامه می دهد، اما ما
151
00:07:54,520 –> 00:07:58,360
همچنین با استفاده از مهرها بازی خواهیم کرد تا کمی پرتر به نظر برسد،
152
00:07:58,360 –> 00:08:01,690
پس از
153
00:08:01,690 –> 00:08:04,600
آن به ترسیم یک درخت فراکتال ساده می پردازیم،
154
00:08:04,600 –> 00:08:06,820
اکنون یک درخت هندسی ساده
155
00:08:06,820 –> 00:08:10,150
اساساً همین شکل V است،
156
00:08:10,150 –> 00:08:13,090
اجازه دهید اگر می خواهید حاشیه نویسی کنم. می تواند شکل V را
157
00:08:13,090 –> 00:08:15,580
که من در حال حاضر ترسیم می کنم ترسیم کند
158
00:08:15,580 –> 00:08:20,050
و اگر اجازه دهید آن شکل V تکرار
159
00:08:20,050 –> 00:08:21,910
شود
160
00:08:21,910 –> 00:08:24,400
، درختی را ترسیم خواهید کرد و آن درخت
161
00:08:24,400 –> 00:08:28,200
می تواند واقعاً واقع گرایانه باشد. مجدداً
162
00:08:28,200 –> 00:08:32,159
زاویه بین آنها را
163
00:08:32,159 –> 00:08:35,470
تصادفی کنید و طول شاخه ها را تصادفی کنید و نقشه ها را پاک کنید
164
00:08:35,470 –> 00:08:39,099
و خواهید دید که
165
00:08:39,099 –> 00:08:42,010
در اسلاید بعدی می توانیم یک
166
00:08:42,010 –> 00:08:45,250
کارخانه اساسی از درختان منحصر به فرد را
167
00:08:45,250 –> 00:08:48,520
فقط در 26 خط کد ایجاد کنیم بنابراین این
168
00:08:48,520 –> 00:08:51,400
باید برجسته ترین نکته باشد. کارگاه این همان
169
00:08:51,400 –> 00:08:54,820
چیزی است که اکنون
170
00:08:54,820 –> 00:08:58,420
قبل از شروع کدنویسی به پایان می رسانیم، من یک
171
00:08:58,420 –> 00:09:01,780
ویدیوی کوچک پخش می کنم که به شما نشان می دهد چگونه
172
00:09:01,780 –> 00:09:05,470
می توانید سعی کنید صفحه خود را تقسیم کنید تا
173
00:09:05,470 –> 00:09:08,710
هدف این باشد که
174
00:09:08,710 –> 00:09:10,990
من کد خود را به شما نشان دهم. روی نیمی از صفحه، من در
175
00:09:10,990 –> 00:09:13,420
واقع کدهای خود را به این صورت انباشته خواهم کرد و
176
00:09:13,420 –> 00:09:18,880
کد شما را می توانید با من کدنویسی کنید، اگر
177
00:09:18,880 –> 00:09:20,350
نتوانید به آن پی ببرید، واقعاً آسان است،
178
00:09:20,350 –> 00:09:22,920
فقط باید این پیوند کمی را به برنامه پایتون که قرار است وارد کنید، وارد کنید.
179
00:09:22,920 –> 00:09:25,390
180
00:09:25,390 –> 00:09:29,010
در مرورگر، بنابراین مطمئن
181
00:09:29,010 –> 00:09:33,610
می شوم که من صدای کامپیوتر را به اشتراک می گذارم،
182
00:09:33,610 –> 00:09:35,680
اگر به هر دلیلی نمی توانید آن را بشنوید، فقط یک پیام برای من بفرستید
183
00:09:35,680 –> 00:09:37,540
، این به
184
00:09:37,540 –> 00:09:39,460
شما نشان می دهد که چگونه صفحه نمایش را تقسیم کنید و بزرگنمایی کنید و
185
00:09:39,460 –> 00:09:42,520
سپس ما می رویم می
186
00:09:42,520 –> 00:09:44,650
خواهم با کدگذاری برخی از فراکتال ها شروع کنم
187
00:09:44,650 –> 00:09:47,980
o همه وقتی
188
00:09:47,980 –> 00:09:50,140
صفحهنمایش را به اشتراک میگذارم، به این
189
00:09:50,140 –> 00:09:52,390
شکل میشود، کدی را به اشتراک میگذارم که تقریباً نصف اندازه صفحه
190
00:09:52,390 –> 00:09:55,600
است و ممکن است تمام صفحه
191
00:09:55,600 –> 00:09:57,880
باشید یا نباشید، بنابراین باید از تمام صفحه خارج شوید و سعی
192
00:09:57,880 –> 00:10:04,210
کنید اندازه زوم را به نیمه خاموش تغییر دهید. صفحهای که
193
00:10:04,210 –> 00:10:07,630
حتی میتوانید روی این کد بزرگنمایی کنید، بنابراین
194
00:10:07,630 –> 00:10:10,270
چهرهتان را تا حد امکان کوچک کنید، حالا
195
00:10:10,270 –> 00:10:13,950
کد من را
196
00:10:15,140 –> 00:10:17,750
واقعاً خوب میبینید، بنابراین پس از انجام این کار،
197
00:10:17,750 –> 00:10:20,180
تب کروم خود را باز کرده
198
00:10:20,180 –> 00:10:25,010
و آن را در کنار تب من قرار دهید. و این
199
00:10:25,010 –> 00:10:34,610
پیوند را کمی نقطهای کپی کنید، اما بله، شب ما
200
00:10:34,610 –> 00:10:36,050
با چه حدسی شروع نمیکنیم، اما شما
201
00:10:36,050 –> 00:10:38,900
هر پیوندی را که من روی صفحه دارم کپی میکنید
202
00:10:38,900 –> 00:10:41,930
و حدس میزنید چه چیزی میتوانید
203
00:10:41,930 –> 00:10:44,540
این کد را تغییر دهید، این کد متعلق به
204
00:10:44,540 –> 00:10:46,790
خودتان است. با کپی از کد، می توانید
205
00:10:46,790 –> 00:10:49,580
تنظیمات خود را در اینجا تغییر دهید و این
206
00:10:49,580 –> 00:10:52,460
برنامه خود شما خواهد بود، امیدوارم که
207
00:10:52,460 –> 00:10:54,250
منطقی باشد،
208
00:10:54,250 –> 00:10:58,180
بنابراین اجازه دهید من از ارائه خارج شوم
209
00:10:58,180 –> 00:11:09,160
و کروم خود را باز کنم،
210
00:11:09,160 –> 00:11:15,520
آنها می بندند که
211
00:11:17,450 –> 00:11:19,790
212
00:11:19,790 –> 00:11:23,779
این لینکی که باید سعی کنید
213
00:11:23,779 –> 00:11:26,060
در مرورگر خود قرار دهید
214
00:11:26,060 –> 00:11:38,209
creen بسیار خوب، پس
215
00:11:38,209 –> 00:11:40,670
همین اینجا این پیوند را وارد
216
00:11:40,670 –> 00:11:42,860
مرورگر خود میکنید و میتوانید
217
00:11:42,860 –> 00:11:47,320
همان کدی را که من معرفی لاکپشت بسیار کمی
218
00:11:47,320 –> 00:11:51,290
دارم را دریافت کنید و آن
219
00:11:51,290 –> 00:11:54,079
را از نظر نحوه کارکرد آن در آنجا
220
00:11:54,079 –> 00:11:59,810
قرار دهید. این پیوند را نشانک کنید و با
221
00:11:59,810 –> 00:12:01,490
نشانک میتوانید اساساً
222
00:12:01,490 –> 00:12:03,649
به کد خود بازگردید، این کاربر موقت شما
223
00:12:03,649 –> 00:12:05,540
در اینجا پس از اینکه آن را نشانک کردید و
224
00:12:05,540 –> 00:12:08,149
هر چیزی را تغییر
225
00:12:08,149 –> 00:12:12,949
دادید به ناشناس تبدیل میشود و میتوانید
226
00:12:12,949 –> 00:12:15,860
اساساً هر زمان که نیاز داشتید به کد خود دسترسی پیدا کنید.
