در این مطلب، ویدئو Python Binary Literals (نظریه پایتون) (آموزش پایتون) با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:14:02
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,060 –> 00:00:02,310
سلام و خوش آمدید، این باغبان جاناتان است
2
00:00:02,310 –> 00:00:04,170
که ما در حال پوشش آن هستیم، فکر می کنم این
3
00:00:04,170 –> 00:00:06,180
باید دومین آموزش
4
00:00:06,180 –> 00:00:08,490
زبان پایتون در نظر گرفته شود. این آموزش
5
00:00:08,490 –> 00:00:10,650
برای مبتدیان برای افرادی است که هرگز
6
00:00:10,650 –> 00:00:13,019
قبل از آن برنامه نویسی نکرده اند، دو
7
00:00:13,019 –> 00:00:14,460
ویدیوی قبلی وجود دارد که باید
8
00:00:14,460 –> 00:00:16,139
تا این حد تماشا کرده باشید. نکته اول
9
00:00:16,139 –> 00:00:17,699
ویدیو حالت تعاملی پایتون است تا یاد بگیرید
10
00:00:17,699 –> 00:00:19,380
چگونه وارد حالت تعاملی پایتون شوید،
11
00:00:19,380 –> 00:00:21,000
از حالت تعاملی پایتون برای انجام
12
00:00:21,000 –> 00:00:24,119
تمرین استفاده میکنید و برای اینکه ببینید
13
00:00:24,119 –> 00:00:25,470
چه اتفاقی میافتد باید
14
00:00:25,470 –> 00:00:27,240
آخرین ویدیو را در مورد
15
00:00:27,240 –> 00:00:31,740
اعشار و اعداد صحیح نیز تماشا کنید. ریاضی، پس بیایید
16
00:00:31,740 –> 00:00:33,180
ابتدا شروع کنیم، ما باید
17
00:00:33,180 –> 00:00:37,590
چیزی به نام پایه را پوشش دهیم، این یک
18
00:00:37,590 –> 00:00:40,920
مبحث ریاضی است که معمولاً در جبر مطرح می شود،
19
00:00:40,920 –> 00:00:43,860
اما اگر متوجه شدید که وقتی یک
20
00:00:43,860 –> 00:00:47,399
عدد اعشاری دارید، مثلاً فرض کنید 1 7 3 5
21
00:00:47,399 –> 00:00:51,410
درست است، پس این 5 اینجاست. فقط ارزش 5 را دارد
22
00:00:51,410 –> 00:00:55,649
این 3 در اینجا ارزش 3 10 30 را دارد
23
00:00:55,649 –> 00:00:59,789
این 700 است و این 1000 است و اگر
24
00:00:59,789 –> 00:01:02,129
این بسیار طبیعی به نظر می رسد اما این یک
25
00:01:02,129 –> 00:01:03,359
پیشرفت انقلابی در
26
00:01:03,359 –> 00:01:04,739
تاریخ اعداد برای نوشتن numbe بود. به
27
00:01:04,739 –> 00:01:07,729
این ترتیب رومیها متوجه نشدند،
28
00:01:07,729 –> 00:01:10,080
بنابراین وقتی عدد 170 35 را به دست میآوریم همه آنها را جمع میکنیم
29
00:01:10,080 –> 00:01:12,000
و متوجه میشویم که
30
00:01:12,000 –> 00:01:18,119
اعشار است اعشاری پایه 10 است و
31
00:01:18,119 –> 00:01:20,210
10 عدد 0 تا 9 وجود دارد که میتوانید از
32
00:01:20,210 –> 00:01:23,640
آن استفاده کنید ok. تا 10 بالا نمی رود، به
33
00:01:23,640 –> 00:01:26,040
9 می رسد بنابراین تا 1 کمتر از
34
00:01:26,040 –> 00:01:29,579
عدد پایه ok می رود و هر موقعیت 10 ارزش دارد
35
00:01:29,579 –> 00:01:34,710
– شماره موقعیت ok در این
36
00:01:34,710 –> 00:01:41,720
مورد موقعیت 1 2 3 و 4 است پس 10 به 0
37
00:01:41,720 –> 00:01:46,350
که برابر است با 1 10 به 1 برابر
38
00:01:46,350 –> 00:01:51,780
با 10 است 10 به 2 برابر با 100 و 10
39
00:01:51,780 –> 00:01:56,299
به 3 برابر با 1000 است، خوب
40
00:01:56,299 –> 00:01:58,710
اینطوری کار می کند اعشار بیایید در
41
00:01:58,710 –> 00:02:01,490
مورد باینری
42
00:02:02,430 –> 00:02:06,630
باینری صحبت کنیم که پایه است و ممکن است
