در این مطلب، ویدئو استفاده از متغیرها در پایتون – شماره 5 با زیرنویس فارسی را برای دانلود قرار داده ام. شما میتوانید با پرداخت 15 هزار تومان ، این ویدیو به علاوه تمامی فیلم های سایت را دانلود کنید.اکثر فیلم های سایت به زبان انگلیسی می باشند. این ویدئو دارای زیرنویس فارسی ترجمه شده توسط هوش مصنوعی می باشد که میتوانید نمونه ای از آن را در قسمت پایانی این مطلب مشاهده کنید.
مدت زمان فیلم: 00:09:18
تصاویر این ویدئو:
قسمتی از زیرنویس این فیلم:
00:00:00,030 –> 00:00:01,439
بچه ها جان بزرگتر اینجا
2
00:00:01,439 –> 00:00:03,090
از کدم آرام اینجا چه خبره و در این ویدیو
3
00:00:03,090 –> 00:00:04,950
میخوام در مورد استفاده از متغیرها با
4
00:00:04,950 –> 00:00:07,400
پایتون صحبت کنم
5
00:00:12,710 –> 00:00:14,930
یا در آخرین ویدیو به شما نشان دادم که
6
00:00:14,930 –> 00:00:16,790
چگونه صفحه را بصورت برنامه ای پاک کنید و
7
00:00:16,790 –> 00:00:18,860
کمی در مورد نظرات در
8
00:00:18,860 –> 00:00:20,060
این ویدیو صحبت کردم. در مورد متغیرها صحبت کنید که
9
00:00:20,060 –> 00:00:21,529
یکی از
10
00:00:21,529 –> 00:00:23,029
اجزای اصلی برنامهنویسی کامپیوتری است
11
00:00:23,029 –> 00:00:27,220
و چیزی بسیار مفید
12
00:00:27,220 –> 00:00:29,780
است که برای همیشه از آن استفاده خواهید کرد، اما قبل
13
00:00:29,780 –> 00:00:31,010
از شروع، اگر این ویدیو را دوست دارید
14
00:00:31,010 –> 00:00:32,360
میخواهید بیشتر شبیه آن را ببینید، حتماً
15
00:00:32,360 –> 00:00:34,520
دکمه لایک زیر را فشار دهید، مشترک شوید
16
00:00:34,520 –> 00:00:35,809
کانال را بررسی کنید و حتماً به
17
00:00:35,809 –> 00:00:37,129
اشتراکگذاری من کدنویسی مراجعه کنید، جایی که من دهها
18
00:00:37,129 –> 00:00:38,300
دوره با صدها ویدیو دارم که
19
00:00:38,300 –> 00:00:39,920
به شما یاد میدهند با استفاده از کد کوپن در
20
00:00:39,920 –> 00:00:41,930
یوتیوب کدنویسی کنید تا عضویت طولانی 22 دلاری دریافت کنید
21
00:00:41,930 –> 00:00:43,280
که تمام فیلمها و کتابهای دورههای من
22
00:00:43,280 –> 00:00:46,070
با هزینه یکباره فقط 27 دلار است. که بسیار
23
00:00:46,070 –> 00:00:48,399
ارزان است اساساً فقط پهنای باند میزبانی ویدیوی من را به درستی پوشش می دهد ،
24
00:00:48,399 –> 00:00:53,270
25
00:00:53,270 –> 00:00:55,820
بنابراین خوب است ، بنابراین در این ویدیو می خواهم
26
00:00:55,820 –> 00:00:58,100
در مورد متغیرها صحبت کنم و یک
27
00:00:58,100 –> 00:00:59,480
متغیر مانند آنچه گفتم یکی از متغییرها است.