227
00:12:15,860 –> 00:12:18,320
بنابراین در این اولین
228
00:12:18,320 –> 00:12:20,720
کدی که قبلاً در کدی قرار دادهام،
229
00:12:20,720 –> 00:12:26,420
آن را بازنویسی میکنم تا به این ترتیب
230
00:12:26,420 –> 00:12:29,959
با استفاده از نقطه لاکپشت مربعی به جلو میکشد.
231
00:12:29,959 –> 00:12:34,790
232
00:12:34,790 –> 00:12:36,920
در اصل
233
00:12:36,920 –> 00:12:41,350
ما این کار را انجام میدهیم اگر بگوییم نقطه به جلو
234
00:12:41,350 –> 00:12:45,230
100 است که یک خط مستقیم
235
00:12:45,230 –> 00:12:51,440
100 پیکسلی ترسیم میکند اگر بگوییم نقطه لاکپشت 90
236
00:12:51,440 –> 00:12:53,720
باقی مانده است که سر لاک پشت را
237
00:12:53,720 –> 00:12:56,779
مانند لاکپشت واقعی 90 درجه میچرخاند و
238
00:12:56,779 –> 00:13:00,560
اگر میخواهید کپی کنید. و این را چهار
239
00:13:00,560 –> 00:13:05,000
بار بچسبانید aw یک مربع بنابراین
240
00:13:05,000 –> 00:13:07,339
قبلاً کمی برنامه برای
241
00:13:07,339 –> 00:13:09,829
نوشتن یک حلقه مناسب می بینید و روشی که
242
00:13:09,829 –> 00:13:11,959
ما یک حلقه را در پایتون می نویسیم این است که می گوییم برای I
243
00:13:11,959 –> 00:13:20,269
در محدوده 0 با کاما یک عدد حالا کاری که قرار
244
00:13:20,269 –> 00:13:22,430
است انجام دهد این است که هر چیزی که
245
00:13:22,430 –> 00:13:27,699
بعد از آن فرورفته شده است انجام می دهد. چهار بار تکرار کنید،
246
00:13:27,699 –> 00:13:31,010
بنابراین منظور من از تورفتگی بعد از آن چگونه است، من می توانم آن
247
00:13:31,010 –> 00:13:33,279
را برجسته کنم، آن را
248
00:13:33,279 –> 00:13:39,740
اجرا کنید و ما آن اثر را داریم،
249
00:13:39,740 –> 00:13:41,630
بنابراین اولین کاری که می خواهم انجام دهم، اکنون
250
00:13:41,630 –> 00:13:44,870
که مربع کوچکی رسم کرده ایم، بازی
251
00:13:44,870 –> 00:13:47,420
کردن با حرکت است. -برای عملکرد رفتن به
252
00:13:47,420 –> 00:13:50,930
یک مکان خاص و بلند کردن قلم به
253
00:13:50,930 –> 00:13:57,140
سمت بالا، بنابراین بیایید بگوییم میخواهیم
254
00:13:57,140 –> 00:14:05,990
پین را به سمت بالا ببریم
255
00:14:05,990 –> 00:14:08,900
256
00:14:08,900 –> 00:14:11,390
257
00:14:11,390 –> 00:14:14,960
. به جایی در این نوع
258
00:14:14,960 –> 00:14:18,740
شبکه هندسی مانند بگوییم منفی 100
259
00:14:18,740 –> 00:14:24,970
کاما 100 و سپس می توانید سعی کنید
260
00:14:24,970 –> 00:14:33,200
مربع دیگری بکشید اما آن یکی در
261
00:14:33,200 –> 00:14:36,620
واقع هیچ کاری در چت انجام نمی دهد،
262
00:14:36,620 –> 00:14:43,580
وقتی حدس می زنم چرا این
263
00:14:43,580 –> 00:14:47,529
کد اینجا نیست. ردی از خود باقی
264
00:14:47,529 –> 00:14:50,630
بگذاریم، بیایید حاشیه نویسی ها را پاک کنیم، همه
265
00:14:50,630 –> 00:14:51,580
نقشه ها به
266
00:14:51,580 –> 00:14:56,020
خوبی پاک شوند. هیچ کاری انجام نمی دهد
267
00:14:56,020 –> 00:14:59,720
زیرا خودکار بالا است و می
268
00:14:59,720 –> 00:15:09,440
توانید قلم را پایین بگذارید. یکی از چیزهایی
269
00:15:09,440 –> 00:15:15,170
که با نمایش لاک پشت در
270
00:15:15,170 –> 00:15:17,750
داخل ریپل مشکل دارد این است که
271
00:15:17,750 –> 00:15:20,620
هر اتفاقی که بعد از این نقطه رخ
272
00:15:20,620 –> 00:15:23,839
می دهد بنفش می شود بنابراین می توانید در واقع مقداری بنویسید.
