در این مطلب، ویدئو تعیین حوضه با PCRaster Python با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:15:16
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,319 –> 00:00:02,340
سلام، این شکار از
2
00:00:02,340 –> 00:00:04,620
استاد ارشد متقاطع در مؤسسه ihe Delft
3
00:00:04,620 –> 00:00:07,200
برای آموزش آب است در این ویدئو، من
4
00:00:07,200 –> 00:00:08,940
قصد دارم نحوه ترسیم یک
5
00:00:08,940 –> 00:00:12,330
حوضه با استفاده از فهرست BC و
6
00:00:12,330 –> 00:00:15,120
دستورات GDL را نشان دهم، بنابراین کاملاً
7
00:00:15,120 –> 00:00:19,020
بر اساس خط فرمان ما از همان مجموعه داده
8
00:00:19,020 –> 00:00:22,439
استفاده می کنیم. در کتاب QGIS برای
9
00:00:22,439 –> 00:00:24,960
کاربردهای هیدرولوژیکی که میتوان آن را در
10
00:00:24,960 –> 00:00:27,180
پرس موقعیت مکانی سفارش داد، در ویدیوی قبلی
11
00:00:27,180 –> 00:00:29,310
نحوه تنظیم محیط برای
12
00:00:29,310 –> 00:00:32,729
استفاده از رستر رایانه شخصی و پایتون و جیدو را نشان دادهام
13
00:00:32,729 –> 00:00:34,590
که میخواهیم از آن محیط در
14
00:00:34,590 –> 00:00:41,940
این نمایش استفاده کنیم اولین قدم این است که
15
00:00:41,940 –> 00:00:45,329
در ویدیوی قبلی محیط شطرنجی رایانه شخصی را فعال
16
00:00:45,329 –> 00:00:47,219
کنید من نحوه
17
00:00:47,219 –> 00:00:52,010
ایجاد محیط
18
00:00:52,010 –> 00:00:58,109
19
00:00:58,109 –> 00:01:10,790
20
00:01:10,790 –> 00:01:12,990
را نشان دادم ما از کاندوم استفاده می
21
00:01:12,990 –> 00:01:16,200
کنیم. موزاییکی از فایلهای TIFF که
22
00:01:16,200 –> 00:01:18,720
در اینجا میبینیم، بنابراین در پوشه یک
23
00:01:18,720 –> 00:01:21,150
فایل شکل با کادر محدود میبینیم که به ما کمک میکند
24
00:01:21,150 –> 00:01:25,080
تا ناحیهای را
25
00:01:25,080 –> 00:01:27,810
که حوضه در آن قرار دارد مشخص کنیم و برای فایلهای TIFF میبینیم
26
00:01:27,810 –> 00:01:29,340
که در هکتار قبلاً
27
00:01:29,340 –> 00:01:32,000
از وبسایت earthexplorer دانلود شدهایم،
28
00:01:32,000 –> 00:01:38,340
بنابراین میخواهیم از یک
29
00:01:38,340 –> 00:01:41,850
تابع jido برای آن استفاده کنیم که به G dot org بروید،
30
00:01:41,850 –> 00:01:44,490
میتوانید برنامههای خود را پیدا کنید و G
31
00:01:44,490 –> 00:01:49,680
dal build VRT وجود دارد و با ساخت صفر VRT
32
00:01:49,680 –> 00:01:51,990
میتوانیم یک مجموعه داده مجازی در این بسازیم. این مورد
33
00:01:51,990 –> 00:01:53,880
به اندازه کافی خوب است زیرا
34
00:01:53,880 –> 00:01:57,990
ما بعداً آن را برش می دهیم و آن را طرح ریزی می کنیم بنابراین
35
00:01:57,990 –> 00:01:59,820
اکنون به یک فایل بزرگ با تمام
36
00:01:59,820 –> 00:02:04,590
کاشی ها که از G double T RT استفاده می کنند نیاز نداریم و
37
00:02:04,590 –> 00:02:07,560
کار می کند یا می تواند با لیستی از موارد کار کند.