28
00:00:59,480 –> 00:01:01,010
بلوکهای اساسی
29
00:01:01,010 –> 00:01:03,620
برنامهنویسی یک متغیر مانند یک سطل
30
00:01:03,620 –> 00:01:06,130
است، یک ظرف است، چیزهایی را در خود نگه میدارد،
31
00:01:06,130 –> 00:01:08,300
معمولاً یک چیز را در یک زمان نگه میدارد
32
00:01:08,300 –> 00:01:10,460
و وقتی چیزی را در یک
33
00:01:10,460 –> 00:01:12,050
متغیر قرار میدهید، چیزی را در
34
00:01:12,050 –> 00:01:14,360
سطل قرار میدهید، میتوانید بعداً از آن استفاده کنید،
35
00:01:14,360 –> 00:01:16,850
میتوانید آن را بیرون بیاورید. میتوانید به آن نشان دهید که میتوانید
36
00:01:16,850 –> 00:01:18,979
کارهایی را با آن انجام دهید، میتوانید به مرور زمان آن را تغییر دهید، میتوانید آن
37
00:01:18,979 –> 00:01:21,500
را حذف کنید. این فقط یکی از
38
00:01:21,500 –> 00:01:23,360
بلوکهای بسیار اساسی
39
00:01:23,360 –> 00:01:26,000
همه برنامهنویسیهای کامپیوتری است و متغیرها
40
00:01:26,000 –> 00:01:27,530
با پایتون
41
00:01:27,530 –> 00:01:30,979
بسیار آسان هستند. بنابراین من می
42
00:01:30,979 –> 00:01:34,130
خواهم یک متغیر به نام نام کامل ایجاد کنم و می
43
00:01:34,130 –> 00:01:37,600
خواهم آن را برابر با John elder تنظیم کنم، بنابراین
44
00:01:37,600 –> 00:01:42,320
این متغیر ما است، ما آن را
45
00:01:42,320 –> 00:01:44,060
با استفاده از یک عملگر انتساب اختصاص داده ایم و
46
00:01:44,060 –> 00:01:46,670
بعداً در مورد آنها صحبت خواهیم کرد که
47
00:01:46,670 –> 00:01:49,640
اکنون رشته John elder را اختصاص داده ایم. یک رشته یک
48
00:01:49,640 –> 00:01:52,490
نوع داده است، یک نوع رشته داده است که
49
00:01:52,490 –> 00:01:55,340
اساساً متن کلمات هستند، درست
50
00:01:55,340 –> 00:01:56,600
انواع مختلف دادههای زیادی وجود دارد که بعداً در مورد انواع مختلف دادهها
51
00:01:56,600 –> 00:01:58,070
52
00:01:58,070 –> 00:02:00,829
53
00:02:00,829 –> 00:02:04,030
صحبت خواهیم کرد. بعداً در مورد آن صحبت کنید، بنابراین
54
00:02:04,030 –> 00:02:08,090
ما اکنون این دادهها را در این رشته در
55
00:02:08,090 –> 00:02:11,299
نام کامل
56
00:02:11,299 –> 00:02:13,640
این متغیر قرار دادهایم تا هر زمان که بخواهیم به این متغیر دسترسی پیدا کنیم، بگوییم
57
00:02:13,640 –> 00:02:16,130
میخواهیم روی صفحه چاپ کنیم، میتوانیم آن
58
00:02:16,130 –> 00:02:19,700
را کامل چاپ کنیم و متوجه
59
00:02:19,700 –> 00:02:21,799
شویم که ویرایشگر متن خود را قبلاً تایپ میکنم. می
60
00:02:21,799 –> 00:02:23,389
داند چیست، بنابراین می توانیم روی آن کلیک کنیم یا تب را بزنیم
61
00:02:23,389 –> 00:02:26,000
و آن را برای ما پر می کند، بنابراین اگر
62
00:02:26,000 –> 00:02:26,990
این را ذخیره کنیم
63
00:02:26,990 –> 00:02:29,570
و به اینجا برگردیم و دوباره آن را اجرا کنیم،
64
00:02:29,570 –> 00:02:32,120
می گوید boom John elder،
65
00:02:32,120 –> 00:02:36,290
متغیر ما چاپ شده است، خیلی جالب است.