273
00:15:23,839 –> 00:15:26,330
عملکردی که وجود ندارد
274
00:15:26,330 –> 00:15:29,180
، بنفش نیز خواهد بود، بنابراین شما
275
00:15:29,180 –> 00:15:31,490
واقعاً باید مراقب باشید که کدگذاری رنگ
276
00:15:31,490 –> 00:15:32,750
به شما کمکی نمیکند، باید
277
00:15:32,750 –> 00:15:35,029
املای کاملاً درست داشته باشید و
278
00:15:35,029 –> 00:15:37,370
وقتی وارد رنگها شدیم، باید
279
00:15:37,370 –> 00:15:43,510
رنگ American Way Co را املا کنید. بنابراین
280
00:15:43,510 –> 00:15:46,279
قبل از اینکه به اولین فراکتال خود برویم،
281
00:15:46,279 –> 00:15:49,759
رنگآمیزی و نحوه
282
00:15:49,759 –> 00:15:53,540
استفاده از این متغیر I را نیز نشان میدهم، بنابراین میخواهم از
283
00:15:53,540 –> 00:16:01,939
شر این کد خلاص شوم و
284
00:16:01,939 –> 00:16:07,490
اکنون از رنگ استفاده میکنم، بنابراین میگوییم رنگ نقطه لاک پشت
285
00:16:07,490 –> 00:16:11,680
بیایید بگوییم سبز
286
00:16:11,680 –> 00:16:18,740
خوب است، پس رنگ سبز داریم، حالا میتوانیم
287
00:16:18,740 –> 00:16:23,180
شکل خود را با تایپ کردن پر کنیم، بنابراین
288
00:16:23,180 –> 00:16:25,370
قبل از ترسیم شکل شروع به پر شدن میکند
289
00:16:25,370 –> 00:16:28,370
و پس از اتمام طراحی شکل، لاکپشت اندزویل، پس از
290
00:16:28,370 –> 00:16:32,029
291
00:16:32,029 –> 00:16:39,379
فیلم مدرسه شروع کنید و یک کمی بازیافت
292
00:16:39,379 –> 00:16:43,550
اینجا هستم ترجیح میدهید فقط یک
293
00:16:43,550 –> 00:16:48,139
فاصله بگذارید و این فضاها در پایتون هیچ
294
00:16:48,139 –> 00:16:50,569
تفاوتی ندارند، اما این
295
00:16:50,569 –> 00:16:54,110
پر کردن لاکپشت و زیرخط است، بنابراین بله
296
00:16:54,110 –> 00:16:56,809
، یک شکل سبز است که پر شده است
297
00:16:56,809 –> 00:17:02,899
و همچنین میتوانید رنگهای مختلف قلم
298
00:17:02,899 –> 00:17:04,789
و رنگهای پر را مشخص کنید تا بتوانید رنگ قلم داشته باشید.
299
00:17:04,789 –> 00:17:09,169
این سبز و رنگ پر است
300
00:17:09,169 –> 00:17:18,709
که بنفش است، بنابراین اگر دنبال میکنید،
301
00:17:18,709 –> 00:17:21,740
این
302
00:17:21,740 –> 00:17:25,250
نکته خوبی است که اینجا را امتحان کنید، این است که رنگهای مختلف را امتحان کنید.