43
00:02:06,630 –> 00:02:07,890
تعجب کنید که چگونه می تواند با
44
00:02:07,890 –> 00:02:09,270
این کار کنار بیاید اما در واقع کاملاً خوب کار می کند
45
00:02:09,270 –> 00:02:12,030
و دو رقم وجود دارد 0 و 1 ارقامی هستند که
46
00:02:12,030 –> 00:02:15,120
ما آنها را بیت ارقام باینری می نامیم
47
00:02:15,120 –> 00:02:20,070
و هر مکان ارزش 2 را نسبت به
48
00:02:20,070 –> 00:02:23,340
مکان شماره موقعیت دارد، بنابراین موقعیت اول
49
00:02:23,340 –> 00:02:25,530
در باینری ارزش دارد. 1
50
00:02:25,530 –> 00:02:29,310
دومی 2 می ارزد و سپس 4 8 16
51
00:02:29,310 –> 00:02:31,350
و به همین ترتیب خوب است
52
00:02:31,350 –> 00:02:35,220
و بنابراین عددی مانند 0 1 1 0 خوب این
53
00:02:35,220 –> 00:02:37,680
است ارزش رفتن به 0 این یکی
54
00:02:37,680 –> 00:02:39,930
ارزش دارد –
55
00:02:39,930 –> 00:02:42,180
این یکی ارزش 4 خواهد داشت و این با
56
00:02:42,180 –> 00:02:45,450
8 خواهد بود بنابراین مجموع در 0 است بنابراین مجموع 6 است بنابراین
57
00:02:45,450 –> 00:02:48,690
در اعشار این عدد 0 1 1 0 در پایه 2
58
00:02:48,690 –> 00:02:50,070
و من دو زیرنویس کوچک را اینجا قرار
59
00:02:50,070 –> 00:02:52,830
می دهم تا به شما یادآوری کنم که در پایه 2
60
00:02:52,830 –> 00:02:57,990
برابر است با 6 در پایه 10، خوب اکنون در
61
00:02:57,990 –> 00:03:01,110
اعشار می توانیم جزء کسری را اضافه
62
00:03:01,110 –> 00:03:04,440
کنیم، بنابراین مانند 2 7 5 این یکی
63
00:03:04,440 –> 00:03:05,880
دهمین مکان است پس 2 دهم است. درست در
64
00:03:05,880 –> 00:03:09,989
آنجا 7 100 است و این 5
65
00:03:09,989 –> 00:03:13,080
هزارم اوکی است و شما می توانید همین کار را
66
00:03:13,080 –> 00:03:16,920
در باینری نیز انجام دهید، بنابراین اگر 0 1 0 1 به دست آوریم.
67
00:03:16,920 –> 00:03:22,670
1 1 0 1 پس ما این را خواهیم
68
00:03:22,670 –> 00:03:26,459
داشت که نیمی از سه ماهه را ببینید 816 این
69
00:03:26,459 –> 00:03:27,239
1/16 است
70
00:03:27,239 –> 00:03:32,370
این 1/8 1/4 1/8 است و این ارزش 1 است
71
00:03:32,370 –> 00:03:35,820
و ارزش 4 دارد پس این 5 امتیاز است
72
00:03:35,820 –> 00:03:38,489
بیایید ببینیم چه این
73
00:03:38,489 –> 00:03:43,380
مقداری عدد 1 8 به اضافه 1/4 به علاوه 1/16 خواهد بود، بنابراین
74
00:03:43,380 –> 00:03:44,160
اگر قرار است این دو
75
00:03:44,160 –> 00:03:45,630
شانزدهم را به طور کامل قرار دهیم، می شود چهار شانزدهم
76
00:03:45,630 –> 00:03:50,070
و این می شود 8 16 نه 1/2، متاسفم
77
00:03:50,070 –> 00:03:58,320
برای 16 8/ 16 بنابراین ما 5 + 9 میلی لیتر خواهیم داشت 8 12
78
00:03:58,320 –> 00:04:03,360
13 13 شانزدهم، خوب اینطوری این کار
79
00:04:03,360 –> 00:04:04,800
را انجام می دهید،
80
00:04:04,800 –> 00:04:06,900
بنابراین نمی توانید z کسری داشته باشید و
81
00:04:06,900 –> 00:04:08,100
این خوب است که
82
00:04:08,100 –> 00:04:10,110
وقتی اعداد ممیز شناور را انجام می دهیم مهم است، بنابراین در حال حاضر
83
00:04:10,110 –> 00:04:11,400
من من فقط آن را ذکر می کنم و زیاد
84
00:04:11,400 –> 00:04:16,079
نگران آن نباش، بسیار خوب،
85
00:04:16,079 –> 00:04:18,779
بنابراین در پایتون یک کلمه باینری
86
00:04:18,779 –> 00:04:21,660
با حروف کوچک 0 B یا 0 B
87