38
00:02:07,560 –> 00:02:10,378
فایلهایی که میتوانیم ایجاد کنیم و سپس
39
00:02:10,378 –> 00:02:14,780
تمام فایلهای لیست را موزاییک میکند،
40
00:02:15,410 –> 00:02:20,070
بنابراین برای ایجاد یک لیست میتوانیم از /b عزیز استفاده
41
00:02:20,070 –> 00:02:24,210
کنیم تا فقط نام فایلها را لیست کند و من
42
00:02:24,210 –> 00:02:28,470
فقط فایلهای TIFF را میخواهم و میتوانم
43
00:02:28,470 –> 00:02:36,930
آن را در لیست dot txt بنویسم. این
44
00:02:36,930 –> 00:02:39,810
لیست از چهار فایل TIFF را ایجاد کرد، بنابراین اکنون می توانم
45
00:02:39,810 –> 00:02:40,080
از
46
00:02:40,080 –> 00:02:47,810
jido build VRT استفاده کنم و سپس از این
47
00:02:47,810 –> 00:02:50,390
لیست
48
00:02:50,390 –> 00:03:00,270
فایل های ورودی – لیست فایل های ورودی استفاده می کنیم و سپس لیست
49
00:03:00,270 –> 00:03:05,850
متن است و خروجی DM mosaic dot VRT است
50
00:03:05,850 –> 00:03:10,590
و اینجا چنین است. می بینیم که
51
00:03:10,590 –> 00:03:17,820
ویرایش است مرحله بعدی بازپرداخت
52
00:03:17,820 –> 00:03:25,710
فایل است و می توانیم از کار GDL برای آن استفاده کنیم.
53
00:03:25,710 –> 00:03:27,720
یک Dilawar را فقط نمیتوانیم دوباره طرح کنیم،
54
00:03:27,720 –> 00:03:30,060
میتوانیم آن را به یک خط برش که در
55
00:03:30,060 –> 00:03:32,010
مورد ما فایل شکل جعبه مرزی است
56
00:03:32,010 –> 00:03:36,600
برش دهیم و میتوانیم آن را به آن خط برش برش دهیم، به این
57
00:03:36,600 –> 00:03:38,910
معنی که هیچ
58
00:03:38,910 –> 00:03:42,360
مقدار دادهای خارج از فایل شکل دریافت نمیکنیم.
59
00:03:42,360 –> 00:03:45,420
چند ضلعی مرزی و البته
60
00:03:45,420 –> 00:03:48,180
میتوانیم پیشبینی خروجی را
61
00:03:48,180 –> 00:03:52,020
در حالت UTM ناحیه 32 شمالی و
62
00:03:52,020 –> 00:03:53,450
روش مشابه که نزدیکترین همسایه پیشفرض است تعریف
63
00:03:53,450 –> 00:03:58,560
کنیم، سپس میتوانیم وضوح خروجی را کنترل کنیم
64
00:03:58,560 –> 00:04:02,760
تا
65
00:04:02,760 –> 00:04:06,980
تابع Dido warp 2 باشد، طرح ریزی 3 2 6 3 2
66
00:04:06,980 –> 00:04:10,380
با وضوح 30 در 30 متر
67
00:04:10,380 –> 00:04:13,110
شما داده های مقصد را می دانید – nine nine
68
00:04:13,110 –> 00:04:15,209
nine nine cut line که
69
00:04:15,209 –> 00:04:19,609
شکل فایل ما است و آن را به خط برش برش می دهیم
70
00:04:19,820 –> 00:04:24,370
و وجود دارد
71
00:04:24,370 –> 00:04:27,320
بنابراین اکنون می بینیم که اکتاو را در نظر گرفته ایم
72
00:04:27,320 –> 00:04:30,830
که یک cropped defile و حالا
73
00:04:30,830 –> 00:04:33,940
ما آن را با فرمت شطرنجی رایانه شخصی می خواهیم، بنابراین از GDL trans
