در این مطلب، ویدئو تبدیل واحد و SVD [پایتون] با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:06:34
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,780 –> 00:00:06,000
[موسیقی] به
2
00:00:06,000 –> 00:00:08,969
عقب خوش آمدید، بنابراین ما در
3
00:00:08,969 –> 00:00:11,010
مورد SVD صحبت کرده ایم و این
4
00:00:11,010 –> 00:00:13,110
تفسیر خوب از تجزیه مقدار
5
00:00:13,110 –> 00:00:16,560
واحد یک ماتریس X بر
6
00:00:16,560 –> 00:00:19,939
حسب حاصلضرب یک ماتریس واحد و
7
00:00:19,939 –> 00:00:22,499
ماتریس مورب سیگما و یک
8
00:00:22,499 –> 00:00:25,289
ماتریس واحد V را جابجا کرده و به خاطر بسپاریم. که
9
00:00:25,289 –> 00:00:27,739
این ماتریسهای واحد فقط میتوانند
10
00:00:27,739 –> 00:00:30,300
فضا را بچرخانند، آنها فقط میتوانند بردارها را بچرخانند، اما
11
00:00:30,300 –> 00:00:32,520
زوایای بین
12
00:00:32,520 –> 00:00:34,770
بردارها یا طول بردارهای okay
13
00:00:34,770 –> 00:00:36,989
و قطر سیگما را تغییر نمیدهند، بنابراین فقط میتواند
14
00:00:36,989 –> 00:00:42,510
جهات XY و Z را بهخوبی مقیاسبندی کند و ما
15
00:00:42,510 –> 00:00:45,750
در مورد اینکه اگر ترسیم کنید چگونه است صحبت کردیم. یک
16
00:00:45,750 –> 00:00:49,500
کره واحد در یک فضا و شما
17
00:00:49,500 –> 00:00:52,320
همه بردارهای کوچک V را در این کره واحد
18
00:00:52,320 –> 00:00:54,950
می گیرید و آنها را در ماتریس X ضرب
19
00:00:54,950 –> 00:00:59,880
می کنید سپس این بیضی تغییر شکل یافته را در
20
00:00:59,880 –> 00:01:03,930
این فضای خروجی دریافت می کنید و اینکه چگونه SVD می تواند
21
00:01:03,930 –> 00:01:06,270
اساساً شکل این بیضی را به شما بگوید.
22
00:01:06,270 –> 00:01:08,759
بر اساس SVD ماتریس
23
00:01:08,759 –> 00:01:14,040
X به ویژه ستونهای U، بنابراین
24
00:01:14,040 –> 00:01:15,870
شما اساساً به شما میگویید که
25
00:01:15,870 –> 00:01:17,490
این جهت این بیضی چگونه
26
00:01:17,490 –> 00:01:20,159
سیگما چرخشی آن به شما میگوید که کره چگونه میشود.
27
00:01:20,159 –> 00:01:24,740
خوب کشیده شد، بنابراین
28
00:01:24,740 –> 00:01:27,060
ابعاد سیگما، اصطلاحات
29
00:01:27,060 –> 00:01:28,800
مقادیر مفرد و سیگما به شما می گوید که
30
00:01:28,800 –> 00:01:31,650
چقدر این کره به شکل یک بیضی کشیده می شود
31
00:01:31,650 –> 00:01:33,120
که در کدام جهت کشیده می
32
00:01:33,120 –> 00:01:34,920
شود و در کدام جهت له می شود و
33
00:01:34,920 –> 00:01:37,470
سپس آن بیضی کوبیده را
34
00:01:37,470 –> 00:01:40,170
می گیرید و آن را از طریق می چرخانید. ماتریس U بسیار خوب
35
00:01:40,170 –> 00:01:43,350
، این تفسیر SVD
36
00:01:43,350 –> 00:01:45,299
این ضرب ماتریس است، بنابراین این همان
37
00:01:45,299 –> 00:01:47,190
چیزی است که من در این دفترچه مشتری به شما راه میدهم، در
38
00:01:47,190 –> 00:01:50,970
اینجا
39
00:01:50,970 –> 00:01:54,540
اساساً یک کره ایجاد میکنیم، بنابراین
40
00:01:54,540 –> 00:01:57,060
ماتریسی از چرخشها ایجاد
41
00:01:57,060 –> 00:01:59,070
میکنیم.
