در این مطلب، ویدئو QGIS Python (PyQGIS) – ویژگی های بافر با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:10
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,280 –> 00:00:04,620
به یکی دیگر از آموزشهای چند گیف پایتون خوش آمدید،
2
00:00:04,620 –> 00:00:06,750
امروز میخواهیم
3
00:00:06,750 –> 00:00:12,030
استفاده از بافر با PI QGIS را پوشش دهیم، بنابراین در اینجا
4
00:00:12,030 –> 00:00:13,650
لایه استریمها را دارم، لایه ترتیب جریان را
5
00:00:13,650 –> 00:00:15,299
که در بسیاری از آموزشهای دیگر از آن استفاده کردهایم،
6
00:00:15,299 –> 00:00:17,640
و اجازه دهید ابتدا قبل
7
00:00:17,640 –> 00:00:19,109
از شروع به کار بگیریم. نگاهی به
8
00:00:19,109 –> 00:00:20,910
ابزار بافر که من فقط میخواهم آن را
9
00:00:20,910 –> 00:00:26,400
در اینجا جستجو کنم و این ابزار بافر QGIS
10
00:00:26,400 –> 00:00:28,619
است که در اینجا میخواهیم نگاهی به آن بیندازیم،
11
00:00:28,619 –> 00:00:32,399
بنابراین میتوانید ببینید که ما یک
12
00:00:32,399 –> 00:00:35,070
لایه داریم که میخواهیم داشته باشیم. فاصله
13
00:00:35,070 –> 00:00:37,200
من تعداد پاره هاست و این
14
00:00:37,200 –> 00:00:41,850
فقط پاره هایی برای ایجاد یک دایره یا
15
00:00:41,850 –> 00:00:45,090
نیم دایره در انتهای یک خط است.
16
00:00:45,090 –> 00:00:47,850
سبک کلاهک انتهایی سبک اتصال و حد میتر
17
00:00:47,850 –> 00:00:51,960
و لیموهای مایر فقط
18
00:00:51,960 –> 00:00:54,930
برای این اتصالات در اینجا مهم هستند. بنابراین،
19
00:00:54,930 –> 00:00:56,399
اینها پارامترهایی هستند که
20
00:00:56,399 –> 00:00:59,489
میتوانند با ابزار بافر
21
00:00:59,489 –> 00:01:03,570
یا تابع بافر با استفاده از PI QGIS تحت تأثیر قرار گیرند، بنابراین
22
00:01:03,570 –> 00:01:05,489
بیایید با PI QGIS شروع به کار کنیم،
23
00:01:05,489 –> 00:01:11,880
بنابراین ابتدا پلاگینهای کنسول پایتون را انجام
24
00:01:11,880 –> 00:01:15,570
میدهیم و ما ویرایشگر اسکریپت خود را باز میکنیم و من
25
00:01:15,570 –> 00:01:20,250
هستم. قصد ایجاد یک اسکریپت جدید را فشار
26
00:01:20,250 –> 00:01:21,509
دهید و اشتباه است، ما روی
27
00:01:21,509 –> 00:01:24,500
افزودن اینجا کلیک می کنیم، این یکی را می
28
00:01:24,500 –> 00:01:27,960
بندم، بنابراین اولین کاری که
29
00:01:27,960 –> 00:01:31,140
انجام می دهیم این است که بافر لایه دو را انتخاب می
30
00:01:31,140 –> 00:01:34,020
کنیم تا این نام لایه باشد
31
00:01:34,020 –> 00:01:37,460
و این کار انجام می شود. خط زیر استریم باشد
32
00:01:37,460 –> 00:01:41,100
و سپس میخواهیم یک نام فایل بیرون داشته باشیم
33
00:01:41,100 –> 00:01:48,350
که میخواهم SHP با بافر تپ شده را ببینم
34
00:01:48,530 –> 00:01:52,590