00:04:21,660 –> 00:04:23,340
بزرگ شروع می شود و معمولاً از
88
00:04:23,340 –> 00:04:25,500
حروف کوچک 0 B استفاده می کنیم و سپس می توانید
89
00:04:25,500 –> 00:04:30,390
ارقام 1 0 داشته باشید. 0 یا 1 1 یا 0 و میتوانید از
90
00:04:30,390 –> 00:04:31,710
زیرخطها برای جدا کردن
91
00:04:31,710 –> 00:04:33,060
بیتها استفاده کنید، اگر میخواهید چیزی شبیه به
92
00:04:33,060 –> 00:04:34,500
آن را انجام دهید
93
00:04:34,500 –> 00:04:36,330
، در اینجا هم میتوانید 0
94
00:04:36,330 –> 00:04:40,170
1 1 0 1 1 0 1 هر چیزی که میخواهید داشته باشید. nt باشه و
95
00:04:40,170 –> 00:04:42,870
اینجوری که شما لفظ دودویی رو انجام میدید و
96
00:04:42,870 –> 00:04:51,230
پایتون خوب بیایید اکتال رو انجام بدیم پس اکتال
97
00:04:51,230 –> 00:04:56,130
پایه 8 باشه باشه یعنی شما ارقام 0
98
00:04:56,130 –> 00:05:01,070
تا 7 دارید و ارزش مکان ها 1 8
99
00:05:01,070 –> 00:05:11,220
64 بعد از 64 میاد 512 4 0 9 6 و بعد 3
100
00:05:11,220 –> 00:05:18,540
2 7 6 8 ok octal معمولاً استفاده
101
00:05:18,540 –> 00:05:21,060
نمیشود، بیشتر یک یادگاری از گذشته است.
102
00:05:21,060 –> 00:05:23,670
جدول ASCII معمولاً به صورت هشتی فهرست شده است،
103
00:05:23,670 –> 00:05:25,020
بنابراین افراد مجبور بودند به
104
00:05:25,020 –> 00:05:27,990
عنوان مثال اکتال 1 0 1
105
00:05:27,990 –> 00:05:30,810
برابر با حرف A است که صحبت خواهیم کرد. خیلی
106
00:05:30,810 –> 00:05:32,520
بیشتر در مورد ASCII و Unicode در سخنرانی بعدی
107
00:05:32,520 –> 00:05:36,030
و Python اگر یک
108
00:05:36,030 –> 00:05:37,860
عدد بهینه می خواهید، آن را با 0 o
109
00:05:37,860 –> 00:05:40,320
یا 0 بزرگ o مقدم می کنید و به دلایل واضح
110
00:05:40,320 –> 00:05:42,600
ما حروف کوچک 1 را ترجیح می دهیم و بنابراین در
111
00:05:42,600 –> 00:05:45,120
این مورد 1 0 1 خواهد بود. عددی
112
00:05:45,120 –> 00:05:46,980
که نشان دهنده a است که به
113
00:05:46,980 –> 00:05:51,150
اعتقاد من 65 و ok اعشاری است و آخرین
114
00:05:51,150 –> 00:05:54,770
موردی که ذکر می شود هگزا
115
00:05:55,900 –> 00:05:59,620
دسیمال است هگز نام مستعار دارد بنابراین
116
00:05:59,620 –> 00:06:01,390
اغلب می شنوید که مردم بجای X اعشاری می گویند هگز
117
00:06:01,390 –> 00:06:05,530
این پایه 16 است و دارای
118
00:06:05,530 –> 00:06:07,300
ارقام 0 تا است. 9 و سپس به
119
00:06:07,300 –> 00:06:09,760
ارقام اضافی 4 10 11 12 13 14 15 نیاز
120
00:06:09,760 –> 00:06:10,660
داریم، بنابراین ما می رویم برای استفاده از حروف A تا
121
00:06:10,660 –> 00:06:13,840
F خوب است، بنابراین a ارزش 10 دارد و F ارزش
122
00:06:13,840 –> 00:06:18,520
15 دارد، خوب و مکان های هگزا دسیمال
123
00:06:18,520 –> 00:06:29,950
با یک 16 256 و سپس 4096 هستند،
124
00:06:29,950 –> 00:06:32,680
سپس شش پنج پنج پنج سه شش داریم، بنابراین
125
00:06:32,680 –> 00:06:34,690
نسبتاً سریع رشد می کند و این همان
126
00:06:34,690 –> 00:06:37,870
چیزی است. و در پایتون ما
127
00:06:37,870 –> 00:06:40,420
هگزادسیمال را با قرار دادن یک X یا صفر
128
00:06:40,420 –> 00:06:42,460
بزرگ X انجام می دهیم، ما حروف کوچک را ترجیح می دهیم و
129
00:06:42,460 –> 00:06:43,810
می توانید از حروف بزرگ یا کوچک استفاده