303
00:17:25,250 –> 00:17:29,419
304
00:17:29,419 –> 00:17:33,679
305
00:17:33,679 –> 00:17:38,690
سرخابی سرخابی همه
306
00:17:38,690 –> 00:17:41,270
آنها در واقع وجود دارند، اگرچه گاهی اوقات
307
00:17:41,270 –> 00:17:47,510
ممکن است با باد برخورد کنید، اما
308
00:17:47,510 –> 00:17:49,250
قبل از اینکه به
309
00:17:49,250 –> 00:17:51,440
ترسیم اولین فراکتال خود بپردازیم، یک چیز دیگر
310
00:17:51,440 –> 00:17:52,240
به شما نشان
311
00:17:52,240 –> 00:17:56,210
میدهم که متوجه میشوید این چشم در آنجا چگونه است،
312
00:17:56,210 –> 00:17:59,570
ممکن است تعجب کنید که چه چیزی چشم این کار را انجام می دهد،
313
00:17:59,570 –> 00:18:01,190
من یک خط اضافی در
314
00:18:01,190 –> 00:18:03,109
انتهای این شکل می نویسم فقط برای اینکه نشان
315
00:18:03,109 –> 00:18:08,330
دهم حلقه های ما کار می کنند، بنابراین برای من در محدوده 0 کاما
316
00:18:08,330 –> 00:18:15,799
10 چاپ کنید دلیل اینکه شما از I استفاده می کنید
317
00:18:15,799 –> 00:18:18,440
و از حرف یا نام دیگری استفاده نمی کنید
318
00:18:18,440 –> 00:18:21,289
من مخفف یک عدد صحیح است، بنابراین یک حلقه دارای
319
00:18:21,289 –> 00:18:23,659
این شمارنده عدد صحیح داخلی است که
320
00:18:23,659 –> 00:18:26,659
میتوانیم از آن در شکلهای خود استفاده کنیم. با 0 شروع میشود
321
00:18:26,659 –> 00:18:29,419
و به عددی ختم میشود که یک عدد کمتر
322
00:18:29,419 –> 00:18:33,919
از آن حد است، بنابراین ببینید چگونه میتوانیم
323
00:18:33,919 –> 00:18:38,119
به جای رفتن از I استفاده کنیم. صد رو به جلو
324
00:18:38,119 –> 00:18:41,090
میتوانیم به جلو برویم و بهجای
325
00:18:41,090 –> 00:18:45,429
اینکه آن را کامل کنیم، میتوانیم آن 100 را ایجاد کنیم،
326
00:18:45,429 –> 00:18:48,440
اکنون این در واقع میخواهد کمی دقیق رسم کند،
327
00:18:48,440 –> 00:18:52,190
اکنون به دلیل ضخامت خط نمیتوانید پر شدن را ببینید،
328
00:18:52,190 –> 00:18:54,320
اما
329
00:18:54,320 –> 00:18:59,840
یک مارپیچ مارپیچی ترسیم میکند. و
330
00:18:59,840 –> 00:19:06,849
اگر سرعت نقطه لاک پشت کد خود را 100 افزایش
331
00:19:07,269 –> 00:19:12,190
دهیم که بسیار سریع ترسیم می شود،
332
00:19:12,190 –> 00:19:16,789
بنابراین بیایید اکنون نگاهی سریع به این بیندازیم
333
00:19:16,789 –> 00:19:19,429
که چگونه می توانیم در واقع برخی از فضاها را داشته
334
00:19:19,429 –> 00:19:21,979
باشیم که می توانند پر شوند، تنها کاری که
335
00:19:21,979 –> 00:19:24,470
باید انجام دهید ضرب I در یک عدد است.