و سپس یک
35
00:01:52,590 –> 00:01:55,530
فاصله بافر خواهیم داشت و برای این یکی
36
00:01:55,530 –> 00:01:58,350
50 متر انجام میدهم حالا بیایید
37
00:01:58,350 –> 00:02:02,130
اینجا یادداشت کنیم. که اکنون این در واحدهای نقشه است،
38
00:02:02,130 –> 00:02:05,250
منظور من از واحدهای نقشه،
39
00:02:05,250 –> 00:02:07,049
طرح ریزی شماست، شما یک واحد خطی تعریف شده خواهید داشت،
40
00:02:07,049 –> 00:02:09,840
بنابراین اگر
41
00:02:09,840 –> 00:02:11,520
من اطلاعات را در اینجا با دوبار کلیک کردن
42
00:02:11,520 –> 00:02:12,270
بر روی آن باز
43
00:02:12,270 –> 00:02:17,760
کنم، به منبع خود می روم. اطلاعاتی را که
44
00:02:17,760 –> 00:02:20,160
می توانید در اینجا ببینید که من این
45
00:02:20,160 –> 00:02:22,790
سیستم مرجع مختصات را دارم که یک
46
00:02:22,790 –> 00:02:25,410
سیستم مختصات UTM است و قرار است بر
47
00:02:25,410 –> 00:02:27,810
حسب متر نمایش داده شود، بنابراین نمی دانم که آیا
48
00:02:27,810 –> 00:02:29,640
ما این اطلاعات را در اینجا داریم، من
49
00:02:29,640 –> 00:02:31,830
آن را نمی بینم، بنابراین شما خواهید داشت.
50
00:02:31,830 –> 00:02:34,260
اگر شما یک
51
00:02:34,260 –> 00:02:36,000
پروجکشن سوم به عنوان واحدها و مترها در
52
00:02:36,000 –> 00:02:38,040
آنجا دارید، فقط طرح خود را بدانید اگر پروژکتوری دارید که
53
00:02:38,040 –> 00:02:40,500
واحدها بر حسب درجه بر حسب فوت هستند،
54
00:02:40,500 –> 00:02:42,150
بافر شما با درجههایی بافر میشود که پای من
55
00:02:42,150 –> 00:02:45,630
خوب است، فقط بنابراین شما از این موضوع آگاه هستید،
56
00:02:45,630 –> 00:02:49,950
زیرا ما آن چیزها را
57
00:02:49,950 –> 00:02:52,980
در آنجا تنظیم کردهایم، خوب، پس حالا من میخواهم چه کار کنم. انجام دهید این
58
00:02:52,980 –> 00:02:56,040
است که لایهها را با
59
00:02:56,040 –> 00:02:58,020
نام این لایه دریافت میکنم و بنابراین
60
00:02:58,020 –> 00:03:07,190
لایهها را یک نمونه پروژه TGS برابر انجام میدهیم
61
00:03:07,190 –> 00:03:18,270
که خوب است و این لایههای ریاضی بر اساس
62
00:03:18,270 –> 00:03:21,630
نام هستند و فقط باید یک لایه وجود داشته باشد و من
63
00:03:21,630 –> 00:03:23,040
فقط میخواهم آن را دریافت کنم. اولینهایی که به لایه
64
00:03:23,040 –> 00:03:24,720
میروم،
65
00:03:24,720 –> 00:03:26,970
لایهها خواهند بود و اولین لایه
66
00:03:26,970 –> 00:03:30,510
در آن لیست لایهها خواهد بود، درست است و من
67
00:03:30,510 –> 00:03:32,370
به فیلدهای اینجا نیاز دارم، زیرا
68
00:03:32,370 –> 00:03:36,780
میخواهم فیلدهایی را که میخواهم با آن فایل ایجاد
69
00:03:36,780 –> 00:03:38,850
کنند. دقیقاً همان تعداد
70
00:03:38,850 –> 00:03:41,040