66
00:02:36,290 –> 00:02:37,340
چند چیز که میخواهید در مورد
67
00:02:37,340 –> 00:02:40,220
متغیرها بدانید، ببینید من چگونه نام آن را میگذارم،
68
00:02:40,220 –> 00:02:43,550
میخواستم یک نام کامل در متغیر خود بگذارم، بنابراین
69
00:02:43,550 –> 00:02:46,340
اگر
70
00:02:46,340 –> 00:02:50,720
میخواستم فقط بگویم جان رایت،
71
00:02:50,720 –> 00:02:52,460
نام کوچکی است که احتمالاً نامش را میگذارم، متغیر را نام کامل میگذارم.
72
00:02:52,460 –> 00:02:55,820
ابتدا نام آن را درست میگذارید، بنابراین وقتی
73
00:02:55,820 –> 00:02:57,920
متغیرهای خود را نامگذاری میکنید، میخواهید تا
74
00:02:57,920 –> 00:02:59,960
حد امکان توصیفی باشید و سعی کنید
75
00:02:59,960 –> 00:03:01,520
بفهمید که از آن متغیر برای چه چیزی استفاده میکنید
76
00:03:01,520 –> 00:03:04,490
و از آن برای نامگذاری استفاده کنید
77
00:03:04,490 –> 00:03:06,320
تا بعداً خواندن کدتان آسانتر شود.
78
00:03:06,320 –> 00:03:08,000
منظورم این است که شما می توانید نام این را هر چیزی
79
00:03:08,000 –> 00:03:11,620
که می خواهید بگذارید میخواهید این را نام ببرید، میدانید که F
80
00:03:11,620 –> 00:03:14,420
767 نام متغیر خوبی
81
00:03:14,420 –> 00:03:16,930
نیست، نمیدانم به چه معناست،
82
00:03:16,930 –> 00:03:19,670
اما از طرف دیگر،
83
00:03:19,670 –> 00:03:21,980
نام آن را زیر خط بکشید، مطمئناً میدانم که نام آن چیست،
84
00:03:21,980 –> 00:03:25,280
بنابراین این را
85
00:03:25,280 –> 00:03:27,080
در نظر داشته باشید نکته بعدی که می خواهم به
86
00:03:27,080 –> 00:03:29,480
شما نشان دهم این است که این زیرخط کوچک است، بنابراین
87
00:03:29,480 –> 00:03:30,770
ما در اینجا ابتدا دو کلمه
88
00:03:30,770 –> 00:03:33,020
به نام داریم و شما می خواهید آنها را
89
00:03:33,020 –> 00:03:35,390
با یک زیرخط از هم جدا کنید، نیازی به آن نیست، می
90
00:03:35,390 –> 00:03:37,190
توانید این کار را مانند این نام کوچک انجام دهید، اما
91
00:03:37,190 –> 00:03:38,870
درست خواندن آن سخت تر است. بنابراین
92
00:03:38,870 –> 00:03:40,910
قرارداد این است که حروف یا
93
00:03:40,910 –> 00:03:43,640
کلمات جدا با زیرخط را جدا کنید، حالا
94
00:03:43,640 –> 00:03:46,340
ابتدا مانند آن را انجام ندهید و سپس نام فاصله
95
00:03:46,340 –> 00:03:50,210
برابر با John است.
96
00:03:50,210 –> 00:03:52,700
97
00:03:52,700 –> 00:03:56,450
98
00:03:56,450 –> 00:03:59,270
do این است که از camel case استفاده
99
00:03:59,270 –> 00:04:03,290
می کنم و آن این است که کلمه دوم را درست حروف بزرگ کرده ام
100
00:04:03,290 –> 00:04:05,540
و آنها به آن شتر می گویند زیرا
101
00:04:05,540 –> 00:04:07,910
می دانید شترها کوهان دارند
102
00:04:07,910 –> 00:04:11,210
و با بزرگ کردن کلمه دوم به
103
00:04:11,210 –> 00:04:13,550
نوعی شبیه کوهان به نظر می رسد.
104
00:04:13,550 –> 00:04:15,980
مانند جاوا اسکریپت از این استفاده می کند قرارداد
105
00:04:15,980 –> 00:04:19,790
پایتون واقعاً اینطور نیست، بنابراین توصیه میکنم
106
00:04:19,790 –> 00:04:23,000
این کار را انجام ندهید که میدانید میتوانید معتبر است
107
00:04:23,000 –> 00