در این مطلب، ویدئو مرحله از طریق اسکریپت های پایتون با Thonny با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:05:42
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,510 –> 00:00:06,520
با قدم گذاشتن در میان اسکریپت های ساده،
2
00:00:06,520 –> 00:00:08,770
دکمه های بعدی به یکدیگر مرتبط می شوند و
3
00:00:08,770 –> 00:00:11,830
به شما اجازه می دهند اسکریپت را گام به گام اشکال زدایی و اجرا
4
00:00:11,830 –> 00:00:15,460
کنید تا ببینید اکنون چه اتفاقی می افتد
5
00:00:15,460 –> 00:00:17,199
، سه نوع دکمه گام
6
00:00:17,199 –> 00:00:18,880
در اینجا وجود دارد و ما می خواهیم نحوه عملکرد آنها
7
00:00:18,880 –> 00:00:23,380
را بررسی کنیم. مثالی نسبتاً ساده و آنها
8
00:00:23,380 –> 00:00:24,730
به شما قدرت بسیار خوبی می
9
00:00:24,730 –> 00:00:26,800
دهند زیرا به شما اجازه می دهند آنچه را که در
10
00:00:26,800 –> 00:00:29,019
زیر پوست می گذرد ببینید و بخش بزرگی از یادگیری
11
00:00:29,019 –> 00:00:31,300
برنامه نویسی واقعاً درک
12
00:00:31,300 –> 00:00:32,770
آنچه رایانه در واقع انجام می دهد است
13
00:00:32,770 –> 00:00:35,620
زیرا بسیار آسان است که فکر کنید به آن گفته اید.
14
00:00:35,620 –> 00:00:37,360
یک کار را
15
00:00:37,360 –> 00:00:39,640
انجام دهید و زمانی که برنامه شما
16
00:00:39,640 –> 00:00:42,670
دقیقاً همان کاری را که شما فکر می کنید انجام نمی دهد و
17
00:00:42,670 –> 00:00:44,650
ممکن است شرایطی وجود داشته باشد
18
00:00:44,650 –> 00:00:47,050
که دقیقاً همانطور که پیش بینی شده بود کار می کند ، برنامه خود را به انجام یک کار خاص بفرستید ، اما
19
00:00:47,050 –> 00:00:48,610
یک بار دیگر ممکن است ورودی متفاوتی داشته باشید که
20
00:00:48,610 –> 00:00:51,730
اعداد مختلف و غیره را اجرا می کند و
21
00:00:51,730 –> 00:00:54,100
سپس ناگهان برنده می شود. اصلاً کاری را که فکر میکنید انجام نمیدهید
22
00:00:54,100 –> 00:00:56,080
و میتواند بسیار
23
00:00:56,080 –> 00:00:58,840
گیجکننده باشد، بنابراین بتوانید به درون
24
00:00:58,840 –> 00:01:00,910
آنچه رایانه
25
00:01:00,910 –> 00:01:03,190
انجام میدهد نگاه کنید و ببینید چه
26
00:01:03,190 –> 00:01:06,340
مقادیر متغیری هستند. tc با پایتون
27
00:01:06,340 –> 00:01:08,380
واقعاً مهم است و این کمک بزرگی
28
00:01:08,380 –> 00:01:10,479
به درک و یادگیری شما از
29
00:01:10,479 –> 00:01:12,369
برنامه نویسی به طور کلی و همچنین به
30
00:01:12,369 –> 00:01:15,219
طور خاص رفع اشکالاتی است که ایجاد می کنید
31
00:01:15,219 –> 00:01:19,560
و مطمئن باشید که همه باگ ایجاد می کنند،
32
00:01:19,560 –> 00:01:21,670
بنابراین اکنون ما می خواهیم این را
33
00:01:21,670 –> 00:01:22,929
با یک برنامه ساده بررسی کنیم. با برخی از
34
00:01:22,929 –> 00:01:26,740
متغیرها، بنابراین در اینجا می توانید ببینید
35
00:01:26,740 –> 00:01:28,240
که برنامه دیگر بسته می شود، بنابراین
36
00:01:28,240 –> 00:01:29,829
در اینجا می توانید ببینید که یک
37
00:01:29,829 –> 00:01:32,679
برنامه نسبتاً ساده است، X به عنوان 1 شروع می شود و
38
00:01:32,679 –> 00:01:35,530
سپس اگر مطمئن نیستید که چیست، اکنون این حلقه را با یک محدوده
39
00:01:35,530 –> 00:01:36,939
داریم. این است که
40
00:01:36,939 –> 00:01:39,670
ویدیوها و آموزش های دیگری در مورد پایتون واقعی وجود دارد
41
00:01:39,670 –> 00:01:40,929
که به شما امکان می دهد آن را
42
00:01:40,929 –> 00:01:43,420
درک کنید و واقعاً آن را پایین بیاورید
43
00:01:43,420 –> 00:01:46,990
و سپس هر بار از طریق این
44
00:01:46,990 –> 00:01:51,670
حلقه مقدار I را به X اضافه می کند بنابراین
45
00:01:51,670 –> 00:01:53,200
دفعه اول صفر خواهد بود
46
00:01:53,200 –> 00:01:55,630
زیرا تکرار کننده محدوده از صفر شروع می شود
47
00:01:55,630 –> 00:01:57,670
، بار دوم که از یک خارج می شود،
48
00:01:57,670 –> 00:01:59,529
سپس یک دو و غیره اضافه می کند و
49
00:01:59,529 –> 00:02:02,829
اگر آن را اجرا کنیم در یک چشم به هم زدن اجرا می شود
50
00:02:02,829 –> 00:02:04,420
و ما حتی چیزی نمی
51
00:02:04,420 –> 00:02:06,009
بینیم زیرا نگفته ایم. آن را به چاپ
52
00:02:06,009 –> 00:02:08,050
هر hing out بیایید آن را
53
00:02:08,050 –> 00:02:09,508
چاپ کنیم تا X را در پایان چاپ
54
00:02:09,508 –> 00:02:11,750
کنیم، دوباره
55
00:02:11,750 –> 00:02:15,230
اجرا می شود خیلی سریع اجرا می شود، نتیجه 46 را می
56
00:02:15,230 –> 00:02:16,850
گیریم اما ما واقعاً نمی دانیم
57
00:02:16,850 –> 00:02:18,200
در پس زمینه چه اتفاقی می افتد، مطمئناً
58
00:02:18,200 –> 00:02:21,050
طرفدار آن نیستیم. هر یک از
59
00:02:21,050 –> 00:02:23,300
عملکردهای داخلی و روشی که قرار
60
00:02:23,300 –> 00:02:25,130
است انجام دهیم این است که از اشکال زدایی استفاده می
61
00:02:25,130 –> 00:02:26,540
کنیم و همچنین
62
00:02:26,540 –> 00:02:28,310
پنجره متغیرهایی را که در زیر
63
00:02:28,310 –> 00:02:31,310
مشاهده می شود باز می کنیم تا در سمت راست مشاهده کنید
64
00:02:31,310 –> 00:02:34,070
در کنار صفحه نمایش، اکنون
65
00:02:34,070 –> 00:02:39,890
مقادیر نهایی I بودن نه و X بودن 46 را داریم، بنابراین
66
00:02:39,890 –> 00:02:41,480
حداقل میدانیم
67
00:02:41,480 –> 00:02:44,060
که در برنامه چه اتفا