74
00:04:33,940 –> 00:04:38,180
ate استفاده کن
75
00:04:38,180 –> 00:04:40,310
76
00:04:40,310 –> 00:04:44,680
77
00:04:44,680 –> 00:04:48,200
78
00:04:48,200 –> 00:04:51,889
79
00:04:51,889 –> 00:04:56,440
د. زنگ زدگی درایورهای ed و PC Ruster
80
00:04:58,990 –> 00:05:01,730
سپس در اینجا می بینیم که باید از
81
00:05:01,730 –> 00:05:04,669
این مقیاس مقدار استفاده کنیم زیرا شطرنجی رایانه شخصی
82
00:05:04,669 –> 00:05:07,730
در مورد مهارت ارزش در مورد ما
83
00:05:07,730 –> 00:05:11,140
DM است بنابراین مقیاس کننده مهارت ارزش خواهد بود و
84
00:05:11,140 –> 00:05:13,700
مقیاس کننده می تواند
85
00:05:13,700 –> 00:05:16,669
اکنون float32 یا float64 باشد. همه اینها را تفسیر کنید،
86
00:05:16,669 –> 00:05:21,100
سپس به
87
00:05:21,100 –> 00:05:27,280
فرمت خروجی دستور میرسید، این نوع خروجی
88
00:05:27,280 –> 00:05:29,870
float32 برای ما کافی است،
89
00:05:29,870 –> 00:05:33,650
میتوانید از float64 نیز استفاده کنید و سپس
90
00:05:33,650 –> 00:05:37,940
این گزینههای ایجاد اضافی را داریم که
91
00:05:37,940 –> 00:05:42,590
میتوانیم این را در مقابل مقیاس R تایپ کنیم تا
92
00:05:42,590 –> 00:05:45,919
خروجی یک عدد باشد. اسکالر و ورودی d m
93
00:05:45,919 –> 00:05:50,570
نقطه F و خروجی d m نقطه نقشه است اکنون کا
94
00:05:50,570 –> 00:05:52,760
تمام شده است و می توانیم با
95
00:05:52,760 –> 00:05:58,580
رم افزار PC رستر Aguila آن را تجسم کنیم و آن
96
00:05:58,580 –> 00:06:01,789
M ما در قالب PC شطرنجی است تا بت
97
00:06:01,789 –> 00:06:04,760
انیم با رایانه های شخصی یا پایتون در
98
00:06:04,760 –> 00:06:06,229
pider ادامه ده
99
00:06:06,229 –> 00:06:08,390
م. بنابراین در spider من از
100
00:06:08,390 –> 00:06:10,400
کنسول استفاده می کنم زیرا واقعاً
101
00:06:10,400 –> 00:06:13,100
مدل نمی سازم فقط می خواهم حوضه را مشخص
102
00:06:13,100 –> 00:06:16,400
کنم بنابراین می خواهم این فهرست را از
103
00:06:16,400 –> 00:06:21,169
رستر رایانه شخصی توابع وارد کنم و اکنون
104
00:06:21,169 –> 00:06:23,300
کتابخانه وارد شده است تا بتوانیم استفاده کنیم
105
00:06:23,300 –> 00:06:25,580
تابع متیل دوبرزه و اولین
106
00:06:25,580 –> 00:06:28,970
کاری که باید انجام دهم این است که DM به نام
107
00:06:28,970 –> 00:06:33,549
DM eco
108
00:06:33,549 –> 00:06:36,999
rique map را بخوانم و باید اینجا را برای
109
00:06:36,999 –> 00:06:39,599
تصحیح پوشه ای
110
00:06:49,150 –> 00:06:53,080
که در آن کار می کنیم تنظیم کنم تا
111
00:06:53,080 –> 00:06:54,010
پوشه کاری
112
00:06:54,010 –> 00:06:56,410
ما باشد که نقشه برداری می کنیم و س