فیلدهای یکسان و بنابراین انجام این کار بسیار آسان است
71
00:03:41,040 –> 00:03:43,560
، بنابراین ما فیلدهایی را برابر با
72
00:03:43,560 –> 00:03:46,890
فیلدهای نقطه شما قرار می دهیم و سپس می خواهیم
73
00:03:46,890 –> 00:03:48,390
همه ویژگی های این لایه را بین آنها به دست آوریم تا
74
00:03:48,390 –> 00:03:50,610
آنها را به صورت جداگانه بافر کنیم و به نوعی
75
00:03:50,610 –> 00:03:53,460
به آنها بدهیم و بگیریم. ویژگیهای مهرهها برابر است با
76
00:03:53,460 –> 00:03:59,070
نقطه لایه، بنابراین
77
00:03:59,070 –> 00:04:03,240
اطلاعات fr را به ما میدهد از لایه ورودی که
78
00:04:03,240 –> 00:04:04,920
میخواهیم روی لایه خروجی اعمال کنیم که
79
00:04:04,920 –> 00:04:08,640
میخواهیم بافر را روی
80
00:04:08,640 –> 00:04:10,590
آن اجرا کنیم، بنابراین اکنون کاری که میخواهیم انجام دهیم این است که
81
00:04:10,590 –> 00:04:12,810
میخواهیم یک فایل درست کنیم، میخواهیم یک
82
00:04:12,810 –> 00:04:16,140
فایل جدید ایجاد کنیم، میخواهیم بافر را بنویسیم.
83
00:04:16,140 –> 00:04:22,250
اگر یک Writer GS
84
00:04:23,430 –> 00:04:29,160
بسازیم و نام outfile را
85
00:04:29,160 –> 00:04:32,410
به آن بدهیم، کدگذاری این
86
00:04:32,410 –> 00:04:36,280
فایل جدید utf-8 خواهد بود، میخواهیم به
87
00:04:36,280 –> 00:04:38,050
آن یک فیلد بدهیم، بنابراین فیلدها را به آن میدهیم.
88
00:04:38,050 –> 00:04:42,490
در اینجا و سپس نشانه GSW KBS
89
00:04:42,490 –> 00:04:43,960
خواهد بود اگر یک چند ضلعی یا یک
90
00:04:43,960 –> 00:04:50,760
نقطه عریض باشد، این چند ضلعی های qg s WK b i خواهد بود
91
00:04:54,090 –> 00:04:59,530
و اجازه دهید دوباره بررسی
92
00:04:59,530 –> 00:05:02,710
کنم که همیشه اینها گیج می شوند و
93
00:05:02,710 –> 00:05:04,150
این درست است،
94
00:05:04,150 –> 00:05:07,540
من فقط به تایپ کردن ادامه می دهم صفحه
95
00:05:07,540 –> 00:05:10,690
اینجاست و اکنون
96
00:05:10,690 –> 00:05:12,070
سیستم مختصاتی است که میخواهیم استفاده کنیم،
97
00:05:12,070 –> 00:05:18,250
لایه نقطه را انجام میدهیم، من شما را به این
98
00:05:18,250 –> 00:05:19,270
تابع رساندم، اما از
99
00:05:19,270 –> 00:05:20,350
تابع برای دریافت سیستم مرجع مختصات استفاده میکنیم
100
00:05:20,350 –> 00:05:23,970
که میتواند لایه لایه باشد. منبع
101
00:05:23,970 –> 00:05:27,160
CRS و سپس ما درایور را به آن میدهیم،
102
00:05:27,160 –> 00:05:29,380
بنابراین این چه نوع فایلی
103
00:05:29,380 –> 00:05:33,520
است که E میشود شکل فایل SRI خوب است
104
00:05:33,520 –> 00:05:37,020
و من میآیم اینجا و
105
00:05:37,020 –> 00:05:39,070
بک اسلش و ER را انجام میدهم تا بتوانم آن را روی
106
00:05:39,070 –> 00:05:41,770
دو خط مختلف قرار دهم و