336
00:19:24,470 –> 00:19:28,249
شاید 3 یا 2 به این نگاه کنند و
337
00:19:28,249 –> 00:19:29,720
در اینجا می رویم
338
00:19:29,720 –> 00:19:33,979
که یک مارپیچ از مارپیچ مربع است
339
00:19:33,979 –> 00:19:37,429
که پر شده است، مارپیچ می تواند فقط
340
00:19:37,429 –> 00:19:40,729
با تغییر این زاویه در اینجا تغییر کند، بنابراین اگر
341
00:19:40,729 –> 00:19:43,820
45 بود مربع نبود،
342
00:19:43,820 –> 00:19:46,879
یک جور بود. یک مارپیچ هشت ضلعی اگر
343
00:19:46,879 –> 00:19:53,059
120 بود یک مثلث می شد مارپیچ ular
344
00:19:53,059 –> 00:19:57,739
و غیره، پس بیایید نگاهی بیندازیم
345
00:19:57,739 –> 00:20:01,220
که چگونه میتوانیم از ساختار حلقه ساده استفاده کنیم
346
00:20:01,220 –> 00:20:05,370
تا چگونه آن را
347
00:20:05,370 –> 00:20:07,950
به تابعی تبدیل کنیم که
348
00:20:07,950 –> 00:20:11,370
چند ضلعی ترسیم میکند، زیرا زمانی که میتوانیم
349
00:20:11,370 –> 00:20:14,880
چند ضلعی ترسیم کنیم و به عنوان یک تابع،
350
00:20:14,880 –> 00:20:17,610
میتوانیم از بازگشت استفاده کنیم. یک
351
00:20:17,610 –> 00:20:19,920
الگوی مشابه در مقیاسی متفاوت تکرار میشود
352
00:20:19,920 –> 00:20:23,550
و ما فراکتالها داریم، بنابراین این همان جایی است که
353
00:20:23,550 –> 00:20:25,110
ما به سمت آن میرویم، این همان چیزی است که
354
00:20:25,110 –> 00:20:28,860
میخواهیم بعد از آن پنتاگون معروفی که به صورت مارپیچی
355
00:20:28,860 –> 00:20:31,650
در خودش میپیچد، این کدی است که
356
00:20:31,650 –> 00:20:34,050
اگر به دلایلی انجام شد، باید آن را وارد کنید.
357
00:20:34,050 –> 00:20:36,330
کار نمی کند شما همیشه می توانید آن
358
00:20:36,330 –> 00:20:41,760
کت دوم را امتحان کنید، اما من ترجیح می دهم
359
00:20:41,760 –> 00:20:46,370
این را از ابتدا شروع کنم نه از ابتدا کاملاً
360
00:20:46,370 –> 00:20:49,559
از ابتدا راینر، بنابراین
361
00:20:49,559 –> 00:20:53,280
این بار من لاک پشت را متفاوت وارد کرده ام
362
00:20:53,280 –> 00:20:56,250
و اگر از
363
00:20:56,250 –> 00:20:59,670
ستاره واردات لاک پشت تایپ کنید، مجبور نیستید
364
00:20:59,670 –> 00:21:02,429
نوشتن نقطه لاک پشت Penkala رنگ پر لاک پشت
365
00:21:02,429 –> 00:21:04,590
شما فقط باید رنگ رنگ
366
00:21:04,590 –> 00:21:07,650
پر رنگ و غیره را بنویسید بنابراین این
367
00:21:07,650 –> 00:21:10,559
کمی میانبر است تا ترسیم آن
368
00:21:10,559 –> 00:21:15,240
مربع ساده برای I در محدوده صفر کاما
369
00:21:15,240 –> 00:21:26,929
چهار رو به جلو باشد. 00 کلاسیک دقیقاً در
370
00:21:28,130 –> 00:21:30,990
آنجا مشخص شده است که سرعت 100 است
371
00:21:30,990 –> 00:21:36,600
و فوراً ترسیم می شود، بنابراین بیایید سعی
372
00:21:36,600 –> 00:21:38,760
کنیم منظور من از
373
00:21:38,760 –> 00:21:42,559
سیستماتیک کردن را سیستماتیک کنیم، فرض کنید طول اضلاع داریم
374
00:21:42,559 –> 00:21:47,130
و طول ضلع به جای صد، صد چاه است،
375
00:21:47,130 –> 00:21:50,090
فقط می توانید