42
00:01:59,070 –> 00:02:01,020
43
00:02:01,020 –> 00:02:03,720
با توجه به این زوایای تتا PI بیش از
44
00:02:03,720 –> 00:02:05,970
15 منهای PI نهم و منهای PI بیستم در جهت X در جهت Y و در جهت Z در جهت Z می چرخیم
45
00:02:05,970 –> 00:02:06,600
46
00:02:06,600 –> 00:02:09,709
و سپس
47
00:02:09,709 –> 00:02:12,780
در جهت اول نیز با ضریب کشش می کنیم.
48
00:02:12,780 –> 00:02:15,450
سه، جهت دوم را
49
00:02:15,450 –> 00:02:16,800
دقیقاً یکسان نگه می داریم،
50
00:02:16,800 –> 00:02:18,910
آن سیگما را در یک ضرب
51
00:02:18,910 –> 00:02:20,110
می کنیم و سپس
52
00:02:20,110 –> 00:02:22,540
جهت سوم را با ضریب دو که سیگما
53
00:02:22,540 –> 00:02:25,240
سه است ضرب می کنیم. نقطه پنج خوب است، بنابراین این
54
00:02:25,240 –> 00:02:26,770
بیضی کشیده می شود
55
00:02:26,770 –> 00:02:28,810
و صاف می شود و سپس
56
00:02:28,810 –> 00:02:31,450
در جهت X در جهت Y
57
00:02:31,450 –> 00:02:33,730
و جهت Z بر اساس
58
00:02:33,730 –> 00:02:36,580
این زوایا می چرخد، بنابراین کاری که
59
00:02:36,580 –> 00:02:37,990
ما انجام می دهیم این است که ما ساختن یک
60
00:02:37,990 –> 00:02:39,880
ماتریس X که در آن دقیقاً می دانیم چگونه
61
00:02:39,880 –> 00:02:41,860
این کره را تغییر شکل می دهد و سپس
62
00:02:41,860 –> 00:02:44,440
SVD X را محاسبه می کنیم و تأیید
63
00:02:44,440 –> 00:02:46,840
می کنیم که شما و سیگما همان کاری را انجام می دهید که ما فکر
64
00:02:46,840 –> 00:02:49,210
می کنیم خوب است، بنابراین این همان کاری است که ما در
65
00:02:49,210 –> 00:02:52,900
اینجا انجام خواهیم داد و اساساً ما
66
00:02:52,900 –> 00:02:54,370
این سه ماتریس چرخش را ایجاد می کنیم،
67
00:02:54,370 –> 00:02:56,380
یک چرخش حول محور x یا
68
00:02:56,380 –> 00:02:58,000
چرخش حول محور y و چرخش
69
00:02:58,000 –> 00:03:00,640
حول محور z در این زوایای تتا، اگر یادتان نیست چگونه اینها را بسازید،
70
00:03:00,640 –> 00:03:03,040
می توانید به دنبال یک ماتریس چرخش بگردید.
71
00:03:03,040 –> 00:03:04,420
72
00:03:04,420 –> 00:03:07,120
ما ماتریس X خود را طوری
73
00:03:07,120 –> 00:03:09,220
می سازیم که ابتدا ما را بیضی می گیرد
74
00:03:09,220 –> 00:03:12,040
و توسط سیگما کشیده می شود و آن را با سیگما در هم می ریزد،
75
00:03:12,040 –> 00:03:15,130
سپس چرخش در مورد X
76
00:03:15,130 –> 00:03:18,250
چرخش در مورد چرخش Y در حدود z ok و
77
00:03:18,250 –> 00:03:20,800
سپس کاری که می خواهیم انجام دهیم این است که ما. شما
78
00:03:20,800 –> 00:03:23,470
اساسا