107
00:05:41,770 –> 00:05:44,740
کمی آنها را پاک کنم، اجازه دهید فقط
108
00:05:44,740 –> 00:05:50,729
چند بار این کار را انجام دهیم تا خواندن آن
109
00:05:55,260 –> 00:06:01,389
آسانتر شود. فایل نویسان ما این
110
00:06:01,389 –> 00:06:03,340
است که ما از آن برای نوشتن
111
00:06:03,340 –> 00:06:05,470
هندسه جدید هندسه بافر در یک فایل شیپ جدید استفاده می کنیم،
112
00:06:05,470 –> 00:06:08,410
بنابراین همانطور که می بینید در اینجا
113
00:06:08,410 –> 00:06:09,970
114
00:06:09,970 –> 00:06:12,639
همان سیستم مختصات لایه اولیه را به آن داده ایم و به
115
00:06:12,639 –> 00:06:14,620
آن چند ضلعی داده ایم. وقتی فیلدهای لایه اولیه را به آن میدهیم تایپ کنید،
116
00:06:14,620 –> 00:06:17,470
بنابراین اکنون
117
00:06:17,470 –> 00:06:19,810
میتوانیم انجام دهیم این است که بتوانیم از طریق هر
118
00:06:19,810 –> 00:06:26,860
ویژگی حلقه بزنیم،
119
00:06:26,860 –> 00:06:31,919
بنابراین یک هندسه بهدست میآوریم، بنابراین پاها
120
00:06:31,919 –> 00:06:34,479
آن را به
121
00:06:34,479 –> 00:06:41,180
شکل هندسه نقطهگذاری میکنند یا فقط هندسه هندسه خوب است
122
00:06:41,180 –> 00:06:42,919
و به همین ترتیب. که هندسه را به
123
00:06:42,919 –> 00:06:51,830
ما می دهد و سپس می توانیم بافر خود را انجام دهیم،
124
00:06:51,830 –> 00:06:54,169
آن هندسه را بافر می کنیم و اکنون
125
00:06:54,169 –> 00:06:59,150
این به سادگی بافر نقطه G و
126
00:06:59,150 –> 00:07:01,759
فاصله بافر در اینجا است و ما
127
00:07:01,759 –> 00:07:02,960
در یک دقیقه نگران برخی از پارامترهای دیگر در اینجا خواهیم بود،
128
00:07:02,960 –> 00:07:05,300
اما بیایید دریافت کنیم این برای کار اول از
129
00:07:05,300 –> 00:07:07,520
همه خوب است، بنابراین در حال حاضر ما این هندسه
130
00:07:07,520 –> 00:07:09,919
بافر شده و در گذرگاه ذخیره می شود و بنابراین
131
00:07:09,919 –> 00:07:11,180
تمام کاری که می خواهیم در اینجا انجام دهیم این است که می
132
00:07:11,180 –> 00:07:13,370
خواهیم همه این فایل ها یا همه ویژگی ها
133
00:07:13,370 –> 00:07:15,229
و ویژگی ها را یکسان نگه داریم، بنابراین ما فقط
134
00:07:15,229 –> 00:07:19,400
ویژگی اصلی خود را می گیریم و
135
00:07:19,400 –> 00:07:26,539
تنظیم می کنیم هندسه و
136
00:07:26,539 –> 00:07:30,380
ما یک اتوبوس خوب می گیریم و سپس
137
00:07:30,380 –> 00:07:31,520
می نویسیم که ویژگی ها باعث ایجاد
138
00:07:31,520 –> 00:07:40,520
نقطه نوشتن می شود متأسفم من فکر می کنم
139
00:07:40,520 –> 00:07:43,340
این ویژگی در آنجا اضافه می شود ما می رویم نویسنده
140
00:07:43,340 –> 00:07:45,650
ویژگی افزودن و
141
00:07:45,650 –> 00:07:48,949
ویژگی را در آنجا اضافه می کنیم خوب و بنابرا