در این مطلب، ویدئو کتابخانه Python Arcade p09 – انیمیشن ورق sprite با AnimatedTimeSprite با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:07
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:01,560
بیایید نگاهی به نحوه ایجاد
2
00:00:01,560 –> 00:00:03,929
انیمیشن های صفحه گسترده در آرکید بیندازیم. من
3
00:00:03,929 –> 00:00:06,629
دو فایل آماده می کنم یکی این
4
00:00:06,629 –> 00:00:09,360
صفحه گسترده دشمن PNG است و فقط یک
5
00:00:09,360 –> 00:00:12,059
تصویر رول و با 15 ستون است بنابراین دارای
6
00:00:12,059 –> 00:00:15,240
15 تصویر فرعی یا فریم است و تنها
7
00:00:15,240 –> 00:00:17,910
چیزی که از فریم تغییر می کند. برای قاب کردن،
8
00:00:17,910 –> 00:00:21,390
این چراغ در سمت این قبل روشن است
9
00:00:21,390 –> 00:00:26,160
و تصویر دومی که من به سمت خداوند می روم،
10
00:00:26,160 –> 00:00:29,160
این گربه در حال دویدن است، بنابراین چهار ردیف و
11
00:00:29,160 –> 00:00:31,230
دو ستون دارد و چون این
12
00:00:31,230 –> 00:00:33,030
ساده ترین است، می خواهم با این یکی شروع کنم.
13
00:00:33,030 –> 00:00:34,739
یوزپلنگ آتش دشمن PNG
14
00:00:34,739 –> 00:00:37,530
من قبلا اینجا یک فایل پایتون آماده کردم ما
15
00:00:37,530 –> 00:00:41,329
فقط یک پنجره آرکید خالی ایجاد می کنیم و
16
00:00:41,329 –> 00:00:43,770
در اینجا دو متغیر عضو ایجاد
17
00:00:43,770 –> 00:00:46,559
کردم Juanita گفتم لیست پخش و دوم
18
00:00:46,559 –> 00:00:48,690
مجموعه ای از پخش کننده است و هر دو روی هیچ تنظیم شده اند
19
00:00:48,690 –> 00:00:50,670
و در اینجا یک مجموعه ایجاد می شود. متال
20
00:00:50,670 –> 00:00:52,620
و متد راهاندازی بهطور خودکار
21
00:00:52,620 –> 00:00:54,809
زمانی که پنجره مایان در اینجا نمونهسازی میشود فراخوانی میشود،
22
00:00:54,809 –> 00:00:59,370
بنابراین اجازه دهید حتی مجموعهای از
23
00:00:59,370 –> 00:01:02,960
فلز را شروع کنیم، اولین کاری که میخواهم انجام دهم این است
24
00:01:02,960 –> 00:01:06,750
که لیست پخشکننده را روی یک آرکید
25
00:01:06,750 –> 00:01:11,939
آرکید قرار دهم که شیء لیست sprite و تنظیم شود.
26
00:01:11,939 –> 00:01:16,310
سومین پخش کننده به یک آرکید که
27
00:01:16,310 –> 00:01:21,960
یک اسپرایت زمان محدود را حذف کرد، بنابراین در
28
00:01:21,960 –> 00:01:25,799
ویدیوی قبلی از شی یا کلاس متحرک متحرک استفاده کردم
29
00:01:25,799 –> 00:01:28,979
و در اینجا
30
00:01:28,979 –> 00:01:30,900
می خواهم از این زمان اسپرایت انیماتور استفاده کنم
31
00:01:30,900 –> 00:01:35,670
و در واقع همه این 15
32
00:01:35,670 –> 00:01:38,880
تصویر یا همه این 15 تصویر را بارگذاری کنم. فریمها من میخواهم
33
00:01:38,880 –> 00:01:40,470
برای این نرمافزار یک حلقه for برای آن ایجاد
34
00:01:40,470 –> 00:01:48,360
کنم، من محدوده ۱۵ را میدهم، شما فقط پاس میدهید،
35
00:01:48,360 –> 00:01:51,299
زیرا قبل از اینکه ادامه دهیم،
36
00:01:51,299 –> 00:01:55,009
فقط باید بافتهای پخشکننده را تنظیم کنیم،
37
00:01:55,670 –> 00:01:58,880
بنابراین
38
00:01:58,880 –> 00:02:01,140
بافتهای پخششده
39
00:02:01,140 –> 00:02:03,630
را در لیست خالی قرار دهیم، پس این را فراموش نکنید.
40
00:02:03,630 –> 00:02:06,000
به طوری که بافت ها را پخش کنید
41
00:02:06,000 –> 00:02:08,090
یک لیست خالی بود و حالا وارد این لیست می شوید
42
00:02:08,090 –> 00:02:11,580
به سلولی که در اینجا آن بافت
43
00:02:11,580 –> 00:02:20,070
ها به یک باند و یک بافت آرکید جدید می روم
44
00:02:20,070 –> 00:02:22,230
بنابراین از آرکید آرکید در بافت کم استفاده کنید
45
00:02:22,230 –> 00:02:24,780
و مسیر فایل را به آن بدهید.
46
00:02:24,780 –> 00:02:27,330
که در پوشه sprites است و در
47
00:02:27,330 –> 00:02:31,890
اینجا هر صفحه گسترده ای است، بنابراین این پوشه قیمت
48
00:02:31,890 –> 00:02:38,970
، صفحه sprite دشمن نقطه PNG است و
49
00:02:38,970 –> 00:02:42,300
در واقع در آن هر تکرار از این
50
00:02:42,300 –> 00:02:44,489
حلقه for من فقط می خواهم حرکت کنم، بنابراین ابتدا
51
00:02:44,489 –> 00:02:47,130
اولین فریم را بارگذاری می کنم
52
00:02:47,130 –> 00:02:50,459
که که از 0 0 شروع می شود و 100 است
53
00:02:50,459 –> 00:02:53,340
و 100 می شود سپس X 100 افزایش می
54
00:02:53,340 –> 00:02:57,510
یابد بنابراین اکنون X در
55
00:02:57,510 –> 00:02:59,520
تکرار دوم DX 100 خواهد بود Y
56
00:02:59,520 –> 00:03:03,120
همچنان صفر خواهد بود و با 100 ارتفاع
57
00:03:03,120 –> 00:03:05,700
و 100 بنابراین هر یک از این تصاویر فرعی یا
58
00:03:05,700 –> 00:03:08,610
چند فریم دارای عرض و ارتفاع
59
00:03:08,610 –> 00:03:12,980
100 در 100 بنابراین در اینجا من فقط
60
00:03:12,980 –> 00:03:17,910
در تصویر Lord انجام می دهم بنابراین X
61
00:03:17,910 –> 00:03:23,790
برابر I ضربدر 100 خواهد بود، Y برابر با
62
00:03:23,790 –> 00:03:27,269
o فقط 0 و عرض برابر با
63
00:03:27,269 –> 00:03:30,660
100 پیکسل خواهد بود. ارتفاع نیز برابر با
64
00:03:30,660 –> 00:03:34,080
100 پیکسل خواهد بود، بنابراین به این صورت است که می توانید
65
00:03:34,080 –> 00:03:38,850
چندین فایل را بارگذاری کنید، منظورم چندین
66
00:03:38,850 –> 00:03:45,000
فریم جستجوگر در بافت ها است و
67
00:03:45,000 –> 00:03:47,519
اکنون دومین کاری که می خواهم انجام دهم این است
68
00:03:47,519 –> 00:03:52,080
که پخش کننده سرور خود را تنظیم کنید، اما پخش کننده آن
69
00:03:52,080 –> 00:03:57,269
Center X برابر با 1280 باشد.
70
00:03:57,269 –> 00:04:03,819
منظور من از 720 880 در 2
71
00:04:03,819 –> 00:04:11,230
و مرکز y2 720 است، بنابراین این ویندوز
72
00:04:11,230 –> 00:04:13,750
با 1280 است و این ارتفاع پنجره است،
73
00:04:13,750 –> 00:04:17,620
بنابراین ما فقط اسپرایت
74
00:04:17,620 –> 00:04:21,820
را در وسط پنجره قرار می دهیم و
75
00:04:21,820 –> 00:04:23,830
آخرین کاری که باید انجام دهم این است که فقط اضافه کنم.
76
00:04:23,830 –> 00:04:25,930
به لیست لایه ها یا به لیست لایه ها
77
00:04:25,930 –> 00:04:32,100
که خود آن بازیکن و
78
00:04:32,100 –> 00:04:34,660
اینجا در آن اضافه می شود روش ondraw من
79
00:04:34,660 –> 00:04:36,729
لیست پخش کننده را رسم می کنم بنابراین فقط می خواهم
80
00:04:36,729 –> 00:04:40,289
آن را در لیست پخش کننده کپی کنم اما بکشید
81
00:04:40,289 –> 00:04:44,860
و فراموش نکنید که
82
00:04:44,860 –> 00:04:47,080
انیمیشن های آنها را در روش به روز رسانی خودشان به روز کنید
83
00:04:47,080 –> 00:04:50,250
بنابراین لیست پخش کننده self dot که
84
00:04:50,250 –> 00:04:56,560
انیمیشن زیرخط را به روز می کند و اکنون
85
00:04:56,560 –> 00:05:00,400
باید سقف متحرک یا ورق اسپرایت داشته باشیم
86
00:05:00,400 –> 00:05:04,630
تا همانطور که می بینید این نور
87
00:05:04,630 –> 00:05:08,919
در کنار این بشقاب پرنده در حال تغییر است و حالا
88
00:05:08,919 –> 00:05:10,570
بیایید نگاهی به نحوه بارگذاری بیاندازیم زیرا
89
00:05:10,570 –> 00:05:12,639
این کار بسیار آسان بود زیرا ما یک
90
00:05:12,639 –> 00:05:14,500
صفحه اسپرایت داشتیم که فقط یک صفحه دارد. ردیف و
91
00:05:14,500 –> 00:05:16,870
حالا بیایی