در این مطلب، ویدئو آموزش پایتون: سفارشی کردن گلیف ها با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:04:42
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:01,339 –> 00:00:03,709
ما نحوه ایجاد و استفاده از گلیف ها
2
00:00:03,709 –> 00:00:05,359
و مشخص کردن ویژگی های بصری اساسی آنها را دیده ایم،
3
00:00:05,359 –> 00:00:07,790
گاهی اوقات این مفید است که
4
00:00:07,790 –> 00:00:09,200
بتوانیم ظاهر یک گلیف را
5
00:00:09,200 –> 00:00:11,209
در موقعیت های خاص تغییر دهیم، به عنوان مثال زمانی
6
00:00:11,209 –> 00:00:13,129
که کاربر انتخابی انجام می دهد یا ماوس را
7
00:00:13,129 –> 00:00:15,230
روی علامت ها نگه می دارد، بیایید ببینیم که چگونه بصری
8
00:00:15,230 –> 00:00:16,580
ظاهر حروف را می توان در
9
00:00:16,580 –> 00:00:19,460
این شرایط تغییر داد. Boquete دارای چندین
10
00:00:19,460 –> 00:00:21,050
ابزار مختلف است تا کاربران را قادر می سازد
11
00:00:21,050 –> 00:00:23,060
تا نقاط روی یک طرح را با استفاده از ماوس یا
12
00:00:23,060 –> 00:00:25,220
تعاملات لمسی
13
00:00:25,220 –> 00:00:26,749
14
00:00:26,749 –> 00:00:29,089
انتخاب
15
00:00:29,089 –> 00:00:31,189
کنند. دارای دو
16
00:00:31,189 –> 00:00:33,380
نوع مختلف ابزار انتخاب، یک ابزار انتخاب جعبه
17
00:00:33,380 –> 00:00:35,120
است که به کاربران امکان می دهد
18
00:00:35,120 –> 00:00:37,070
نقاط را با کشیدن یک ناحیه مستطیل شکل
19
00:00:37,070 –> 00:00:39,950
بر روی طرح انتخاب کنند و یک ابزار کمند که
20
00:00:39,950 –> 00:00:41,480
به هنگام انتخاب نقاط با استفاده از یکی از دسته ها، اجازه می دهد تا با رسم
21
00:00:41,480 –> 00:00:44,570
یک منحنی آزاد، نقاط را
22
00:00:44,570 –> 00:00:46,070
انتخاب کنند.
23
00:00:46,070 –> 00:00:47,840
ابزارهای انتخاب چگونه این واقعیت به
24
00:00:47,840 –> 00:00:50,420
طور پیش فرض از نظر بصری آشکار می شود پس از انتخاب
25
00:00:50,420 –> 00:00:52,520
دسته گل تمام نقاط انتخاب نشده
26
00:00:52,520 –> 00:00:54,500
را با یک دسته بسیار ترسیم می کند شفافیت کم یا
27
00:00:54,500 –> 00:00:56,750
مقدار آلفا، اما میتوان
28
00:00:56,750 –> 00:00:59,150
این رفتار را برای انجام این کار سفارشی کرد.
29
00:00:59,150 –> 00:01:00,830
30
00:01:00,830 –> 00:01:02,540
31
00:01:02,540 –> 00:01:03,980
32
00:01:03,980 –> 00:01:06,320
33
00:01:06,320 –> 00:01:09,020
34
00:01:09,020 –> 00:01:11,390
انتخاب بیایید نگاهی به فراخوانی
35
00:01:11,390 –> 00:01:13,850
دایره در این مثال بیندازیم در اینجا ما
36
00:01:13,850 –> 00:01:16,640
مشخص می کنیم که رنگ انتخابی برابر با قرمز است،
37
00:01:16,640 –> 00:01:18,020
این نمودار را به گونه ای پیکربندی می کند که هر زمان
38
00:01:18,020 –> 00:01:19,789
انتخابی فعال است، تمام نقاط انتخاب شده
39
00:01:19,789 –> 00:01:22,189
دارای رنگ پر قرمز باشند، توجه داشته باشید
40
00:01:22,189 –> 00:01:23,600
که رنگ آرگومان فقط یک
41
00:01:23,600 –> 00:01:25,219
مختصر است. برای تعیین رنگ پر و
42
00:01:25,219 –> 00:01:28,159
رنگ خط به طور همزمان، علاوه بر این،
43
00:01:28,159 –> 00:01:29,990
آلفای غیر انتخابی پر را
44
00:01:29,990 –> 00:01:32,389
معادل 0.2 و رنگ پر انتخابی را
45
00:01:32,389 –> 00:01:34,189
برابر با خاکستری تعیین میکنیم، این دو آرگومان
46
00:01:34,189 –> 00:01:35,539
نمودار را به گونهای پیکربندی میکنند که هر
47
00:01:35,539 –> 00:01:37,189
زمان انتخابی انجام شد، تمام
48
00:01:37,189 –> 00:01:39,229
نقاط انتخاب نشده خاکستری میشوند.
49
00:01:39,229 –> 00:01:41,749
با شفافیت بالا، دو نمودار در
50
00:01:41,749 –> 00:01:43,490
اینجا اثرات قبل و بعد از
51
00:01:43,490 –> 00:01:45,590
انتخاب را قبل از انتخاب تمام
52
00:01:45,590 –> 00:01:46,670
دایره نشان می دهند s با ظاهر پیش فرض ترسیم می شوند
53
00:01:46,670 –> 00:01:48,619
پس از انتخاب
54
00:01:48,619 –> 00:01:50,689
با ابزار انتخاب کادر، نقاط انتخاب نشده
55
00:01:50,689 –> 00:01:52,280
خارج از کادر خاکستری و
56
00:01:52,280 –> 00:01:54,380
شفاف هستند و نقاط انتخاب شده
57
00:01:54,380 –> 00:01:58,130
در داخل کادر همگی به رنگ قرمز سایه هستند،
58
00:01:58,130 –> 00:01:59,869
همچنین امکان اضافه کردن یک ابزار شناور برای
59
00:01:59,869 –> 00:02:01,850
رزرو نمودار وجود دارد. ابزار شناور را می توان
60
00:02:01,850 –> 00:02:03,709
برای هدایت نکات ابزار شناور استفاده کرد که در ادامه خواهیم دید،
61
00:02:03,709 –> 00:02:05,630
اما همچنین می تواند برای اطلاع رسانی
62
00:02:05,630 –> 00:02:07,069
تغییرات در ظاهر بصری
63
00:02:07,069 –> 00:02:08,990
حروف ها استفاده شود.
64
00:02:08,990 –> 00:02:10,669
65
00:02:10,669 –> 00:02:13,519
ابتدا
66
00:02:13,519 –> 00:02:15,080
ابزار شناور را از مدلهای Boca وارد
67
00:02:15,080 –> 00:02:17,480
میکنیم، یک نمونه ابزار شناور
68
00:02:17,480 –> 00:02:19,610
به نام hover ایجاد میکنیم که با فراخوانی اولیهساز hover tool
69
00:02:19,610 –> 00:02:21,890
، آرگومانها را پاس میدهیم.
70
00:02:21,890 –> 00:02:24,530
71
00:02:24,530 –> 00:02:26,630
72
00:02:26,630 –> 00:02:28,820
73
00:02:28,820 –> 00:02: