در این مطلب، ویدئو آیا جاوا برنامه نویسی کاربردی است؟ | در مورد پایتون چطور؟ با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:11:41
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,000 –> 00:00:02,520
[موسیقی] به
2
00:00:04,520 –> 00:00:07,020
بازگشت بیگانگان خوش آمدید نام من همه است
3
00:00:07,020 –> 00:00:08,250
و در این ویدیو ما در مورد برنامه نویسی کاربردی صحبت خواهیم کرد،
4
00:00:08,250 –> 00:00:10,620
حالا وقتی در
5
00:00:10,620 –> 00:00:11,940
مورد زبان های برنامه نویسی صحبت می کنید، مثلاً
6
00:00:11,940 –> 00:00:15,540
جاوا C شارپ C C ++ همه این زبان
7
00:00:15,540 –> 00:00:17,310
ها یک استایل برنامه نویسی متفاوت دارند،
8
00:00:17,310 –> 00:00:19,050
مثال جاوا سی شارپ.
9
00:00:19,050 –> 00:00:20,789
از طرف دیگر ما
10
00:00:20,789 –> 00:00:22,650
جاوا اسکریپت پایتون داریم آنها
11
00:00:22,650 –> 00:00:24,300
برنامه نویسی تابعی هستند که از اشیاء پشتیبانی می کنند،
12
00:00:24,300 –> 00:00:26,010
بنابراین می توانید بگویید که
13
00:00:26,010 –> 00:00:27,599
آنها اساساً از برنامه نویسی تابعی پشتیبانی می
14
00:00:27,599 –> 00:00:29,310
کنند و از برنامه نویسی شی گرا پشتیبانی می کنند
15
00:00:29,310 –> 00:00:31,260
و سپس
16
00:00:31,260 –> 00:00:32,729
ما یک زبان داریم مانند save it از
17
00:00:32,729 –> 00:00:35,100
رویه ها پشتیبانی می کند. وقتی می گویید جاوا جاوا
18
00:00:35,100 –> 00:00:37,230
شی گرا است، اما ما
19
00:00:37,230 –> 00:00:39,239
جاوا 8 را صدا می زنیم، جایی که برنامه نویسی تابعی را به دست آوردیم.
20
00:00:39,239 –> 00:00:41,579
21
00:00:41,579 –> 00:00:43,469
22
00:00:43,469 –> 00:00:45,120
23
00:00:45,120 –> 00:00:46,680
24
00:00:46,680 –> 00:00:48,840
نکته اصلی
25
00:00:48,840 –> 00:00:50,789
وجود اشیاء است به عنوان مثال وقتی جاوا را یاد می گیرید
26
00:00:50,789 –> 00:00:52,980
مهمترین چیز درست شیء است
27
00:00:52,980 –> 00:00:54,149
زیرا این چیزی است که ما یاد گرفتیم
28
00:00:54,149 –> 00:00:56,280
ما کل مفهوم اوپس را یاد
29
00:00:56,280 –> 00:00:58,170
گرفتیم که در آن کلاسهای اشیا
30
00:00:58,170 –> 00:00:59,940
چند شکلی ارثی و چیزهای مختلف داریم،
31
00:00:59,940 –> 00:01:02,460
بنابراین نکته اصلی این است که
32
00:01:02,460 –> 00:01:03,960
اگر میخواهید کاری انجام دهید، باید
33
00:01:03,960 –> 00:01:06,060
یک شی باشد، اگر فکر میکنید
34
00:01:06,060 –> 00:01:07,500
شی شی چیزی است که میتوانید
35
00:01:07,500 –> 00:01:09,299
به یک شی اختصاص دهید. متغیر بنابراین به عنوان مثال، اگر من
36
00:01:09,299 –> 00:01:10,890
طولانی را باز کنم، کاری که شما به سادگی می توانید انجام دهید این است
37
00:01:10,890 –> 00:01:12,030
که می توانید فرض کنید اگر یک کلاس
38
00:01:12,030 –> 00:01:14,340
در اینجا دارید و اگر یک کلاس دارید و
39
00:01:14,340 –> 00:01:16,110
می توانید یک کلاس را دریافت کنید یک شی در اینجا می توانید
40
00:01:16,110 –> 00:01:18,900
بگویید جدید a اکنون این شی می تواند باشد.
41
00:01:18,900 –> 00:01:20,610
به یک متغیر اختصاص داده می شود، بنابراین ابتدا
42
00:01:20,610 –> 00:01:23,250
می توانید یک شی را به یک متغیر اختصاص دهید
43
00:01:23,250 –> 00:01:26,040
، نوع متغیر خاموش از نوع a خواهد بود، اما
44
00:01:26,040 –> 00:01:27,659
go که یک متغیر است و شما
45
00:01:27,659 –> 00:01:30,180
شی را به آن اختصاص می دهید، سپس می
46
00:01:30,180 –> 00:01:32,310
توانید شی را به یک تابع خاص منتقل
47
00:01:32,310 –> 00:01:34,200
کنید، بنابراین اجازه دهید بگویید در اینجا شما یک
48
00:01:34,200 –> 00:01:35,430
کلاس جداگانه در اینجا history دارید که
49
00:01:35,430 –> 00:01:37,560
کلاس B است و در این یک متد دارید
50
00:01:37,560 –> 00:01:40,020
که یک چیزی استاتیک void است
51
00:01:40,020 –> 00:01:42,630
که شیء a را می گیرد، بنابراین فرض کنید اگر می
52
00:01:42,630 –> 00:01:44,850
گویم B چیزی را نقطه گذاری کنید و می توانید
53
00:01:44,850 –> 00:01:46,829
شیء a را ارسال کنید. یعنی تو
54
00:01:46,829 –> 00:01:49,229
اساساً می تواند شیء را به بالا منتقل کند،
55
00:01:49,229 –> 00:01:51,479
عملکرد آن یا متد اوکی است، بنابراین این
56
00:01:51,479 –> 00:01:53,460
دو چیز است، بنابراین ما می توانیم شی یا متغیر را اختصاص دهیم، می
57
00:01:53,460 –> 00:01:55,530
توانیم شی را ارسال کنیم
58
00:01:55,530 –> 00:01:57,060
در واقع شما همچنین می توانید شی را برگردانید،
59
00:01:57,060 –> 00:01:58,920
بنابراین در اینجا مثال بیایید بگوییم من نمی کنم
60
00:01:58,920 –> 00:02:00,479
میخواهم در فضای خالی بخورم میتوانم میخواهم
61
00:02:00,479 –> 00:02:02,490
یک شی از a را بخورم یا میتوانیم این کار را انجام دهیم که
62
00:02:02,490 –> 00:02:04,110
میتوانیم این شی را نیز
63
00:02:04,110 –> 00:02:06,420
درست برگردانیم، به همین دلیل است که میگوییم اشیا
64
00:02:06,420 –> 00:02:08,098
بسیار مهم هستند و معمولاً میتوانیم
65
00:02:08,098 –> 00:02:10,500
آنها را به عنوان شهروندان درجه یک خطاب کنیم. یک
66
00:02:10,500 –> 00:02:11,250
زبان
67
00:02:11,250 –> 00:02:13,320
بنابراین شیء در جاوا شهروند درجه یک
68
00:02:13,320 –> 00:02:14,850
است و به همین دلیل است که می گوییم این
69
00:02:14,850 –> 00:02:16,680
برنامه نویسی واحد شی است، از طرف دیگر
70
00:02:16,680 –> 00:02:19,110
وقتی می گویید پایتون یک
71
00:02:19,110 –> 00:02:20,880
برنامه نویسی تابعی است به این معنی که
72
00:02:20,880 –> 00:02:23,490
درست است توابع شهروندان درجه یک
73
00:02:23,490 –> 00:02:25,410
هستند که می فهمند که بیایید
74
00:02:25,410 –> 00:02:27,330
یک مثال در اینجا بیاورید، بنابراین من از یک
75
00:02:27,330 –> 00:02:28,800
کامپایلر آنلاین برای پایتون استفاده میکنم، شما میتوانید از هر
76
00:02:28,800 –> 00:02:31,290
کامپایلری که میخواهید استفاده کنید، بنابراین به من اجازه دهید
77
00:02:31,290 –> 00:02:33,540
تا این وبسایت را به صورت آنلاین GDP آرام بروم و
78
00:02:33,540 –> 00:02:35,040
اگر این کد را اجرا کنید، هر کدی که دارند
79
00:02:35,040 –> 00:02:36,990
، بیضی شکل است. کار می کند تا آن را
80
00:02:36,990 –> 00:02:39,180
حذف کند بنابراین کاری که اکنون میخواهم انجام دهم این است
81
00:02:39,180 –> 00:02:41,220
که میخواهم عملیات ساده را انجام دهم
82
00:02:41,220 –> 00:02:43,709
تا بفهمم تابع در پایتون چگونه کار میکند،
83
00:02:43,709 –> 00:02:45,420
بنابراین اجازه دهید این کار را انجام دهم این است که یک
84
00:02:45,420 –> 00:02:47,040
تابع بسیار ساده در اینجا ایجاد میکنم که def است
85
00:02:47,040 –> 00:02:49,470
و میگوییم div تابع جدید و
86
00:02:49,470 –> 00:02:51,390
آن را دو پارامتر را همانطور که انتظار داریم دریافت می کند،
87
00:02:51,390 –> 00:02:54,810
بنابراین می گوییم int I و n J و در اینجا من فقط
88
00:02:54,810 –> 00:02:56,340
می خواهم برگردم، عملیاتی را انجام می دهم
89
00:02:56,340 –> 00:02:58,950
که یک I / J است خوب، بنابراین
90
00:02:58,950 –> 00:03:00,720
این همان عملیاتی است که ما داریم و
91
00:03:00,720 –> 00:03:02,370
اگر می خواهید این تابع را صدا بزنید
92
00:03:02,370 –> 00:03:04,590
شما باید بگویید div تا ما بتوانیم
93
00:03:04,590 –> 00:03:05,790
مقدار را در اینجا بپذیریم تا بتوانیم
94
00:03:05,790 –> 00:03:08,610
بگوییم نتیجه برابر است و شما می گویید div
95
00:03:08,610 –> 00:03:10,500
و سپس می توانید دو مقدار
96
00:03:10,500 –> 00:03:12,180
مثلاً پنج و دو را پاس کنید بنابراین می خواهید
97
00:03:12,180 –> 00:03:14,280
این دو عدد را تقسیم کنید و یک بار شما
98
00:03:14,280 –> 00:03:16,200
پاسخ را دریافت کردید، می توانید به سادگی مقدار D را
99
00:03:16,200 –> 00:03:18,630
در اینجا چاپ کنید، بنابراین می توانید نتیجه چاپ را بگویید، بنابراین
100
00:03:18,630 –> 00:03:19,830
اساساً کاری که ما انجام می دهیم این است
101
00:03:19,830 –> 00:03:21,239
که تابعی از یک تابع ساده را دریافت می کنیم
102
00:03:21,239 –> 00:03:23,040
که دو پارامتر را می گیرد و سپس
103
00:03:23,040 –> 00:03:24,600
عملیات را انجام می دهید که مقدار را برمی
104
00:03:24,600 –> 00:03:26,519
گردانید و سپس آن مقدار به نتیجه می رود
105
00:03:26,519 –> 00:03:28,320
و زمانی که y اگر نتیجه را چاپ
106
00:03:28,320 –> 00:03:30,360
کنید مقداری را دریافت خواهید کرد که 2.5 است در این
107
00:03:30,360 –> 00:03:32,250
مورد بسیار خوب است، بنابراین ما در اینجا با یک خطای نحوی مواجه شدیم
108
00:03:32,250 –> 00:03:34,230
زیرا وقتی بین دو
109
00:03:34,230 –> 00:03:36,030
زبان جابجا می شوید این اشتباهی است که مرتکب می شوید بنابراین
110
00:03:36,030 –> 00:03:37,440
اساساً لازم نیست
111
00:03:37,440 –> 00:03:39,510
ذکر کنیم که اینجا به شما اجازه نمی دهد. آن را حذف کنید تا بتوانیم
112
00:03:39,510 –> 00:03:41,489
بگوییم ابداع شده روی این کد می توانید
113
00:03:41,489 –> 00:03:43,110
ببینید دو نقطه پنج گرفته می شود به طوری
114
00:03:43,110 –> 00:03:44,549
که کاملاً کار می کند بنابراین آنها
115
00:03:44,549 –> 00:03:46,500
تابعی دریافت می کنند که ما در حال انجام عملیات هستیم
116
00:03:46,500 –> 00:03:48,060
مقدار را ثبت می کنیم و ما در حال چاپ آن هستیم
117
00:03:48,060 –> 00:03:49,620
تا زمانی که شما چنین تابعی را برنامه ریزی کنید
118
00:03:49,620 –> 00:03:51,989
یعنی شما باید بتوانید
119
00:03:51,989 –> 00:03:53,970
تابع را به یک متغیر اختصاص دهید و سپس ما
120
00:03:53,970 –> 00:03:55,680
میتوانیم این کار را انجام دهیم بله، بنابراین فرض کنید من
121
00:03:55,680 –> 00:03:57,239
یک متغیر دیگر در اینجا دارم که
122
00:03:57,239 –> 00:03:59,580
ABC است و من میخواهم تابع
123
00:03:59,580 –> 00:04:01,890
Dave را به off به یک متغیر ABC اختصاص دهیم، بنابراین ما یک متغیر دیگر را به آن اختصاص میدهیم.
124
00:04:01,890 –> 00:04:03,720
اکنون تابع یک متغیر است
125
00:04:03,720 –> 00:04:06,090
و سپس با استفاده از این متغیر، می توانید از
126
00:04:06,090 –> 00:04:08,250
آن ABC برای انجام عملیات استفاده کنید، بنابراین
127
00:04:08,250 –> 00:04:09,630
به جای فراخوانی T،
128
00:04:09,630 –> 00:04:11,940
تابع ABC را فراخوانی می کنیم و سپس امیدوارم
129
00:04:11,940 –> 00:04:13,650
کار کند، اجازه دهید این کد را اجرا کنیم و کار کند،
130
00:04:13,650 –> 00:04:15,269
می توانید ببینید که ما می توانیم یک
131
00:04:15,269 –> 00:04:16,709
تابع را به یک متغیر اختصاص دهید و می توانید
132
00:04:16,709 –> 00:04:18,238
آن متغیر را به عنوان یک تابع بسازید، بنابراین
133
00:04:18,238 –> 00:04:19,320
یک کار انجام داد این
134
00:04:19,320 –> 00:04:21,060
است که کار می کند، دومین کاری که انجام می دهم این است که
135
00:04:21,060 –> 00:04:23,460
می خواهم تابع را از یک
136
00:04:23,460 –> 00:04:25,260
تابع برگردانم آیا می توانیم این کار را انجام دهیم، بنابراین فرض کنید
137
00:04:25,260 –> 00:04:27,090
من یک تابع دیگر در اینجا دارم. که def است
138
00:04:27,090 –> 00:04:29,040
و این را به عنوان calc می گذاریم و
139
00:04:29,040 –> 00:04:32,160
می گوییم کاما J و سپس در این حساب
140
00:04:32,160 –> 00:04:33,600
می خواهم همان
141
00:04:33,600 –> 00:04:34,620
عملیات را انجام دهم که می خواهم دو عدد را تقسیم کنم
142
00:04:34,620 –> 00:04:36,930
اما ماهیت انجام آن در اینجا چه
143
00:04:36,930 –> 00:04:39,030
کاری می توانیم انجام دهیم. این است که ما می توانیم
144
00:04:39,030 –> 00:04:41,070
خود تابع را برگردانیم و بله می توانیم این کار را انجام دهیم که می توانیم
145
00:04:41,070 –> 00:04:43,290
تابع را برگردانیم بنابراین اکنون وقتی
146
00:04:43,290 –> 00:04:45,690
calc را فراخوانی می کنید div را فراخوانی می کند و توسعه دهنده
147
00:04:45,690 –> 00:04:47,310
از عملیات مقدار را می
148
00:04:47,310 –> 00:04:49,680
دهد مهم این است که شما می توانید
149
00:04:49,680 –> 00:04:52,500
تابع را درست برگردانید. بیایید این را
150
00:04:52,500 –> 00:04:54,240
امتحان کنیم، بنابراین به جای تماس با ABC،
151
00:04:54,240 –> 00:04:56,460
اجازه دهید من فقط Cal را صدا کنم و از آن استفاده نکنیم
152
00:04:56,460 –> 00:04:58,140
و اگر این کد را دارید، می توانید
153
00:04:58,140 –> 00:05:00,120
ببینید که ما 2.5 را گرفتیم، بنابراین بله، شما همچنین می
154
00:05:00,120 –> 00:05:02,100
توانید یک تابع را از یک تابع برگردانید
155
00:05:02,100 –> 00:05:04,230
که چرا این کار را اینجا انجام خواهید داد. بنابراین بیایید
156
00:05:04,230 –> 00:05:05,970
بگوییم که من می خواهم عمل کنم rm عملیات
157
00:05:05,970 –> 00:05:07,950
تقسیم را انجام می دهید و زمانی که
158
00:05:07,950 –> 00:05:09,240
شما مستقیماً بخش را
159
00:05:09,240 –> 00:05:11,130
فراخوانی می کنید، این بار calc را فراخوانی نمی کنید و زمانی که
160
00:05:11,130 –> 00:05:13,260
مقداری مانند 5 و 0 را پاس می کنید، پس البته
161
00:05:13,260 –> 00:05:15,120
خطای زمان اجرا را به شما می دهد
162
00:05:15,120 –> 00:05:17,820
که تقسیم بر صفر است. می خواهم که
163
00:05:17,820 –> 00:05:20,190
اگر صفر را پاس کنید باید
164
00:05:20,190 –> 00:05:21,720
خروجی را به صورت 0 چاپ کند، این شرطی است که ما
165
00:05:21,720 –> 00:05:24,330
داریم بله، می دانم پاسخ طولانی است وقتی
166
00:05:24,330 –> 00:05:25,590
عدد را بر صفر تقسیم می کنید باید
167
00:05:25,590 –> 00:05:27,540
بی نهایت چاپ شود، اما در این مورد
168
00:05:27,540 –> 00:05:29,730
فرض کنید که باید صفر چاپ شود.
169
00:05:29,730 –> 00:05:31,470
اجازه ندهید آن صفر را انجام ندهیم، بنابراین اگر
170
00:05:31,470 –> 00:05:33,240
مخرجی به عنوان صفر دارید، آن را 1
171
00:05:33,240 –> 00:05:34,980
می کنم، این کاری است که می توانم انجام دهم، بنابراین می توانیم آن را
172
00:05:34,980 –> 00:05:37,380
در اینجا انجام دهیم تا بتوانیم بررسی کنیم که آیا J برابر با
173
00:05:37,380 –> 00:05:39,570
صفر است در این مورد، مقدار را
174
00:05:39,570 –> 00:05:41,340
برای J به عنوان یک، بنابراین ما به سادگی
175
00:05:41,340 –> 00:05:43,410
مقدار J را تغییر می دهیم در صورتی که
176
00:05:43,410 –> 00:05:45,480
اگر شما از صفر عبور می کنید، می توانید ببینید که
177
00:05:45,480 –> 00:05:47,520
دریافت خواهید کرد، اوه ما همچنان با دیو تماس
178
00:05:47,520 –> 00:05:49,320
179
00:05:49,320 –> 00:05:50,790
می گیریم.
180
00:05:50,790 –> 00:05:53,190
پاسخ درست است، بنابراین اگر مخرج شما
181
00:05:5