376
00:21:50,090 –> 00:21:56,900
طول ضلع را قرار دهید. بنابراین سمت جلو
377
00:21:58,100 –> 00:22:01,490
و حالا میتوانم تکلیفم را به
378
00:22:01,490 –> 00:22:05,140
هر چیزی تغییر دهم 200، آن را بزرگتر
379
00:22:05,140 –> 00:22:07,730
میکشم، اگر میتوانستیم
380
00:22:07,730 –> 00:22:11,870
همین کار را با طرفها انجام دهیم، حالا اضلاع داشته باشیم، اگر
381
00:22:11,870 –> 00:22:15,400
طرفها چهار است، میتوانم فقط علامتهایی را در آنجا قرار دهم
382
00:22:15,400 –> 00:22:21,440
تا اگر
383
00:22:21,440 –> 00:22:23,410
آن را به پنج تغییر دهیم، چه
384
00:22:23,410 –> 00:22:25,880
اتفاقی میافتد، بله، لاکپشت فقط میخواهد
385
00:22:25,880 –> 00:22:29,000
زمان اضافی را از یک طرف ردیابی کند، بنابراین
386
00:22:29,000 –> 00:22:31,100
کاملاً کار نمیکند، به
387
00:22:31,100 –> 00:22:34,909
دلیل این زاویه است که زاویه x ضلعها
388
00:22:34,909 –> 00:22:37,280
باید 360 باشد، بنابراین شما میتوانید اساساً بفهمید.
389
00:22:37,280 –> 00:22:41,350
که آن زاویه 360 تقسیم بر
390
00:22:41,350 –> 00:22:47,919
علم و ناگهان پنتاگون شش شش
391
00:22:47,919 –> 00:22:54,830
ضلعی سه مثلث است، بنابراین فقط با
392
00:22:54,830 –> 00:22:58,700
تغییر این دو چیز می
393
00:22:58,700 –> 00:23:05,390
توانید شکلی را که ترسیم می کنید تغییر دهید،
394
00:23:05,390 –> 00:23:10,039
بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانیم
395
00:23:10,039 –> 00:23:17,600
این را بازسازی کنیم تا سرگرم کننده باشد. ction بنابراین تابع یک
396
00:23:17,600 –> 00:23:21,500
تعریف دارد که یک نام تابع است
397
00:23:21,500 –> 00:23:24,440
و سپس چند پارامتر دارد و
398
00:23:24,440 –> 00:23:26,179
در مورد ما این
399
00:23:26,179 –> 00:23:33,610
پارامترها صورتی رنگ هستند و
400
00:23:39,400 –> 00:23:51,460
به این ترتیب دارای یک : و
401
00:23:51,460 –> 00:23:56,300
این بار شما حلقه for را در داخل
402
00:23:56,300 –> 00:23:57,860
تابع قرار می دهید توسط تورفتگی فقط یک
403
00:23:57,860 –> 00:24:01,040
بار دیگر آن را کنترل میکند، آن را برجسته میکنید، آن را
404
00:24:01,040 –> 00:24:05,600
تب کنید و اکنون در آنجا میرود اگر
405
00:24:05,600 –> 00:24:08,600
این کد را اجرا کنم، هیچ اتفاقی نمیافتد،
406
00:24:08,600 –> 00:24:11,030
نه به این دلیل که یک تابع یک نقشه است
407
00:24:11,030 –> 00:24:14,450
و شما باید روی نقشه اجرا کنید،
408
00:24:14,450 –> 00:24:20,650
بنابراین اگر من بگو چند ضلعی 5 کاما
409
00:24:20,650 –> 00:24:26,390
صد که تولید می کند آه من
410
00:24:26,390 –> 00:24:28,580
طول ضلع ها را انجام دادم به طوری که قرار بود
411
00:24:28,580 –> 00:24:32,650
صد ضلعی با
412
00:24:32,650 –> 00:24:39,860
طول اضلاع 5 ایجاد شود چگونه می خواستم این کار را انجام دهم.
413
00:24:39,860 –> 00:24:45,440
414
00:24:45,440 –> 00:24:47,540
اضلاع
415
00:24:47,540 –> 00:24:49,280
و این طول اضلاع است و آن
416
00:24:49,280 –> 00:24:52,960
باید یک پنتاگون باشد
417
00